Ha a bogarakat akarod róla lemosni, van a Prevent-nek egy terméke ami szilikon, kátrány és bogáreltávolító . Nagyon érdekes fehér habot spriccel ki magából és utána eccerűen szinte leoldja a bogarakat, nem kell levakarni róla őket. Ez minden benziknúton kapható ( molnál, aralnál biztosan ) és kb. 1-2000 ft, de lehet, hogy olcsóbb. Szvsz megéri.
Múltkor meg vettem Boscht, mer az "milyenjó", de aztán megint csalódtam a fakezű németekben (pedig azt hittem, egy ablaktörlőt csak nem tudnak elrontani), mert kispórolták az anyagot a műanyag tokból, aztán 130-nál elrepült, majd átment rajta egy-két szembejövő :)) Bosch-t se veszek többet. De ha már témánál vagyunk, ti milyen ablaktörlőt használtok?:)
Én csak egyszer vettem gyári Mazda ablaktörlőt a '82-es 626-osomra, úgy nyikorgott, hogy az valami förtelem... Azóta nem veszek olyat gyáriból :)) Vagy lehet, hogy csak én fogtam ki az egyetlen rosszat?
Nincs szervo, beszéltem az "Emberrel", szerinte is féltengely... Most megyek dolgozni egy kicsit, mert különben gyalog járok...
Ja, a fotó kissé elkallódott, mert a hétvége rohanós volt. Kicsi Madzag hirtelen futott olyan 800 km-t pénteken és még nem sikerült időt szakítani a bogárréteg lerobbantására. Minden esetre igyekszem, de most itt várnak az Exchange szerver szépségei :/
Hat azt en sem tudom, hogy van-e a 323F-ben hidrotoke, de az tuti, hogy a Castrol GTX utan nalam is halkabb lett a motor! :-)
Skacok, kaptam egy levelet, hogy egy magyar optikai tuning(??) ceg bemutatna a kinalatat, adna kedvezmenyt, stb. Meg nem beszeltem a ceggel, igy nem tudom, hogy Mazdakkal foglalkoznak-e. A levelet egy @bmwe30.net cimrol kuldte tovabb nekem egy emberke. A ceg az Exman Kft, Budapesten vannak. Ha erdekel titeket (is), akkor utana jarok a dolognak! Nos?
Zs Zs: A klubtagsagnal nem kizaro ok, hogy No vagy! Ugye, panka?! :-) Ugyis sok-sok him egyed van, szivesen latjuk a holgyeket is! :-))
Amúgy ha tényleg féltengely, és nem régóta kattog, akkor annyira nem vészes, volt, aki elment 100ezer km-t így, de azért nem árt, ha mégis kicserélik, mert apám Renault 11-ében pl. fogta magát a kerék, és leblokkolt, amikor eltörött a csukló. Szerencséje, hogy nem az országúton, hanem induláskor... Igaz, az nem Mazda volt ;) Bár ki tudja, hátha valami vacak olasz utángyártott van most az autódban, és nem bírja a gyűrődést. Szóval az a biztos, ha megnézi egy szerelő :)
A Profiban már jártam, tényleg rendesek, onnan vannak az ablaktörlők :)
A címet meg köszönöm, szerinte a héten beugrálok hozzájuk.
SzaboZE: igen, szeretnénk jönni, legalább ketten (de egy autóval), ha nem gond, esetleg a "dögöt" is megfuttatnánk az alkalomból kifolyólag.... csak előtte leborotválom, mert az hátsó ülés katasztrofálisan néz ki az utolsó szállítás óta...
Pigmy: a szervizkönyv azt irja, hogy 90e-ként szelepállítás, ha szükséges, tehát akkor ez nem lehet hidrotőke. :)
Zs Zs: a tagság feltétele egy Mazda jármű birtoklása. Szerintem kimeritetted a követelményeket, szóval szivesen látunk a találkozón. Más hölgy tulaj is van köztünk és a talikon részt vesznek nők is :) Én pl feleségem szoktam vinni. Jelezz, ha jönnél!
A Reitter Ferenc utcát keresztező mellékutca egyik sarkán a Mazda Profi hivatalos szalon & szerviz van, a másik sarkán meg a Mazda Mester szerviz. Bár bemehetsz a Mazda Profiba is, az is ritka korrekt társaság, csak anyagilag jársz rosszabbul valószínűleg :)
Ha jó érzékeltem, akkor jobboldalt elöl ropog (hogy írjam le másképp?) kanyarodásnál. Minél lassabb a menet, annál hangosabb. Szóval kormányzásnál olayan hangot ad, mint egy nagyon öreg szekrényajtó, de nem nyikorog.
Zs Zs, lévén, hogy Mazda-klub vagyunk, az egyetlen feltétel(?), hogy Mazda-fan legyen az illető, ami asszem nem is annyira feltétel, csak történelmileg így alakult ki :) Egyéb kritériumokról nem tudok ;) De majd SzaboZE kisegít... :)
Hidrotőke? Az egy olyan kis bizbasz, ami a szelephézagot állítja be magától, hogy pontosan hogyan, azt majd elmeséli valaki, aki tudja :) Minden szelephez van egy. Ha elkopik, vagy vacak az olaj, akkor csattog, messziről is jól hallhatóan. Ja, és iszonyat drága a gyári. És utálják a szerelők megkeresni a rosszat :) Jobban szeretik mind a 16-ot kicserélni, csak ez gyáriból ~320ezer Ft...
Amúgy a Mazda Mesterről mit tudtok? Viszem hozzájuk az autót féltengely miatt, ma voltam náluk először. Úgy láttam, igen sok régebbi ('80-as évek) Mazda van náluk szerelés alatt. Lehet, hogy értenek hozzájuk?:)
Izé... Mi az a hidrotőke?
Nálam különben Fina van benne, meg a hétvégén bekerült két adag injektor és szeleptisztító folyadék. Azóta mintha az angyalok tolnák.
Különben: jó reggelt mindenkinek :)
Na visszatérve a hidrotőkékre.. Elhoztam a szerelőtöl a gépjárművet, azt mondta, kicserélt 3 hidrotőkét, ami szerinte gázos volt, na de a lényeg, hogy igen híg olaj volt benne (Quaker State szintetikus, valami svájci), meg is ette a motor, szóval beleburogattuk a jól bevált Castrol GTX3-at. Érdekes módon, azóta igen csendben van a motor, semmi zörgés, semmi csattogás. Persze nem biztos, hogy akinek csattog a hidrotőkéje, az csakis az olajtól lehet, de úgy néz ki, van rá esély (feltéve, hogy nincs 500ezer a motorban ;). A Castrol-t merem ajánlani...
Ha jól emléxem, Gangstának is csattogtak a tőkék, mikor megvette a 323-ast, aztán CastrolGTX3 került neki is a motorba, és mintha azóta csendben lenne (mármint a motor :) - vagy rosszul tudom?