Van egy 22. életévében levő csodaautónk , egy 400 000 km-nél levő Alfa Romeo 164 Twin Spark Superünk , és ez 14 éve LPG gázzal megy ( a 32-éves nagy Polskink 25 éve gázos ). Sajna egyre gyakrabban lerúgja ( mostmár havonta ) a gáz a szívócsonkot , ami néha pukkan egyet . Ilyenkor az van , hogy meg kell lazítani a 8 csavart , feszítés , majd visszanyomás , utána 8 csavar visszacsavar . Én 59 vagyok , a feleségem meg egy autóértő nő, de ha elakad ( címre kijáró tanárnéni gyogyósokhoz ) , nem tudja maga elhárítani a dolgot . Mit tegyek ?
Van egy 22. életévében levő csodaautónk , egy 400 000 km-nél levő Alfa Romeo 164 Twin Spark Superünk , és ez 14 éve LPG gázzal megy ( a 32-éves nagy Polskink 25 éve gázos ). Sajna egyre gyakrabban lerúgja ( mostmár havonta ) a gáz , ami néha pukkan egyet , a szívócsonkot . Mit tegyek , Sirs ?
Ha belegondolsz az analógiába: 2005-ös, nem sérült, járóképes Alfa 159, aminek a valós piaci értéke 350-400k HUF. Vajon milyen lehet? Megvennéd? Jó jelölt lehetne a tömény szopásra? :)
No kb ez a kategória a Mo-ra beöntött első generációs, olcsó Cayenne-ek nagy része.
Én sem lelkesedem túlzottan a SUV miatt, de a Porsche pont jó analógia: a Cayenne-t veszik mint a cukrot, dől a lé, a pénzügyi osztályon csapágyasra hajtják a bankószámoló-masinákat. Van pénz bőven a Porsche hírnevéhez és hagyományaihoz méltó "rendes" autók (Neunelfer, Boxster, Cayman) fejlesztésére és gyártására. Ha ez az üzleti modell bejön az Alfának is én nem bánom a SUV-ot. Nyugger éveimre még az is lehet, hogy veszek egyet. :)
.... talan, vagyis inkabb: biztosan allithatom, hogy egy picit kevesbe szemetbanto, mint kategoriatarsai.
OFF Cayenne tok gaz. Ha ugyanez folcvagany cimkevel kerul utcara,nekem nem gaz. VW tomeggyarto. lehet nyugodtan ijen vizualis szemet is a kinalataban. De a porke valahol az ekszkluzivitarol is kell(ene), hogy szoljon. szerintem legalabb is....
ON
Abban valahol (nagyjabol 100%-ig ) egyet ertek a ' provokatorral ', hogy Alfa Romeo nemegyenlo SUV. Kib@szott kozlekedoedenyt, gyartson valami tomeggyarto. Ha a nagy viz tulpartjara, akarnak eladni,akkor peldaul, Maserati emblemaval , eroltessek ezt a dizajnos UAZt,...lada nivat.
Alfa Romeo maradjon a sajat ertekeinel.... de nem marad. Tortenelme soran, az ALfa Romeo, sajnos ,nem eloszor szembesul avval a dilemmaval, hogy vagy exkluziv ,igenyes technikai tartalmu(jovobe mutato?) ,de kis kisszerias, es kereskedelmileg, financialisan nem jovedlemezo jarmuveket bocsat ki,mikozben adossagspiraba kerul es minden egyes eladott autoval, kozelebb kerul a csodhoz...eltuneshez stb....
Vayg megprobal tomegtermelni. Lasd Alfa sud.
Haaaaaat, azert , azt hiszem, nem a sud vagy az arna a legfenyesebb csillag az alfa egboltjan....
elvileg ma ,kora delutan, magamhoz olelek,Pest megye nyugati reszen, egy bal kulso tukrot es egy oracsoportot?, Alfa 164hez. Bizonyos jelek arra mutanak, hogy futar leszek ez ugyben - a felado erosen el van am foglalva, mint erre valamely villanylevelben utaltam is... (talan).....
Nem akarom elkiabalni,DEEEEE,ugy tunik,hogy hetfon kijon egy lelkes kis csapat, es uzembe helyezik...... Fel labon ugraltam oromomben, amikor tegnap visszahivott a szerviz , es celiranyos kerdeseket kezdett el feltenni, amelyek a szakertelmet, a konkret tipus ismeretet es a pozitiv hozzaallast tukroztek, szamomra.
Annak is orulok(s 1ben,egy picit,sajnalom is....).hogy ennyi dolgod van - be vagy am tablazva rendesen....
Elottunk a nyar ....es az egesz elet. Meg nem kestunk le semmirol. Semmi sem tortenik ok nelkul...es,minden ugy van jol,ahogy van.
A véresszájúságot visszautasítom, erről szó sincs. Alacsony ingerküszöbre vall, ha valaki annak tartja a markláns, érvekkel alátámasztott véleménynyilvánítást. Paco teljesen másról beszélt, elkezdett személyeskedni, olvass vissza.
Amit írtál, természetesen igaz, de azért továbbra is úgy gondolom, hogy érdemes tágabb kontextusban nézni az Alfa történetét: egy adott korszakban (igen, még a Fiat-éra alatt is) nagyon is szerethető, különleges, szép, arányos, élvezetes típusok hagyták el a gyárat. Önmagában nézve is, de a konkurenciához képest még inkább. És fenntartom azt is, hogy a 159-esig bezárólag az Alfa megtartotta az egyediségét, különutas arculatát. Addig diktálta a tempót és a stílust, utána már csak követte, mondván, hogy a profit az profit. És ez méltatlan.
Aztan meg miert is ne, ha mar ilyen veresszajuak vagyunk.
A sportossagnak meg mindig a hatsokerekhajtas a szinonimaja, a szukseges technologiai pluszokrol nem beszelve. A Fiat era utan mi maradt? Az Alfettanak transaxle hajtaslanca volt, teljesen konnyufem motorokkal, kettos keresztlengokaros futomu, hatul DeDion, sperr, satobbi. Lett helyette Fiat platform, elsokerekhajtas, MacPherson, vasblokk, kakasulon dekkolas a padlo helyett, and so on. Hat ez tenyleg nagy fejlodes volt. Szoval ha komolyan veszed a temetoi hangulatot, akkor bizony ez a hajo mar regen elment. Nem veletlen, hogy a Giulia miert mozgatott most meg sokkal tobb embert. Mert a hagyomanyok tekintetben egeszen a 70-es evekig nyult vissza. De sok ertelme nincs a "Melyik az utolso igazi Alfa" thread ujranyitasanak. Erre utalt Paco is.
Alfetta? Azért ne legyünk ennyire szigorúak. Nekem még a 159-Brera is igazi Alfa, amennyiben őrzi mindazt, ami szerethető egy Alfában. Na jó, majdnem minden (mert pl. nem könnyű, nem túl sportos a vezetési élmény, cserébe biztonságos és jól összerakott, ami azért vállalható kompromisszum a 21. században), de még így is egyedi és élvezetes autók. A MiTo-val kezdődött a mélyrepülés... mit mélyrepülés, zuhanás. És a SUV jelenti a csattot.
Kell a marketing. Ha nem tolnák ezerrel akkor senki sem beszélne róla, és akkor senki sem nézné/venné meg. Akár ugyanúgy néz ki akár nem, akár hazudnak, akár nem. :P
Ebben is egyetertunk, en csak a Stelvio formaterv koruli hype-ra gondolok. Mert elegge ajnarozzak, azt kar tagadni. Szerintem meg semmivel jobb/több, mint a kategoriatarsai.
Ha tényleg ez a dilemma - és elismerem, hogy ez (volt?) a helyzet -, akkor sajnos vagy nem, de az Alfának is úgy kellett volna járnia, mint a Lanciának vagy a Rovernek, MG-nek. Olyan áron, hogy megtagadja és kiárusítja saját értékeit, és egy ízig-vérig periférikus, nem kispolgári márka elkezdi kiszolgálni a tömegigényeket, ne maradjon fenn az Alfa. Sem más márka.
Te csak légyszíves ne bocsáss előre semmit, ne legyél rosszhiszemű és előítéletes, hanem olvassad vissza a köztem és Paco155 közötti párbeszédet, aztán döntsd el, hogy vajon mi is a bajom, provokátor vagyok-e, vagy szimplán csak rühellem az új trendet (és az értetleneket, az Alfa alapvető értékeit cinikus módon elárulókat), és az új Alfákat támadom - nem az Alfa Romeo ellenében, hanem az Alfa Romeo értékeinek megtartásért.
Elorebocsatva, hogy igazad van, Selenian megkukkoltam vegre eloben a Stelviot. Es hat en sem ertem a habverest. Pont ugyanolyan boszme dog, mint a tarsai. Biztos jol megy es aki erre izgul vegye, de kivulrol semmi atuto, az biztos.
Hú. Valami rémlik, most, hogy mondod... De őszintén, leszarom. Te nyugodtan essél hasra a Cayenne-től, én megmaradok a 928-asnál, a 911-esnél, vagy a 944-esnél... Nagyon jó a példa különben: ezek az új SUV-Porschék ugyanúgy kikerülnek minden autószerető ember látószögéből, mint az Alfa fog a Stelvioval. Mert ahogyan a Porsche, úgy az Alfa is az őszinteségről, az vezetési élményről, de legfőképp az AUTÓSZERŰ, AUTÓFORMÁJÚ autókról szól. Nem pedig újgazdag, tunya, hátfájós pénzes proliknak. Egy Porsche Cayenne (vagy egy Panamera) az a tárgy, aminek nem lenne szabad a Porsche emblémáját viselni.
Bővebben erről a témáról ajánlom figyelmedbe az alábbi hangjátékot:
Izé, villanylevelet nem kaptam, megnézem majd a spam dobozt, hátha ott leledzik.
A felvetett problémával kapcsolatban. Nem hinném, hogy tudok segíteni. A szemem ugyanúgy nem élvonalzó mint a tiéd sem, és a lánc leméréséhez sincsenek meg az eszközeim. Tényleg csak azt tudom mondani, hogy egy emelőszervizzel kell boltolnod ez ügyben. Sokféle lánc van és én egyiket sem ismerem, ők meg mindet. És katalógusból mondják meg neked a lánchosszt is a típusszám alapján. Az orsó egyenessége meg jó kell, hogy legyen ha eddig jó volt.
Amúgy kösz a kérdésed, eléggé el vagyok havazva mostanában, itt a nyár, menni kell a telekre, köztes hétvégéken meg hol készülök a vizsgámra, hol meg az iskola szervez valami baromságot.