Keresés

Részletes keresés

Elektricska Creative Commons License 2006.06.10 0 0 12039
Hogy tovább pontosítsak...
Magyarországon 6db reaktor van, mert ugye Pakson 4 VVER-440-es van, nem 1.
Ha érdekel...
Előzmény: Jump424 (12038)
Jump424 Creative Commons License 2006.06.10 0 0 12038
a KFKI-ban is van egy. Az is Budapest :)

Szoval Magyarorszagon 3 reaktor van :)
Előzmény: vaskerék (12037)
vaskerék Creative Commons License 2006.06.10 0 0 12037

"Rossz hírem van: 1971. június 9-től már működik a BME területén egy ún. oktatóreaktor.

Szóval az oroszok már a spájzban vannak :)"

 

Igazad van.

Erről a reaktorról teljesen elfelejtkeztem.

Képzeld el, hogy milyen tiltakozás lenne, ha ezt most szeretnék felépíteni!

 

Előzmény: István Gyuri (12033)
vaskerék Creative Commons License 2006.06.10 0 0 12036

Nem tudom.

 

Talán egy kártyavető, vagy halottláttó ezt ma jobban tudja.

Előzmény: peti 19 (12035)
peti 19 Creative Commons License 2006.06.10 0 0 12035

"Az összeset"

 

Na de most viccet félretéve. Konkrétan melyik vonalakról van szó? Jelen állás szerint.

 

Én hallottam pl.: Zirc-Veszprém.

Előzmény: vaskerék (12032)
sinérintő Creative Commons License 2006.06.10 0 0 12034

Lehet, hogy a stílusával kapcsolatban vannak megkérdőjelezhető elemek, de a tartalmával teljesen egyetértek.

Taxxx tényleg Nagy Tanítómesternek képzeli magát.

Előzmény: István Gyuri (12033)
István Gyuri Creative Commons License 2006.06.10 0 0 12033

Carpy: Tudod, ez a szellemi fejlődés egy állomása.
Ez smile nélkül nem volt szép...

De véménd beírása sem igazán a szám íze szerint való.

 

vaskerék: A teljes bezárás "egy tollvonásra", annyira reális, mint egy atomerőmű építése Budapest területén... :-)

Rossz hírem van: 1971. június 9-től már működik a BME területén egy ún. oktatóreaktor.

Szóval az oroszok már a spájzban vannak :)

 

OFF

v_peti: Svájcban szerinted diktatúra van???

Elgondolkodtató, hogy pl. a nők a teljes körű választójogukat csak 1971-ben kapták meg...

ON

 

A párhuzamosság megszüntetése pedig tényleg kétélű fegyver a vicinálisok védelmezői számára. Az utasok és az államkassza érdekeinek figyelembe vétele sok helyen nem kedvez ebben a versenyben a vasútnak.

Radikális pályaállapot javulásról felesleges álmodozni, addig pedig nem szabad erőszakkal (diktatórikusan?) a rosszabb kiszolgálást nyújtó közlekedési cégre terelni az adófizetőket.

Előzmény: Carpy (12030)
vaskerék Creative Commons License 2006.06.10 0 0 12032
"Melyik mellékvonalakat tervezik bezárni?"

Az összeset.
Szerencsénk, hogy ez 20-30 évig el fog húzódni.

A teljes bezárás "egy tollvonásra", annyira reális, mint egy atomerőmű építése Budapest területén... :-)
Előzmény: peti 19 (12031)
peti 19 Creative Commons License 2006.06.10 0 0 12031

Sziasztok

 

Melyik mellékvonalakat tervezik bezárni?

Carpy Creative Commons License 2006.06.09 0 0 12030
"Te már javíthatatlanul közúti lobbis lettél. :("

Tudod, ez a szellemi fejlődés egy állomása.

Előzmény: v_peti (12019)
Törölt nick Creative Commons License 2006.06.09 0 0 12029

De legalább nem hiszi azt, hogy csak nála lehet a bölcsek köve... Mert Te erről meg vagy győződve.

Biztos nagyon okos vagy és rengeteg információval rendelkezel (ezt most komolyan mondom), de "mostani munkahelyeden", az ötödiken is mindenkinek folyamatosan osztod az észt... Ha mást már nem tudsz, legalább a két titkárnőt elszórakoztatod... (Persze ez még mindig jobb, mintha a Főigagzagtó úr fejét tömnéd tele a tanácsaiddal.)

Előzmény: Törölt nick (12023)
vaskerék Creative Commons License 2006.06.09 0 0 12028
"egyetlen volán tanácskozáson sincs vasút ellenes kirohanás.
Egyetlen vasútas tanácskozás sincs, amin ne rohannának ki a volán ellen."

Ehhh!

Az összes VOLÁN, és MÁV tanácskozáson ott vagy, hogy ezt így ki mered jelenteni? :-)
Előzmény: Törölt nick (12026)
v_peti Creative Commons License 2006.06.09 0 0 12027

Svájcban szerinted diktatúra van???

 

Előzmény: Törölt nick (12023)
KÖNIGNORBI Creative Commons License 2006.06.09 0 0 12025
Ha lesz alkalmam teszek fel néhány képet a vonalról.
Törölt nick Creative Commons License 2006.06.09 0 0 12024
Na ja. De aki fordítva teszi ugyanezt, az nem diktátor :)
Előzmény: Törölt nick (12023)
KÖNIGNORBI Creative Commons License 2006.06.09 0 0 12022
Ha már mellékvonalról van szó,akkor említést érdemel a Kaposvár-Tab-Siófok vonal is.2006.10.19-én lesz 100 éves a Mocsolád-siófoki vonalrész.Ezzel kapcsolatban gyűjtünk anyagot.A Kaposvár-mocsoládi vonalrészt már 1894.08.22-én megnyították(műtanrendőri bejárással).Az első menetrend szerinti vonat Kaposvárról 1894.08.23-án a 7514 sz. vegyesvonat volt.
v_peti Creative Commons License 2006.06.09 0 0 12021

A jővő az lesz, hogy vasárnap csak két faluba megy busz, de 4 helyett, ha nem is 10-szer, de 6-7-szer. A másik kettőből meg ráhord a Jakab-taxi.

 

 

Előzmény: Jump424 (12020)
Jump424 Creative Commons License 2006.06.09 0 0 12020
Közút-vasú vitához:

A volán törekszik arra, hogy minden falunak küln busza legyen, legalábbis Győr környékén... Ennek nyilvánvaló az oka. Mert akkor a maximális terhelés jelentkezik szinte a teljes útszakaszon. Ezért a volánnak nem érdeke, hogy több települést felfűzzön egy vonalra, ami miatt em is fog soha sem ütemes menetrenddel próbálkozni, sem pedig más sűrítéssel. Szóval a volánnak jobb 4 faluba vasárnap 4-4- busz, mint a négy faluba együtt vasárnap 10 busz egyenletesen.

A vasút viszont kényszerből megy valahnnan valahova ezért felfűz több falut is. Tehát ott nagyobb eséllyel lehet egyenletes és sűrű menerendet biztosítani, ha az utas eljut valhogy a vasúthoz... Akár ráhordó minibusszal.
v_peti Creative Commons License 2006.06.09 0 0 12019

Te már javíthatatlanul közúti lobbis lettél. :(

 

Előzmény: Carpy (12016)
Carpy Creative Commons License 2006.06.09 0 0 12018
A vasút is tönkrement, nem csak a közút. Ha csak egyikre van pénzed, melyiket újítod fel? Azt, ami mindenki számára használható, levezethető rajta minden igény, vagy azt, amin csak egy része, és a maradék (a többség!) meg marad a felújítatlan úton?

A többi állításod épp úgy, ha nem jobban, igaz a vonatra is, azokkal nem vitatkozom.
Előzmény: 2040 Budaörs (12017)
2040 Budaörs Creative Commons License 2006.06.09 0 0 12017

Azon a közúton, ami már tönkrement (kátyúk, úthibák)

 

Sok gkv nem vezet valami jól. Utazás színvonala, egy műszaki gondokkal küzdő Volán busszal, bepiszkított üléssel (busz is lehet koszos)

 

Buszok haladási sebessége belterületen alacsony, vannak forgalmi tordódások is, késések, vagy az hogy hamarabb megy el a megállóból.

 

Jellenmző a végállomáson nem lehet felszállni csak indulás előtt 2-3-5 perccel, csomagokkal csak a többi utast akadályozza.

Előzmény: Carpy (12016)
Carpy Creative Commons License 2006.06.09 0 0 12016
Nem-nem, ha a közút úgyis megvan, olcsóbb azt használni.
Vasút csak ott kell, ahol közúton nem lehet megfelelő színvonalon elszállítani az utasokat, illetve inkább az árut.
Előzmény: v_peti (12015)
v_peti Creative Commons License 2006.06.09 0 0 12015

De ha a vasút amúgy is megvan, akkor olcsóbb azt használni.

Még sűrűbb követés. Nem biztos, hogy annyira fontos lenne mindenhol.

 

 

Előzmény: Carpy (12013)
Carpy Creative Commons License 2006.06.09 0 0 12014
Akkor úgy írnám az aranyszabályt: vasutat könnyű busszal pótolni úgy, hogy abból ne legyen az utasnak kényelmi sérelme, fordítva nehéz.
Előzmény: M40 120 (12012)
Carpy Creative Commons License 2006.06.09 0 0 12013
Meglehetősen hibás a logikád. :)
Még sűrűbb lehetne a követés, ha azon a más helyeken is buszok járnának a vonatok helyett. És gyalogolni se kellene többet.
Előzmény: v_peti (12010)
M40 120 Creative Commons License 2006.06.09 0 0 12012

Az első rész az teljesen igaz.

 

Aranyszabály: vasútról közútra könnyű utast terelni, ellenkező irányban nehéz és gazdaságilag sem kívánatos.

 

Így írnám, vasútról közútra talán könnyebb utast terelni, elkező irányban nehezebb, csak fejlesztés árán lehetne könnyebben, de arra meg itt nincs pénz és drágább is.

 

 

Egyébként bár mi lesz, a helyzet romlani összességében.

Előzmény: Carpy (12007)
M40 120 Creative Commons License 2006.06.09 0 0 12011

Kivéve a kiindulási városban a városi részt.

 

Van napi 9 vonat és 24 busz a párhuzamos szakaszon.

Előzmény: v_peti (12008)
v_peti Creative Commons License 2006.06.09 0 0 12010

Valamit valamiért. Ha egyes helyen ezentúl busz jár vonat helyett, akkor máshelyeken miért ne járhazna vonat busz helyett. Többet kell gyalogolni? Lehet. De sűrűbb lesz a közlekedés.

 

Előzmény: Carpy (12009)
Carpy Creative Commons License 2006.06.09 0 0 12009
és akkor a vonat hurcolja tovább feleslegesen a kapacitásait?
Vajon a vonatnak az útvonala ha párhuzamos is, megállóhelyei ás állomásai tudják pótolni a buszéit?
Előzmény: v_peti (12008)
v_peti Creative Commons License 2006.06.09 0 0 12008

De ha, ahogy írtad, a betétszakasz jórészt párhuzamos a vonattal, akkor arra kell átterelni az utasokat. (A jelenlegi tarifa szerint olcsóbb is, mint a busz.)

 

Előzmény: M40 120 (12006)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!