Nekem a katalizátor direkt behatás miatt szállt el. Egyébként, amikor megvettem, akkor már kiégett középdobbal vettem, amiről a levétel után kiderült, hogy már legalább kétszer kibelezték. Gondolom, előbb az egyik felét, aztán a másikat is. Viszont mindez az "elhasználódás" a tartós gázüzemre vezethető vissza.
A sors hozzájuttatott egy 1600-as 16 szelepes kombihoz. A vásárlás utáni szokásos vezérműszíj, stb. csere után kuplungszerkezetet cseréltettem, de más azóta (kopp kopp kopp...) nincsen. Rozsda minimális. A fogyasztása hidegben városban jócskán 10 felett van, de nem elképzelhetetlen a 12 l/100 km sem. Csak saccográfos mérés alapján. Kényelmes, halk, úgyhogy megszerette az egész család. Ha jobb idők jönnek, elindul a kirándulás-szezon, remélem alacsonyabb fogyasztás lesz. Az erejével meg vagyok elégedve., igaz már túl vagyok a száguldozós vagány korszakomon.. A forgalmiba 1324 kg üres súly van bejegyezve. A Kadet 1000 kg alatt volt. Valószínűleg itt a többletfogyasztás oka.
Én is kiállnék az 1.6-os mellet!! Nekünk az van kombiból és városban 7,4 körül jön ki igaz ezt télen néztük nem tudom miért nyilvánvalóan nyáron kevesebb. A motorról csak annyit hogy amikor a Vektrákba rakták akkor már jó pár példány szaladgált F Astrákban.Jöttünk már pályán 160-170 környékét igaz akkor a fogyastás nem néztük sietni kellett(Pest-Miskolc). Rozsdásodásra annyit még hogy az ajtók alját ill az ajtón a lemezek találkozásánál érdemes nézelődni. Legalábbis a miénken ott látni egy két rozsdafoltot. Kényelemre meg annyit hogy tényleg kényelmes és hiába mondják hogy a francia autó a legkényelmesebb mégis egy Eger- Miskolc távolság után kiszállva fájt a derekam (406 Peugeot hoz viszonyítva) a vekiből egy Pest - Miskolc távolság után se fájt. Az olajcsere intervallum a mai autókhoz képest tényleg sűrű és az is igaz hogy csipkedi az olajat, de nem egy mai széria. Remélem kifogsz egy jó példányt.
Üdv. na azért kell valaki aki kiáll az 1.6osok mellett is. nekem olyan jutott. abból is benzin/gázos jószág. szerintem azért lehet vele közlekedni, nyilván lehetne erősebb is, senki sem utasitana vissza szerintem +20 lóerőt és ugyanennyi nyomatéktöbbletet. nyilván aki 2,5 v6ból ül át az gyengének fogja érezni :)) én sem hiszem hogy 99 előttiektől nagyon kellenne félni. hosszú távra alkalmas, kényelmes autó. egy miskolc-sopron táv után sem szállok ki görnyedtebben mint egyébként :) fogyasztásilag pedig volt már rá példa hogy 7 liter alá tudtam vinni 100km-en, mindezt gázból. benzinből ugye kevesebbet enne nyilván... olajfogyasztás nálam 1 - 1,5 liter/10ezer km. alkatrészek is kimagaslóan olcsók hozzá szerintem, egyedüli hátrány talán hogy elég sürü az olajcsere intervallum (ajánlott 10ezer km-ként) bátran próbálgass ki egy-két kiszemelt példányt. ha 99 előttit veszel vizsgáld meg rozsda ügyileg főleg küszöböket, és hátsó ivek környékét, valamint csomagtartó padlólemezét. hirtelen most ennyit tudtam mondani. reméljük hamar CAR-társ leszel :)
ja egyébként 1400 kilogramm az nagyon sok... a 2.5 v6os lehet aannyi , nekem a forgalmiban 1198 Kg van irva...
Enyem 96 v6'-van benne kutyu es minden mukszik,pedig a fel vilagot bejartam vele-tehat az elso szeriasak hibasodasa urban legend..... En is az 1.8-t ajanlanam es mind1,hogy a regebbi 115 v. ujabb 125 le..... Valto-mihez kepest?Mondj nekem olyan autot ebben a kategoriaban ami ugymond tokeletes.....Kipuffogo anno mikor 2 eves volt a 206 v. az mk3 monde lokhettem le,mert az asszony hasznalhata volna akar szuronek....
A váltó opeles. Nem mondanám, hogy pontatlan, inkább azt, hogy lötyög. Ez persze sztem a műanyag rudazatnak és a gömbcsuklóknak köszönhető. Ez kb mindegyikre igaz.
Motor: 1.6-ot ne! Főleg hosszú távú autózáshoz! Ajánlom az 1.8-at, átírás és biztosítás nem sokkal több, és a fogyasztás is ugyanannyi, ahogy hallani lehet. Oka: az 1.6 erölködik, az 1.8 nem (annyira). Nehéz a kasztni (1400 kg körül) kell hozzá a nyomaték. Olajfogyasztás: az előbbi okból kifolyólag az 1.6-osok jobban eszik az olajat. Mindegyik. A kérdés az, hogy hogyan használták ->mennyire eszi. Kipufogó: nem hallottam még ilyen problémáról. Egyedül Mumtaz kollégának szállt el a katalizátora.
Elektronika: Elektromos ablakokkal sztem nincs semmi gond. A centrálzár szokott egy-egy ajtóban elmenni, esetleg a távirányító vevőegysége. És a kijelző pixelhibája, ami általános, de arra lehet találni egy-két oldalon megoldást.
szeretnék beruházni egy B Vectrára, de a neten elég sok fura info kering róla.
Sajnos vezetni még nem tudtam egyet sem, így személyes tapasztalatom nincs, ezért kérdeznélek titeket. Ülni, ültem már benne, de nem hoztuk ki a piacról.
Állítólag a váltó a kocsi egyik gyenge pontja, pontatlan és akardozik. Ezzel mizu? Javítható esetleg vagy "konstrukciós hiba"?
Az hogy az ECOTEC motor eszi az olajat megértem, de nehol olvastam elég komoly olajfogyasztást, ami ráadásul megoldhatatlan volt.
Van-e valami évjárat ami veszélyes? - Állítólag az első két évben gyártott darabokat kerülni kell (96-98).
Kipufogóra is hallottam hogy gyorsan korrodálodik (bár egy 10-12 éves autónál azt talán nem vészes).
Ja és 1,6ost tervezek, nem száguldozni kell, csak belföldön 200-300kmeres utakra meg heti 1-2 alkalom városban.
Elektronikáról sem zengenek ódát.
Nekem a forma tetszik, különösen ahogy a motorháztetőról felvitték az ivat a visszapillantókra. Ahogy nézem fogyasztás is elfogadható: 8körül városban amit 6re le lehet vinni országúton.
Szóval összességében jó kis autó majdhogy nem bagóért 700-800 körül már lehet venni, nagyon jól felszereletet. Bár itt jön az a képbe, hogy egy elektromos ablakot vagy egy ABSt kicsit drágább javítani, mint elavultabb társait.
Mondjuk ahogy az alkatrész árakat nézegettem, egyátalán nem veszes, sőt.
Mivel nekem bőrülés van, ezért nem biztos, hogy ugyanaz a megoldás él a többi kárpitozásra is. A háttámla úgy van megoldva, hogy ahol az ülőlappal találkozik, ott az első és hátsó része egymásba van fordítva. Mindkét felén van egy hosszú műanyag. Az egyik olyan formájú, mint egy félbevágott cső, a másik egy lapos. A lapos van belefordítva a cső alakúba.
Az jó dolog ha be van vezetékelve minden, nem kell gányolni. :-) Az ülésfűtés stekje ha jól tippelem az ülés alatt lévő stekben, van ami egy csúszósínes megoldáson van rögzítve. Az egy műanyag fül benyomásával le lehet húzni és elég hosszan kiér ha jól emlékszek. Az elektromos ablakkal viszont nincs ilyen mákunk hacsak nem tudsz egy olyan kábelköteget ami 4 elektromos ablakú autóból van. Ill nem kell az egész kábelköteg csak az kell ami az ajtóba megy a küszöbtől mert addig lehet kijön a vezetékelés csak onnantól van "lebutítva" a kábel. Ugyanis az alap kábelban vagyis ami a miénkben van: Hangszóró, ajtóvilágítás és centrálzár vezérlő. De a küszöbnél lévő stekk elég nagy ahoz képet hogy nem sok vezeték jön tovább, szal szerintem ott van a kutya elásva. Remélem tudtam segíteni ha nem akkor az okosabbak úgy is elmondják a jót. :-)
azaz ha mondjuk én holnap elmek az alkatrészboltba, és találok ott nektek megfelelő gombot, csak kimegyek autóhoz, kihúzom a vakgombot, bedugom a helyére és a kapcsolónak működnie kelll (háttérvilágitás plusz visszajelző ha megnyomom?) ugyanis bontott alkatrészek, tehát arra nincs garancia hogy nincsenek kiégve bennük, az izzócskák. jó lenne ugye kipróbálni, nyilván "szart" nem akarok venni, magamnak sem és nyilván nektek sem.
tehát akkor ha beraknám az én "fapad" vectrámba a kapcsolót annak úgy kéne működnie mintha rendesen működne?
Egyébként a teljes felső sor be van vezetékelve, így nem is tudom, mi való még oda a TC kapcsolón kivül. Megnéztem még a 4 ablak kapcsolóját, azok is ott vannak, csak a fedőt kell rá kicserélni, mert a gombsor (Bal oldalon B-első, B-hátsó ablakok és zár, jobb oldalon J-első és J-hátsó ablakok gombjai) ott van alatta bevezetékelve. Amit nem tudok, hogy mind az ülésfűtés mind az el. ablakok rejtett kapcsolóinak vezetéke VÉGIG megvan, és csak rá kell dugni a kütyüket? hol lehet pl akkor az ülésfűtés csatija? Vagy az ajtóról ha lekapom a kárpitot, tehetem rá a mechanikát és a motort????
Kiszedtem a közepét mert arrébb tettem pár dolgot benne, és
KIPRÓSZÁLTAM AZ ÜLÉSFŰTÉS ELEKTRONIKÁT!
Amit a képen láttok, az egy leválasztott hűtéskapcsoló bedugva a bal oldali ülésfűtés helyére (csak úgy lehet bedugni bármelyik gombot, ha kivesszük az aljzatból...) és működik és kapcsol!!!!!!!!!!!!
Persze az ülésben még nincs semmi (már itthon vannak a karbonszálas fűtőlapok, miket még nem tudom, hogy kell belerakni, de meglesz, az tutkó.) De ha valaki tudja, hogyan kell szétszedni az ülést, akkor azt venném a legszívesebben...
Mumtaz! akkor most a képen lévő a B1? Nekem a Ceglédi Opel Gyulai mondta, hogy ez a B2. Plusz. 2000-es gyártmányú autóm van. Nem is lehet benne B1 kapcs. Ma körbetelefonoztam Budapestet kapcsolóért ülésfűtéshez. Mindenhol azt mondták, hogy a B1 van, az ujjbegy formájú....Nem értem...
most elbizonytalanodtam, mert nem vagyok otthon.... :S lehet holnap szólok valakinek, h nézze meg. Addig is Vlad, ha érdeklődsz, kérdezd meg mindkettőt, biztos, ami biztos :)
Úgy néz ki, hogy újraforrasztással javítható az ABS!
Mazda Dakó, H-6000 Kecskemét, Mindszenti krt. 53. Tel.: 06-76-485-715 Több szerviz műszakvezető is van, de a specialista szerelő érti a szakmát, Őt Kozma Zoltánnak hívják.
Kozma Zoltán azon kívűl, hogy nagyon alapos, szereti is a szakmát. Bátran ajánlom mindenkinek.