Az az. A békebeli időkből. A tiéd 79-es? Van róla képed? :) Érdekelne, mert azt hiszem egy széria ugyanis az enyémet 78-82-ig gyártották tudomásom szerint.
SZiasztok. Az augusztusi talira én is jelentkeznék.
A kocsi egy 82-es 323-as.
Képek a http://schufney.ini.hu lapon.
Remélem nem lógnék ki az öreg csonttal nagyon a sorból :)
Sziasztok
KoWee
Utánakérdeztem, az enyémbe is bontott került, mivel annyira jó állapotban volt a bontott, hogy nem is gondolkodott tovább a srác utángyártotton. Szóval azért érdemes megnézni a bontottat. Lehet, hogy valaki egy évvel az autó összetörése előtt vett bele gyárit, aztán szétbontották... :) Vettem én már így bontott kipufogódobot is, szinte még csillogott.
Amúgy valami csalás lehet a fagyállókkal is. Van egy ismerősom, akinek volt egy Xedos6-osa, és annyira precíz ember, hogy megszerezte a gyári szerelési kézikönyvet, minden karbantartást szigorúan az alapján végzett az autón, stb-stb.. Namármost ő mondta, hogy a kézikönyv szerint a Xedos6-oshoz pl. nem jó az a sima fagyálló, amit lehet kapni mindenfele a kutakon és egyéb helyeken, hanem etylen-glykol alapú jó csak bele. Hosszas keresgélés után - miután minden boltban hülyén néztek rá, hogy mit akar - az interneten bukkant rá egy cégre, aminek egyetlen magyarországi képviselete van: Texaco Hungary Kft., Győr. Ha nem ilyet burogatnak a Xedosba, hosszabb távon károsíthat ezt-azt. Ezek után nem tartom lehetetlennek, hogy a többi mazdába is ilyen fagyálló kellene, túl sok hűtőrepedésről, dizeleknél hengerfejrepedésről hallok ugyanis... Persze ez csak egy feltételezés, de ki tudja...
Amúgy állítólag minden Mazda könyvében benne van, hogy milyen fagyálló kell bele.
A Texaco-ról egyéb infót nem sikerült kiderítenem, de biztos utol lehet őket érni.
Caris: neked mondjuk ajánlom, hogy járj utána, mielőtt megeszik valamit a motorodban a mezei fagyálló ;)
Nem nagyon tudom miről van szó. A 85-ös verdámban még, az újban talán már nincs ilyen. De gondolom ha 11 évet kibirt, akkor a következő is kihúzza addig :)))
A szerviz, amivel első körben beszéltem (autós) műanyagheggesztéssel is foglalkozik, sőt ez az egyik főprofiljuk. Elképzelhető, hogy "csak" utángyártott cumót akarnak vetetni velem, mert a heggesztés túl olcsó lenne nekem? Olyan 4-5 centis a repedés és épphogy körömmel érezhető, ha megkapirgálom.
Hát nagyon köszönöm a gyors tanácsokat és "bíztatást", már utána is kérdeztem. :(
Van bontott, ami nem az igazi, van utángyártott kicsivel drágábban 43ért, és 80 pénzért gyári, de azt rendelni kell. Azthiszem az utángyártott lesz, ha nincs más megoldás. Most már csak az a kérdésem van, hogy a felső részt ki lehet e cserélni? Nem néztem még meg nagyon, de fém fülek fogják a hűtőhöz körbe-körbe. Ha cserélhető, akkor a 15-16e még mindig jobb, bár ki tudja meddig!?
Pár éve hasonló cipőben jártam hűtő ügyben...
Mivel csak repedés (nem rés) volt a probléma, így a megoldás műanyag-hegesztés volt (kb.8cm hosszon)
Kb.1 év után megpróbált újra szivárogni(az eredeti anyagnál, nem! a hegesztettnél), de 'bevarrtuk a száját'. Az első akció asszem 3~4e lehetett, a 2. szinte 'garanciális' :-)
Műanyagos szakember a közeledben?
Ez a kevés tipushibák egyike. Elöregszik a hűtő bakelit/műanyag (nemtom) teteje. A bontottal csak annyi a baj, hogy az is kb. egykorú a tiéddel... Utángyártott biztos van, de annak a minőségéről én nem tudok semmit - hátha valaki már próbálta. Megoldás lehet a fedél cseréje, vagyis hűtős-szakik fémből gyártanak rá. Ezzel kapcsolatban - MazdaMester világított rá - annyi gond lehet, hogy ha ebben a fedélben van a hőgomba, akkor kicsit megkavarodhat annak a kapcsolgatása, hiszen a fémnek más a hővezetése, mint az eredeti anyagnak. (Végső esetben gyári. Hogy megvigasztaljalak, nekem nem volt más megoldás, 104e. Ennél csak kevesebb lehet :-)
Az autóm ('88 626) előző tulaja is szenvedett ugyanezzel a problémával anno, próbálta ragasztgatni, stb., de a végén csere lett... Már csak az a kérdés, hogy mitől reped az meg?
szerintem a bontókat érdemes megpróbálni (telefonszáomok a klub honlapján). biztos vagyok benne, hogy tudnak segíteni és nem lesz 15-16 ezer pénz (szerintem max pár ezres).
Van egy 323-as '91-es szép piros Mazdám, nem rég kezdődött problémával. A vízhűtőn levő fekete műanyag "fedőn" keletkezett egy pár centis repedés, amin keresztül szivárog a hűtővíz. Hová forduljak javítás, csere ügyben? Egy szervizben azt mondták (látatlanban), hogy csere szükséges, utángyártott fém alkatrész kb. 15-16e.