Budaörs, a területén megtelepedő cégekkel együtt több milliárd forintot ölt az M1-M7 bevezetőjének fejlesztésére, amely az állam kezébe került utána. Úgy gondolják, mostantól a az adott szakasz közvilágításának évente 7-8 millió forintos költségét az fizesse, aki a bevételt szedi utána.
Két napja adott ki közleményt arról Budaörs polgármestere, hogy a M1-M7-es közös szakaszain bevezetésre kerülő útdíj miatt , egyoldalú szerződésmódosításra hivatkozva felmondja 2002-ben kötött "világítás szolgáltatás üzemeltetése" tárgyú megállapodást 2015. február 28-val. Ennek értelmében a város a továbbiakban nem állja a már említett bevezetőszakaszok és lehajtók közvilágításának számláját. Ugyanakkor a kormányszóvivő, Kovács Zoltán már arról beszélt, hogy a jogászok és a fejlesztési tárca megvizsgálja , hogy a város megteheti-e, hogy leállítja az adott szakaszokon a közvilágítást. A kormányszóvivő tegnap még kitérő választ adott arra vonatkozóan, hogy a világítás költségeit az állam átvállalja-e, de azt kijelentette, hogy biztosan nem fog sötétbe borulni az útszakasz.
Megkérdezésünkre Wittinghoff Tamás, Budaörs polgármestere elmondta, a város a különböző cégekkel együtt összesen 8-10 milliárd forintot fordított korábban az autópálya szélesítésére, a felüljáró-rendszer és a közvilágítás kiépítésére, valamint a hangvédőfal építésére, mely aztán az állam tulajdonába került. 2002-ben a város azért vállalta a bevezető szakaszok és lehajtók közvilágítás számlájának kifizetését, így a fenntartás költségeihez való hozzájárulást, mivel az adott szakasz ingyenessége miatt, az állam nem jutott bevételhez ezen a szakaszon. Most azonban az M1-M7 bevezetőjének bevételmentessége megszűnik, ezért a város úgy gondolja, hogy a költség is azé, aki bevételt szed utána.Az adott térség éves közvilágítási költsége 7-8 millió forint vagyis összesen 1600 autós megyei matricájából kell mostantól az államnak finanszíroznia a számlát.
Budaörs tiltakozása nem új keletű, 2014. december 17-én a város önkormányzatának képviselő-testülete egyhangúlag fogadott el tiltakozó nyilatkozatot az útdíj bevezetése ellen. Véleményük szerint az intézkedés nyomán azokról az elkerülő utakról terelődne ismét a belső úthálózatokra a gépjármű-forgalom, amelyek a főváros és az agglomerációs települések tehermentesítésére épülnek. A város már ekkor jelezte, hogy az újdíj bevezetése esetén minden törvényest eszközt megvizsgálnak, hogy a "károkat" enyhítsék.
jaja, Mordort is önálló megyévé nyilvánítják, így Frodónak minimum két matrica fog kelleni, ha a Megyéből el akar jutni oda a gyűrű megsemmisítése okán...
A megyei e-matrica rendszert jónak értékelték, de a kaposvári elkerülő út fizetőssé tételét még nem tartják indokoltnak, hiszen nem készült el az M67-es út és az M9-es autópálya, amelyeket összekötne. A város és a megye vezetői az országgyűlési képviselővel közösen lépnek fel.
Te nem hiszel a demokráciában, a szabad választásokban? Pedig ez ven, szabadon választhatsz abból a listából, amit én állítok össze, én tolom eléd, és én finanszírozom, hogy azt x-eld be, amit én akarok, hogy x-elj. Na, ezen a demokratikus viselkedésen, mi nem tetszik? Jobb lenne neked egy diktatúra?
Olvasd el az egész szövegét, ne emelj ki belőle semmit, mert így megváltoztatod a jelentését. Tudom, hogy a fajtátoknál ez a trendi, de én nickhű vagyok, így csak óvatosan.
'Nincsen sok választás. Azért nincsen, mert elkúrtuk. Nem kicsit, nagyon. Európában ilyen böszmeséget még ország nem csinált, mint amit mi csináltunk. Meg lehet magyarázni. Nyilvánvalóan végighazudtuk az utolsó másfél-két évet. Teljesen világos volt, hogy amit mondunk, az nem igaz. Annyival vagyunk túl az ország lehetőségein, hogy mi azt nem tudtuk korábban elképzelni, hogy ezt a Magyar Szocialista Párt és a liberálisok közös kormányzása valaha is megteszi. És közben egyébként nem csináltunk semmit négy évig.'
(habár tudom hogy te pontosan értetted és érted, hogy mit zagyvált a böszme :D)
Jaj, ugye nem akarod itt bemesélni, hogy vikikéék nem ugyan ez a brigád? Kinek akarod itt eladni, hogy a narancs nem ugyan olyan rohadt, mint a szegfű? Vikikéd csupán megtanulta, nekik sokkal csöndesebben és óvatosabban kell egymást leb@szniuk ha idegesek, ha valami gáz van, meglegyen a birkahadnak a meggyőződés és a hit, hogy ők aztán mások.....
"Európában ilyen böszmeséget még ország nem csinált, mint amit mi csináltunk. Meg lehet magyarázni.
Nyilvánvalóan végighazudtuk az utolsó másfél-két évet. Teljesen világos volt, hogy amit mondunk, az nem igaz.
Annyival vagyunk túl az ország lehetőségein, hogy mi azt nem tudtuk korábban elképzelni, hogy ezt a Magyar Szocialista Párt és a liberálisok közös kormányzása valaha is megteszi."
Már követni sem tudja a pozitív visszajelzéseket a budaörsi polgármester, aki az útdíjra válaszul ezentúl nem hajlandó a település büdzséjéből fizetni a városon áthaladó autópálya közvilágítását. Wittinghoff Tamás szerint a helyzet egyszerű: "ha valakinek elveszik az autóját, az nem vesz bele benzint". Ennek ellenére nem számít arra, hogy más településvezetők is követnék a példáját, bár az internet népe erre buzdítja a többi polgármestert is, hátha akkor visszavonják az útdíjintézkedést.
„Hajrá Budaörs!”, „Igaza van”, „Minden városnak ezt kellene tenni” – elárasztották az internetet az ehhez hasonló, Budaörsöt és annak polgármesterét, Wittinghoff Tamást éltető kommentek, miután a városvezető bejelentette: nem fizetik tovább az M1-M7 autópályák bevezető szakasza közvilágításának a díját az útdíj bevezetése miatt. A városvezető felmondja a velük még 2002-ben megkötött „világítás szolgáltatás üzemeltetése” tárgyú megállapodást, és már 2015. január 1-jétől – vagyis az útdíjfizetési kötelezettség érvényességének kezdetétől – nem hajlandó költeni az autópályára, amiért az állam szedi a díjat.
Milliárdokat költöttek rá, most más szed érte díjat
Az internetezők nyilván nem reprezentatív, de érzékelhetően többségi véleménye szerint a polgármester karakán húzása teljesen jogos, a hvg.hu erről beszámoló cikkénél is szinte kivétel nélkül csak helyeslő és buzdító hozzászólások olvashatók. A kommentelők szerint Wittinghoff minimum „tökös”, és sokan azt remélik, hogy Budaörs „precedenst teremt”, ami végső soron akár el is söpörheti az Orbán-kormány által alig pár hete, decemberben bejelentett díjat.