Keresés

Részletes keresés

bnorci71 Creative Commons License 2017.10.09 0 0 36162

jó irányba gondolkodol

a régi vascsövesre a kondenzációst nem érdemes ráengedni, amit említettél probléma amiatt a megoldás amiket vázoltál új vékonycsöves rendszer 5rétegű/réz/szénacél ami szimpatikus vagy a hőcserélő, vesztesége annyi amit lead a külvilág felé ezt lehet csökkenteni szigeteléssel illetve lesz egy hőlépcső mondjuk 60 a kondisból kilépőből 40-50 fűtési előremenőd lesz ezt csak saccolom biztos lehet frankón méretezni.

kondis hatásfoka akkor jó ha a visszatérő 40fok alatt van szóval kel a fűtési felület ha a tél 80%-ba elég az 50-es előremenő jó lesz a hatásfokod

indirekt tökéletes megoldás

 

szóval mindent tudsz :)

 

Előzmény: Jónás György (36159)
bnorci71 Creative Commons License 2017.10.09 0 0 36161

nagyobb az átmérő 40 és nagyobb az emelőmagasság 70 persze, hogy többet tud

 

csak kellene a 32/8-as ,cseréljünk?

Előzmény: gabor0036 (36155)
bnorci71 Creative Commons License 2017.10.09 0 0 36160

azért mondtam, hogy csak vezérlő :))

 

na milyen a kazán? nem is írtál rólla

 

Előzmény: gabor0036 (36154)
Jónás György Creative Commons License 2017.10.09 0 0 36159

Sziasztok!

 

A következő témában szeretném a segítségeteket kérni.

Adott a lakásban, egy atmos dc32s, 1000 literes pufferrel, nyitott rendszeren (régi gravítációs csövek maradtak meg).

Nos az utóbbi időkben a szociális faosztogatás eléggé felborította az erdészeti fák árát, és elérhetőségét. Ezt gondolom már többen is észrevettétek...

És mivel a gáz ára viszont évek óta nem változik, ezért egyre kisebb a különbség egy modern gázkondenzációs kazán, illetve a faelgázosítóval való fűtés között. Igazából, ha beleszámoljuk, hogy a mennyi munkába van 10 erdészeti köbmétert felvágni, és konyhakészre hasogatni, már szerintem most is egálban lennénk. Nincs ezzel gond, szeretek fát vágni, viszont a jövőre is gondolva mindenképpen szeretném lecserélni a jelenlegi közel 30 éves fég gázcirkónkat, valami modernebbre, aztán ha adott mind a két lehetőség, lehet összehasonlítást végezni. Egy biztos, mifelénk (Miskolc) jelenleg aki ki is hozza az igért fa mennyiséget kemény fából, az körülbelül 28-30 000-et kér egy erdészeti köbméterért házhoz szállítva...... 8,5X14,5m-es alapterületű  szintes házat fűtök, ami le van szigetelve, illetve a nyílászárók is modernek, és jól szigetelnek. Jelenleg egy "enyhe" telet kb. 8 erdészeti kemény fával fűtök ki. Ha "kemény" a tél akkor elmegy a 10 erdészeti a 8 fűtési hónap alatt. ez körülbelül 250-300 ezer forint a jelenlegi árakkal számolva + kb 5-8 nap vágás hasogatás betárolás. PLusz egyéb költségek. (Benzin, lánc, lánckenőolaj, stb.) Szóval most értem el oda, hogy faelgázosító ide, vagy oda, ha tovább emelkedik a fa ára, és a gázé marad nem fogja megérni fával fűteni, még egy ilyen "hatékony" fagáz rendszerrel se.

 

A kérdésem pedig az lenne: Hogyan kössek be egy modern gázkondenzációs kazánt a rendszerbe úgy, hogy az tartós is legyen, illetve a hatásfoka is jó legyen. - Mindenképpen cseréljem a csöveket vékonyabbra, vagy csak elég lenne esetleg lezárni? (Nem szívesen vágnám szét a házat miatta, de ha ez az ára...) 

                                 - Esetleg tegyek be egy külső hőcserélőt, amin keresztül megfűtöm a meglévő fűtési előremenőt? (Ebben az esetben mennyi veszteséggel számolhatok kb.?) Egy ismerősömnek ezt a módszert ajánlották, mert azt mondták, hogy nincs az a mágneses iszapülepítő, ami ennyi trutyit össze tudna szedni.

Jelenleg a Fég gázcirkó párhuzamosan van kötve a rendszerrel, és úszó visszacsapó zárakkal el vannak választva egymástól.

Az új kazánnal szeretnék majd még használati melegvizet is előállítani, ugyanis az is még egy régi fég átfolyóson keresztül van, már amikor a gerincen a nyomás eléri azt a szintet, hogy be is induljon....... :( Erre egy indirekt tárolót gondoltam két csőkígyóval, az egyiken a gáz lenne, a másikat az atmossal fűteném meg, ha esetleg azzal fűtök éppen.

 

Szóval, elég sok lehetőség van, és elég tanácstalan vagyok. Jól jönne egy kis iránymutatás.

Előre is köszönöm a válaszokat.

Precíziós Creative Commons License 2017.10.09 0 0 36158

Most már áruld el mid van?!

Előzmény: gabor0036 (36157)
gabor0036 Creative Commons License 2017.10.09 0 0 36157

Jelen állásban a 25-60-as tölti a puffert és maxon megy. Úgy érzem egyel nagyobb kellene. 

Előzmény: Precíziós (36156)
Precíziós Creative Commons License 2017.10.09 0 0 36156

Nem arra gondoltak, hogy a kisebb szivattyúval magasabb lehet az előremenő hőfoka?

Előzmény: gabor0036 (36155)
gabor0036 Creative Commons License 2017.10.09 0 0 36155

Egy dolgot segítsetek megérteni. 

Adott két szivattyú. Egyik grundfos ups 25-60, a másik dab evosta 40-70.

Miért mondják nekem azt, hogy a dab szivattúval nagyobb a kazán teljesítménye ha a dab 3.3m3/h a grundfos pedig 4.5m3/h-t tud gyári adatlap szerint? 

gabor0036 Creative Commons License 2017.10.09 0 0 36154

Az lehet csak nem vigason. ;)

Előzmény: bnorci71 (36153)
bnorci71 Creative Commons License 2017.10.09 0 0 36153

nini egy Vigas vezérlő :))

Előzmény: gabor0036 (36152)
gabor0036 Creative Commons License 2017.10.09 0 0 36152

nekem meg túl jó most a huzat. :D

https://youtu.be/nvMYrNl5bvI

Előzmény: szatti (36151)
szatti Creative Commons License 2017.10.09 0 0 36151

Ezek szerint érdemes volt takarítani.

Február óta ennyi rakódott le.

Úgy tűnik, hogy érdemes gyakrabban belenézni. Sokat számít. Főleg, hogy nem zárt a tányér sem!

 

legutóbb még 100% ventivel és 200 fokos füsttel csinált 20 fok emelést,

Takarítás után 54%-os ventivel és 176 fokos füsttel 26 fokot emel.

szatti Creative Commons License 2017.10.09 0 0 36150

Nekem nyitott ugyan a rendszer, de kb ugyanez a felállás ( kevesebb radiátor, de több padló).

120 literes így kényelmesen elég.

Előzmény: RagnarQ2 (36143)
motor48 Creative Commons License 2017.10.09 0 1 36149

Előzmény: motor48 (36129)
t.zsolti Creative Commons License 2017.10.09 0 0 36148
zart rendszerben 200l. vagy tobb.
lehet tobb kisebb tartaly.
Előzmény: RagnarQ2 (36143)
gabor0036 Creative Commons License 2017.10.08 0 0 36147

Veszel mellé még 100-at akkor biztos bőven elég. Nekem 300-as van a 3000-es pufferen és a kb 200l víz a rendszerben... 

Előzmény: RagnarQ2 (36143)
bnorci71 Creative Commons License 2017.10.08 0 0 36146

http://lmgtfy.com/?q=t%C3%A1gul%C3%A1si+tart%C3%A1ly+m%C3%A9retez%C5%91

 

nekem 300l-es lett véve idén 3bar a szelep megszólalási nyomása 0,7bar a hidrosztatikai nyomás a 7m szintkülönbségből, és 2600 vagy 2700-literre méretztem

Előzmény: RagnarQ2 (36143)
motor48 Creative Commons License 2017.10.08 0 0 36145

Így szoktam átvágni flexel, a gömb alját, hogy ne szoruljon be!

motor48 Creative Commons License 2017.10.08 0 0 36144

RagnarQ2 Creative Commons License 2017.10.08 0 0 36143

Sziasztok! 2 db 1 m3-es pufferhez (sorba kötve), kb. 85 nm padló fűtéshez, 6 db lapradiátorhoz és egy 35 kW-os kazánhoz Ti mekkora tágulásit tennétek? (Úgy számolom úgy 2200-2300 liter víz lehet a rendszerben.) Mekkora nyomásra állítjátok ti a rendszert? Most 150 liter tágulásim van, félek kicsi lesz. köszi a választ 

bnorci71 Creative Commons License 2017.10.08 0 0 36142

a faelgáznak is kel félóra mire rendesen beindul, ne feledd egy faelgáz kazán 4-5q amit át kell melegíteni

amikor eléri a lakás a kívánt hőfokot elmegy parázstartásra már ha van ilyen funkció, na ez a bűzölgős pöfögős kátránygyártásos időszak, majd ha kér a lakás meleget újra beindul, ha nem akkor is, hogy ne aludjon ki, ekkor már túlfűtöd a lakást

3év puffer nélküli Vigas25 tapasztalatával mondom mindezt, a pufi meg most készül

 

ha hasonlítani kellene olyan mintha a kocsival mindig felgyorsítanál 90-re majd megállsz majd újra és újra, nem jobb egyenletes sebességgel haladni és még gazdaságos is

Előzmény: diagnet (36140)
GLaczy Creative Commons License 2017.10.08 0 0 36141

Szia! A 15 kg fa most is el fog fogyni,mert én pld tegnap mértem és a begyújtásnál egy rakat fa 20 kg egy vigas 25-ben, szerintem egy atomos sem fog kevesebbet kérni. Mondjuk 40 kg a teljes puffer felfűtése.

Előzmény: diagnet (36140)
diagnet Creative Commons License 2017.10.08 0 0 36140

Nekem csak az a lényeg, hogy a 0 fok alatti reggeleken, vagy hosszabb távollét után ne a klímáknak kelljen 5 fokot emelni a hőmérsékleten.

Puffer egyelőre nem megoldható és napközben van időm tenni a tűzre.

 A cél az, hogy minimális beavatkozás mellett a legrövidebb időn belül a névleges teljesítményen és a maximálisan elérhető hatásfok mellett tudjon üzemelni a kazán a tűz leégéséig.

A vegyesnél min. fél óra volt mire rendesen égett és csak a 2. megrakásnál érte el azt a lánghőmérsékletet ahol már nem csak füstöt termelt. Addigra viszont már megevett 15kg fát és a víz még csak 40-50 fokos volt...

 

Jobban megnézve a kazánokat, többféle tűztér kialakítás létezik, a "hordó" kerámia betétes és a generátoros típusok majdnem duplájába kerülnek. Gondolom nem véletlen...

 

 

Előzmény: selgir (36139)
selgir Creative Commons License 2017.10.08 0 0 36139

a legjobb az lenne, ha puffert kötnél a kazánra:) mert egy 25kw-os faelgáz is sok lesz, ha a 28-as vegyes sok volt...

 

illetve puffer nélkül ugrik a kényelem. szintén lassítanod kellene az égést, vagy ritkán és keveset tenni rá a folyamatos melegérzethez.

 

a faelgáz valószínű, hogy fulldokolna venti nélkül, mert a hosszú/nagy felületű hőcserélőkön valahogy át kell jutnia a füstgázoknak. miután persze "tökéletesen" kiégtek :) 

Előzmény: diagnet (36138)
diagnet Creative Commons License 2017.10.08 0 0 36138

Szerintem előírt huzat nélkül megszűnik faelgázként működni. Valahogy így:https://youtu.be/EViayo4HqKI

Az dilemma, hogy a 28kw vegyes kazán viszont már sok volt. Elengedve szétfűtötte a házat, fojtva viszont béka segge alatti hatásfokkal bűzölgött.

Előzmény: selgir (36137)
selgir Creative Commons License 2017.10.08 0 0 36137

"Ami gondolom annak köszönhető, hogy venti hiányában az a túlméretezett huzatra bízták a füstgáz áramoltatást."

 

mondjuk ennyi erővel lehet csökkenteni a huzatot, és akkor meglenne a hatásfok? :)

 

az igazság az, hogy kevésbé hatékonyan éget egy igazi faelgázhoz képest, és lehetne nagyobb a hőcserélő felülete

Előzmény: diagnet (36136)
diagnet Creative Commons License 2017.10.08 0 0 36136

150-170e Ft.

Schiedel 130 vagy 150?-es bélelt kémény, 8m magas. Eddig a régi vegyeskazánt kémény tisztítónyílásra szerelhető huzatszabályzóval kellett használnom.

Tudom, hogy a bsteel-en sincs, de írtátok , hogy nem is a legjobb a hatásfoka. Ami gondolom annak köszönhető, hogy venti hiányában az a túlméretezett huzatra bízták a füstgáz áramoltatást. 

Én viszont nem akarok 300+ C-os füstgázzal üzemeltetni.

Youtubon van pár video, ahol pid vezérlős szabályozást építettek rá. Ez később lehetne segítség.

Első sorban az érdekelne, hogy konstrukcióra és minőségre megfelelő e ez a modell? (kilyukadás, samott elégés, használhatóság)

Köszi!

t.zsolti Creative Commons License 2017.10.08 0 0 36135
a b-steel is ventillator nelkuli.
mekkora kemenyhuzat kell? eleg lessz a mostani kemeny?
Előzmény: diagnet (36133)
GLaczy Creative Commons License 2017.10.08 0 0 36134

A valasz azon mulik (tobbek kozt),hogy mennyiert. 😊

Előzmény: diagnet (36133)
diagnet Creative Commons License 2017.10.08 0 0 36133

Üdv!

 

Atmos dc15e-t használtan meg szabad venni? Ventillátor nélküli modell. Lehet így teljes értékű faelgázosító ?

Puffer nélküli rendszerbe menne 30 éves lemezkazan helyére. Klímás fűtést segítene ki a legnagyobb hidegekben.

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!