Esetleg tudnál képet készíteni a bontóról? Hogy lássuk hogy tényleg hegyekben állnak az autók, azaz érdemes oda kilátogatni ha nem esik útba más apropóból.
OK, regisztráltam aggyal, amiket mondasz, és köszi a német melléírásokat is.
Most jön a java: keresni kéne a neten, esetleg fórumokon bontót! Nagy bontót, japán bontót, Bécs környékén - már ha ez lehetséges. Biztos van nekik is valahol.
Már ráizzítottam két németül tudót, de még nem sokat találtak. esteleg ha közületek is tudna valaki keresni, talán úgy, mint mi, ők is egy-egyfórumon beszélnek a bontóról, vagy ott meg is lehet kérdezni, úgyhogy ha valakinek van egy szabad 20-30 perce, hogy valami pörgős mazdás fórumot találjon, és reggeljen + bekérdezzen, azt megköszönném. Mivel nincs minden bontónak www elérhetősége. Elég lenne pár cím és tel.szám.
fabigeza: annyit mondott Mester ezekre, hogy az 1.8-as gyenge ahhoz a kasztnihoz. Nincs vele megbizhatóság tekintetében baj, csak gyenge, és ugyanannyit eszik. És nincs bennük ABS, meg fapadosabb. Azt mondja, többen megvették, aztán nem tudták eladni. Ennyit tudok róla, a többi a Te dolgod :)
StationW: na de milyen rémhírről beszélsz?:) Hogy sűrűk a szelepek, és zsúfolt a hengerfej? Azért mondtam, hogy a blokk ugyanaz, mert ugyanarra a blokkra kellett rávarázsolni egy 16szelepes hengerfejet. Egyébként asszem elég kicsik a szeleptányérok is, legalábbis mikor még haveromnak kellett rendelni egy törött miatt, visszavitte, mert nagyobbat hoztak (katalógusban márpedig a nagyobb volt), végül gyárit vett. Egy másik hengerfejes szaki szerint a vízjáratok is elég kevés helyet kaptak a hengerfejben, pont az említett zsúfoltság miatt, emiatt könnyen reped, ha megfőzik őket, javítani meg pont azért nagyon nehéz, mert vékonyak a falak nagyon, meg hozzáférni sem lehet. Én ennyit tudok róla :) Ha vigyáznak rájuk, a világvégére is elmennek, csak a megfőzést kényesebben viselik, mint a többi. Pont ezért nem igen lehet kapni bontóban se, mert nagy részük repedt. És ezért adták nekem 120ezerért Szentendrén, mert tudták jól, hogy ritka a jó állapotban lévő (nem is volt sehol máshol). (Aztán kiderült, hogy az se volt az :))
Nem a bemutató kocsival van a baj, hanem az ilyen paraszt hozzáállással (nem az egyént minősítettem hanem ezt a 'nem az enyém így nyomjuk neki' hozzáállást.)
Semmi gáz, érdeksek ezek, mert lassan nekem is napvilágra kerülnek a dugók, és naggyon kiváncsi vagyok, hogy hogy néznek ki 280 000 km után a gyári darabok...
Az opelem fúrtuk, Aztán, mikor 70.000 km után széthullott akkor a gyűrűk totál felvállasodtak. Meg az olajlehúzók gyakorlatilag kb 7 mm-nyit nem értek össze. De szépen fogalmaztam
Tehát a lényeg: hiába fúrtuk a motort, ette az olajat, egyre inkább. Aztán az egyik szelep leszakadt, beesett az égéstérbe és keresztbe állva szétk@ta a hengerfejet, meg a dugattyút. Abból aztán sose lett jó motor. De nem nálam hálistennek.-)
De a gyűrűk annyit jelentenek, a fenti példa alapján, hogy ennyi km-nél is olyan kopás jöhet létre, ami a kompressziót is elviszi.- Egyébként már alig akart indulni melegen az opel, úgyhogy aki megkritizálta, mondtam, hogy nemrég volt felújítva, nem lehet kompresszióbaj. De volt...
Amikor szétszedtük a motort, láttuk hogy a dugattyúk sem mennek be egyformán a helyükre. Keresztbe egyáltalán nem is fértek be. Egyik se. Tehát oválisak voltak, De vajon miért? Elvileg kör keresztmetszet van nem? Aztán a heger belső fala se volt valami tökéletes simaságú. Pedig a fúrás után sk láttam, egy haverommal raktuk össze ketten. Akkor még a dugattyúk bementek bármilyen forgatással.-)
Lehet nem jól hónolták? Vagy rossz minőségű volt a gyűrűsor, aztán oválra koptatta a hengert, a dugattyúk meg hozzá idomodtak?
Vagy a hegerek eleve annyira oválisan kopottak voltak, hogy a fúrással nem tudták teljesen kör keresztmetszetűre varázsolni?
Egyébként azelőtt már volt fúrva, már nem gyári alapméretes dugattyúk voltak benne.-)
Egyébként tudtál bontót találni? Nekem, mint írtam, sajnos nincs kapcsolatom a zosztrákokkal meg a németekkel, németül is csak véletlenek egybeesése folytán, erős szótáras háttérrel kommunikálok, szóval a fenti, lefordított német kifejezések nem a karintiai nagybácsi révén mesterszintre fejlesztett nyelvtudásom miatt vannak :)
Ja, ja, de az nem befojásolja a fenti rémhírt. (1.8-tól 2.2-ig azonos a blokk, és már a GC-ben is azt használták....valszeg az X-edik világégés után a bolygóra látogató földönkívüli régészek nem is fognak mást találni itt, mint pár radioaktivitástól elkorcsosodott csótányt, és a legyártott FE motorok blokkjait:)
Krisz: itt járatták Mesterék egy napig az udvaron, utána mentek csak vele asszem. Nekem azt mondta, hogy szigorúan 2-3ezer között használjam, az alatt ne, mert erőlködik és hordósra kopik, afelett meg ugye sok. Így is mentem vele az első 1000km-en, autópályán, tempomattal :) Végefele már 3500-ig pörgetve néha. 2000km után 4000 volt a max fordulat nem széttaposva. Aztán egyenletesen emelgetve. Most van 5000km körül.
Amúgy voltam ma Mesteréknél, megmérték a kompressziót, 12-12.5 volt mindegyik henger. Veszteség meg 8-11% között mind. Egyik hengernél kértem, hogy nézzék meg a henger közepénél is, ott 15% körül volt. 20% alatt jó az érték. Veszteséget kb. ugyanezt mértek a másik helyen is, egyik hengernél rosszabb volt náluk, azt nemtom hogyan. Mint ahogy a kompresszió is a hátsó hengersornál, de azt itt is kétszer kellett mérni, mert nehéz ott befogatni rendesen. Szóval ez így most elmegy. Ugyan nem 14bar a kompresszió, mint a gyári max., de állítólag generál után nem is szokott gyári lenni. Mindegy, most ez így elmegy pár évig, nem burítom az árokba.
Na vajon annak az astrának mijen jövője lesz, amit ismerősöm vett ki. Mentünk vele kimondottan dinamikusan, aztán csak nézem a km óra állást: 145!!! egy nappal azelőtt kapta,csereautóként. Kb még én se hajtok úgy, ahogy ez nyomorgatta.-)))
Azért nem hagytam szó nélkül. Aszongya úgyse ő fogja megvenni, mert neki ez nem kell.-D
Szal ennyit a "bemutató autó" kategóriáról. Még jó, hogy nem olyat vettem.
Tegnap lefotóztam az Abaligeti parkeszt....du.felteszem a képeket.
A kompresszorról meg lemondtam, a Pacesetter leömlőt viszont megrendeltem:) Cirka 3-4 hónap és itt is lesz :(
...meg korábban valaki írta hogy a GD-s GT hengerfeje gyengus, mert nagyon össze vannak zsúfolva a szelepek ("2 szelep helyére a négy") jelentem a hétvégén megvizsgáltam Krissz kolléga zsétéjét:) és se a hengerfejnek, se a szívósornak köze sincs a tobbi verzióhoz (2.0, 2.2) a fojtószelep azonos a 2.2-ével. Amúgy még a 12V-nél is lényegesen testesebb a GT hengerfej.