. Ha a kimbri nevezetet nézzük az épp analóg az umbri, és szikambrival. Brüg -~ früg (frigy kif!), m. Ember, ld. embrió ,!andro, ~ umber, venger (var/uar) Unger, yng. (Wiki:Taurus, Tartar, úgykülönben tatárokról egyedül meg is szokás jegyezni hogy hasonló szabásúak mihozzánk, ha másér nem, majd genetika helyreteszi.
Mintha említve lettek volna ugyanebben a térben z alánok és albánok is egyaránt..
Nem írok tanulmányt, köszönöm. Majd egyszer De a 2 nyilván jelképes szám. A Meotisznál annyit azér tudni érdemes hogy a kimmerek ott a gótokkal elvegyültek, de nálam amúgyis "északiak"(valamint Kercsbe korábban még Trójaiak költöztek., valszeg ismerték a környéket. ).Mikor a krimiek elvonultak a szkíták elől, akkor is azért harcoltak meg egymással valószínű hogy szabadon elvonulhassak . Vsz a vezető réteg nem eresztette volna szélnek óket..Tehát nem utolsó vérig ment a küzdelem, csak míg eldőlt.
egyáltalán nem hülyeség, amikor az arvisura azt mondja h
A földrengések és buddhizmus terjedése miatt Ordoszból és Hunnor birodalmából ekkor a harcias hunok eltűntek, mivel nem akartak a földrengésveszélyes Ordosz birodalmáért harcolni, mert a pamír-sakákkal felduzzadt Káspivár birodalma befogadta őket, majd az itteni kimelegedés folytán beállott sivatagosodás miatt a nyugati első nyolcas Istenség hun birodalmába vándoroltak.
Magyarka-ba, ami közel van a meotiszi szkita őshazához
a keleti a káspi vári volt.
az ugor-volgár fejedelem két leányát megszöktették, s így az a szégyen elkendőzése végett kénytelenek volt Hunor és Magyor fejedelmi ifjakhoz adni a leányokat
Hunyor fia Bagamér-Balambér vállalta a harcias honfoglalásokat és a Szaszanída hunokkal és kurdokkal házassági kötelékekbe léptek. Bevezették a kettős uralkodási rendszert, 360-ban
ez az az időszak, amikor a hunok sziria területére törnek be madüia médiába
és ahol elterjedt a buddhizmus:
Az új időszámítás szerint 64-ben Kudzsula-Kapra néven a keleti Kusán-Birodalom fejedelme lett. Szabadka-i emlékként aranypénzt veretett és a római birodalommal felvette a kapcsolatot. Engedett a Kusán birodalomból hozott kényszernek és igen sok utódja született a 24-es asszonynéppel bíró háremében, sőt még a fejére helyezett csúcsos süveg szokása miatt a haját minden nap borotváltatta. Fővárosa Maturában volt, de birodalmát 24 fejedelemségre osztotta, amelyben fiai és unokái lettek az uralkodók, a Buddhizmus pártolása mellett. Legnagyobb kiterjedésű az Indiai Saka-birodalom Kaniska alatt volt. Ezen Kudzsula-Kapra családjából származó uralkodó, amikor a nyugati Kusán-szkíta birodalom a Szaszanidák miatt elvérzett, beljebb húzódott Matura felé és 240-től még 502-ig fennállott.
A keleti nyolcas istenség okozta a legnagyobb gondot, mert itt a buddhizmus és mohamedán világ terjeszkedése örök háborúságot okozott. Az uruki-mani kereszténység Horezmben és Ujgurföldön már államvallás lett, de engedékenységük miatt soraikat úgy a buddhizmus, mint az iszlám nagyon megritkította.
a 600-as évekre mindenhol 60 láb magas buddha szobrok álltak a főváros nyugati kapujához vezető úton mindkét oldalon
a kiskerekek eszmeáramlathoz tartozó apostolok országa volt
5000-nél több apostol
a kusánok zenéje elterjedt a selyem-úton
a kizili barlangokban vannak rajzok a kusán mulatós zenéről
van egy mondájuk a hercegnőről aki vadászat közben beleszeretett egy kőművesbe és aki megkérte a királytól a lánya kezét.
While out hunting, the princess met and fell in love with a local mason. When the mason approached the king to ask for permission to marry the princess, the king was appalled and vehemently against the union. He told the young man he would not grant permission unless the mason carved 1000 caves into the local hills. Determined, the mason went to the hills and began carving in order to prove himself to the king. After three years and carving 999 caves, he died from the exhaustion of the work. The distraught princess found his body, and grieved herself to death
A régészeti leletek tanúsága szerint területén már az újkőkorban is éltek emberek. A város központjában a bükki kultúra tárgyi emlékeit tárták fel. A későbbi korokból a bronzkor, a hallstatti és laténi kultúra településeinek nyomaira bukkantak. Kerületek elő leletek a kelta, és a római korból, valamint a korai szláv időszakból: a 7.–9. századból is.
Tőketerebes, a gálszécsi járásban, az Ondava-folyó mellett fekvő nagyközség, 715 házzal és 4623, tóttal elegy magyar lakossal, a kik túlnyomóan róm. és gör. kath. vallásúak. Történelmi, viharos idők számos emléke fűződik a községhez; ez emlékek egyik legjelentősebb szószólója az az omladozó rom, a mely Páris (Párics) vára néven sokat szerepelt a korábbi századokban. A hagyomány szerint a község első alapítója Páris volt s az ő nevéről nyerte a község is a Páris-Terebes nevet, a mint a XIII. és XIV. században nevezték. Egy 1254-ben kelt följegyzés szerint a vár a tatárjárás lezajlása után épült és Páris ispán fia, Terebesi Andor (Andornicus de Terebes) volt az ura. 1280-ban Mihály mester kapta királyi adományban. 1330-ban Drugeth Vilmost látjuk a birtokban, a mely azonban 1343-ban már királyi birtokként szerepel. 1387-ben Zsigmond király a várat Perényi István fiának, Péter mesternek adományozza. Tőketerebes elnevezésére nézve több följegyzés a következő magyarázatot adja: "terebes" irtást jelent; a "Tőke" pedig valami XIV. századbeli név, a mint hogy ilynevű család több helyen szerepelt a vármegyében s így a "Tőketerebes" annyit jelenthet mint "Tőke irtása". Ha tovább nyomozzuk a vár történetét az okiratokban a XIV. század végétől a XVI. század végeig a Perényi család történetét látjuk a vár fejlődésével és eseményeivel összeforrva. De a XV. században birtokosok még itt Brankovics György szerb despota, a Czudar család, a Hunyadyak, a Szapolyayak és a pálos-rend. A husziták garázdálkodása idején a terebesi várba hívták össze 1454-ben az országgyűlést, hgy a cseh rablók megfékezésére törvényt hozzon. Egy 1483-ban kelt okirat szerint a felségsértő Perényi István, a vár akkori ura ellen Mátyás király hadat küldött s véres ostrommal elfoglalta a várat, elkobozva Perényi István minden birtokát; a lázadó Perényi fia, Imre azonban később visszanyerte a javakat. Perényi Imre kiváló tulajdonokkal felruházott férfiú volt."
nagyon úgy néz ki, h az avarok a nyugati hun birodalom bukása idején a főhatalmat birtokolták a keleti hun birodalomban, ők voltak a fővezéri törzs, amit az mutat, h Ordosz (a hun főváros) környékén voltak és kiterjesztették a birodalmat a heftalitákig...
majd az alávetett törzsek lázadása vetett véget a hatalmuknak.
Rouran In the 4th century, northern China was dominated by the Northern Wei dynasty of the Toba Turks, who fought with the Mongolian Jujuan tribes for control. So Jujuan was the name of a confederation of nomadic tribes on the northern borders of Inner China from the late 4th century until the late 6th century. It has sometimes been hypothesized that the Rouran are identical to the Eurasian Avars who later appeared in Europe. The Jujuan forced the Xiongnu to the north-west, their ruler Shelun assumed the title ‘Khagan’ (khan) in 402. His capital was in Arkhangai province in central Mongolia. His state was eventually weakened by division, and the Jujuan khanate was absorbed by the Altai Turks. https://www.toursmongolia.com/about-mongolia/mongolian-history/mongolia-in-early-period
402 AD when Shelun gained support of all the Rouran chieftains and united the Rouran under one banner. Immediately after uniting, the Rouran entered a perpetual conflict with Northern Wei, beginning with a Wei offensive that drove the Rouran from the Ordos region. The Rouran expanded westward and defeated the neighboring Tiele people and expanded their territory over the Silk Roads, even vassalizing the Hephthalites which remained so until the beginning of the 5th century. The Hepthalites migrated southeast due to pressure from the Rouran and displaced the Yuezhi in Bactria, forcing the them to migrate further south. Despite the conflict between the Hephthalites and Rouran, the Hephthalites borrowed much from their eastern overlords, in particular the title of "Khan" which was first used by the Rouran as a title for their rulers.
In 460, the Rouran subjugated the Ashina tribe residing around modern Turpan and resettled them in the Altai Mountains.[14] The Rouran also ousted the previous dynasty of Gaochang and installed Kan Bozhou as its king.[9]
In 551, Bumin of the Ashina Göktürks quelled a Tiele revolt for the Rouran and asked for a Rouran princess for his service. The Rouran refused and in response Bumin declared independence. Bumin entered a marriage alliance with Western Wei, a successor state of Northern Wei, and attacked the Rouran in 552, killing Yujiulü Anagui. Bumin declared himself Illig Khagan of the Turkic Khaganate after conquering Otuken; Bumin died soon after and his son Issik Qaghan succeeded him. Issik continued attacking the Rouran but died a year later in 553. His brother Muqan Qaghan finished the job and annihilated the Rouran in 555.
402 Juan-juans take Cungaria (Djungaria) and Upper Irtis (Irtysh).
410 Jujan Khan Shelun Deuday died (-410), his brother Khulyuy (410-414) becomes Khan.
410 Jujan Khan Shelun Deuday unlimitedly controlled steppes from Khingan to Altai. Tele were subjugated. Central Asian Huns, after winning battle at river Ili, recognized suzerainty of Jujans and bought peace by submissiveness.
430 Major campaign by Tabgach Empire Wei army, under Emperor Tay-u-di (Toba Dao) disperse Jujanes. Kagan Datan disappears, leadership taken by his son Udi. Udi agrees to pay tribute to Empire Wei .
437 Jujanes under Udi resume attacks on Empire Wei. In 439 Empire Wei counterattacks, without decisive battle. In 440 Udi attacks border and flees. Then again in 445.
439 In 439 Tobases had victory over Huns and joined Chesi to Wei Empire, Khan Ashina with 500 families fled to Jujanes and settled south of Altai mountains and produce iron for Jujanes.
440 AbdalyEphthalites (White Huns, aka Hephthalites/Ephtilites, later known in West as Avars) move south from Altai region to occupy Transoxiana, Bactria, Khorasan, and eastern Persia.
463 According to Priscus in 463 Byzantium was visited by an embassy of Saragurs, Ugors and Onogurs, who, dislodged by Avars (Uars) drive to west, are conquered
519 Jujan Khan Cheunu makes a treaty with Abdaly (Ephtalites), gives Abdaly (Ephtalite) lords his princesses as wives. Allies with Korea (Gao-Guyli) against Empire Wei , and together smash Manju tribe Dideugan.
521 Teles rebel and defeat remaining Jujanes under Polomyn,
545 Jujan lord Anakhuan, allied with Syanbinian Eastern Wei , together with Eastern Wei 's emperor Gao Khuan, and Togon's king Kualyuy, attack Syanbinian Western Wei
545 Emperor of Syanbinian Western Wei Ven-di sends ambassador An Nopanto to Turkut lord Bumyn.
550 West Tele tribes revolt against Jujan dominance, and attack from western Djungaria toward Khalka in Jujan heartland.
550 Bumyn, by accepting West Tele tribes vassalage, displays another disloyalty to Jujan suzerainty.
551 551-552 Türkic revolt, starting in Altai
551 Turkut Lord Bumyn (1) provokes Jujanes to a war by asking for a Jujan princess as a wife. Anakhuan refuses, calling him slave-smelter daring for such an offer.
April 552 Jujan (Juan-juan) defeat; a part of the fleeing Juan-juans enter C'i (Xi and Hi, Chinese for Kayi) lands in China, the Kagan is K'u-t'i (552-554), then An-lo-ch'en, son of A-na-kui. The majority (?) starts to West.
555 Zacharias Rhetor, in report of mission sent to Huns before 523 by bishop Kardust of Arran (Agvania): “Thirteen peoples 1. Όνογουροι Onogurs 2. Οΰγωροι Ogurs 3. Σάβιροι Sabirs 4. Βούλγαροι Bulgars 5. Κουτριγουροι Kutrigurs 6. Αβαροι Avars 7. Άκατζιροι Acatziri 8. Ίτίμαροι (?) Itimari 9. Σαραγουροι Saragurs 10. Βαρσήλτ (?) Barselt 11. Χολιάται (?) Choliatae 12. Άβδ€λαι Abdelae 13. Έφθαλιται Hephthalites (another reading: Avnagur (Onogur), Avgar, Sabir, Burgar, Alan, Kurtargar, Avar, Hasar, Dirmar, Sirurgur, Bagrasir, Kulas, Abdel and Hephtalit) live in tents, earn their living on meat of livestock and fish, of wild animals and by their weapons.“
555 Turkuts defeat Uars (Avars, Abars). First encounter of Turkuts with Abdaly (Ephtalites).
556 Jujanes flee to Syanbinian Western Wei , which surrenders 3K army to Turkut's ambassador, who orders decapitation of all except children and servants. End of Jujan dominance of steppes.
They were defeated by an alliance of the Sassanids and the Gök Turks in 562-565 AD. Some White Hun people scattered into what is now Afghanistan, while a few small White Hun states maintained themselves in northern India. Presumably, the majority of the surviving White Huns united with the Ju-juan to form a new group called the "Avars" during or shortly after the 560s AD.
Around 630, Theophylaktos Simokattes wrote that the European "Avars" were initially composed of two nations, the Uar and the Hunnoi tribes. He wrote that: "...the Barsilt, the Unogurs and the Sabirs were struck with horror... and honoured the Newcommers with brilliant gifts..." when the Avars first arrived in their lands in 555AD. The Uar and the Hunnoi are supposed to have united around 460 under the rule of one of the five Yuezhi families - the Hephthal. They were also joined near the end of the 6th century by the Zabender, Tarnach and Kotzagerek Huns and they became known as Onogurs
The 6th Century historian Menander Protector noted that the language of the Avars was the same as that of the Huns
Little is known of the Rouran ruling elite, which the Book of Wei cited as an offshoot of the Xianbei. The Rouran subdued modern regions of Xinjiang, Mongolia, Central Asia and parts of Siberia and Manchuria from the late 4th century. Their frequent interventions and invasions profoundly affected neighboring countries. Though they admitted the Ashina of Göktürks into their federation, the power of the Rouran was broken by an alliance of Göktürks, the Chinese Northern Qi and Northern Zhou dynasties and tribes in Central Asia in 552.
az arvisura is Ordoszról tud
Baján fősámán-fejedelem 9 törzzsel indult Pannonföldre Ordoszból és Sumír-Madaj, Ujgur Arvisurákat vittek magukkal Bugátból.
Az Ukrán eredetileg nem volt szláv nép, mint az kiderült a genetikai vizsgálatok során, ahogy lengyel sem.
ennél fogva a beszéd szó a magyarban nem lehet szláv eredetű. Több mint valószínű, hogy mind az ukránban, mind a lengyelben az eredeti szkíta szó megmaradásásról van szó, a többi szlávba meg vagy tőlük, vagy a magyaroktól került oda, ha ott van.
2.) Párbeszéd, szóbeszéd, szentbeszéd, példabeszéd, beszédes, beszélgetős, beszélő, beszéltet.... csak ami fejből eszembe jut. Ami a szlávban van ebből a szóból, az csak egy kis töredék, nem onnan került ide. Ha egyáltalán került, akkor innen hozzájuk. Ennyi. Fogjátok már fel, hogy nincsnek a magyarban szláv műveltségi szavak.
Fogjátok már fel, hogy a nyelv szavai az ősidőkban nem megegyezésszerűen jöttek létre, legalábbis a magya nyelvé biztosan nem! Belső logikája, többszörös tartalma, jelentése van szavainknak, ősi felismerések, események, tárgyak, alakok, képek, képjelek köthetők a szavakhoz. Pont ezért, a jövevényszavak, a finnugrizmus, de maga a "nyelvtudomány", mint a szemiotika alapján létező tudomány csúfosan megbukott.
Lassan már nyugatomn is ébredeznek, hallani már olyan véleményt is nyelvész szájából, hogy "indo-europai" nyelvcsalád sincs.
Nem adok 5 évet se és a nyelvcsaládok elméletének rendszere is csúfosan meg fog bukni. Persze már eddig is rég megbukott, csak még nem ismerték el. De ami késik, nem múlik.
Justinus ismeretei a szkítákról korántsem volt teljes, valójában az utálata eléggé átsütött az írásán. Ugyanakkor kategóriákkal hitelesebb forrás a mai akadémista idiótáknál. Legalább azt, ami erényük volt, elismerte, bár sok tekintetben hülyeségeket is írt. Íme.
Marcus Junianus JustinusVILÁGKRÓNIKA Részlet a II. könyvből
"I. A scythák által véghezvitt fényes és nagyszerű tettekről szóló beszámolót a scythák eredetével kell kezdenünk. Mert eredetük nem kevésbé volt híres, mint hatalmuk, és nem kevésbé váltak híressé asszonyaik vitézsége folytán, mint a férfiaké által, hiszen ez utóbbiak alapították a párthusok birodalmát és Bactriát, asszonyaik pedig az amazonok országát, úgyhogy valóban, ha szemügyre vesszük a férfiak és az asszonyok véghezvitt tetteit, bizonytalanná válik, melyik náluk a két nem közül a híresebb.A scythákat mindig a legrégibb népnek tartották, bár a scythák és az egyiptomiak között hosszú időn át folyt a vetélkedés eredetük régisége felől. Az egyiptomiak azt hirdették, hogy a világ keletkezése idején egyes földrészek a Nap túlságos hevétől izzottak …..….Ezzel szemben a scythák úgy gondolták, hogy a mérsékelt éghajlat nem érv a régiség mellett. A természet ugyanis szerintük, mihelyt a meleg vagy a hideg mértékét megszabta az egyes vidékek számára, az élőlényeket is mindjárt úgy hozta létre, hogy a vidéket elviseljék; de még a fáknak és a növényzetnek a fajtáit is az egyes vidékek viszonyaihoz alkalmazva tette változatossá. És amennyivel a scythák éghajlata zordabb, mint az egyiptomiaké, annyival ellenállóbb a testük és a jellemük is. Egyébként is a világ, amely most részekből áll, egykor egységet alkotott: akár árvíz borította a világ keletkezésekor a szárazföldet, akár tűzben állt minden, ami a világot is létrehozta, a világnak mindkét keletkezési módja szerint a scythák győznek az eredet tekintetében. Mert ha a világ eredeti létformája a tűz volt, amely lassanként kialudva helyet adott a szárazföldnek, akkor a föld egyetlen része sem különült el a túztől a hidegség következtében az északi részeknél előbb, annyira, hogy még most sincs egyetlen földrész sem, amely a hideg következtében fagyosabb volna ennél. Egyiptom pedig és az egész Kelet a legkésőbb lett mérsékelt éghajlatú, hiszen még most is a Nap perzselő melegétől izzik…Így, ami az emberek régiségét illeti, látnivalóan Egyiptom a legutolsó (amely a szárazföldek közül a legfrissebbnek látszik, az iszapot magával hordó Nílus gátmunkálataiból, azaz a királyok védműveiből kikövetkeztethetően). Ezek az érvek legyőzték az egyiptomiakat és régebbi népnek mindig a scythákat tekintették.
II. Scythia lakosai számára egymás között nincsenek határok. Ugyanis sem földet nem művelnek, sem házuk vagy hajlékaik vagy lakhelyük nincsen, mivel állandóan nyájaikat meg barmaikat legeltetik, és a lakatlan pusztaságokban kóborolnak. Feleségeiket és gyermekeiket magukkal szállítják szekereken, amelyeket a záporok és a hideg miatt bőrökkel fedve házakként használnak.Az igazságot a nép veleszületett jelleme, nem pedig a törvények biztosítják. A lopásnál náluk nincsen súlyosabb bűn: természetes ez, hiszen barmaikat és nyájaikat fedél és védelem nélkül tartják, s az erdős vidéken mi maradna nekik belőlük, ha lopni lehetne. Az aranyat és az ezüstöt annyira megvetik, amennyire a többi halandók vágyódnak utána. Tejjel és mézzel táplálkoznak. A gyapjúruhák használata számukra ismeretlen, bár állandó hideg gyötri őket, ehelyett vadállatok bőrét és menyétbőröket használnak. Ez a mértékletes életmód adja meg nekik az erkölcsi igazságérzetet, mert nem kívánják el a másét: hiszen csak ott van meg a gazdagság utáni vágyakozás, ahol a gazdagsággal élnek is. Bárcsak a többi halandóban is ehhez hasonló önmérséklet és a másétól való tartózkodás volna! Akkor bizony nem folynék annyi háború az egész földön nemzedékeken keresztül, és akkor a kard meg a fegyver nem pusztítana el több embert, mint amennyit a végzet megszabta természeti szükségszerűség. Valóban csodálatosnak tűnhet, hogy nekik a természet megadta azt, amit a görögök a bölcsek hosszú oktatása, és a filozófusok tanítása alapján sem tudtak elérni, és a kiművelt erkölcsök alul maradnak a műveletlen barbárokkal való összehasonlításban. Ennyivel többet ért amazoknál a vétkek nem ismerése, mint emezeknél az erény ismerete.
III. A scythák háromszor nyerték el Ázsia felett a hatalmat, velük viszont mindvégig idegen hatalom vagy nem is próbálkozott, vagy a scythák lettek a győztesek. Dareust, a perzsák királyát csúfosan megfutamítva kiúzték Scythiából, Cyrrust egész hadseregével együtt lemészárolták, Nagy Sándor hadvezérét, Zopyriont hasonló módon, összes csapatával együtt elpusztították. A rómaiak fegyvereinek a hírét csak hallották, de erejét nem érezték.Ők alapították a Párthus birodalmat és Bactria királyságát. A nép fáradalmakban és háborúkban edződött meg, testi erejük óriási. Semmi olyasmit nem gyűjtenek, amit félnének elveszíteni. Ha győznek, a dicsőségen kívül semmit sem kívánnak. …Midőn Ázsia megzabolázása végett tizenöt évig távol maradtak, feleségeik sürgetésére hazatértek, mivel azok követek útján hírül adták nekik, hogy ha nem térnek haza, utódok nemzéséről a szomszéd népekkel fognak gondoskodni, mert nem tűrhetik, hogy a scythák népe az asszonyok miatt haljon ki az utókor számára.Ázsia tehát ezerötszáz évig az ő adófizetőjük volt."
Hány évet is adnak az idióta mai akadémikusok a szkítáknak???? Maximum 500 évet.....
Ennyit a történelem hamisításról, ennyit ugynais tévedni nem lehet - csak hazudni!
Namost ennek fényében gondolkodjunk el azon, mennyire lehetséges a 300 év behamisítása a történelembe és időszámításba...
„Az említett császár kegyéből és bíztatására pedig a bajorok hercegének, Henriknek a sógora, a saját országában püspöki székeket létesítő Vajk, koronát és áldást nyert.” (Ford. Thoroczkay Gábor.) - Püspökséget nem alapíthatott akárki, főleg nem olyan, akit nemrég kereszteltek meg. Ami azt illeti, KIZÁRÓLAG PÁPAI ENGEDÉLLYEL lehetett püspökséget alapítani...
Hogy is van ez? Erről miért nem szól fáma? István püspökségeket alapít, amikor állítólag még nem is apostolkirály???
A Vajk név, eredetiben látható, hogy utólag lett beillesztve, nem szerepelt az eredeti szövegben. Akkor mire alapozza bárki, hogy azonos Istvánnal?
Nevetséges állítás!
Továbbá az a szófordulat, hogy "koronát és áldást nyert." legalább 10 másik királlyal kapcsolatban merült fel, nem csak Thietmarnal, olyan királyokkal kapcsolatban is akiknek egész biztosan nem küldött a pápa semmiféle koronát. Ahogy már utaltam rá CSAK SZÓFORDULAT. Annyit jelent, hogy a pápa elismeri jogosnak koronázást, ami addigra már rég lezajlott. KB 150 ÉVE ISMERT TÉNY! ENNYI.
Volt-e olyan magyar vezér, uralkodó, akire ráilleszthető ez a név? Bizony van! Falicsi néven ismert fejedelem, akit igazából FAJSZnak hívtak. Hoppá... megtaláltuk Vajkot. Aki vagy létezett vagy nem. A felesége pedig szintén valami Henrik nevűnek a lánya volt, pont ahogy Thietmar írja. Hogy lehet, hogy mégis mindenki kussol erről a tényről? Apja Jutocsa. Ez is lehet annyira Deuvix mint a Géza, aki állítólag Waic apja volt.....
Nézzük a magyarázatot:
"Thietmar krónikájában álló név Deuvix-nek (Deuuix, Deuiux) olvasható. Elsőre talán meghökkentő a különbség, de nézzük meg, milyen helyesírással fordul elő más régi írásokban az a név, amit most Géza formában ejtünk (egy újkori téves olvasat következtében). I. Géza király (1074–1077) pénzén ez a szó áll: Gevca. A Szent Korona alsó részén a Γεωβιτξάς (jeovidzas) név olvasható, II. Géza király nevét a 12. századi Prágai Vince *Deuca (accusativusban Deucam; genitivusban Deuce) helyesírással hozza. Hogy ejthették ezt a nevet a 11. században? Talán így: Dzseücsa, Dzseüvicsa, később jelenhetett meg Gy-vel, Gyeücsa. Ez a név egy belső ázsiai uralkodói címre vezethető vissza (jabgu), ami a nyugati türköknél dzsebü, dzsevü alakban volt jelen."
- nagyon sokszor elolvastam, nem tudtam, hogy sírjak vagy nevessek???
Mert hát ugye Pap Gábort folyton "belemagyarázással" vádolják, amikor például magyar népművészeti alkotásokat elemez.
És ez a gyermeteg, idióta levezetés mi a szar, ha nem belemagyarázás?????????
Mindezekkel együtt Thietmar krónikájának forrása bizonyos Widukind volt, akinek írásairól már 30 éve tudott, hogy hamisítványok és hazugság gyűjtemények. Lengyelországról szóló írásainak nagy része bizonyítottan alaptalan kitaláció. Mégis ezt hirdetik Szent István alakjának hiteles forrásául. MILYEN ALAPON????
A történelem hamisítás soha nem látott gőzerővel folyik ma. 30-50-150 éve megcáfolt hazugségok kerülnek újra vissza a történelemkönyvekbe, növelve a káoszt és megosztottságot. Mert végül is ez a hatalom célja!
Vegyük észre, hogy akarnak minket egymásnak ugrasztani! Hogy hamisítják meg a múltunkat, osztanak táborokra, gyalázzák őseinket és hőseinket, Szent Istvántól Hunyadi Jánosig, II. Andrástól Mátyás királyig, IV. Bélától Nagy Lajosig.
A mai gyalázóknak is jól jön ha meghunyászkodunk, ha nem merünk magunkért kiállni. S miközben gyaláznak, lopják és hamisítják a múltunkat, földeket vesznek itt, letelepednek, hazát foglalnak....