Előre bocsátom, hogy nem áll szándékomban becsmérelni senkit, de a történetem - azt hiszem - példa értékű, ajánlom a MATÁV ügyfélkapcsolat figyelmébe:
A pontosság kedvéért kronológiailag:
- nov 20-án jelentkeztem "Szereld Magad"-ra
Aszonta az ügyfélszolgos kislány, hogy úgy a hét vége felé érdeklődjek, addigra kell lépniük valamit ISDN-esítés ügyileg.
- nov 24: telefon, válasz: "műszaki felmérés alatt vagyok"
- nov 27: telefon, válasz: "műszaki felmérés alatt vagyok"
Ekkor már kezdett gyanús lenni, mondom neki, hogy ez olyan púder duma, én is ezt szoktam mondani, ha nincs kedvem dolgozni, amúgy meg láttam már közelről is telefonhálózatot meg digi központot, (nem a MATÁV-nál, de több mint 20 éve a távközlésben dolgozom, jelenleg digi hálózatot felügyelek) nincs azon mit műszaki felmérni, (EWSD a főközpont, kb 5 éves, vadonatúj a hálózat) kb 1/4 órás munka, ha kezdő aki csinálja. Akkor meg aszondja, 30 napon belül választ fogok kapni, lehetséges-e az átállítás. Kicsit elvörösödött a fejem.....
- dec 1: "már elkészült az ISDN szerződés, kiküldés folyamatban, türelmet kérnek"
-dec 6: "hűűűha, már rég meg kellett volna kapnom mindent", nem értik, mi a késedelem oka. Mondom, szerintem is, és én sem értem. 24 óra türelmet kérnek, mondom az már fogytán egy kicsinyég, de péntek délelőtt fogok újra érdeklődni.
- dec 8 péntek délelőtt 11 óra: azért nem kaptam még meg, mert a központ még nem rendezte be, hívjam fel őket, és érdeklődjek. (rizsa szag a levegőben :((( )
- dec 8 péntek délelőtt 11 óra 15 perc: központot hívom, ők DECEMBER 6-ÁN !!!!!!!! kapták meg a munkalapot, de a szerelésvezetővel kéne beszélnem, most nincs bent, de fel fog hívni feltétlenül, ahogy beér
- dec 8 péntek 13 óra 30 perc: persze hogy én hívom szerelésvezetőt, szerinte a műszakra hivatkozni egy baromság (ezt nem így mondta, mert lojális, viszont szakmai szempontok alapján egyetértettünk a kifogás nonszensz voltát illetően), ő max 1/4 óra alatt berendezi, de úgy tudja, hogy elfogyott az NT, csak az ügyfszolg nem vallja be. Ha megkapom a kütyüt, rajta nem fog múlni a dolog.
- dec 8 péntek 13 óra 55 perc: ügyfszolg kapcsol egy műszakit, de csak kettőig vannak bent, talán még eléri. Tartóba tesz, MATÁV induló búg a fülembe, majd átmegy foglaltba. Új hívás, sajnos már elmúlt két óra, de megkérdezik, ismét MATÁV induló, majd a válasz: NINCS NT AZ ORSZÁGBAN, DEC KÖZEPÉRE VÁRJÁK, Görögországból, (NT gyártó nagyhatalom, mint tudjuk), addig türelmet kérnek.
És a csúcs az egészben: az 1212-nél mindig más lépett be, hol a telefonszámomat, hol az ügyfélszámomat, hol az ISDN megrendelésszámomat kérték, mindig előröl el kellett magyarázni a bajomat, mindig rém kedvesek és kultúráltak voltak, (akárcsak én), DE AZ ÉGVILÁGON NEM TÖRTÉNT SEMMI november 20-tól a mai napig.
pilóta:
Eszközök/Internet beállítások/ Kapcsolatok/ Tárcsázási beállítások/ Tulakdonságok/ Általános/ Eszköz/ Beállítás/ Kapcsolat/ Vonal bontása, ha az üresjárás hosszabb, mint x perc
Ha itt nem, akkor a Telefonos hálózatnál is ugyanide eljutsz:-)
üdv
Pedig jo helyen keresed a megoldast. Lesz ket network interface-ed es routed daemonnal kell szepralnod a forgalmat a ketto kozott. Az ISDN egyik csatornajan felepitett interface lesz a default route (ezen webezel, levelezel miegymas) a masikon (a letoltos csatin) meg egy static route-tal belemutatsz az adott domainbe, es csak oda. Ehhez persze az kell, hogy ez utobbi domainbol telleg csak letolteni akarjal.
automatizmust nem tudok ra, manualis routed konfigolast igenyel minden egyes letolteshez.
meg mindig nincs nyoma, hogy jonni akarna a szereld magad...
Nos, megtörtént.
Újratelepítettem a Windowst, majd kicseréltem a számítógépet is. No nem emiatt, hanem mert amúgy is aktuálissá vált már a dolog. A jelenség ugyanaz. Aztán kipróbáltam egy notebookkal ezúttal Win2K-val.
MEgjegyzem előtte analóg vonalam volt egy 33-as, majd később 56-os mondemmel. Évekig neteztem vele mindenféle gond nélkül.
Sajnos arra már nincs kapacitásom, hogy egy ISDN vonali analizátort vásároljak, vagy béreljek az MTA-tól és méregessek vele. Aztán ha mégiscsak összejönne, a MATÁV biztosan nem ismerné el, hiszen a műszer nem hitelesített, vagy nem hitelesíthető, vagy ha hiteles, akkor nem ő hitelesítette, stb,stb ...
üdv,
NaNe, aki még mindig nem tudja élvezni rendesen a MATÁV ISDN előfizetését. Csak fizet. ...
Ha én viszont komolyan kutatnám a hibát, akkor úgy próbálkoznék (mint a PC-knél), hogy a rendszer alkotóelemeit egyenként cserélném a PC-tól az ISP-ig... No hát ez az! Mi minden lehet abban a masinában, ami miatt nem tud az NT-vel is dolgozni! A laptop felismeri az NT...-t, de kapcsolatot nem tud felépíteni, az asztali PC hol összejön, hol nem... A másik típust fel sem ismeri, ha el?tte nem kapcsolom ki-be a gépet....-( A hálókártyát kiveszem, jó. Visszateszem, és a hangkártyát veszem ki: jó. ISA-s eszközöz mindkett?, mi köze a soros porthoz? IRQ??!!
Na üdv.
1. Köszönöm, hogy vetted a fáradtságot a honlapunk átböngészéséhez.
2. Amit ott az ISP-kről írtam, az igaz.
3. Számos Internet Szolgáltatónak (ISP) ajánlottunk fel ingyenes oktatást/bemutatót az NT1+2ab+V24 berendezésből ill. hibaelhárításról.
Sajnos az érdeklődés elég gyér volt.
Örömünkre a MATÁVNet és az Elender azonnal pozitívan állt a dologhoz.
Az alábbi szolgáltatóktól még a mai napig (kb. 1 hónap alatt) nem kaptunk email-en tett javaslatunkra semmilyen visszajelzést: Datanet, Interware, Euroweb.
Sok szolgáltató lehet, akiket kihagytunk, várjuk a jelentkezésüket. Illetve dec. 1. óta a lényeg fent van a honlapunkon is. Bár nem hiszem, hogy az ISP központosítva kötelezné a supportos munkatársait az oldal áttanulmányozására.
4. Lebontás. Van még tippem, de szerintem ez a téma egy másik fórumba tartozik.
Ez a "nuke" lenne.
A nálam installált Norton Internet Security napközben sose, de otthon átlag óránként 2-3 betörési kísérletet regisztrál. Jóakaratú hacker könnyen bonthat kapcsolatot, vagy fagyaszthat le PC-t.
5. Az NT1+2ab+V24 az adatforgalom szempontjából egy passzív eszköz. Ugye te sem gondoltad komolyan, hogy esetleg ő bontana, mert "elfáradt"? :-)
6. A firmware nem lehet ilyen szempontból ludas, mert az adatátvitelt a PPP-protokoll intézi.
Vagy megy, vagy nem.
7. A Kézikönyv nyelvezete. No igen, szerény személyem fordította. Előre szólok, hogy az elején néha magyarul sem tudtam, miről van szó...
8. Support.
Sajnos igazad van. Cégünk nem is lenne köteles supportot adni, hiszen nem sokan hivogatják pl. Japánt, ha vesznek egy S**y videót, és az nem úgy megy, ahogy szeretnék, vagy kérdésük van.
A support az előfizetőknek a szolgáltatást értékesítő feladata. Ennek minőségét, vagy a supportosok kompetenciáját a szolgáltatón kell számon kérni.
Jobb helyeken egy PC-hw pontozásánál a support is beleszámít (pl.: PC-WELT).
Szóval vonalbontás ügyben én sem ismerem a varázsigét.
Ha én viszont komolyan kutatnám a hibát, akkor úgy próbálkoznék (mint a PC-knél), hogy a rendszer alkotóelemeit egyenként cserélném a PC-tól az ISP-ig...
Ami nem világos: mivel nem tudom, hogyan használod a Netet (aktív/passzív idő aránya...), nem tudhatom, melyik megoldás a jobb. A böngészőben beállíthatod akár 1 percre is az inaktív időt, ami után lebont, de ha fél perc múlva visszalépsz... Főműsor időben 7,50 a kapcsolási díj, 9,00 a percdíj. Ehhez képest számolj:-)
Üdv
apee
Köszönöm, az alt vibrato most már világos. Mit lehet nem érteni a kapcsolási díjas részen? Ha én dolgozni szeretnék a Matáv ISDN-nel, és sokat szeretnék a hálón lenni, az még mindig indokolatlanul iszonyatosan drága. Számold csak ki, ha minden nap főműsoridőben 6 órát töltök bejelentkezve, mekkora lesz a telefonszámlám. Számold ki, ugyanezért a vetélytárs mennyit fizet az USA-ban. A kapcsolási díj arra jó, hogy ha ki szeretném használni az ISDN állítólagos előnyét, a gyors bejelentkezéseket rövid időszakaszokra, azt mégse tehessem, csak ha a gatyámat is ráfizetem. Teljesen világos, nem?
"elmondta nekem, hogy otthon neki is MATÁV ISDN van és bizony neki is szakad a kapcsolat, méghozzá ua. rendszerességgel, mint nekem. És ha megtudom, mi a gond, ugyan már szóljak neki is. De ő legalább szakember volt és volt annyi vér a pucájában, hogy megmondta, nem tudja mi a gáz."
Még egy megjegyzés, mert látom, hogy a MATÁV ÜFSZ is jelen van a topicban (Amit egyébként nagyon értékelek és nagy figyelmességre utal)
Szóval ..
Ha a MATÁV alvállalkozókkal dolgoztat, nagyon tudnám díjazni, ha nem nekem kellene felváltva hívogatni az 1212-t a 143-at, az ISDN technikai szolgálatot, a szerelést kivitelező alvállalkozót, az NT importőrét, az ISDN kártya beszállítóját.
Miért ?
Mert nem alkatrészeket, meg drótot, meg ISDN előfizetést vásároltam, hanem egy komplett szolgáltatást, vagyis egy ún. 'Csak Önnek' csomagot. Azt hiszem ez nem is vitatéma és ezzel mindannyian egyetérthetünk. De mégsem ez a gyakorlat - sajnos.
Tehát én azt szeretném, hogy ha bejelentem a problémámat a MATÁVnak, akkor nekem ne válaszoljon egy pubi vissza, hogy olvassam el az NT gépkönyvét, mert abban benne van mindenre a válasz. Már csak azért sem, mert ebben az országban nem mindenki informatikus, az a könyv viszont programozóknak szól. Nincs módom ellenőrizni az NT működését, nem is az én feladatom. A MATÁV az NT UTP csatlakozójánál ér véget, onnan már az én felelősségem. De addig a MATÁVnak kell kifésülni a gubancokat.
Köszönöm a segítőkészségedet. Engedelmeddel ideírom a problémámat érintő választ, amit a honlapotokon találtam :
"Néha internetezés közben lebont a kapcsolat, ki a felelõs ezért? Ha a vonal szakad meg, akkor a vonalon valamely részvevõ (ISP, távközlési szolgáltató, elõfizetõ) lebontási -disconnect- uatsítást adott ki. Az ISP-nél is érdeklõdhet, hogy a nem aktív internetezõket (nincs adatforgalom) mennyi idõ múlva bontja le (többnyire 10-20 perc inaktív állapot az Internet felé"
Nos én beszéltem a MatávNettel. Ők azt mondták, hogy nem bontják le a vonalat, náluk nincs ilyen. Aztán összeakadtam egy internetes cimborámmal, aki mit ad Isten a Matávnetnél supportál. Kérdésemre elmondta, hogy hivatalosan nincs olyan, hogy forgalommentes kapcsolat esetében x perc után bontanak, viszont 'nem hivatalosan' van :( Náluk 10 perc és a routereken állítják be (Szép kis csapat)
A Datanet szintén tagad.
Ennek ellenére nem hinném, hogy ők bontanak le, mivel olyan is előfordul, hogy már egy perc után ugrik a kapcsolat. Igen drága nekem így interneteznem.
Aztán nyomoztam a Matávnál is. Szerintem csak a veziggel nem beszéltem még az ügyemben. Végighívtam az összes ügyfélszolgálatukat az 1212-től kezdve a 143-on keresztül az ISDN technikai ügyfélszolgálatig. Senki nem tudott segíteni. Én nem tudom, kiket alkalmaznak a MATÁV-nál, de csupa fiatal pubi kapkodja fel a telefont és csak hümmög meg nyögdécsel a telefonban. (Volt szerencsém munkám kapcsán kb. egy éve egy pillantást vetni az egyik diszpécser terembe, a következő látvány fogadott: Kb. 22 éves gyerek fején walkman fejhallgató, szeme csukva, zoknis lába az asztalon az üres kólásüvegek mellett, és kezében egy akusztikus gitárral kornyikál. Matáv 1999-ben, ISO 9002, ehhh..)
Egyszer elkaptam egy ISDN szakembert a MATÁVnál. Ő hívott fel, gondolom azért mert bejelentettem a hibát. Meg is lepődtem. Na most azt képzeld el, hogy fél órás együtt töprengés után elmondta nekem, hogy otthon neki is MATÁV ISDN van és bizony neki is szakad a kapcsolat, méghozzá ua. rendszerességgel, mint nekem. És ha megtudom, mi a gond, ugyan már szóljak neki is. De ő legalább szakember volt és volt annyi vér a pucájában, hogy megmondta, nem tudja mi a gáz.
No tehát ... hónapok óta futom a köröket, hangról ismerem az internet szolgáltatóm összes műszakisát. A hiba maradt és az összes ebből fakadó megszakadt kapcsolatot derekasan kiszámlázza nekem a MATÁV minden egyes hónapban.
Azt még az egészhez hozzáfűzném, hogy előtte analóg vonalam volt. Soha(!) nem szakadt meg az összeköttetés. Öt éve internetezem, 12 éve programozok számítógépeket, tervezek és felügyelek rendszereket heterogén hw/sw környezetben.
Hogyan tovább, van tipped ???
"A drót, ami a lakásokba megy, nem (mindenhol) a Fatáv tulajdona."
Az lehet. Nálunk is valami KFT rángatta be a drótokat, de a számlát mégis csak a MATÁV küldi!!
Különben, országos hálózatról beszéltem, nem helyi kis társaságokról. Mindenhol a távolsági beszélgetésekben van a lóvé.
doky67!
"De ha nem emel árat akkor is Ő lesz az élvonal bizonyos tekintetben...
A mobilszolgáltatók legalább is a PGSM -nekem azóta van - sem emelt már 3 éve,akkor ezt ők megtudják tenni úgy,hogy ne fizessenek rá !!!"
A mobilszolgáltatók árain nem nehéz nem emelni!! (Sőt, a PANNON még csökkentett is! És még azt is megtehetik a MATÁVval ellentétben, hogy alapdíj nélkül telefonálhatsz.)
Ez mind igaz!!!
De ha nem emel árat akkor is Ő lesz az élvonal bizonyos tekintetben...az általad említettek miatt.
A mobilszolgáltatók legalább is a PGSM -nekem azóta van - sem emelt már 3 éve,akkor ezt ők megtudják tenni úgy,hogy ne fizessenek rá !!!
Nana! A drót, ami a lakásokba megy, nem (mindenhol) a Fatáv tulajdona. Manapság meg országos hálózatot kiépíteni nem nagy durranás, elég, ha csak a UPC túrkálásait látom... szóval a Fatáv szerintem igencsak kapaszkodhat, ha egy "igazi" telefoncég is elkezd szolgáltatni.
"Szerintem a Matávnál nem csak az áremelések kora fog lezárulni akkor"
Ne álmodozzatok!
A MATÁV meglepőmódon a 20 éve igénylőknek is bekötötte a vonalat az utóbbi 4-5 évben. Nem véletlenül. Valamelyik MATÁVos nyilatkozta, hogy a monopolium lejártáig mindenhova bekötik a vonalakat és utána oda viszik az utódok a vonalaikat ahova akarják. Van benne valami.
Meddig is tart egy országos telefonhálózat kiépitése, és mennyibe kerül? MO második legnagyobb vezetékes hálozatával rendelkező céget egyszerüen megvette a MATÁV, nehogy valaki kész hálozatot tudjon vásárolni.
Ez kb. olyan mint a VODA. Semmi változást nem hozott mivel függ a PANNON meg a WESTEL hálózatától (és a MATÁV optikai kábeleitől).
Ez engem is érdekelne... egyelőre csak arra tudnék gondolni, hogy az IP címtartományt kettévágni, és kétfelé irányítani, de annak nem biztos, hogy sok értelme lenne...
Hogyan lehet két külön internet kapcsolatot egy gépen egyszerre használni?
Mondjuk úgy, hogy az egyik B csatornán letöltök, a másikon pedig egy analóg
modemmel webezek.
Az a problémám, hogy alapesetben csak az utoljára felépült TCP kapcsolat él,
a másikon nincs forgalom (bár nem bont le). Ugyan egy proxyval meg tudom
oldani a kapcsolatok egyesítését, úgy viszont vegyesen minden mindkettőt
használja öszze vissza.
A multilink-el meg az a bajom, hogy az egyik B csati gyakran lebont
ráadásul a szolgáltatók nem tudják biztosítani a 128k-t általában.
Az a tapasztalatom, hogy a 64k+54k két (külön ISP-nél gyorsabb)
mint egy MLPPP kapcsolat és stbilabb is.
Ám mivel még nem érkezett meg a "szereld magad" szerződése, nem tudom, hogy ott 2000 vagy 2500 Ft a kedvezmény, és azt miből számolják? Van ugyanis Mindenkinek csomagom is. Ilyenkor hogy alakul?
OK! Én ezt tudtam,valószínü "szilva" nem olvasta végig. :-)))
De csak a szerződés lejártának végéig az-az nekem 08.23-ig csak sajna.
De a fene megeszi őket ha még emelnek rajta 2001 év vége előtt amikor hát ugye...
Remélem a MATÁV-nál az áremelések korszaka lezárul 2001.12.31.-ével. :-)))
A dec. 2-i 889-es hozzaszolasomat nezzetek meg. Ha elolvassatok alaposan a belinkelt anyagot, kiderul, hogy az akcios alapdijak jovore valtozatlanok, ileltve 4875-re modosulnak.
Persze ismerem, csak nem hittem volna, hogy határozott tiltakozásom újból rámszabadítják. A szerződést az igi intézi, sajnos azt én meg sem néztem, de ha tényleg a csomag része, akkor benne kell lennie.
Köszi.
Esetleg a többi "cheat"?
Ha a hívásvárakoztatásra gondolsz, az elég dágvány dolgokat tud analóg modemek esetén tenni. A bekopogás modemtől függő eredményeket hoz: van, amelyik gyorsan bont, így a bejövő hívás még csörögni is tud, van, amelyik "kibírja", de olyat is láttam, amelyiknél amolyan "elveszett a kapcsolat" féle állapot állt be, azaz tartotta a vonalat, de bit se ki, se be.
A hívásvárakoztatást a #43#-sel lehet kikapcsolni, a *43#-tel pedig bekapcsolni. Analóg modem esetén mindenképpen célszerű kikapcsolva tartani.
Azzal már egyszer megszívattak bennünket (ld. "Így csal ..."), és határozottan leszedettem az összes vonalunkról.
Az ISDN-né alakítással automatikusan újra aktiválták volna?