Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Krisz1977 Creative Commons License 2007.03.25 0 0 26789

Először is, összerakásnál bőven be lett kenve motorolajjal a hengerfal is, meg a gyűrűk, dugók, hajtókarok, vezértengely is. (Gondolom, aki motort újít fel az csak ezután rakja össze, legalábbis szakembertől ez lenne ugye a minimum.) Aztán miután minden a helyén volt és fel lett töltve a folyadékokkal, először gyertya nélkül, önindítóval 2-3-szor kb 20 mp-re meg lett forgatva. Utána gyertya berak és olyan 10 mp-re lett beindítva szigorúan alapjárat környékén, majd kis szünet és megint 10-20 mp járatás. Ezt úgy 4-5-ször megcsináltuk, majd folyamatosan járattuk alapjáraton vagy fél óráig, közben néha nagyon finoman meg lett húzva a gáz, de csak 2000 fordulatig. Aztán hagytuk kicsit kihűlni, majd megint fél óra következett alapjáraton, kevés gázzal. A következő hűtés után már elindultam vele haza, nagyon óvatosan, 2000 fölé nem pörgetve és inkább a kuplunggal játszva, nem pedig a gázpedállal. 500 km-ig nagyon óvatosan jártam vele, utána már kicsit bátrabban, max 3000 fordulattal és végül 1500 km után kezeltem mondhatni "normálisan".

Persze folyamatosan néztem közben a kompressziót és kb 2000 km után be is állt, ahogy kell.

Szóval lehet, hogy mi túl óvatosak voltunk, de nem engedhettem meg, hogy kockáztassunk. Viszont jó lett!  :))

Előzmény: Törölt nick (26788)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.25 0 0 26788
Krisz1977: és mennyi ideig és hogyan járattátok be?
Előzmény: Krisz1977 (26786)
cistron Creative Commons License 2007.03.25 0 0 26787

már csak 90 nap

 

XIII. Mazdataliig

 

Előzmény: cistron (26779)
Krisz1977 Creative Commons License 2007.03.24 0 0 26786

Hát bizony elég gáz az a 10 bar. Annak idején mi is gyűrűztük a GC kupét, hangsúlyozom, hogy csak gyűrűztük és semmi fúrás, hónolás, síkolás, stb..., és mégis gyönyörűen beállt minden henger halál pontosan 11,5 bar-ra. (12 gyárilag a könyv szerint.) Persze megfelelő, nagyon óvatos bejáratás után.

Szóval ha tényleg csak 10, akkor valaki valamit nagyon elszúrt!

Előzmény: Törölt nick (26783)
Krisz1977 Creative Commons License 2007.03.24 0 0 26785

Hát természetesen jól nézett ki a kupén, legalábbis nem volt nem odaillő. :)

A szpoiler viszont probléma lehet, mert a gyári lökhárítóhoz van beállítva úgy, hogy kb 1-2 cm-rel alatta jön ki, szóval próbálni mindenképpen kell, aztán rajtad áll a döntés: ha nagy szükséged van rá, akkor szakemberrel szépen ki kell alakíttatni a helyét a szpoileren.

Előzmény: NeomatiK (26782)
luki323f Creative Commons License 2007.03.24 0 0 26784
Lazításnak egy kis Mazda gyárlátogatás és törésteszt:

http://www.youtube.com/watch?v=AKLjE7yZI-o&mode=related&search=
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.24 0 0 26783
Hát a coupe annak idején még volt gyűrűzve haveromnál, tudta is a 14 bar kompressziót. Mindenesetre ha 10 a kopáshatár, nem hiszem, hogy egy generálozott motornak a közelében kéne lennie.
Előzmény: NeomatiK (26781)
NeomatiK Creative Commons License 2007.03.24 0 0 26782

Én is gondolkoztam! :) Vajon hogy néz ki egy coupén egy vonóhorog?

Meg jó lenne tudni, hogy elfér-e a szpoilertől, mert mélyebbre nyúlik le, mint a gyári lökhárító.

Előzmény: Krisz1977 (26736)
NeomatiK Creative Commons License 2007.03.24 0 0 26781
Ez a motorgenerál fasza! :-/ Gyári értéket kéne tudnia generál után? Vagy csak "nesze, csináltunk valamit"?
Előzmény: Törölt nick (26778)
NeomatiK Creative Commons License 2007.03.24 0 0 26780

Helló!

Kiderítem a szerveknél a vonóhorog témát. Tavaly novemberben volt a vizsga. Én se akarok magamnak meg másnak se zűrt, úgyhogy csakis rendesen használnám! Pl letesztelem a környéken, hogy egy új autóknál tényleg 4 km/h-s ütközésnél visszaáll-e az első lökhárító :))

Előzmény: Krisz1977 (26736)
cistron Creative Commons License 2007.03.24 0 0 26779

már csak 91 nap

 

XIII. Mazdataliig

 

Előzmény: cistron (26721)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.23 0 0 26778
Injektoroséknál jól megnézték az autómat, bekábelezték, számítógép és a kábelkorbács közé bedugták a PC-t, leolvastak mindent jól a tesztprogrammal, az összes érzékelőt, meg mindent, amiben áram van. Működik minden. Korrekt hely, a főnök végig beszélt, nem unatkoztam :) Érdemes ellátogatni oda, ha valami gyanús a motorral kapcsolatban, szerintem. 16ezer volt a teljes diagnosztika, majdnem 3 órát játszottak vele ketten + a főnök felügyelt. Motorral foglalkoznak csak, se futómű, se semmilyen egyéb, szerelést is vállalnak asszem, legalábbis kisebbeket biztos. Régebben még csináltak motorgenerálokat is. Egy családiházban van amúgy a műhely, két beállóval, szépen átalakítva.

Ja, amúgy tényleg, szívesen kötnének megállapodást a Mazda-klubbal, és akkor 10% kedvezmény a tagoknak. SzaboZE?:)

Viszont ami a nem jó hír, hogy megnézték a kompressziót is, meg a veszteséget a hengerekben, és a kompresszió 11-11-11-11-10.5-10 volt (10 a kopáshatár, 14-nek kellene lennie), a veszteség is elég gáz (a legrosszabb 20%, ami épp szintén a kopáshatár). Ami nem lenne rossz egy öreg motornál, mondjuk úgy 300ezer km-nél, csak ez éppen egy generálozott motor, négyezer-párszáz km-rel. Szóval hétfőn szeretné látni Mester is, megmérni saját műszerekkel, de aztán nemtom mi lesz... A jelenlegi állapot az, hogy ráköltöttem egy autó árát egy generálra, ami után kicsit rosszabb értékeket mutatnak a hengerek, mint előtte. Legalábbis ha jó volt a mérés.
Előzmény: Krinyo (26776)
amay_light Creative Commons License 2007.03.23 0 0 26777

Szia daredda!

 

Vészesen közeleg a hazautazásod napja, és úgy gondoltam, hogy ebből az alkalomból kifolyólag még néhány dolgot kérnék tőled, ami nekem jól

jönne. A listában van a magyar név, a német név, és a max. ár, amiért érdekelne:

 

1. Coin box a bal térdnél (nekem kicsit lötyög) --- Geldmünzebehälter beim den linken Knie des Führers --- 4 Euros
2. Kalaptartón levő kisrekesz zárja (hiányzik) --- Hutablagefachverschlussmechanik --- 4 Euros 
3. Vezetőülés ülőlapja, ha van külön (bőr berepedezett rajta) --- Führersitzplatte (nur die Platte) als sie ist separatiert möglich --- 20 Euros
4. Ülésfűtés két nyomógombja (totálisan lekopott a felirat róluk) --- Sitzheizungstastern --- 4 Euros für die 2 Stücke
5. Hátsó féktuskók (berohadtak, nem fog a kézifék) --- Hintersattel (2 Stücke) für die manuelle Bremse --- 32 Euros für die 2 Stücke
6. Kézikönyv (az enyém megégett) --- englisches Nachslagewerk --- 4 Euros

 

Sajnos bontót nem igazán tudok, mivel abszolút nincsen kapcsolatom Labanclanddal (még jó, hogy németül brekegnek, legalább lehet velük

kommunikálni), de remélem ,azért találsz majd egy-kettőt.

 

Előre is köszi,

 

Üdv,

 

amay_light

 

 

Krinyo Creative Commons License 2007.03.23 0 0 26776
Tenyleg Pigmy, mi volt/van az injektorosnal?
LSAIR Creative Commons License 2007.03.23 0 0 26775
Vissza is..
Előzmény: sirk (26765)
StationW Creative Commons License 2007.03.23 0 0 26774

Az az igazság, hogy gondolkoztam a verziókon, és végül azért vettem meg a 2.2-est, mert:

 

- óccsón adták

- jobb áron beszerezhetőek a cuccok hozzá

- a fordos rokonság miatt a semminél valamivel többminden kapható hozzá

- olcsóbb fenntartani

- felújítani

- több benne az anyag

 

A képen lévő motor nincs túl bizalomgerjesztő állapotban, és a kora és teljesítménye miatt tutira szét  volt hajtva (duenen:) )

 

Ezen a rohadt kompresszoron töröm e fejem, nem tudom kikalkulálni, hogy mennyibe kerül összerakni, meg egyáltalán megéri-e?

 

Előzmény: aati (26773)
aati Creative Commons License 2007.03.23 0 0 26773
Előzmény: StationW (26772)
StationW Creative Commons License 2007.03.23 0 0 26772
Igen, ezek a típusspecifikus dolgok megkönnyítik az ember dolgát, de az én esetem sajnos nem olyan eccerű, mert semmi sincs a kocsihoz....
Előzmény: sirk (26770)
StationW Creative Commons License 2007.03.23 0 0 26771

Az rendben, de ki a frász az aki ezt idehaza tényleg jóra megcsinálja nekem, és mennyiért?

Előzmény: sirk (26769)
sirk Creative Commons License 2007.03.23 0 0 26770
Hivatalos GReddy kit, minden benne van ami kell. Az utolsó csavarig. Leömlőcsonk, turbó, légszűrő, stb stb.

Ebben nem volt még e-Manage (a komolyabbakhoz azt adnak felprogramozva), csak egy mini elektronika, ami elvileg dúsabbá tenné, de nem volt szükség rá (padon mértük az AFR-t is)
Előzmény: StationW (26768)
sirk Creative Commons License 2007.03.23 0 0 26769
Hát nem tudom, nem vagyok OTTO-guru :)

Egy biztos, akár kompresszor, akár turbó, vastüdős lélegeztetéshez mindenképp írható elektronikát ajánlanék! Feltöltésnél még a gyújtásba is bele kell szólni azért...
Előzmény: StationW (26763)
StationW Creative Commons License 2007.03.23 0 0 26768
A turbokit mit takart?
Előzmény: sirk (26766)
StationW Creative Commons License 2007.03.23 0 0 26767

Én is úgy gondolom, hogy a rendszer le fogja tudni kezelni a kis nyomású kompresszort, esetleg a nagyobb injektorokkal megtámogatva. Őszintén meg kell mondjam, hogy a 2.2 veztengely miatt aggódom kicsit.

 

Vagy türelem kéne, és felújítani a 2.2 blokkot is? Csak a motorszám csere aggaszt kicsit...

Előzmény: sirk (26766)
sirk Creative Commons License 2007.03.23 0 0 26766
OK, nem ismerem az adott elektronika és benzinrendszer adottságait! Azért írtam hogy szerintem ;)

Miről van tapasztalatom, az pl. 1.6 MX-5-re egy GReddy Turbokit került, és még vígan lekezelte a gyári vezérlés!! 110 lóról 160 lett a gép pici turbóval pici nyomáson.
Előzmény: aati (26744)
sirk Creative Commons License 2007.03.23 0 0 26765
LSAIR: Mail ment
Előzmény: LSAIR (26742)
StationW Creative Commons License 2007.03.23 0 0 26764
Csakis, itt lopják a szomszéd kandallógyárban, hasogatják lefelé lézerrel serényen...
Előzmény: Krisz1977 (26762)
StationW Creative Commons License 2007.03.23 0 0 26763

Ez az, végre le van rajzolva...:)

 

Bár ez a komresszor felborította az elképzeléseimet, meg fogom venni!

 

Sirk, ez a verzió működne?

 

2.0 FE blokk, főtengely, dugattyúk. (eredeti)

2.2 F2 hengerfej, szívósor, légtömegmérő, injektorok

állítható üzemanyagnyomásszabályzás

kompresszor ( folyamatos nyomásszabályzással max. 0,4-0,5 bar nyomáson)

 

sípolni fog folyamatosan, de olyan 150-160 Le kijön így belőle, és ezeket a nyomásértékeket a gyári alkatrészeknek bírniuk kell.

Előzmény: Krisz1977 (26761)
Krisz1977 Creative Commons License 2007.03.23 0 0 26762
Ja és mindezt savállóból, természetesen.
Előzmény: Krisz1977 (26761)
Krisz1977 Creative Commons License 2007.03.23 0 0 26761

Ahoz előbb látnom kell a fuel distributor-odat :)) (benya elosztó).

Ha ugyanolyan, mint az enyém, meg ugyanolyan nyomásszabályozó való hozzá és az állíthatót külön kell fixen felszerelni a motortérben, akkor végülis annyi a lényege, hogy a szabályozó csatlakozását kell elképzelni a vákumgomba nélkül, tömlőcsonkkal.

Tegyük fel, hogy ugyanolyan, hirtelen ennyit tudtam rajzolni a méretarányokat nélkülözve. :)

 

 

Előzmény: StationW (26746)
StationW Creative Commons License 2007.03.23 0 0 26760

Ha sokat tudok alkudni megveszem....amúgy ilyen típusú kuplungot használok, és legalább japán.

 

Előzmény: StationW (26758)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!