Keresés

Részletes keresés

Warlimont Creative Commons License 2022.01.23 -1 0 41746

Egy 25 milliós luxus, de minimum prémium kategóriás környezetbarátan könnyű, 2 tonnás autóról beszélsz, és ilyen pitiáner trükközéssel akarsz lenyomni egy 60 éve tervezett újonnan is kispénzűeknek szántan olcsó, autószerű kis valamit? :) 

.

Tényleg komolyan gondoltad ezt a pitiáner, simán kötözködő kérdést?

Előzmény: szilvatövis (41745)
szilvatövis Creative Commons License 2022.01.23 -2 0 41745

Biztos ez?

A Trabantnál is a saját tömegbe számolják a sofőr 70 kg súlyát, mint a Teslánál?

Előzmény: Warlimont (41731)
tfe_tng Creative Commons License 2022.01.23 -1 0 41744

van a saját fantáziádon túl, van linkkel alátámasztott információd arról

 

Sose vót'

Szerencsére a tények se tudják letaszítani a pályáról, szóval minden rendben van :)

Előzmény: Warlimont (41743)
Warlimont Creative Commons License 2022.01.23 -1 0 41743

Bertrand, van a saját fantáziádon túl, van linkkel alátámasztott információd arról, hogy a Model Y hirtelen 172 kilót csökken? 

.

Igen v nem?

.

Ha igen, akkor linket kérnénk. Ha nem, akkor ereszd el a témát. Az viszont pozitiv, hogy a Tesla Model Y hamarosan meghaladja a Trabant 601 kb 390kg-os terhelhetőségét. A Trabi ezt kb 600 kiló önsúllyal tudta, a Tesla meg 2 tonnából. :)

.

.

(És a 4 ütemű Trabant vagy valami elektromos továbbfejlesztése ma a zöldek kedvence lenne, mert környezettudatosan kisméretű és teljesen textilipari hulladékból újrahasznositott karosszériával készült. :) )

Előzmény: Future 184 (41738)
tfe_tng Creative Commons License 2022.01.23 -1 1 41742

Hát persze, mint már számtalan más alkalommal. 

Előzmény: Future 184 (41741)
Future 184 Creative Commons License 2022.01.23 -3 0 41741

Nyugi, úgy lesz, ahogy mondtam.

Előzmény: JGab (41740)
JGab Creative Commons License 2022.01.23 -1 0 41740

Ne hagyd, hogy összezavarjanak a tények.

Ott van még a link is a cikkben az autó adataival.

Önsúly 1997kg

Megengedett tömeg 2634kg

 

https://www.vegvesen.no/kjoretoy/kjop-og-salg/kjoretoyopplysninger/sjekk-kjoretoyopplysninger/?registreringsnummer=XP7YGCEL5NBR00161

 

Előzmény: Future 184 (41738)
Future 184 Creative Commons License 2022.01.23 -2 0 41739

A hatótáv, és a gyorsulás így is növekszik valamit, a kisebb súly miatt.

Előzmény: Future 184 (41738)
Future 184 Creative Commons License 2022.01.23 -2 0 41738

50% feletti hatótáv növekedést ígér az újfajta aksi, elvileg, de nem fogják növelni  a hatótávot, hanem súlyt fognak csökkenteni, meg árat, illetve gyártási költséget, mivel a Tesla arra készül, hogy 1.5 milliós darabszámban adja el a Model Y-t, ezért nem a hatótávot fogják növelni.Az ígért 54% hatótáv növekedés, elmaradása, kb. 170kg súly csökkentést jelent, ami éppen megegyezik, a teherbírás növelésével.

Előzmény: Warlimont (41735)
JGab Creative Commons License 2022.01.23 -1 0 41737

Látszik a cikkben lévő twitteren, meg akár ki is lehwt számolni, hogy net weight with driver 2072kg.

A MIC LR AWD MY meg kb 2000kg volt. 

Én sem látom a -172kg-t.

Előzmény: Warlimont (41736)
Warlimont Creative Commons License 2022.01.23 0 0 41736

Másrészt ezt kénytelenek voltak meglépni az európai gyártás beinditásával, mert 390 kiló terhelhetőséggel nincs értelme családi autóként árulni Európában.

.

.

A Tesla changelogja a 2022-es évre csak a teherbiróképesség növekedéséről ir, súlycsökkentésről nem:

 

    Adding a new infotainment computer Adding a New Low Voltage (15.5V) Lithium Ion Battery Adding laminated glass for the rear door Add In-Cabin Radar (Model Y) Adding a new connectivity card Adding new glass component approvals Adding super horn (3-in-1 horn, alarm, loudspeaker) to AVAS version Upgrading the infrared indoor camera (model Y) Updating the windshield washer pump (for 15.5V) Adding an R55 device as a rear towing device Changes to the seat mechanism due to localized suppliers Changes to the 2nd row restraint system Adding the side airbag to the driver’s seat 1./2. Series updated; Interior outline 2nd row buckle sensor updated Remove control of the call overhead console Addition of the GFBB version of the side door and tailgate hinges Adding a localized GFBB version of multiple electronics Adding the wire wrap version of the rear DU to SR LFP + M3 Addition of M3 Perf M50 Hairpin Winding DU variant Addition of the assembly plant Gigafactory 4 (Berlin-Brandenburg) Add cargo mass to model Y Adding Perf Brake Pads from European Sources (Model Y) Adding a New Version of Performance Brake Discs (Model Y) Adding Updated Perf Brake Pad Friction Material (Model 3) Update the user interface (new format based on updated Model S / X) Addition of the LG M50 (SL) battery variant for the M3 Performance Adding a vision / camera system for M3 AutoPark function Add a VIN number for the DU current

 

.

Nagyon kiváncsi  lennék, hogy változott a kocsi súlya a strukturális megerősitéssel. Érdekes, hogy a fékeket eléggé átdolgozták a lista szerint, lehet mert akár nőtt is a súly...?? 

Előzmény: Warlimont (41735)
Warlimont Creative Commons License 2022.01.23 0 0 41735

Inkább az akkupakk elrendezésének módositásával tudták fokozni a struktúra szilárdságát és a hasznos terhet. Valamennyit csökkenhetett a tömeg is, nem zárom ki, de biztos nem az a matek, hogy -170 kg tömeg, akkor +170 kiló utas és bőrönd. :)

 

Az is gyanús, hogy nem találni olyan irást, ami az esetleges súlycsökkenést taglalná számokkal, a 172kg-s cikk is kizárólag a hasznos teher növekedésén örömködik. Márpedig a Tesla-sajtó a legkisebb jó hirt is hosszan ünnepli, ha 170kg lefaragnának a súlyból valami alap modellév váltásnál, az komoly csoda lenne, ezzel lenne tele a világsajtó is. Más autógyárak vért izzadnak 25-50-100kiló tömegcsökkentéssel is egy korábbi modellről új tipusra váltáskor is, nemhogy modellév szinten.

Előzmény: toromon36 (41733)
Warlimont Creative Commons License 2022.01.23 0 0 41734

Mutass már egy irást, ahol 170 kg tömegcsökkenésről irnak.... :) :)

Előzmény: Future 184 (41732)
toromon36 Creative Commons License 2022.01.23 0 0 41733

A kettő akár össze is függhet. Villanyautósok is azt írják, amit te csak feltételes módban, mivel az Y csak 2 tonna, nem 2600 kg, semmi akadálya, hogy strapabíróbb legyen. 

Előzmény: Future 184 (41732)
Future 184 Creative Commons License 2022.01.23 0 0 41732

A kettő összefügg, csak neked még nem esett le.

Előzmény: Warlimont (41729)
Warlimont Creative Commons License 2022.01.23 0 1 41731

A dologban az a vicces, hogy a Tesla ModelY eddig 390kg terhet tudott, PONTOSAN ANNYIT, mint 1969-ben a kétütemű Trabant 601 :) :) :) :) :) :)

 

https://www.automobile-catalog.com/car/1969/24410/trabant_601.html

 

 

Előzmény: Saughassy (41726)
Warlimont Creative Commons License 2022.01.23 0 0 41730

Bertrand, remélem, nem direkt csúsztattál....!

Előzmény: Future 184 (41725)
Warlimont Creative Commons License 2022.01.23 0 0 41729

Ezt irod: "Úgy néz ki, hogy a berlini Y 170kg-al könnyebb lesz, mint a maiak"

.

.

Attól félek, úgy néz ki, rosszul forditottad le angolról a hirt. Ugyanis nem a kocsi súlya lett 170kg könnyebb, hanem az általa szálitható lehetséges súly maximuma, a "hasznos teher" nőtt ezzel a 172 kilóval, és lett jelenleg 562 kg.

.

"According to paperwork for the Model Y registered in Norway, Tesla ship tracker Martin Grove discovered the maximum payload capacity, which is the maximum amount of weight the car can safely carry, is now 562kg (1,239lbs).

That is 172kg (379lbs) more than the current generation Model Y, which has a payload capacity of 390kg (859lbs)."

.

 

.

Na, ezzel a nagy fejlesztéssel a Model Y éppen megelőzi a Szuzuki Ignist, ami 520kg-t tud, és már hozzá az Opel Astra szintjét is, mert az 550 kg "hasznos terhet" tud vinni. Viszont a BMW X3 már 595 kg.

.

A Tesla felzárkózása a Szuzuki Ignishez és az Astrához szép dolog, de itt is inkább az a ciki, hogy ezek szerint eddig csak 390kg-t tudott?? :)

Nagy kommunikátorok ezek a teslás srácok, erről eddig akkor hallgattak, de most megy a hurrápropaganda (hogy lenyomtuk az Ignist) :)

 

Előzmény: Future 184 (41724)
Future 184 Creative Commons License 2022.01.23 -1 0 41728

Egyébként a VW készül a Trabant gyárban, kb. annyival rosszabb is, egy Teslától, mint anno a Trabant egy rendes autótól.

Előzmény: Future 184 (41727)
Future 184 Creative Commons License 2022.01.23 0 0 41727

Magas ez neked.

Előzmény: Saughassy (41726)
Saughassy Creative Commons License 2022.01.23 0 0 41726

A Trabant is könnyebb volt mint egy Mercedes. És?

Előzmény: Future 184 (41724)
Future 184 Creative Commons License 2022.01.22 -2 1 41725

Már eddig is 200kg-al könnyebb volt mint egy ID.4.

Előzmény: Future 184 (41724)
Future 184 Creative Commons License 2022.01.22 -1 1 41724

Úgy néz ki, hogy a berlini Y 170kg-al könnyebb lesz, mint a maiak, az új technológiáknak köszönhetően, ami azt jelenti, hogy a Tesla Ev könnyebb, mint egy ICE X3-as BMW.

tfe_tng Creative Commons License 2022.01.22 -1 0 41723

Ez az eredeti e-tron, ami SUV. Ha engem kérdezel az összes SUV randa. 

 

Előzmény: Warlimont (41721)
Warlimont Creative Commons License 2022.01.22 -1 0 41722

Illetve a szükségtelenné vált nagy levegőbeömlő maradvány az orron eléggé plasztik a valóságban látva.

Előzmény: Warlimont (41721)
Warlimont Creative Commons License 2022.01.22 -1 0 41721

Amit linkeltél, az jól néz ki. Nekem inkább ezek nem annyira jönnek be, ilyesmi megoldásokra gondolva irtam:

.

.

Előzmény: tfe_tng (41718)
szilvatövis Creative Commons License 2022.01.22 0 1 41720

Minden bizonnyal... az átállás rögös útjai. Nem csak a konkurenciával, hanem a dicső múlttal is meg kell küzdeni.... az alkatrészhiányról nem is beszélve....

Jó volt Diess interjója:

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=160470539&t=9073728

Előzmény: True_RMS (41719)
True_RMS Creative Commons License 2022.01.22 0 0 41719
Előzmény: szilvatövis (41717)
tfe_tng Creative Commons License 2022.01.22 0 0 41718

> Az Audi is kereshetné még egy kicsit a saját elektromos formanyelvét

 

Ízlésről nem szokásom vitatkozni, de nézd már meg:

https://e-cars.hu/2018/11/29/nagyot-szolt-az-audi-e-tron-gt-los-angelesben/

 

:)

Előzmény: Warlimont (41716)
szilvatövis Creative Commons License 2022.01.22 0 0 41717

Az EV keresletre jellemző, hogy kiforratlansága ellenére eladták a teljes ID3 gyártási kapacitásuk 2022-re, van amelyik változatnak a rendelését is felfüggesztették.

Előzmény: Warlimont (41714)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!