Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2016.10.11 0 0 2294

Meg  ami még hirtelen felmerülhet a 3.3V/5V kérdésköre, de ezt neked kell tudnod mit hogy akarsz használni.

Előzmény: Törölt nick (2293)
Törölt nick Creative Commons License 2016.10.11 0 0 2293

Órajel biztos, meg lehet egy resetet is érdemes. Egy valamilyen szintű tápszűrést minél közelebb az ic  táb lábakhoz lehetőleg, esetleg egy táp visszajelző led ha kell.

 

És még felmerül hogyan akarod programozni.....

Előzmény: world-soft (2292)
world-soft Creative Commons License 2016.10.11 0 0 2292

Köszi. Rosszul kerestem.

 

Atmel Mega2560-kel akkor venni valahol.

Itt látom van 0.5 és 0.4 méret rászitázva. Melyik a jó?

Illetve a panelre mit kell még rátenni, hogy menjen, hogy egy teljes értékű succ legyen?

Köszi.

Zoli

Előzmény: Törölt nick (2291)
Törölt nick Creative Commons License 2016.10.11 0 0 2291
Előzmény: world-soft (2289)
Törölt nick Creative Commons License 2016.10.11 0 0 2290

OK ez nekem tiszta, egy alternatív megoldási lehetőség volt.

 

De nem akar nagyobb CPU-t..... Az lenne a legtisztább megoldás. és midnen külső eszközt el is lehetne hagyni.

Előzmény: Vargham (2287)
world-soft Creative Commons License 2016.10.11 0 0 2289

Köszi.
Ilyen lyukacsos próbapanelem van. De ha így elkezdek építeni és és minden alkatrésznek egy egység hely minimum kell, plusz alul a sok összeforrasztottá, akkor megint lesz egy akkora panelem a gyári a mega mini- nél nagyobb lesz, ami más nem akaródzik beférni annyira.

 

Hamarabb tudnék valami ilyen panelt elképzelni: http://www.instructables.com/id/DIY-Bare-Minimum-Arduino-Mega-2560/

Bár szélesnek tűnik így is.

Meg nem is találtam ilyet ebayon és alin. :(

Előzmény: BuNnY (2288)
BuNnY Creative Commons License 2016.10.11 0 0 2288
Előzmény: world-soft (2286)
Vargham Creative Commons License 2016.10.11 0 0 2287

Az I2C RAM nem ugyanaz, mint a CPU memória buszra rakott RAM.

Az I2C RAM:

-Lassabb.

-Nem része a CPU által megcímezhető tartománynak. Az adatokat neked kell külön utasításokkal kiírnod a belső RAM-ból, illetve visszaolvasni oda. Ha tehát egy lib elfoglalja a RAM java részét, akkor ez azon nem segít. Hacsak nem írod át az egész libet.

Előzmény: Törölt nick (2284)
world-soft Creative Commons License 2016.10.11 0 0 2286

Maga nyákot az mit nem szeretnék tervezni és készíteni ilyen kicsi cuccokhoz. Nincs annyi gyakorlatom és eszközöm se.

Max ha lehetne valami panelt kapni amire max felforrasztani kell. 

Előzmény: Törölt nick (2285)
Törölt nick Creative Commons License 2016.10.11 0 0 2285

De egyébként lehet egyszerűbb lenne egy megat belefaragni, és minden gondod megoldódna, se külső alkatrész se semmi, egy óra alatt lehet hozzá tervezni egy nyákot.

Előzmény: world-soft (2283)
Törölt nick Creative Commons License 2016.10.11 0 0 2284

Ez egy I2C-s ram, az adatlapot sokfelé megtalálod. Ha jól értettem iylet kerestél.

 

Vagy nem értem mit keresel pontosan.


Aza datlapjában minden benen van:

http://www.cypress.com/file/126911/download

 

 

Előzmény: world-soft (2283)
world-soft Creative Commons License 2016.10.11 0 0 2283

Szia!

Azért valamennyira az akart lenni, de sok zsákuccam is volt, így rengeteg plusz alkatrészem van már. Majd legközelebb. :)

Most mar inkább a legyen jó, tudja amit kell és meg is tudjam tápláli a cél.

Nem teljes tiszta ennek az ic-nek milyen felügyeleti szerepet lehet adni, vagy mire gondoltal mit lehetne csinalni vele.

Kicsit ki tudnad fejteni?

Köszi.

Előzmény: Törölt nick (2279)
BuNnY Creative Commons License 2016.10.10 0 0 2282

Aha, arra nem figyeltem, köszi a pontosítást :)

Előzmény: Vargham (2262)
Törölt nick Creative Commons License 2016.10.10 0 0 2281

Ezt így direktbe kapcsolni nagyon nem kellene.....

Előzmény: Törölt nick (2274)
Törölt nick Creative Commons License 2016.10.10 0 0 2280

Illetve még egy dolog, ami eszembe jutott és használom is - hall elemes áram váltó.

 

Egy baja van - alapból ez áramerősségre működik, nem feszre. Azaz csak akkor tudsz mérni, ha áram folyik. Ha úgy akarsz detektálni, hogy van-e az adott helyen fesz, de áram nem folyik, arra nem jó.

 

Pl egy analóg verziós:

http://www.ebay.com/itm/20A-ACS712-Module-5V-Measuring-Range-Current-Sensor-Hall-Board-For-Arduino-new-/221649135732?hash=item339b516874:g:4C4AAOSwWfFXkJMD

Előzmény: Prof (2275)
Törölt nick Creative Commons License 2016.10.10 0 0 2279

Nem tudom mennyire költségérzékeny a projekt:

FM31L278-G

 

Illetve nem tudom mennyit írogatsz, de vannak már eepromok több milliós írási ciklus biztonsággal.

 

 

Előzmény: world-soft (2276)
Lacika71 Creative Commons License 2016.10.10 0 0 2278

Szerintem a legegyszerűbb egy kis trafó és egyenirányítás után kondi.

Kell rá kisütő ellenállás is,hogy ne maradjon áram alatt sokáig a kondi.

Ennek az időállandóját könnyű kiszámolni és akkor pontos adatot tudsz logolni.

Léteznek horror áron 230V-ra alkalmas optó csatolók is.

Csak igazi trafó kell,mert a kapcsoló tápoknak van lágy indításuk és a benne lévő kondik miatt a kikapcsolás utáni leállás is idő,amit nehezebb kontrollálni.

Előzmény: Prof (2275)
Törölt nick Creative Commons License 2016.10.10 0 0 2277

Ha nagyon egyszerűt akarsz - egyenirányítás (akár egyutas), majd szűrés (kondi), feszosztó és optócsatoló (akár schmitt-triggeres verziójú).

 

Minden más bonyolultabb lesz.

Előzmény: Prof (2275)
world-soft Creative Commons License 2016.10.10 0 0 2276

Köszi.

EEPROM már van beépítve, ha nincs mis még használva.

 

SRAM-ban SPI-t találtam eddig, de az is plusz lábat vesz el.

De nézem elvileg egyszer rendeltem már ilyet: 23LCV1024-I/SN (https://www.hestore.hu/prod_10033737.html)

 

Valaki esetleg tud i2C-set is?

Vagy pont ez lenne az előnye, hogy akkor nem kavar be a többi eszköz forgalma? 

Előzmény: Törölt nick (2268)
Prof Creative Commons License 2016.10.10 0 0 2275

Hali,

Nekem is nagyon furcsa, hogy szobatermosztáton mi a túrót keres 230 V!? 48 V (csengő) is sok...

Ellenben nekem egészen más dologhoz kellene egy ötlet arra (ki/be ciklus logolásához), hogy miként lehet 230V váltóáramot 5V toleráns egyenáram bemenetre galvanikus leválasztással lehúzni üzembiztosan és biztonságosan.

Köszi!

Előzmény: Törölt nick (2269)
Törölt nick Creative Commons License 2016.10.10 0 0 2274

A szivattyú 230V-os, a Computherm Q3 ezt kapcsolta, kapcsolja.

Szerintem a relé indukciós jelet adhat kapcsoláskor, arra érzékeny az Arduino.

Előzmény: Törölt nick (2271)
Törölt nick Creative Commons License 2016.10.10 0 0 2273

Mármint nem szikraképződés, de a lényeg az ugyanaz.

Előzmény: Törölt nick (2271)
Törölt nick Creative Commons License 2016.10.10 0 0 2272

Vagy akár 5V-os relére, az úgyis kézhez áll az Arduinonál.......

Előzmény: Törölt nick (2271)
Törölt nick Creative Commons License 2016.10.10 0 0 2271

Illetve azt a 230V-os feszt én lecsökkenteném 24V-ra több okból is - persze relével együtt - , pl már csak biztonságtechnikai / életvédelmi szempontok miatt is, ráadásul kisebb feszen kisebb lesz a szikraképződés is (már ha ez okozza a problémát, és ez indukálódik netán valamilyen bemenő vezetéken, főleg ha ilyen nagy ellenállással van felhúzva a bemenet ez könnyen meg tud történni).

 

Nem szerencsés, hogy egy szobatermosztáton ekkora fesz van.

Előzmény: Törölt nick (2269)
Törölt nick Creative Commons License 2016.10.10 0 0 2270

A 30k-t cseréld ki jóval kisebbre mondjuk 4-5k környékére (a 30 k nagyon nagy érték, nagyon nem korrekt!), és +5V tápra húzd fel vele, ne a GND-re, így amikor a relé meghúz akkor a +5V-bemenetet rántsa le 0-ra, és ne fordítva! Erre a bemenő fokozat felépítése miatt van így szükség, sokkal korrektebben dolgozik. Sokan fordítva csináűlják, rengeteg beláthatatlan / zagyva baj tud belőle összejönni.  Persze a logikát a szoftverben fordítsd meg.

 

Illetve pergésmentesítsd a bemenetet szoftveresen és hw-esen is ha lehet (ha eddig nem tetted meg).

Előzmény: Törölt nick (2269)
Törölt nick Creative Commons License 2016.10.10 0 0 2269

A problémás relé a szobatermosztátról kap 230V AC feszt, ezzel behúz, az érinkező A0 Arduino lábra zár +5V DC feszt, az az Arduinótól származik, 30k-val le van húzva GND-ra.

A program így érzékeli a szobatermosztát fűtés jelet.

A relé közvetlenül az Arduino lap mellett van, csak működéskor tapasztalható lefagyás, bár az sem mindig.

El fogom helyezni távolabbra, remélem azzal megszűnik ez a zavar is.

Előzmény: Törölt nick (2267)
Törölt nick Creative Commons License 2016.10.10 0 0 2268

Egy gondolat: vannak ám I2C-re rakható külső ramok, pl a Microchip termékkinálatában, pl 23kxxx sorozat, stb. Még nagyon alkatrész sem kell hozzá, kicsi 8 lábu SO8 tokban. Egyszerű a kezelése is, filléres tétel, ez is szóba jöhet.

 

http://www.microchip.com/design-centers/memory/serial-sram-serial-nvsram/overview

 

Illetve elgondolkodtató lehet pl az I2C-re köthető EEprom is ha átszervezed a struktúrát, van arduinos könyvtár is hozzá, pl. 24LC sorozat.

Előzmény: world-soft (2263)
Törölt nick Creative Commons License 2016.10.10 0 0 2267

NA végre, így korrektebb a leírás!

 

Lefagyás: a relék behúzótekercseinél van valamilyen védelem (dióda, rc tag, akármi)? Esetleg galvanikus/opto leválasztás? Hogyan vannak meghajtva az Arduino kimenetéről?

Előzmény: Törölt nick (2265)
Törölt nick Creative Commons License 2016.10.10 0 0 2266

Igen, ilyesmi fatüzeléses elvnél szokták ezt megcsinálni, erre utal az utolsó zárójeles mondatom.

 

De pontosítani kellene a kérdezőnek a leírást / feladatot, mert így csak találgatunk. Mert én úgy értelmeztem elektromos bojlerről volt szó, de lehet tévedek.

Előzmény: tibi2626 (2260)
Törölt nick Creative Commons License 2016.10.10 0 0 2265

Adott egy 80l-es villanyboiler beépített csőkígyóval, ami a radiátor/vegyeskazán rendszerre csatlakozik.

Mind a kazánköri, mind a pufferrből dolgozó lakásköri szivattyú keringeti a csőkígyóban a tápvizet.

A kazán leállása után csak a pufferből kaphat energiát. 

A lakásköri szivattyút a lakástermosztát lekapcsolja az Arduino vezérlésen keresztül, ekkor egy bypass ágra nyit a motoros szelep.

Ekkor lehet igény esetén a boilert +ban fűteni.

A boiler elektromos fűtéskor 65C-ra van állítva, ezt elérve a hőfokkapcsoló lekapcsolja a cekaszt.

A szolgáltató időkapcsolással szolgáltat villanyt, az idő vagy elég, és akkor a hőfok elérheti a 65C-ot, vagy nem.

A pufferről történő fűtésnek úgy kellene működnie, hogy 65C-nál lekapcsolja a lakásszivattyút, és az adott ponton mért 25C-ig csökkenhet a hőfok, akkor indul újra a fűtés.

Vagyis van fűtés ciklus 25C-tól 65C-ig, van fogyasztás 65C >>> 25C.

Az adattárolásra a trend miatt gondoltam, ha van old hőfok és fűtés ciklus, new hőfok és fűtés ciklusból programozható a következő művelet, ami vagy fűtés, vagy fogyasztás.

Még nem néztem javaslatodat, néhány alkatrészt várok, Megával lesz a következő szabályozás uno helyett.

Jelenleg egy Nanoval megy, ami a wdt aktiválás kapcsán új bootloadert kapott, azzal mint Uno fut, a lefagyásra részben jó megoldás lett az SSR relék alkalmazása.

Mint kiderült, maradt még egy zavaró relé, ez a lakástermosztáttal kapcsolatos, kapcsoláskor rendszeresen lefagyasztja a rendszert, távolabbra kell helyeznem.

Előzmény: Prof (2255)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!