Egy kivételes egyéniség kivételes munkásságának megtárgyalására hozom létre ezt a topikot. Legyen az bármelyik cégének bármilyen terméke, múltjának és jövőképének kritizálása, illetve azzal való szimpatizálás. Beszéljenek a tények helyettem!
Egy 25 milliós luxus, de minimum prémium kategóriás környezetbarátan könnyű, 2 tonnás autóról beszélsz, és ilyen pitiáner trükközéssel akarsz lenyomni egy 60 éve tervezett újonnan is kispénzűeknek szántan olcsó, autószerű kis valamit? :)
.
Tényleg komolyan gondoltad ezt a pitiáner, simán kötözködő kérdést?
Bertrand, van a saját fantáziádon túl, van linkkel alátámasztott információd arról, hogy a Model Y hirtelen 172 kilót csökken?
.
Igen v nem?
.
Ha igen, akkor linket kérnénk. Ha nem, akkor ereszd el a témát. Az viszont pozitiv, hogy a Tesla Model Y hamarosan meghaladja a Trabant 601 kb 390kg-os terhelhetőségét. A Trabi ezt kb 600 kiló önsúllyal tudta, a Tesla meg 2 tonnából. :)
.
.
(És a 4 ütemű Trabant vagy valami elektromos továbbfejlesztése ma a zöldek kedvence lenne, mert környezettudatosan kisméretű és teljesen textilipari hulladékból újrahasznositott karosszériával készült. :) )
50% feletti hatótáv növekedést ígér az újfajta aksi, elvileg, de nem fogják növelni a hatótávot, hanem súlyt fognak csökkenteni, meg árat, illetve gyártási költséget, mivel a Tesla arra készül, hogy 1.5 milliós darabszámban adja el a Model Y-t, ezért nem a hatótávot fogják növelni.Az ígért 54% hatótáv növekedés, elmaradása, kb. 170kg súly csökkentést jelent, ami éppen megegyezik, a teherbírás növelésével.
Másrészt ezt kénytelenek voltak meglépni az európai gyártás beinditásával, mert 390 kiló terhelhetőséggel nincs értelme családi autóként árulni Európában.
.
.
A Tesla changelogja a 2022-es évre csak a teherbiróképesség növekedéséről ir, súlycsökkentésről nem:
Adding a new infotainment computer
Adding a New Low Voltage (15.5V) Lithium Ion Battery
Adding laminated glass for the rear door
Add In-Cabin Radar (Model Y)
Adding a new connectivity card
Adding new glass component approvals
Adding super horn (3-in-1 horn, alarm, loudspeaker) to AVAS version
Upgrading the infrared indoor camera (model Y)
Updating the windshield washer pump (for 15.5V)
Adding an R55 device as a rear towing device
Changes to the seat mechanism due to localized suppliers
Changes to the 2nd row restraint system
Adding the side airbag to the driver’s seat
1./2. Series updated; Interior outline
2nd row buckle sensor updated
Remove control of the call overhead console
Addition of the GFBB version of the side door and tailgate hinges
Adding a localized GFBB version of multiple electronics
Adding the wire wrap version of the rear DU to SR LFP + M3
Addition of M3 Perf M50 Hairpin Winding DU variant
Addition of the assembly plant Gigafactory 4 (Berlin-Brandenburg)
Add cargo mass to model Y
Adding Perf Brake Pads from European Sources (Model Y)
Adding a New Version of Performance Brake Discs (Model Y)
Adding Updated Perf Brake Pad Friction Material (Model 3)
Update the user interface (new format based on updated Model S / X)
Addition of the LG M50 (SL) battery variant for the M3 Performance
Adding a vision / camera system for M3 AutoPark function
Add a VIN number for the DU current
.
Nagyon kiváncsi lennék, hogy változott a kocsi súlya a strukturális megerősitéssel. Érdekes, hogy a fékeket eléggé átdolgozták a lista szerint, lehet mert akár nőtt is a súly...??
Inkább az akkupakk elrendezésének módositásával tudták fokozni a struktúra szilárdságát és a hasznos terhet. Valamennyit csökkenhetett a tömeg is, nem zárom ki, de biztos nem az a matek, hogy -170 kg tömeg, akkor +170 kiló utas és bőrönd. :)
Az is gyanús, hogy nem találni olyan irást, ami az esetleges súlycsökkenést taglalná számokkal, a 172kg-s cikk is kizárólag a hasznos teher növekedésén örömködik. Márpedig a Tesla-sajtó a legkisebb jó hirt is hosszan ünnepli, ha 170kg lefaragnának a súlyból valami alap modellév váltásnál, az komoly csoda lenne, ezzel lenne tele a világsajtó is. Más autógyárak vért izzadnak 25-50-100kiló tömegcsökkentéssel is egy korábbi modellről új tipusra váltáskor is, nemhogy modellév szinten.
A kettő akár össze is függhet. Villanyautósok is azt írják, amit te csak feltételes módban, mivel az Y csak 2 tonna, nem 2600 kg, semmi akadálya, hogy strapabíróbb legyen.
Ezt irod: "Úgy néz ki, hogy a berlini Y 170kg-al könnyebb lesz, mint a maiak"
.
.
Attól félek, úgy néz ki, rosszul forditottad le angolról a hirt. Ugyanis nem a kocsi súlya lett 170kg könnyebb, hanem az általa szálitható lehetséges súly maximuma, a "hasznos teher" nőtt ezzel a 172 kilóval, és lett jelenleg 562 kg.
.
"According to paperwork for the Model Y registered in Norway, Tesla ship tracker Martin Grove discovered the maximum payload capacity, which is the maximum amount of weight the car can safely carry, is now 562kg (1,239lbs).
That is 172kg (379lbs) more than the current generation Model Y, which has a payload capacity of 390kg (859lbs)."
.
.
Na, ezzel a nagy fejlesztéssel a Model Y éppen megelőzi a Szuzuki Ignist, ami 520kg-t tud, és már hozzá az Opel Astra szintjét is, mert az 550 kg "hasznos terhet" tud vinni. Viszont a BMW X3 már 595 kg.
.
A Tesla felzárkózása a Szuzuki Ignishez és az Astrához szép dolog, de itt is inkább az a ciki, hogy ezek szerint eddig csak 390kg-t tudott?? :)
Nagy kommunikátorok ezek a teslás srácok, erről eddig akkor hallgattak, de most megy a hurrápropaganda (hogy lenyomtuk az Ignist) :)
Úgy néz ki, hogy a berlini Y 170kg-al könnyebb lesz, mint a maiak, az új technológiáknak köszönhetően, ami azt jelenti, hogy a Tesla Ev könnyebb, mint egy ICE X3-as BMW.
Minden bizonnyal... az átállás rögös útjai. Nem csak a konkurenciával, hanem a dicső múlttal is meg kell küzdeni.... az alkatrészhiányról nem is beszélve....
Az EV keresletre jellemző, hogy kiforratlansága ellenére eladták a teljes ID3 gyártási kapacitásuk 2022-re, van amelyik változatnak a rendelését is felfüggesztették.