Hat tudnek neked listat irni mennyire nem vegeznek alapos munkat..... Legyen csak 1 ecceru izzocsere a B-s vekinel a v6 mociknal:akksi es bizt haz az egyik oldalt,masik oldalt legszurohaz-es nincs nagy kezem.... Vagy ujabb is legyen ue. C1-C2 vekin B6 B7 passat -motortol fuggoen.... :-((
Nana! A mérnökök igenis gondolkodnak. Legalábbis minket erre késztetnek. Szerintem sem jó megoldás ez, de ha jól tudom, az A Vekiben is ez volt, szóval onnan csak átvették, max a méreteket változtatták. Nem tudom, miért volt ez anno régen jó a mérnökök szerint, de az tuti, hogy nem azért hagyták ott, mert nem gondolkodtak....
Hát,azért kellett fényezni,mert tavaly nyáron egy szép viharos napon,egy irodaház tetejéről a szél felszakított egy lemezt,és az autóra b...ta,onnan meg lecsúszott a motorháztetőre,és okozott jó néhány mély barázdát. meg mellette volt néhány kisebb horzsolás rajta,és a főnököm ezt mind megcsináltatta,és utána adta el nekem. :)
Varjal,elneztem-nekem ilyen problemam nincs-mivel a 2.5 es 2.6 v6-on a cso teljesen alul van..... Most neztem kepeket a tobbin tobbnyire 3/4 utnal helyezkedik el.... :-((
Nem közvetlen közelről kell odatolni a borotvát, hogy lássuk a leggyorsabban repülő döglött legyeket. Közelről egy jó turbó borotva még a festéket is leszedi, ha talál fogást rajta. De azért bebaxna, ha csak a sima folyó vizet bírná, mert akkor 130-as tempónál esőben is görbülne szanaszét.
Belső alapos tisztításra nem mindig elég a csapvíz. Néha kell egy kis anyag is bele, amilyen szar fagyállókat lehet néha találni. Az A vekimnél úgy állt a belső borotválás, hogy csak segíthetett rajta.
Ez a fiatnal is igy van pl. Tobb tipusnal a csovet veszed le es tudod leereszteni.....Ez valoban nem a legjobb megoldas,de ilyenekem a mernokok nem igazan gondolkodnak.... A C-s vekin csereltem elso lampat es a lokost is le kellett szedni mert alulrol is tartja csavar es akna sem segitene-na ez is 1 erdekes megoldas.... :-((
A vízhűtő külső tisztitásánál én inkább elfelejteném a gőzborotvát. Elhajtogatja a lamellákat, és a levegő nem járja át rendesen. Elég a normális vezetékes víz nyomása is. Feláztatja a sarat, és szépen ki is öblíti. Csináltam eleget, eddig mindig bevált. A belső tisztításnál ha nem olajos, szintén elég a csapvíz. Ha egy 3/4-es cső vizmennyisége nagyobb ellenállás nélkül átmegy a hűtőn, nagy baj nem lehet. Ha eze kevés, akkor jöhet a szétszedés és a csövecskék egyenkénti tisztítása, de ezt érdemes inkább hűtőjavítóra bízni. A klíma és a vízhűtő között néha tényleg rettenetes dolgokat lehet találni, erre tényleg figyelni kell. Persze elég nehéz hozzáférni.
Bszki, nem arra a sárra gondolt. :) Az opel egyik baklövése az volt, hogy a hűtő kifolyó csöve nem teljesen a hűtő legalján van, hanem az aljától kb. a magasság negyedénél. Jó hülye megoldás. Illetve működhetne rendesen, ha a leeresztő a hűtő alján lenne. De mivel nincs külön leeresztő, ezért pont ezt a csövet kell lehúzni leeresztéshez, aminek az az eredménye, hogy az esetlegesen felgyülemlett dzsuva egy adag hűtőfolyadékkal együtt a hűtő alján marad. Ezt onnan kiönteni max akkor lehetne, ha az egész hűtőt kiszerelné a delikvens, oszt jól kiöntené.
Azt meg szerintem ne mondják, hogy nem lehet kimosni. Tuti ki lehet, csak le kell venni hozzá a hűtőt. Anno az A1-emen egyszer kimostuk úgy, hogy hűtővíz le, hűtő ki és autómosónál beletoltuk a gőzborotvát. Előtte átengedtünk rajta némi vizet, ami egy idő után tisztán jött ki belőle, de a borotválás közben elképesztő, hogy mit nyomott ki magából.
Tipikus hiba szokott még lenni a klímásoknál, hogy a motorhűtő és a klíma radiátora közé bejutó sáros vízből a sár ottmarad. Láttam olyan B vekit, aminél már a hűtő 1/3-áig állt a merevre száradt sár. Gőzborotva segíthet rajta.
Attol fugg kertek-e bele.... Nekem cdx-es,bor es mint kiderult kormanymagassag allitasa hianyzik-legnagyobb banatomra... :-(( Ha neked van akkor az index kapcsolo alatt kene lennie meg egy karnak amivel tudod allitani,ha nincs akkor neked is kihagytak ezen extrat.... :-((
Az volt a baj, hogy Szolnokon egyszercsak megállt, Pestre nem akratam magam felhúzatni, ezért otthagytam egy műhelyben, akik elvileg autóvillamosságra szakosodtak. Az a baj hogy arra nem is gondoltunk, hogy az egész kábelkorbácsot kicseréljük, ezért most egyesével nézik a vezetékeket.....
Sajon még emelőjük sincs, viszont csak 4000/ óra a rezsi díj. Opel szervízzel meg sem próbálkoztam, mert ők tudtak szerezni Opel computert hogy kiolvassák a hibakódot.
Én is vaterán és néztem tárcsát, csak nem tudom jó-e nekem.
Bár lehet full készletet kéne venni/rendelni és úgy gazdaságosabb és biztonságosabb.
Egyébként ameddig vezettem nekem tetszett nagyon a Veci. Váltó egyátalán nem vészes (mondjuk mint kiderült kuplunk 1/2 éve volt cserélve), az 1.6os tényleg kicsit kevés ehhez a kasznihoz, de nem száguldozni kell. Futómű kényelmes, de ami a legjobb hogy a 195cm/115kg-os csöpp testem kényelmesen elfér :)
Bár mivel meg van bontva a kormány borítás alul (kikopott a kulcs és csak forog a gyári gyújtáskapcsolóba, rá lett berhelve egy ideiglenes kapcsoló) nem találom a kormány magasság állítot, ügye elvieg van benne?
Ez valoszinu,csak ne sar legyen benne,mert az meg nekem laikusnak is erdekes lenne...Hat meg 1 mester szajabol... Megeri kivulrol ,a lokos felol megnezni,mert kivulrol tudja a sok bogar,sar eltomiteni es ott is meger 1 ovatos mosast...... Az meg,hogy tipushiba azt 3 opel utan ketlem-sot,ha a csalad opeljeit vizsgalom akkor meg jobban..... A nagyobb koncentracioban levo fagyallo tudja belulrol tonkreteni a vizpumpaval es csovekkel egyutt,ezert is erdemes odafigyelni az aranyra ill. hogy evente azert csereljuk.....
Ez eleg szomoru,de varhato volt hogy nem lesz egyszeru..... :-(( Ha a kabelkoteg egyszerubb cserelni az egeszet-bontottan nem olyan veszes a jo allapotu..... A tarcsa elol 256 mm,de ha mondod az evjaratot es azt,hogy 1.6-os akkor megtudjak rendelni neked-valasztek lesz boven,de a jobb markak:Mintex,Ate,Brembo,Jurid,Textar,esetleg Delphi....... A gyari meret 14 collos a B1-hez a B2-hoz 15' es ott 195/60/R15...... A vateran v. teszvesz es az expressz oldalakon van font mindig hasznalt jo aron csak 99-elotti legyen,mert az a 4x100...... Motrorvezerlo mifelenk hasznaltan 30-50.000 kozott mozog..... A tarcsa merete lehet meg az 1.8-al egyezik,de nem biztos.....ill. dizelnel 1.7 TD Isuzu...
Elmentem ezzel a melegedéssel egy opel autószerelő mesterhez (ha ennek a szónak, hogy mester, vagyis más embereket tanító VIZSGÁZOTT szerelő, van még értelme) Kispestre a Hunyadi utcába. Ma már nem foglalkozik vele, szakosodott a váltókra, és difikre, de adott nekem egy jó támpontot:
Azt gondolja, hogy ha minden elindul, és csak lapjáraton, illetve nagy forgalomban csinálja ezt a melegedést, akkor a vízhűtő van eltömöszölődve, valami sár rakódik le benne,és hogy ez sajnos típushiba minden Opelnél, és azért fordul elő, mert lassú a keringetési sebesség. Azt mondta, hogy meg lehetne próbálkozni egy folyamatos átáramoltatással, de 99 százalékban csak a hűtő cseréje oldja meg a problémát, mivel a lerakódás nem fog kijönni a kis résekből, stb. A kollégájának is ez volt a baja az Astrájával (1.7 TD), és mikor ki lett cserélve, elvágták a melegedést. Most jó lenne nekem egy másik hűtő, ami talán jó, ki kéne prószálni, hogy azzal is csinálja e, mert ha nem, akkor veszek bele egy új ident hűtőt, és akkor majd jól megjavul.... :)
de van rajta antenna,csak lehet,hogy a képen nem látszik.(ez egy régebbi kép) Amúgy az autó most volt fényezve(motorháztető,tető,első-hátsó lökös),amúgy a fönökömtől vettem,tehát ismerem az előéletét. :)
Féktárcsa téma: van Vaterán egy eladó, nekem 27-et mondott egy pár első Brembo féktárcsáért. Ebay-en vannak fent komplett első-hátsó szett tárcsafék és kézifékbetétekkel olyan 150 font körüli áron+ posta. VeciV6 szerint jókat árulnak (ezek a 150 fontos cuccok) és ennyiért itt nem igazán kapsz sztem. De nézz körül egy-két autósboltban is, mekkora árat mondanak. Azt tudom, h az Opel szervíz 200-at.. :)
nem is szabad közölni velük ilyet :) bár én a múltkor ültem egy 290 lóerős mitsubishi lancer evo X-be (aszittem leszakad a herém attól a gyorsulástól amit az tudott) , ezt közöltem vele , azóta mintha 20 lóerővel több lenne , próbál bizonyítani :D
hát ezt szomorúan halljuk szerintem mindannyian... sajnálom tényleg, de ne csüggedj, viszont ajánlok valakit akiről már sok jót hallottam: http://www.eszgab.hu/
Megállt alattam, 40 km után... engine check lámpa hol villog hol csak nem alszik el, gyújtást ráadva a fordszám mutató kileng vagy 5ezerig. Hiába forog szépen az indító motor, szikra nincs. A 40km után, a teljesen új gyetyák korom feketék lettek.
A hibakód kiolvasáskor kb. 50 hiba jött elő. Állítólag vagy motorvezérlő elektronika vagy valahol zárlatos a kábelköteg. A második opciót választottam, de már 2 napja nem találják a rossz részt.
Mind1 gondoltam hogy nem lesz 1xű, de azért ez min. 60-70be fog fájni és a legrosszabb eseben 200nél sem áll meg.
Addig is 2 dolgot biztos be kell szereznem, felni és 4db féktárcsa. Ezzel kapcs. kérdezném:
azt tudom, hogy a gyári abroncs/gumi méret az 1.6hoz: 195/65/R15 - ami 6J széles és 49mm mély. Nekem 4x100mm az osztóköröm, de a nem tudom mennyi a középfurat (agyátmérő) mérete.
Valamint - az 1.6 os tárcsa mérete egyezik még valamelyik másik típussal?
Ez olyan zöld mint az enyém... szép Pénteken láttam egyet az Alkotás úton Budaörs felé haladva a Délinél. Egy nagyon jól összerakott csaj vezette.
Egyébként mostanában minden vecisre rávillantok, vagy ha mögöttem van, villogok egy pöttyet, hogy halihó... Csak az együvé tartozás miatt... fíííling, ilyesmi... :)))))))