Ez nem Tanvald, hanem Erdőköz (Pohronská Polhora) :)
Nem tudom, hogy megáll-e, de szerintem nem, csak lelassít.
Ilyen alkalmakkor különvonatokkal szoktak menni Tanvald-Korenov között, októberben elvileg a T426 003 és az M240 (820) 021 megy majd, de pontos programot még nem tudok. Talán jó hír neked, hogy rendszerint FIP-re 50 % kedvezményt adnak a különvonatokon :)
Mondd, Csaba, a fogasmozdony megáll, mielőtt felfut a fogaslécre? (remélem, igen).
Más, de idevág: tanulmányozgattam a vonal menetrendjét. Okt elsején különvonatot (Urambocsá -okat) fog továbbítani a fogasmozdony, vagy menetrendszerintieket?
Helyzet a fogason hétfő-csütörtök: Kiránduló családok, bringás turisták száma alig változott, természet és sportkedvelő normális MTB- sek száma eléggé lecsökkent (de mindegyikiük kezében ott a vonaljegy) a HáBé által megfelelő jelzőkkel bemutatott kis divatdéhások pedig szinte telljesen eltűntek. Jó ötlet volt a fokozott jegyellenőrzés.
Most is ugyanúgy álltak a földön az oszlopok és ülések mint egy évvel ezelőtt, de azóta már az évszaknak megfelelő gaz is odanőtt mellé, semmi jele annak, hogy haladt volna a dolog.
A fogaskerekűsök múlt heti munkája szerintem (is) korrekt megoldás.
Az előző 1-2 hét igazolta, hogy nem kell semmit sem tiltani.
Csak 2-3 ellenőr vonatonként, velük 2 smasszer és kész. Nem kell más. Igaz, ők csak utazgattak egész nap, de valahogy ezek a dáunhillesek messze elkerülték a Fogast.
És ezért már megérte!
(ez is bizonyítja, hogy szemét, deviáns, káros, ingyenélő banda)
Tavaly ilyenkor beszámoltál a honlapodon a szilvásváradi libegő "bíztató" előkészületeiről. A dolog komolynak látszott, mert már kupacba felhalmozott ülőszékek fényképét is láthattuk. (Köszönet érte.) Azóta viszont semmit sem hallottam a dologról. Megvalósult volna, (vagy épül) csak én nem tudok róla? Félek tőle, hogy inkább a dolog leállítása (vagy el sem kezdése) lehet a csönd oka. Pedig elég kézzefogható jel volt az ülések látványa. Van valakinek konkrétabb infója?
Zürich-ben az Uetliberg-vonalon, ami olyasmi mint a Budapesti Fogaskerekü, felmegy egy hegytetöre, csak nem fogas, hanem adhéziós, megtiltották a kerékpárok szállítását, mert a Downhill-ezök zavarták a kirándulókat.
Még a múlt hónapban az egyik turistaúton volt szerencsém találkozni egy leigazolt DH versenyzővel aki éppen edzett egy versenyre, de gondok voltak a gépével, egy kicsit segítettem neki, (én is bringával voltam) aztán pont erről beszélgettünk, hogy a versenyszerűen dürtözők általában nem használják a fogast mert lassúnak és megbízhatatlanak(???) tartják. Általában a barátok viszik fel autóval őket a normafára, így többet gurulhatnak egy nap alatt, ha pedig eddzenek (mert ugye ez is sport attól, hogy nem a maximális izomereőről szól) akkor egyszerűen feltekernek a hegyre. Egyébként ő sincs jóban a hétvégi DH-sokkal, olyasmit mondott, hogy rossz fényt vetnek a sportágra és azt hiszik, az egász hegyoldal az övék. Tényleg kicsit olyanok mint a Ronaldós mezben járó vidéki kisfiúk, keménykdenek, mindenkivel rosszban vannak (velem is) csak a balhé keedvéért. De ha azt mondanák, hogy ezentúl nincs a fogason bicikliszállítás, akkor vajon kik lesznek azok, akik a tiltás ellenére felszállnak majd a bringákkal? Én sem állok a dörtösök pártján, de ez szerintem nem megoldás.
És ha én mondom? Pedig most már én is 1et értek vele. Lehet, hogy én vagyok a mazsola, de nem tom mi abban a sport, hogy felvisz a fogas, és legurulok mint az állat.
Jé, ha én mondom ezt, akkor szélsőséges vagyok, és gazember, aki meg akarom fosztani a szegény kicsi ifjúságot a szabad levegőn sportolás lehetőségétől.
(csak ha tudnám, miért kell a cigi a szabad levegőhöz, stb...?)
A biciklisek mostmár nem csak a pótkocsit uralják, átköltöztek a motorkocsiba is. Minden nap ugyanazt a csoportot látom, mindennap van valami probléma velük. Szüntessék be ezt a lehetőséget, hogy kerékpárt lehessen szállítani, a normál utasok nem férnek el egyik kocsiban sem.