Az "azon dolgozunk" kifejezés feltűnően sokszor jön elő a linkben. Ez nálam a "szeretnénk, de nem biztos" szinonímája. Jobban mutatna az "így és így állapodtunk meg a továbbiakról" fordulat.
Amint arról már talán értesült, a Chevrolet úgy döntött, hogy megszünteti újautó-értékesítési tevékenységét Európában. Ez azt jelenti, hogy 2015 végéig megszűnik Magyarországon az új Chevrolet gépjárművek eladása.
Fontos számomra, hogy ebben a helyzetben személyesen keressem meg Önt, mint nagyra becsült vásárlónkat, hogy biztosítsam arról, a Chevrolet elkötelezett amellett, hogy a jövőben is kiszolgálja Önt és járművét. Ügyfeleinket továbbrais folyamatosan el fogjuk látni a Chevrolet járműveikhez szükséges eredeti Chevrolet alkatrészekkel ugyanúgy, ahogyan ezt ma is tesszük. Minden Chevrolet-ra vállalt írásbeli jótállás és tervszerű karbantartás változatlanul fennmarad, és a szerződési feltételeknek megfelelően továbbra is érvényesíthető lesz. Kiterjedt szervizhálózatunkon keresztül meg fogjuk találni a leghatékonyabb módját annak, hogy minden javítási igényét kielégítsük.
Kérem látogasson el az Önhöz legközelebb eső Chevrolet márkaszervizbe. Amennyiben a jótállással kapcsolatos bármilyen kérdése van, vagy kíváncsi arra, hogy hol találja az Önhöz legközelebb eső Chevrolet márkaszervizt, látogasson el honlapunkra, a Chevrolet.hu weboldalra. Ugyanakkor biztosítjuk Önt arról, hogy a fontos eseményekről közvetlenül is tájékoztatni fogjuk.
Ugyanerre gondoltam én is. Végre egy minden szempontból (méret, kinézet, fürgeség és persze ÁR is) nekünk való verda, s nem lesz utódja. A Zafira hiába ikertesó, a design messze nem jön be annyira, s a forintokat is szorgalmasabban kell csengetni. Ez az új "űr"Picasso bejönne az extravaganciával, de középen van a műszerfal, s a kijelzőről kell állítgatni sok mindent. Még ez is elmenne, ám néhány dolog újraindítás után (minden esetben) alapbeállításra változik! Na így már nem olyan szép az élet az érintőképernyős setup-pal!
Mennyivel kedvesebb lelkemnek reggel Macifül: Beülök, indítok, megyünk :)
Műxik minden rendesen. Fűtttés is, zindex is... minden. Egyedül a fényszóró plexi repedezés nem gyógyult meg, de azt meg lex...-om :-)
85.000 km környékén járok...
Más:
Röhögtem a múltkor: agresszív BMW-s (a BMW nem is autó, hanem jellemhiba) a piros lámpánál, "járműosztályozóban" láthatólag vacilllált, hogy az "1:1-ben" álló Orlando, vagy valamilyen sedan mögé érkezzen. (én is meg szoktam tippelni, hogy ki fog dinamikusabban indulni) Látványosan a fürgébbnek látszó, kisebb autó mögé sorolt be.... Közben persze besűrűsödött a forgalom. Na... okoztam neki egy kis meglepit a kigyorsításkor ;-) Nem győzött sávot váltani és besorolni mögém, - a farvizemre :-)
Na, egyáltalán nem vagyok büszke magamra ezért. Sajnos a kettős tömegű lendkerék nem szereti a hirtelen nagy erőhatásokat, meg a nagy hőterhelést, mert elvetemedik és akkor produkálja az általad is jelzett hibát. Garanciálisan max. az időkiesés okozhat gondot. Garanciaidőn túl erősen zsebbe nyúlós a dolog. De, szerencsésen alakult a jelek szerint.
Szóval a kuplungcsúsztatás, kuplungégetés nem a kedvence a kettőstömegűnek. Nem csak a Chevynél, ez maga a kettőstömegű „betegsége”
Többször mondtam már, most megint meg kell ismételnem: Trawala, újra neked volt igazad! A kettős tömegű lendkerék adta meg magát. Holnap reggel már el is hozhatom. Várom már, mert ez az 1.6-os benzines Astra nem megy jól, és főleg nem "ugrik".
1. a kezelési könyvben találod. Egyébként a 87. oldalon van a "Műszerek és kezelőszervek" alcím alatt az "Auto rear demist" részben
2. a megoldás az, hogy a legalacsonyabb hőmérsékletre a leglasabb ventilátor sebességgel kell felfűteni vagy lehűteni. Az is beállítható automatikusra.
1. Értem, ez volt a tippem. Hol kapcsolható ki ennek az automatikája?
2. Akkor szubjektív, hogy ki melyiket kedveli jobban, én jobb szeretem, ha nem fűtenek túl, s utána nem öntik rám az érzetre hűvösebb levegőt. A modren épületeknél talán okésabb a dolog, mert ott azért nem az arcodba áramlik a meleg, majd hidegebb levegő. A gyorsaság viszont hibátlan.
1. Az automata defrost (párátlanítás) egy adott hőmérséklet alatt, a páratartalom függvényében lép üzembe. Ez kikapcsolható.
2. Az autó mielőbbi felfűtése miatt nyomja az elérhető legmagasabb hőfokú levegőt, majd amikor elérte a beállított hőmérsékletet az utastér akkor viszont a beállított értéknek megfelelő levegőt fuj be. Mivel előtte jóval melegebb levegőt fújt be, ezért érzed hidegebbnek annál. De, csak így lehet egyenletes -kis hőingadozással- a komfortos hőérzetet biztosítani.
Ha olyan helyiségben vagy, ahol pl. konvektorral fűtenek ott egyszer melegebb van, aztán meg hidegebb. Ez azért van, mert itt addig fűt a konvektor, míg elér egy adott hőfokot, majd lekapcsol. Aztán mikor esik a hőmérséklet (kb. 1-1,5 fokot) akkor meg bekapcsol és túlfűt. Vagyis akár 3 fok hőingadozás is lehet. Ez természetesen függ a helyiség hőtartó képességétől is, hogy milyen gyakori ez a hőingadozás.
Mivel az autó hőtartó képessége nagyon rossz, ezért pl. az Orlandóban alkalmazott (korszerű) fűtés/hűtés a felfűtés/lehűtés szakaszát a legrövidebb idő alatt igyekszik megoldani és utána a hőntartást végzi.
Egyébként a modern épületklimatizálás is így történik.
1. Minden reggel, mikor indulok, a fűtéssel automatikusan be van kapcsolva a hátsó ablak fűtése is - akkor is, ha este kinyomtam. Ez automatikus bizonyos hőmérséklet alatt? Vagy hogy van ez?
2. Miért nem úgy működik a fűtés, hogy ha beállítom 24 fokra, akkor felfűti a kocsit, majd kikapcsol, aztán ha érzékeli, hogy leesett a hőmérséklet akkor újra fújja a meleget? Miért csinálja azt, hogy felfűti, majd mikor elérte, akkor hidegebb - hideg levegőt kezd fújni? Hőérzet szempontjából kellemetlen.
Hááát, nem tudom....én egyáltalán nem a mostani Orlandóm leendő eladási ára miatt aggódom. Sokkal jobban izgat, hogy ha kivonulnak, akkor a következő autócserémkor, hogy jutok az újabb Orlandómhoz. Végre megszerettem egy típust, erre elviszik.
Fűtés rendesen viselkedik? Én azt szoktam csinálni, hogy mielött leállítom az autót letekerem a hőfokot a legkisebbre. Reggel a hidegben nem "kerreg", hogy kinyisson maxra. Amikor már mentem kb. 2-3 percet akkor 23-24 fokra állítom.
Én már átéltem hasonlót: pl. amikor matizom volt (2002-2006), akkor a daewoo márka szünt meg (2004-ben) és lett chevy, mégis jó áron eladtam 2 évvel később az akkor 4 éves matizkám. :)
Ez az Orlando meg ki van fizetve, rövid távon nem tervezzük a cseréjét, középhosszún se, úgyhogy az értékvesztés pont nem érdekel.
A cégest azt vsz. fogom cserélni, mert ötévente érdemes, de lehet, hogy nem veszem meg, hanem tartós bérletet választok.
Úgy gondoltam, hogy a jelöltek között az opel is bejön a képbe, a renault mellett, meg még mások is fejben voltak, de lehet, inkább 2015-ben "csakazértis" chevyt választok. :)
Ahogy kivettem a hírekből, az lehetett a szándék, hogy a felső(közép)kategóriás modellekkel - ha távolról is - de a Mercedes, BMW farvizét célozzák meg. (Amúgy nem feltétlenül lett volna lehetetlen, mert az Audinak egyszer már sikerült a VW/ népautó szintről több lépésben a prémiumok közé kerülnie; Másrész az Insignia, új Astra, sőt Ampera vonal eléggé ígéretesek is a maguk felségterületén ... Pl. Golf helyett én már erősen az Astrán gondolkodnék, pedig eléggé VW-es vagyok és utálom az Opelt.)
Másrész jó ár-érték arányú kistestvérként képzelték el (helyesen) a Chevyt. Ez utóbbi tervben az is benne volt, hogy a távolkeleti márka, - annak érdekében, hogy egyáltalán megvethesse a lábát az Öreg Kontinensen, - nem itt/és nem rögtön akarta megszerezni a mesés profitot (= könnyebben tudott "jó árakat képezni".)
Pont érthetetlen, hogy akkor miért a Chevy-t futtatták fel a versenysportban (WTCC), hiszen az Audinak is az volt az első komolyabb kitörési pontja (A. Quattro - Walter Röhl-lel, Michéle Mouton kisasszonnyal, vagy éppen Stig Blomqvist-tel.)
Szóval (visszatérve), a terv részben (vagy főleg?) azok miatt a vásárlók miatt nem jött be, mint amilyenek mi is vagyunk, akik - bár talán - megtehetnék, hogy Insigniát, Zafirát, Merivát, Antarát, stb. vegyünk, mégis inkább az ésszerű Chevy-vel elégedtünk meg. (Sőt megszerettük - nagyon.) Ez az autó pedig a (későbbi) Dacia-vásárlóknak volt szánva. Szerintem. + Pont "bekavartak" a gazdasági válság évei is, amikor pl. magam is ésszerűbben választottam autót, - a "nagy álmokhoz" képest. (pl. Kia Sorento, Volvo XC... Subaru Forester)
Tehát történt egy váratlan(?) "shift":
a prémium kategóriát választók csak nem szoktak át a Merga/Bimmer/Ódi szentháromságról az Insigniára, mi nem vettünk Merivát vagy Insigniát (én magam a Vectra után nagyon nem!). A pórnép meg viszi a Dália Porolót, mint a cukrot. Naponta, ha nem találkozom 3 telerakott Duster-es nagy trailerrel az M3-ason, akkor eggyel sem. (Azt se' lesz egyszerű majd eladni pár év múlva...)
A Chevy pedig, ha nem is megy annyira, mint szeretnék, pont elegendő market-share-t szakít ki az Opelből, ahhoz, hogy fájjon nekik.
Nem jött be tehát az Opel részéről a: "mi felkapaszkodunk a nagyokhoz, a Chevy pedig majd lemaradva tömeg-népautóként termeli a hatalmas profitot (úgyis ilyen autók gyártásához értünk a legjobban - alapon.)" Van ilyen...