"Japánban más néven"-téma: Ott sokkal magától értetődőbb az, ami itt talán még furcsa; hogy egy terméket egy gyár gyárt, és egy kereskedőház (~hálózat) forgalmaz - persze saját márkanéven. Más területen mi is megszokhattuk már, pl. fogkrémen, mosóporon, öblítőn nem keressük a gyártó nevét, csak a "márkanevet" ismerjük, és adott esetben még az a csalafintaság is kiderülhet, hogy két konkurensnek gondolt terméket egyazon üzemben gyártanak.
A japán "nemmazdák" közül kedvencem (és egyik legnagyobb kereskedőház) az AUTOZAM, annak is AZ-1 nevű járgánya.
Semmi Cicó, Semmi akadálya; csak gyere el érte, mert zsúfolt a prg.
GangstaBoy, Azért köszönöm szépen.
Bérautó tárgykörben sajnos továbbra is segítségre szorulnék...
Mazda szó jelentése szerint: Bölcsesség Úr (New Larousse Encyclopedia of Mythology, p. 310). Valóban, a közép-ázsiai médeknél és perzsáknál a legfőbb isten neve: Ahura Mazda, és jelentése: a Bölcsesség Ura.
azt is láttam, hogy sokkal szélesebb a termékpaletta Japánban, egy csomó olyan
kocsit gyártanak, amiről mi még csak nem is hallottunk (jó, ezt ti mind tudjátok... :))
Na igen... épp tegnap mondta egy barátom, akinek összetörték a Xedos6-osát, (most egy Mitsubishit vett, előtte Hondái voltak,) hogy valószínűleg visszatér a Xedos6-oshoz, ugyanis eddig ez az autó nyújtotta neki a legnagyobb vezetési élményt. Hiába jobb a Honda váltója, hiába jobb a Mitsubishi motorja...
Másik barátomnak most Peugeut406-osa van, apjának Volvoja, szerinte pl. "mindegyik szép autó, jó autó, kényelmes autó... csak valahogy nem Mazda" :)
Na abbahagyom, mielőtt elérzékenyülök, már másfél hete nem láttam az autómat, és csak hétvégén láthatom viszont :))
The Meaning Of "Kansei"
Kansei Engineering - (Pronounced Can-Say)
KANSEI Is A Japanese Word Which, Roughly Translated, Means: "To Feel Just Right." All Mazda Vehicles Are Manufactured With This Goal In Mind.
"What is most important, one cannot see with the eye"
To understand what makes Mazda cars and trucks remarkable begins with an understanding of how they are designed.
The value of "balance" in all areas of one's life is a belief espoused by eastern religions and cultures for centuries: the cognitive vs. the intuitive, the technical (insensitive) vs. the human (sensitive).
Following that logic, and Japanese cultural heritage, Mazda acknowledges the importance of fine technology and distinctive design on the one hand, and belief in the importance of "that which is invisible to the eye" on the other hand.
Mazda designs vehicles that fit the feelings of the driver. This is what happens when engineers get together with kinesiologists and psychologists to design a car. We go beyond pure engineering, beyond computer readouts and mechanical specifications into reality.
Mazda calls it "Kansei Engineering" and the goal realized by this process is cars and trucks that are deeply satisfying to own and drive. Cars and trucks that can be driven intuitively by everyone, yet provide their own special rewards for the skilled drive.
"Kansei Engineering" has become an integral part of the development of each new generation of Mazda cars and trucks.
It begins with basic research, learning as much as we can about the five senses, about human perceptions and reactions, skills and emotions. All to give us a deeper understanding of the factors that make a vehicle comfortable, satisfying and easy to operate.
Once you are behind the wheel of a Mazda you can feel the passion that only Mazda, through Kansei Engineering can bring to a car.
Up Until 1992 Mazda Did Not Identify Themselves With Any Sort Of Symbol. The Only Visual Logo That They Used Was A Simple Display Of The Mazda Name In A Self-Designed Font.
In 1992 Mazda Introduced A New Emblem Which Would Be Used For The Export Market. It Is Supposed To Represent A Sun And A Flame Standing For Heartfelt Passion.
Shortly After Implementation Mazda Had To Alter The Logo Slightly By Rounding Off The Diamond Inside The Ellipse, Because The Previous Emblem Was Somewhat Similar To Renault’s Corporate Logo (In France).
In 1997, Mazda Redesigned The Symbol Once Again. The New Version Shows Off A "V" In The Centre Of An "M". According To Mazda, It Represents Creativity, Flexibility, And Vitality
Hah, ez bejött :) Amúgy én teljesen más úton bukkantam Ahura Mazda nevére: utánanéztem a Zoroaszter vallásnak a neten, és kiverte a szememet a Mazda szó :)
Más irányból meg olyat hallottam, hogy a Mazda-emblémának van valami jelentése Japánban, valami hasonló, mint amit Ahura Mazda is képvisel...
A Mazda név az Ész és a Bölcsesség zoroasztrikus főistenétől, Ahura Mazdától származik, aki az emberiséget, a természetet és a többi isteneket teremtette. Ez a név az alapító, Jujiro Matsuda nevéhez is hasonlít. Ő alapította a Toyo Cork Kogyo Co. Ltd. céget 1920-ban.
Na, ez is érdekes, hogy egy márka pont a saját hazájában nem a saját nevén fut...
Miért, ott minek hívják?:)
Amúgy a Mazda szó szerintem nem japán eredetű. A Zoroaszter vallásban létezik egy Ahura Mazda nevű "jó istenség", nem tartom lehetetlennek, hogy innen a név.
megláttam a képeket, és eszembe jutott, hogy megkérdezem a Japánban élő barátomat, hogy sok Mazdát lát-e az utcán. A válasz itt van:
Szia Panka,
Mazdat, rengeteget. A TV-ben a kissrac allandoan zummog vagy cummog, fene se tudja. Ha nagyon erdekel, izgat majd fenykepezek nehanyat.
Egyebkent rengeteg 121-es van, de csak ahhoz hasonlo, mert nem mazda neven futnak.;-)))
Na, ez is érdekes, hogy egy márka pont a saját hazájában nem a saját nevén fut...
Fogok kérni képeket, és majd jól berakom ide nektek! :)
Caris: Azert mert valakinek egy X6-osa van, meg nem kell fikazni az "ujhullam"-ot...! ;-)))
Olaj: Sajnos a jelzoszamokat nem tudom, de majd megnezem a szamlat es akkor megirom a pontos ertekeket!
Netpostman: Folyamatban a dolog, ma mondjak meg a valaszt! Egyenlore ennyit tudok, ha jon info, azonnal szolok! :-)
Tesztvezetes: Valoszinuleg en a hetvegen megyek, hetkozben (plane delben!!! :-)) nincs ilyenre idom. Meg aztan rendesem meg akarom nezni az autot!
Klubtagsag: Megint kaptam nehany uj emailt jelenkezesi szandekkal. :-)
Mit szolnatok ahhoz, ha a klubtagok un. hirlevelet (spam! ;-)) kapnanak a klubtol Mazdas ill. klubbos infokkal? :-o
Talán már volt itt szó az olaj-ügyekről, de a lényeg az, hogy egy kopottabb, többet futott motorba nem előnyös a nagyon "light" szintetikus olaj, épp az emlitett problémák miatt.
Az pedig, hogy "Mobil 1", az még nem jelent semmit, a lényeg azután jön. (teljesitményszint, viszkozitás, stb.)
Az ikertesó sajóörösi illetőségű, csak ~2 hétig vengégeskedik nálunk. A fekete idősebb tesó a sokat látott MX-1.
Az "újfiú"-ról sokat nem is tudunk, úgyhogy lehet, hogy majd kérdezősködünk...
Ez az olajtéma is kezd elmisztifikálódni lassan.. :) Egy haveromnak pl. volt '85-ös (asszem) Subaruja, az pl. kimondottan utálta a szintetikus olajat, hiába hiper-szuper minőség. Hangos volt vele, kopogott, csattogott, meg is ette. Ásványi olajjal meg semmi baja nem volt... Én már nem vagyok biztos benne, hogy ezekbe a '80-as évek beli Mazdákba jók-e ezek a szintetikus olajak. Most kerül az enyimbe Castrol (jelenleg valami Quaker State nevű svájci szintetikus van benne), majd megírom, mit produkál vele :)