Nem a szín a lényeg. A renault márkaszerviz zöld fagyállót használ és gyárilag citromsárgával jön ki az autó, hogy uv fénynél lássák ha valahol folyik. Ez a mai "piros" szerintem a leggagyibb. Semmit nem lehet róla tudni, csak ráírták hogy alu és kész. Lehet kapni több színben. Én a citromsárgát szeretem mert egyből látszik a szinén ha gond van. Igaz drágább, de gyári minőség 😁
No, a PSA-nál pont ezért szoktak a felhasználók bekötni (vagy beköttetni) egy led-et a tükörfűtésre. Ha világít a led, de nem kapcsolt a sofőr hátsó ablakfűtést, akkor tudhatja, hogy éppen regenerál az autó.
A fagyálló színe csak egy szín. A lényeg az összetétele. A hiedelem abból fakad, hogy régebben amikor megjelentek az "aluprotect" fagyállók, azok pirosak (vagy rózsaszínűek) voltak. Ma már viszont van mindenféle színben "aluprotect" fagyálló. Tehát kérdezz rá a műhelyben, ahol beletették, hogy mi az összetétele a fagyállónak (vagy mi a jelölése, száma)! Abból kiderül mihez való.
De vajon honnan tudjuk, hogy autónk épp regenerál?
Az autógyártók válasza: semmi közöd hozzá. Így néhány teherautótól és exkavátortól eltekintve nem jelzik a vezetőnek, hogy most épp történik valami, sőt mindent megtesznek azért, hogy eltüntessék a nyomokat, és a dologból semmit se vegyünk észre. De vannak árulkodó jelek. A regeneráció ki- és bekapcsolásakor fellépő apró rángatást nagyon nehéz észrevenni, hiszen alig több, mint amikor a klímát bekapcsoljuk, vagy az automata váltót N-ből D-be toljuk. Ennél feltűnőbb, hogy megváltozik a motor hangja: csendesebb, mélyebb, igazából kellemesebb lesz, mert a későbbre tolt befecskendezéstől csökken a kemény, kopogó dízelzaj. Aztán meleg lesz. Elsősorban télen, városban feltűnő, hogy az utastér sokkal hamarabb felmelegszik. Lehúzott ablakoknál viszont minden évszakban érezhető a forró, olajos vas jellegzetes, összetéveszthetetlen szaga. Mintha kétszázzal csapattunk volna a sztrádán, pedig csak harminccal pattogunk a fekvőrendőrökön. A legárulkodóbb mégis a fedélzeti számítógép. A kijelzőt fél szemmel figyelve ha a pillanatnyi fogyasztás látszólag minden ok nélkül a duplájára nő, a hatótáv pedig felére csökken, biztosak lehetünk benne, hogy épp regenerálunk. Aki pedig mindezen átrágta magát, most már tényleg megérdemli, hogy valami használható infót is kapjon a kezébe Következő cikkünk témája a részecskeszűrő helyes használata
Másfél éve van a tulajdonomban az auto és azóta is zöld fagyálló van benne. Müszakikor szintén zöldel töltötték fel, most nagy szakértő ismerösök a fülembe rágták h ez csak réz hütőre van és megeszi a tömitéseket a pumpánál stb..
Kérdés most tényleg rossz a zöld fagyálló?
Eddig semmi baja nem volt. Régi kocsinkba is volt h zöldet kapott semmi baja nem lett. Nem értem.:(
Nekem is elöjött ez a hiba kiírás de 3 km után teljesen feladta elesett a fordulat szám nem ment hiába tiportam neki végül teljesen megállt. Szervizbe megtaláltáka hibát a trafoház volt eltörve. 44 ezer volt bele az uj kapott 4 uj gyertyát. Elinditották ment 5 percet aztán megint megállt. Találtak nagy nehez meg egy kábel sérülést ahol le testelt. Szakszerüen kapott szikszalagot azt jo lett.
...előfordulhat .... nekem Berli-ben volt ez a motor és lazán felülről kitudtam venni az önindítót .... csak a kábeleket jegyezd meg melyik hol volt .... és igen szét lehet kapni a szén de lehet bronz kefék cseréjéhez ...
Lehet hogy nem ide tartozik a kérdésem, de hiszem tudtok rá választ, köszi.
2 honapja lecseréltem a 307 est egy 2015 évi 308 hdi re, 1.6 68kw. A különbség az hogy ebben van fap. Mikor lehet tudni hogy mikor égeti a rendszert. Égetés közben ha észrrveszem le szabad e állitani a motort?
Ha indítózáskor nem mozdul a fordulatszámmérő az a holtponti jeladó hibája?? vagy ilyen alacsony fordulatnál nem kell jeleznie? mert ha egy pillanatra beindul akkor 500-ig felpörög és akkor mutat.
.....azzal nem ártasz ha megnézed és megtakarítod a holtpont jeladót időnként , mert összeszed fémreszeléket és az már bezavarhat ...de megnézném az injektorok kábeleit is , mert nálam előfordult hogy kontakt hibás vagy szakadt volt ami nem volt látható és mégis gyújtás kimaradást dobált ...
Én is kérdés: 11-12 év után induláskor nem röffen az egyik henger. Valószínűleg izzítógyertya lehet? Rá lehet mérni? Erre gyanakszom, mert idáig még a legnagyobb hidegben sem volt gondom soha. Ráadásul most először nem prémium gázolaj van benne. Lehet, az kavar be.
Izzítógyertyában mi az ajánlott a felvarrt 136 lovas 2.0 HDi-hez? Ezen nem akarok spórolni. Kösz a választ előre is!
Még mindig ugyanazzal a problémával küzdök.. ami előre lépés az az hogy már biztos hogy nem az Immo - tilt le mert van szikrám.. és már van hibakódom is :
Po300- (long therm fuel % trim Bank 2)
LTFT2 99.21%
LTFT1 -0,78%
STFT2 99,21%
STFT1 0,0%
MAP 50.0 kPa
ha jól értelmeztem több hengert érintő gyújtáskimaradás, a többit nem értem mit mér?!
A trafót fejre állítottam 4 gyertya bele, indítok- ránézésre szabályos váltakozó szikra mind a 4 ponton. A trafó kimérve megszakadva nincs mást nem tudott mondani az autóvillamossági szerelő sem csak azt hogy lehet hogy összeégve össze van de azt kimérni nem tudja!
Üzemanyagot kap a rendszer, egy hónapja volt benzinpumpa csere, illetve szépen nyomja is a benzint a mérőponton.
A kérdésem az lenne hogy főtengely jeladó okozhatja e a problémát?? annak ellenére hogy csak ezt a hibakódot hozza?
Tegnap 400 km megtétele után az autópályán az antipolutin hibajelzés eltűnt. Alacsony fordulatban az autó nem nagyon szeretne gyorsítani. Rángat. Kicsit mintha darabosan járna a motor. De ha padlógázt adok megindul. Érdekes... Viszont ma hideg indításnál megint előjött a hibakód és a rángatás is megmaradt az alsóbb fordulatszám tartományban. Menni megy az autó csak kicsit erőtlenebbnek hat. Mintha dugulás lenne a rendszerben. Eddig mindig a MOL on tankoltam 95-őst. Most meg elkezdtem az Mol EVO Plust tankolni. Lehet a kettő között összefüggés?
Üdv. Nem digit kijelzős? Lehet kontakt hiba a csatinál túlmelegedés-beégés miatt,hőbizti , nem tudom van-e a tiédben , fűtőmot.ellenállás. Biztos ok a biztosíték?
bocsánat 2003-as 2.0hdi sw-m van nem faceliftes megnéztem az összes biztositékot.a kapcsolo eddig csak kettes állásban nem müködött most már egyikben sem.ha tudtok segitsetek.
Egy pillanatnyi dolog lehetett. Használd nyugodtan, semmi gond. Ha majd folyamatosan dobja, és 3-5. indulás után is világít a sárga diagnosztikai-hiba piktogram, ráértsz kiolvastatni. Millió+1 ok miatt írhatja ki, általában megfejthetetlen. Amikor benzinesem volt, akkor írtam, hogy jobb lenne kiiktatni ezt a marhaságot, sokak életét megkönnyítené:)
Az nem jelez. Csak ez az egy hibaüzenet van. Az alapjárat normális. Nem rángat nem dadog. Megy normálisan már amennyire egy 1.4 benzin mehet. De egyébként szépen jár a motor.
Környezetvédelmi hibajelzés. Rossz keverékképzés, gyújtáskimaradás, katalizátor, lambdaszonda hiba. Diagnosztika pontosan megmutatja mi a baj. A gyertyák szine sokat elárulhat. Leggyakoribb a gyerya vagy trafó hiba. Ha alapjáraton jelez az olajnyomás lámpa, akkor kezdhetsz izgulni 😀
Egy 307 1.4 benzin KFU motorkódú peugeotom van. Tegnap kidobta a sys antipollution defaillant hibajelzést motordiagnosztikai lámpa mellett. Eddig nem voltsemmi problémám az autóval. Ez hirtelen most jött elő. Autópályán eddig nem használtam a kocsit viszont most egy elég hosszú útra indultam vele. Az autó megy teszi a dolgát. Járhatok vele így?