Keresés

Részletes keresés

Carpy Creative Commons License 2006.06.14 0 0 12143

"A számításból kimaradt a telephelyek állandó költsége!"

 

Benne volt a központi költségekben. Vagy az elhanyagolt PHD-ban.

 

"A MÁV "vízfejből" mégis az egész, vagy csak egy üzletág 60 forint/km - szerinted?"

 

Egész üzletág :)

 

"Annak idején ugyanis csak a MÁV vezér fizetését ráterhelve a vonalhálózatra meglepően nagy szám született!"

 

Persze. Na de itt vonatkilométerre kell vetíteni. :)

"Továbbá a mozdonyvezető bére is kissé alulbecsültnek tűnik..."

 

Lehet, kicsit túl vannak fizetve a mozdonyvezetők a buszsofőrökhöz képest. A buszsofőrök kilométerenkénti 60 forintjához képest 90-et számoltam.  


 

Előzmény: Andó Gergely (12142)
Andó Gergely Creative Commons License 2006.06.14 0 0 12142
A számításból kimaradt a telephelyek állandó költsége!

A MÁV "vízfejből" mégis az egész, vagy csak egy üzletág 60 forint/km - szerinted? Annak idején ugyanis csak a MÁV vezér fizetését ráterhelve a vonalhálózatra meglepően nagy szám született!

Továbbá a mozdonyvezető bére is kissé alulbecsültnek tűnik...

Előzmény: Carpy (12090)
KÖNIGNORBI Creative Commons License 2006.06.14 0 0 12140
Sió vonalon 1motor és 1 mellékkel a 260 km-t(forduló szerinti km) kb 120l üa. fogyasztásával szoktuk megtenni,de ebben vannak körüljárások is.A MÁV ezekkel a MAN motorokkal jó vásárt csinált.
Előzmény: Carpy (12130)
KÖNIGNORBI Creative Commons License 2006.06.14 0 0 12139
A Bz egyáltalán nem fogyaszt annyit,amennyit Te gondolsz!SŐT! A MAN motor az egyik leg takarékossabb ,nem beszélve arról,hogy még 800 000 km futási teljesítmény után sem füstöl.Hozzájuk sem lett nyúlva!Még mellékkocsikkal is lazán felveszi a versenyt egy ugyan ilyen motorral rendelkező busszal szemben.
Előzmény: 2040 Budaörs (12132)
Carpy Creative Commons License 2006.06.14 0 0 12137
"Mi a garancia, hogy légkondis csodabusz megy a vicivonal mentén?"

Ha olyat rendel meg a megrendelő, akkor olyan megy. Pláne ha meg is finanszírozza.

A mai helyközi buszok üzemanyag normája 25-30 liter közötti.
Előzmény: 2040 Budaörs (12131)
M40 120 Creative Commons License 2006.06.14 0 0 12136
Szerintem továbbra is felesleges a vonatpótló járat sok helyen, mivel van "párhuzamos" nem pótló is, ugyanott.
Előzmény: Carpy (12129)
M40 120 Creative Commons License 2006.06.14 0 0 12135

Ebből nekem az MD 171 fabatkája soknak tűnik.

Olyan 141-151 lehet infóim alapján.

Előzmény: Törölt nick (12107)
v_peti Creative Commons License 2006.06.14 0 0 12134

Pécsvárad és Bátaszék között láttam már IC-s buszt is.

 

Előzmény: 2040 Budaörs (12131)
v_peti Creative Commons License 2006.06.14 0 0 12133

Ennyivel azért csak nem fogyaszt többet! Amúgy a 266-os az helyközi, és általában 50-nel vagy 70-nel megy, míg a 260-as gyakran megy a városban 30-40-nel ezért jóval többet fogyaszt. Amúgy az említett értékekből használatával azért jó kis gázolajprémiumot lehet kinyerni.

 

De majd taxxx vagy Carpy megmondja az igazságot.

 

Előzmény: 2040 Budaörs (12132)
2040 Budaörs Creative Commons License 2006.06.13 0 0 12132

Rájöttem mi a baj, a Bz-vel!

 

Olyan a sebességváltója mint egy automata váltós helyi 260-asnak.

 

Azok is többet esznek, mint a kéziváltósak.

 

Azért is fogyaszthat többet a Studenka.

 

Régen nekem azt mondták, hogy

 

Kézi váltós busznál

a Ik 266 normája 27 liter volt,

 

Automata váltós buszoknál

a helyi 260-asnak  42 liter/100 km,

 a 280 as csuklós 46 liter/100 km.

 

Ma nem tudom mennyit esznek a buszok. Ezek az értékek régiek, és nem D10 motorra vonatkoztak, hanem a 180 Le-s motorra D2156 HM6U

 

Bz ha a sebességváltója olyan mint egy helyi buszé akkor több üzemanyagot fogyaszt.

Ha nem így van bocs, ha téves a következtetésem.

2040 Budaörs Creative Commons License 2006.06.13 0 0 12131

Elnézést kérek!

 

 

Mi a garancia, hogy légkondis csodabusz megy a vicivonal mentén?

 

 

Előzmény: Carpy (12129)
Carpy Creative Commons License 2006.06.13 0 0 12130
"60 liter/100 km az a 4 részes Bz re vonatkozott!
2 motor szinkronban! + 2 mellék"

Nyugi újra. ÉN nem holmi mozdonyvezetői beszámolókból indulok ki a számításnál...

"MÁV olcsóbban kapja a gáolajat, mint a közút"

Igen. Köszönöm, hogy ezt te mondtad ki.
A MÁV ugyanis nem fizet jövedéki adót. A Volánok fizetnek még azt is.
Előzmény: 2040 Budaörs (12128)
Carpy Creative Commons License 2006.06.13 0 0 12129
Nyugi. Én Volános vonatpótló buszokról beszéltem. Ezek tiszták, légkondisak, kényelmesek, újak.
Előzmény: 2040 Budaörs (12127)
2040 Budaörs Creative Commons License 2006.06.13 0 0 12128

60 liter/100 km az a 4 részes Bz re vonatkozott!

 

2 motor szinkronban! + 2 mellék!! részes eszik 60 litert, ja és a MÁV olcsóbban kapja a gáolajat, talán 170 Forintért vagy még olcsóbban mint a közút!!!

 

Előzmény: Carpy (12126)
2040 Budaörs Creative Commons License 2006.06.13 0 0 12127

kényelmes, légkondis, tiszta, stb vonatpótló buszra :)

1. a Buszok zömén miért rossz a légkondi???

 

Az hogy az utasok egymást szagolják, meg fulladoznak az mire jó?

 

395 EAG-okban az a zárt ablak az se túl barátságos.

 

A sofőrök zöme csak az üzemanyagmegtakarításra és légbefúvóra gondol

 

Starján felé a DRY rendszámú 350-esen is szauna van légbefúvó fújja be a meleget.

 

Tudod a VOLÁN zöme olyan módon üzemeltet járatot, de maszek is, ahhol a minőség nem fontos.

 

Miért kell fehér ingben leizzadni "nállatok"?

 

Másik dolog akkor inkább menetszél és 256 bár kihaló félben levő típus a jó öreg 256

 

Előzmény: Carpy (12126)
Carpy Creative Commons License 2006.06.13 0 1 12126
"Te is olvass gaz lator!"

Válaszolok is, Te burakumin! :)

"A Bz+mellék esetén már nem olcsóbb annyival a busz, hogy érdemes legyen átterelni!"

Taxxx számai szerint, ha egy BZ cibál magával egy melléket, akkor 10%-kal emekedik a fajlagos (kilométerre vetített) költsége. Ha két melléket cibál, akkor 20%-kal. Ez logikus és hihető.
Én mit is mondtam?

"Eszerint ha rángat egy melléket is a Bz, akkor már annyiba kerül, mint két busz?"

Már hogyan kerülne annyiba? Még férőhelyre vetítve sem.

Induljunk ki a korábban levezetett becsléseimből.

Az üzemanyagköltség kis mértékben, mondjuk 25%-kal növekszik, tehát 60-ról 75 forintra.
A személyi költség nem változik. Marad 180 ft/km
Az amortizáció értelemszerűen több, hiszen a BZ-mellékét is számolni kell. Egy mellék beszerzési ára a motoréhoz képest legyen mondjuk 40%, feltételezzük azt is, hogy ugyanannyit fut, mint egy motor, tehát a fajlagos amortizációja is ennyi, a szerelvény értékének csökkenése tehát összesen 140 ft/km
A karbantartás-javítás ugyanilyen elvek alapján 70 ft/km-re nő.
A központi ktg. változatlanul 60 ft.

Összesen:
a BZ 60+180+100+50+60=450 ft/km-ért,
a BZ+Bzx 75+180+140+70+60= 525ft/km-ért fut.

Azaz az én becslésem szerint a Bz-hez képest a Bz+Bzx fajlagos költsége csupán 75 forinttal, azaz kb 15%-kal magasabb, a taxxx által számolt 10%-kal szemben. Ez nem nagy különbség. Lényeg, hogy alig több.
Merthogy a legnagyobb költségelemet, a személyzeti költséget nem változtatja, hogy hány kocsis a vonat.
Igaz, az értékcsökkenés összege jócskán megnövekszik. Lehet, hogy taxxx számainak kalkulálásánál ezt nem vették figyelembe? :)

Bz: 450 ft/km
Bz+mellék szerintem 525 ft/km
Bz+mellék az én 450 ft-omra a taxxxi 10%-ot rátéve: 495 ft/km
1 busz: 230 ft/km
2 busz: 460 ft/km

Jogos következtetés, hogy egy Bz+mellék szerelvényt, ha 2 busszal kell kiváltani, akkor kicsi a megtakarítás.
Csakhogy: ahol most Bz+mellék jár, az legtöbbször csak azért van, hogy vonatformája legyen. Az esetek 95%-ában biztosan lehet 1 busszal is pótolni az ilyen vonatokat.
Egészen addig, míg a vasúttól elfordult utasok el nem kezdenek rászokni a kényelmes, légkondis, tiszta, stb vonatpótló buszra :)

"Márpedig Zalában nem a szóló Bz-s szerencsétlenkedés a jellemző."

Valóban nem. De az e vonatokon utazók 99%ának akkor is lenne ülőhelye, ha a Bz+mellék helyett csak a BZ menne....
Előzmény: Andó Gergely (12110)
v_peti Creative Commons License 2006.06.13 0 0 12125

Az állomásra azért nem engdeik be őket mert a Pálya külön cég.

Elzavarják őket

 

A szesza fizet állomáshasználati és menetvonalvégződtettési díjat. Akkor már ne dobják ki őket! Vagy fizessenek egy akkor összeget, ami kevesebb, mint a gázolajfogyasztás egy éjszaka járó motorral.

 

Előzmény: 2040 Budaörs (12122)
2040 Budaörs Creative Commons License 2006.06.13 0 0 12124

34 kilométeren 20 liter

 

Azaz 60 liter/ 100 km

200 főrőhelyes vonattal esetén Bz vel.

Mondta az Mv aki 87-esen ment.

Előzmény: 2040 Budaörs (12122)
2040 Budaörs Creative Commons License 2006.06.13 0 0 12123

A Hatvani Volán-nak nincs zöld száma.

 

Ott nem írják ki hol kell feljelenteni valakit. DE a Volánbuszt se érdekli.

 

Ha tippet adhatok Pomáz környéki Volánbusznál nem sok jegyet adnak el, de ez fel se tűnik senkinek.

 

Nekem nem kell megsprórolni semmit.

 

OFF Géza!  Nem is tudtam, hogy kárpitosból közlekedésszakértővé változtál!

 

DDD::)))

Előzmény: 3325_noszvaj (12118)
2040 Budaörs Creative Commons License 2006.06.13 0 0 12122

Tudtad, hogy éjszaka ha nincs szállása a Mv-nek meg a Jv-nek akkor a végállomáson jár a motor a kályha.

 

Az állomásra azért nem engdeik be őket mert a Pálya külön cég.

Elzavarják őket

 

Télen ha a vonatszemélyzet megfázik akkor tápppénzre mennének ehelyett gázolajt pusztítnak.

 

Bz Eger Szilvásvárad 2 motor 2 mellék  34 kilométerre azaz 4 részes 20 liter, ez 200 férőhely.

Mv mondta,  lefele kevesebbet eszik.

M41 30 litert eszik 2-3 Bhv-val.

 

34 kilométer azaz a 4 részes 60 liter/100 km ha kerekítjük.

 

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (12120)
Andó Gergely Creative Commons License 2006.06.13 0 0 12121
Szerintem ellenőrizd mégegyszer az adatokat!

Nem tudja valaki mdbz-t megkérni, hogy hitelesítsa taxxx számait? Ha ő állítja, hogy ennyit fogyaszt, neki elhiszem!
Előzmény: Törölt nick (12120)
Törölt nick Creative Commons License 2006.06.13 0 0 12119

Hát ebben van valmi, mármint az "elfolyás"ban.

 

Hegyipályán, kiemelten gazdaságtalanul működő 40 éves mozdonyal, 3 Bz elegytömegével jön ki ilyen 50 liter körüli fogyasztás.

 

Előzmény: Andó Gergely (12117)
3325_noszvaj Creative Commons License 2006.06.13 0 0 12118

Én mit csinaljak egy buszvezetővel?

 

Jelentsem fel?

 

Megteheted, ott egy zöld szám a feljáróajtónál, hol kell jelezni, ha nem akar jegyet adni. Ha belefutsz ellenőrbe, többet fizetsz, mint amit megspórolsz. Megéri?

 

(OFF: Kedves Szomszéd! Újjászületél? :D ON)

Előzmény: f_k (12084)
Andó Gergely Creative Commons License 2006.06.13 0 0 12117
Ühüm. Annak a fele bizony "elfolyik"... :)
Előzmény: Törölt nick (12115)
v_peti Creative Commons License 2006.06.13 0 0 12116

taxxx :

 

Ez igaz.

De ahol naponta a Bz+2Bzx-en 140 utasunk van vonatonként, ott, senki sem akar semmit átterelni.

 

Sőt.

 

Ahol vonatonként átlag ennyien vannak, ott csúcsidőben még egy anakodna sem lehet elég!!! Így már nem vicináliról, hanem fővonalről beszélhetünk.

 

 

Előzmény: Törölt nick (12114)
Törölt nick Creative Commons License 2006.06.13 0 0 12113

Így a busz 60+60+40+50+20=230 ft/km-rel megy

a BZ pedig 60+180+100+50+60=450 ft/km-ért.

Valahogy így jöhet ki, nagyságrendi eltérés biztosan nincs benne.

 

Ez lett volna az én következő gondolatom is, hogy akkor találjuk ki magunk. Bár vitatom, hogy az üzemanyag adatok Bz-nél helyesek lennének (egy rendkívül gazdaságtalan, hegyipályán közlekedő Mk48 adata felel meg a fenti számításnak).

 

A jármű értékcsökkenésnél nagy szórás lehet a jármű értékében, jóval nagyobb és kisebb számok is előforsulhatnak, de most fogadjuk el ezt.

 

A személyi és vállalati költségeknél viszont ez egy konkrét, szinte mindenki által elismerten rosszul szervezett és gazdálkodó cég jellemzői.

 

Vasúti gépészek: mennyi egy Bz üzemanyagfogyasztása?

Carpy: mennyi egy autóbuszvezető keringési sebessége? (vagy: mennyi járatkm-t teljesít egy munkaórában, a fizetett várakozásokat is beszámítva)

Előzmény: Carpy (12090)
orangutan Creative Commons License 2006.06.13 0 0 12112

Márpedig Zalában nem a szóló Bz-s szerencsétlenkedés a jellemző.

 

Hááát... maradjunk inkább annyiban, hogy Zalában is vannak olyan járatok, ahol megtelik a Bzmot+2 Bzx (csak nekem nem volt ilyenhez szerencsém mostanában). Meg olyanok is, ahol ritkán jön össze 10 utas. Az más kérdés, hogy az utóbbi esetben sem mindig szóló Bzmot szerencsétlenkedik.

Előzmény: Andó Gergely (12110)
ha6pc Creative Commons License 2006.06.13 0 0 12111
Legyen szabad megemlítsem a néhai 83-as vonal esetét. Úgy "átterelték",hogy hétvégén még busz sincsen; ez csak  takarékosság!
Andó Gergely Creative Commons License 2006.06.13 0 0 12110
Te is olvass gaz lator!

A Bz+mellék esetén már nem olcsóbb annyival a busz, hogy érdemes legyen átterelni! Márpedig Zalában nem a szóló Bz-s szerencsétlenkedés a jellemző. Haha! Nem a vasút "vérén" fogsz év végi prémiumra szert tenni!

v_peti voltam, csak elfelejtettem átjelentkezni! :)
Előzmény: Carpy (12109)
Carpy Creative Commons License 2006.06.13 0 0 12109
(Javaslom, olvasd el mégegyszer, amit írtam, akkor megérted.)


Előzmény: bsasa (12106)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!