Carpy: Tudod, ez a szellemi fejlődés egy állomása. Ez smile nélkül nem volt szép...
De véménd beírása sem igazán a szám íze szerint való.
vaskerék: A teljes bezárás "egy tollvonásra", annyira reális, mint egy atomerőmű építése Budapest területén... :-)
Rossz hírem van: 1971. június 9-től már működik a BME területén egy ún. oktatóreaktor.
Szóval az oroszok már a spájzban vannak :)
OFF
v_peti: Svájcban szerinted diktatúra van???
Elgondolkodtató, hogy pl. a nők a teljes körű választójogukat csak 1971-ben kapták meg...
ON
A párhuzamosság megszüntetése pedig tényleg kétélű fegyver a vicinálisok védelmezői számára. Az utasok és az államkassza érdekeinek figyelembe vétele sok helyen nem kedvez ebben a versenyben a vasútnak.
Radikális pályaállapot javulásról felesleges álmodozni, addig pedig nem szabad erőszakkal (diktatórikusan?) a rosszabb kiszolgálást nyújtó közlekedési cégre terelni az adófizetőket.
De legalább nem hiszi azt, hogy csak nála lehet a bölcsek köve... Mert Te erről meg vagy győződve.
Biztos nagyon okos vagy és rengeteg információval rendelkezel (ezt most komolyan mondom), de "mostani munkahelyeden", az ötödiken is mindenkinek folyamatosan osztod az észt... Ha mást már nem tudsz, legalább a két titkárnőt elszórakoztatod... (Persze ez még mindig jobb, mintha a Főigagzagtó úr fejét tömnéd tele a tanácsaiddal.)
Ha már mellékvonalról van szó,akkor említést érdemel a Kaposvár-Tab-Siófok vonal is.2006.10.19-én lesz 100 éves a Mocsolád-siófoki vonalrész.Ezzel kapcsolatban gyűjtünk anyagot.A Kaposvár-mocsoládi vonalrészt már 1894.08.22-én megnyították(műtanrendőri bejárással).Az első menetrend szerinti vonat Kaposvárról 1894.08.23-án a 7514 sz. vegyesvonat volt.
A volán törekszik arra, hogy minden falunak küln busza legyen, legalábbis Győr környékén... Ennek nyilvánvaló az oka. Mert akkor a maximális terhelés jelentkezik szinte a teljes útszakaszon. Ezért a volánnak nem érdeke, hogy több települést felfűzzön egy vonalra, ami miatt em is fog soha sem ütemes menetrenddel próbálkozni, sem pedig más sűrítéssel. Szóval a volánnak jobb 4 faluba vasárnap 4-4- busz, mint a négy faluba együtt vasárnap 10 busz egyenletesen.
A vasút viszont kényszerből megy valahnnan valahova ezért felfűz több falut is. Tehát ott nagyobb eséllyel lehet egyenletes és sűrű menerendet biztosítani, ha az utas eljut valhogy a vasúthoz... Akár ráhordó minibusszal.
A vasút is tönkrement, nem csak a közút. Ha csak egyikre van pénzed, melyiket újítod fel? Azt, ami mindenki számára használható, levezethető rajta minden igény, vagy azt, amin csak egy része, és a maradék (a többség!) meg marad a felújítatlan úton?
A többi állításod épp úgy, ha nem jobban, igaz a vonatra is, azokkal nem vitatkozom.
Nem-nem, ha a közút úgyis megvan, olcsóbb azt használni. Vasút csak ott kell, ahol közúton nem lehet megfelelő színvonalon elszállítani az utasokat, illetve inkább az árut.
Meglehetősen hibás a logikád. :) Még sűrűbb lehetne a követés, ha azon a más helyeken is buszok járnának a vonatok helyett. És gyalogolni se kellene többet.
Aranyszabály: vasútról közútra könnyű utast terelni, ellenkező irányban nehéz és gazdaságilag sem kívánatos.
Így írnám, vasútról közútra talán könnyebb utast terelni, elkező irányban nehezebb, csak fejlesztés árán lehetne könnyebben, de arra meg itt nincs pénz és drágább is.
Egyébként bár mi lesz, a helyzet romlani összességében.
Valamit valamiért. Ha egyes helyen ezentúl busz jár vonat helyett, akkor máshelyeken miért ne járhazna vonat busz helyett. Többet kell gyalogolni? Lehet. De sűrűbb lesz a közlekedés.
és akkor a vonat hurcolja tovább feleslegesen a kapacitásait? Vajon a vonatnak az útvonala ha párhuzamos is, megállóhelyei ás állomásai tudják pótolni a buszéit?
De ha, ahogy írtad, a betétszakasz jórészt párhuzamos a vonattal, akkor arra kell átterelni az utasokat. (A jelenlegi tarifa szerint olcsóbb is, mint a busz.)