Szia!Hazudnék ha azt mondanám hogy igen nagyon is érezhető volt a változás,mert akkor a NASA érdeklődne utánnam,hogy ilyen jók az érzékeim!Valamivel könyebbnek tünt a váltás,finomabb lett!
De nem csak a komfort miatt kell váltóolajat cserélni!Sok fórumon és gyári ajánláson is olvastam,hogy érdemes 80-ezrenként kicserélni az olajat!A váltóban nem gyakori jelenség az olajsár,ott nincs korom,égéstermék ami ezt okozhatja!A friss olaj az autó vére,ha használt,elöregedett,már nem látja el azt a funkciót amire tervezték!A kopott alkatrészek is jobban funkcionálnak 1 frissebb olajban,és csökken a kopás mert a régi olajjal távozik az időközben felgyülemlett fémreszelékek,és egyéb oda nem illő anyagok!
Abban van igazság hogy ha rossz gazdája voltál az autódnak és most sok-sok km-után motoröblítő adalékkal nekiesel a motornak,az megbosszúlhatja magát!Ez sajnos személyes tapasztalat!!!Én vettem 1 Golf IV-est 1.4 16V -t és az előző tulaj tojt az autóra,én meg nem!Na ez lett a vesztem!Soha többet nem múlt el a hidrótőke hang,úgy eldugúlt egy olajjárat!El is adtam gyorsan!!
Köszi a felajánlást (ritka ma már az ilyen;) most inkább a szint ellenőrzés érdekel. Még a Polo-ra emlékszem, hogy a motortérben a váltónál van egy kis kupak amin be kell nézni talán, de a Borát még nem nézegettem annyira. Áprilisban úgy is megyek a szerelőmhöz, aztán majd Ő megcsinálja, sajna nekem nincs helyem ilyeneket barkácsolni, pedig a késztetés és talán még tudás is meg lenne hozzá. Szerencsére fillérekért dolgozik a szerelőm, ráadásul VW specialista ;)
Váltoolaj cseréről: Nektek érezhető változás volt utánna? Csak mert úgy általában élettartamra szól a váltóolaj, még a polo-ban sem kellett cserélni, ráadásul ezeket általában azért sem ajánlják, mert a lerakódott szennyeződéseket jól fel lehet kavarni. (csak egy példa: a 6N2-es poloknál volt egy gyári problémája a motornak, hogy nagyon összeszedte a port, meg 100e km alatt iszonyú olajsár gyűlt össze a dekliben, és ha pl. az ember (szétszedés nélkül) elkezdi mosni a motort olajcsere közben, akkor ez az olajsár mind felkerülhet a hengerfejbe, aztán jól beáll a motor.
Bora!Ha Bpesti vagy akkor adok egy telszámot,ez 1 kiváló bontó!!!291-4956. Bp XVIII.-ker,Lakatos út.A házszámot nemtom,ipari területen van!Tel,és megmondják!
Ki tudja a Bora kerékcsavarjainak a pontos méretét?Kerékőr csavarokat akarok venni és kellene a pontos ( kúp) méret,ami a felni fészekbe űl bele a többi méretet én is tudom!!!Köszönöm!
Ha értesz 1 kicsit a szereléshez,te magad is leellenőrizheted az olaj szintet,és ki is tudod cserélni!Ha rászántad magad,írj és leírom mit hogyan csinálj!
Bal első kereket leveszed,leszereled a oldalsó motorvédő búrkolatot,és ott van alatta a váltó,és ott van 1 nagy imbusz csavar,az a szint ellenörző és betöltő nyílás is!
Nem még nem cseréltem. Elvileg nem szivárog sehol az tutti, viszont szintet még nem ellenőriztem. (hol is lehet?:)) A következő szerviznél beszélek majd erről a szerelőmmel.
Na ez hasznos infó, ezt még nem tudtam. Nekem ERT-s ahogy néztem, de ennek ellenére elég ratyi úgy általában a többi autókhoz képest. Nálam kicsit olyan ragadósak a fokozatok, de állítólag borában ez normális.....
Szia!Ha megvan a szervízkönyved akkor az eső oldalon van 1 nagy matrica,ott van az első vagy a második sórban hogy motor kód,meg váltókód,stb!DUU,vagy ERT!Csak ERT-t vedd meg az már a javított változat,nem szegecses hanem csavar kötéses!!!
meg lehetne csinálni.a hátrafele fogaskereket kéne cserélni,és azt mondta a szerelőm hogy 70 ezer forint nem bisztos hogy megállitaná...!és ő mondta hogy probáljak keriteni egy bontott váltót!
akkor ha jó idő lesz neki ugrok , lehet a hatsó lámpának is kicsit. Az elsőt nem akarom az teljesen jó nem fekete belülről és nem is karcos annyira h rosszul nézne ki szerencsére.