Keresés

Részletes keresés

mmonitor Creative Commons License 2007.02.23 0 0 262

Amit hulye kerdeseknek nevezel azok a feltett kerdesek nem veletlenul ugy vannak megfogalmazva, hogy hulyen szoljanak.

 

Nem is a kérdés a lényeg, hanem a rá adott válasz, az hülyeség. Régen majdnem mindennek volt istene, ma már csak egy van. A kornak megfelelően tudatlanságból nem hülyeség ha mindenre istent találnak ki, de ma már tudjuk, hogy hülyeség. Miért akarnak egyesek még mindig az őskorban élni hiszen tapasztaltuk, hogy isten(ek) nem válasz semmire... ? Erre akartam célozni.

 

Nem tudom miert szulettem. nem tudom miert halok meg.

 

Ha lenne az életnek értelme és tudnád mi az akkor tudnád a válaszokat is. 

 

Nem tudom mi tortenik velem, ha meghalok. Nem tudom elkepzelni a letemhez viszonyitva a nemletemet.

 

Semmi. Olyan amikor alszol és nem álmodsz csak nem ébredsz fel. Semmi okunk mást feltételezni. Villany leo.

Előzmény: Törölt nick (260)
takarito Creative Commons License 2007.02.23 0 0 261

Ehhez hozzátenném, hogy van egy kör, amin belül az ember is mindenhatónak érezheti magát. Ez a tulajdona.

Előzmény: Törölt nick (255)
takarito Creative Commons License 2007.02.23 0 0 259

Pontatlan a meghatározásod. Mivel minden embernek más okoz örömet és bánatot, fájdalmat és élvezetet, a jó és rossz meghatározása egyénenként különböző kell hogy legyen.

 

A jelentésében nincs meghatározva a szó értelme, hanem viszonylagosságában lehet csak meghatározni.

 

Előzmény: szelíd galamb (254)
szelíd galamb Creative Commons License 2007.02.23 0 0 254

 

A jó vagy a rossz, filozófiailag pontosan meghatározható fogalom.

Magában a szó jelentésében már meg is van határozva.

Ami nem okoz fájdalmat másoknak és magunknak az a jó, fordítva a rossz.

 

 

 

Előzmény: takarito (253)
takarito Creative Commons License 2007.02.23 0 0 253

A döntő az ember felfogása.

 

Ha tudatunkkal különböző (vallási, erkölcsi, tudományos) tekintélyek előírásai és szemszögei alapján fogadunk el a "jó" megkülönböztetésére mintákat, akkor "jót" csak ahhoz igazodva vélünk cselekedni.

 

Ha ezeket elutasítva mi alkotunk örökérvényű (erkölcsi, viselkedési) szabályokat arról mi a "jó", mi a "helyes", akkor viselkedésünket ezek keretei közé szabva gondoljuk, hogy "jót" cselekszünk.

 

Ha sikerül éberré tenni elménket, és ezen minták alól felszabadítva a jelen pillanat megértése alapján fogalmazzuk meg a jót, az soha sem lesz mintaszerű, mivel spontán cselekvést csakis a tapasztalat újszerűségének átélése alapján végezhet az ember.

 

Jó és rossz önmagában nem létezik, hasonlóképpen jóság sem és rosszaság sem.

 

Amikor Jézus kijelentette, hogy nincs jó ember, ebből következik az is, hogy rossz ember sincs. Ezért beszélt Jézus végig az evangéliumban cselekedetekről, amelyek megértésében viszont segíthet a jóról és rosszról alkotott nézetünk.

 

A jóról és rosszról alkotott nézeteink tehát segíthetnek bennünket abban, hogy az aktuális szituációban egymást talán pontosabban megérthessük, amely alapján értelmes döntést tudjunk hozni a tennivalók megítélésekor.

 

 

 

Előzmény: Paleokrites (251)
takarito Creative Commons License 2007.02.23 0 0 252

Igen akkor, ha bosszúállás valamelyik fél részéről tervbe van véve. Akkor előfeltétel. De nem minden ellenségeskedés közben nyúlnak bosszú után a felek.

 

Előzmény: vimester (249)
Paleokrites Creative Commons License 2007.02.23 0 0 251
Te valamit jól összekeversz...., mitől jó valami és mitől nem az, mi az ami döntő?
Előzmény: takarito (250)
takarito Creative Commons License 2007.02.23 0 0 250

A jóság hogy volna érzés, amikor eleve tudatos minősítés kell annak eldöntéséhez, mi a jó?

 

Különösen, amikor a jóságot inkább az egyén másokhoz való viszonyára alkalmazzuk, előfeltétele döntéseinek meghatározásához a másik megértése. Különben balgaságnak fogják hívni.

 

Szerintem ott zavarod a dolgot, hogy nem teszel különbséget a szeretet érzése, meg a szeretetből indíttatott "jó" cselekedet között. Amely minősítése ha nem annak megértéséből döntöd el, ami a másik fél szükségleteinek felismeréséből származik, akkkor szeretetből akár kárt is okozhatsz neki.

 

Előzmény: Paleokrites (248)
vimester Creative Commons License 2007.02.23 0 0 249

"A politikai helyzetek megoldhatatlanságát azok a jóval összetettebb és eldugottabb hazugságok teszik megoldhatatlanná, amelyeket egyszerű rákérdezéssel nem lehet kideríteni. Egy probléma nem megoldhatatlan, csak a megoldáshoz való hozzáférést teszik lehetetlenné."

 

És a "feltétel" - a megbocsátó szeretet ("csak") nélkül  :)

Előzmény: takarito (247)
Paleokrites Creative Commons License 2007.02.23 0 0 248
Igen, de a Jóság egy érzés, belső tulajdonságú inulatok által vezérelt szellemi kivetülés, ami eldönti cselekedeteinek szándékát...
Előzmény: takarito (245)
takarito Creative Commons License 2007.02.23 0 0 247

Rendben.

 

A megbocsátó szeretetettel az szokott a gond lenni, hogy azt eredményként könyvelik el, holott az csak feltétel lehet a konfliktus valódi rendezésére. Azt gondolom, nem elég békét kötni, a bosszú állásról lemondani, amikor a konfliktushelyzet továbbra is fennáll. A megoldáshoz azonban csak a megértésen keresztül vezet az út, a konfliktus okainak és feltételeinek feltárásában, az igazság kiderítésében.

 

Hadd hivatkozzak egy közel-keleti bölcsre, aki szerint az igazság szabaddá tesz.

 

A politikai helyzetek megoldhatatlanságát azok a jóval összetettebb és eldugottabb hazugságok teszik megoldhatatlanná, amelyeket egyszerű rákérdezéssel nem lehet kideríteni. Egy probléma nem megoldhatatlan, csak a megoldáshoz való hozzáférést teszik lehetetlenné.

 

Előzmény: vimester (246)
vimester Creative Commons License 2007.02.23 0 0 246

 

Kedves takarito

 

Neked nem ügyvéd véletlenül a polgári foglalkozásod?

Ugyanis reménytelen helyzetekből is macskaügyességgel próbálsz kikecmeregni.  :))

 

"Empátia abból hiányzik, aki hihetetlennek tartja az elrabló nő reakcióját.

Utaltam a hazugságától konfliktusba került ember ésszerűtlen viselkedésére, de ezt átugorva továbbra is hajtod a történet értelmetlenségét. "

 

Erre reflektálva elég ha ideidézem álommókusnak írt válaszomat:

 

Azt hogy nem értem a logikáját azt nem a történetre mondtam, hanem

takarito által tett      "Ha a szeretet játszotta volna a főszerepet, akkor az anya érzései döntötték volna el a szituációt, tehát a gyermek az elrablója kezében maradt volna."   kijelentésére, mert az egész egyszerűen egy logikai nonszensz.

 

És engedelmeddel ezt a véleményemet továbbra is fenntartom.

Ami pedig az empátia kérdését illeti én igazán empatikus léleknek tartom magam,

olyannyira hogy még ezt az egyébként tényleg pszichopata reakciót is kész voltam

elfogadni, de csak azzal az egy kikötéssel hogy a bírói itélet után nem történik

kiegyezés. És itt kiegyezésen nem csak az általam költői túlzásként tett baráti

kapcsolatfelvételt értem. Én viszont olyan konfliktusmegoldást kértem tőled

ami nem csak a tárgyalóasztalnál, hanem a békekötés után a fejekben is megtörténik. Márpedig ennek a feltételnek a próbáját továbbra sem állja ki a

történet, csak abban az esetben hogyha nem a bölcsességé, hanem a megbocsátó

szereteté a főszerep. Ennek a ténynek a megindoklása pedig már jól követhetően kiderült a 218-as levezetésemből.  Akkor most egyezzünk ki azzal hogy a történet

valós, tekinthetjük példázatnak is, viszont nem a bölcsesség, hanem a megbocsátó szeretet példázata.

Ami a második történetet illeti az már sokkal jobban sikerült a feltételek teljesítése

szempontjából. Persze azért ennek a történetnek is van gyenge pontja. Mégpedig

az hogy kissé unalmasra sikerült mert túl könnyű volt a bölcs vezérnek egy az övénél

sokkal kisebb bandára hatást gyakorolnia. Úgy szerintem sokkal izgalmasabban alakultak volna az események hogy ha teszem azt a japán Yakuza tagjaira kellett

volna nyomást gyakorolnia.  :)))

Számomra az a tanulsága ezeknek a történeteknek hogy vagy sántítanak vagy

csak bizonyos feltételek teljesülése esetén teljesítik az elvárásokat. Csak azt nem értem hogy miért éppen a közel-közép Kelet ami pedig legendás a keleti bölcseiről nem tud megbírkózni napjaink konfliktusaival?

 

 

Előzmény: takarito (243)
takarito Creative Commons License 2007.02.23 0 0 245

Ilyet csak tévesen lehet mondani, valamilyen mintának való megfeleltetés alapján.

Mivel a minták önkényesen válaszottak, a megalkotott minősítés is csupán önkényes.

 

Ha például valaki keresztény mintát vesz alapul, akkor jó embernek tarthatja azt, aki istentiszteletre jár, általában előlre ül, fizet tizedet, munkába menet mindig tiszta ruhában jelenik meg, és adományokat szokott osztogatni a gyülekezet bejárójánál ácsingózó szegényeknek.

 

Előzmény: Paleokrites (244)
Paleokrites Creative Commons License 2007.02.23 0 0 244
Mire mondják azt, hogy jó ember?
Előzmény: takarito (215)
takarito Creative Commons License 2007.02.23 0 0 243

empátia legkisebb szikrája is ennyire hiányzik belőled

 

Empátia abból hiányzik, aki hihetetlennek tartja az elrabló nő reakcióját.

Utaltam a hazugságától konfliktusba került ember ésszerűtlen viselkedésére, de ezt átugorva továbbra is hajtod a történet értelmetlenségét.

 

A történet éppen azért tudott megszületni, mert az elrabló nő így viselkedett. Ha másképp viselkedett volna, akkor nyílván másképp lettek volna alakítva a további események. A történet pontosan az anyai szeretet különbségét próbálja érzékeltetni, mégpedig annak érzéseivel szemben, aki nem anyja a gyermeknek. Ha észrevetted volna, itt szükséges az empátia. Azt feltételezni, hogy az idegen is egyformán, mégpedig úgy ragaszkodik egy gyerekhez, mint az eredeti anyja, nyílván hibás, de te pont így kiindulva ítéled meg a történetet. Ezért nem látod meg az értelmét annak, amiről beszélek.

 

Az általad kitalált túlzottan barátivá vált befejezés nyilván hamis, senki nem vonja kétségbe, de nem utaltam ilyesmire Az ellenséges konfliktus okai lettek megszüntetve ugyanis, nem pedig a baráti kapcsolat alapjai lettek megteremtve. A kettő között nagy a különbség.

 

Te eleve kizártad a szeresd ellenségeidet tézis létjogosultságát

 

Pár hozzászólásban már tudattam veled, hogy egyáltalán nem erről beszéltem.

De szívesen elmondom mégegyszer. Arról beszéltem, hogy az ellenség ostoba szeretete és az között, hogy bölcsességgel és szeretettel fordulj az ellenséged felé különbség van. Mivel az eredetileg felvetett szeretetpróbád nélkülözi az értelmes viszony kialakításának fontosságát, pontosan olyan ajánlatot látni a felvetésedben, amelyet az értetlen keresztények tesznek az evangélium oktatásakor: szó szerint tanítanak, de az értelmét nem világítják meg.

 

légy szíves hozzál nekem valami jobbat (példát)

 

A Fight és a Kick nevű jó barátságban élő két new yorki utcai  geng harcba lépett egymással, mert a Kick egyik tagját nagyon megverte valaki, aki a Fight jelét hagyta maga után a tag mellett a földön. A Fight egy ideig állta az ostromot, de vezérük kérdésére, hogy ki verte meg a Kickes tagot, mindenki nemet mondott, akit csak kérdezett közülük. A vezérük, mivel sajnálta kapcsolatuk megszakadását, tárgyalni kezdett ellenfelével, miért őket gyanúsítják. Kiderült, hogy a jelüket találták a  megvert tag mellett. Erre a vezér a saját tagjait kérdezte meg, kinek nincs meg a jele. Az egyik elárulta, hogy egy sokkal kisebb banda a múltkor megtámadta és el is vették tőle. A vezér elment a megnevezett bandához, és mivel annak vezére nem akart kikezdeni a Fighttal, hamar kiderítette ki volt a tényleges tettes, és tanúsítania kellett a Kick előtt is mi volt a történet. A háborúskodás ezzel azonnal megszünt, a Kick mélységes sajnálatát fejezte ki a félreértés miatt, és régebbi baráti kapcsolatuk újra helyre állt.

 

 

Előzmény: vimester (218)
földiATYA Creative Commons License 2007.02.23 0 0 242
Az is csalódás ha a gyerek rájön, hogy nincs mikulás :D
mmonitor Creative Commons License 2007.02.22 0 0 241

Szabad akaratunk van, ehhez meg hivonek sem kell lennunk, hogy belassuk.

 

Persze. Azt akarom, hogy repüljek. Mi akadályozhatna meg ebben?:)

 

Előzmény: Törölt nick (235)
mmonitor Creative Commons License 2007.02.22 0 0 240

Gondolj csak arra, hogy az ember gyerekkorában milyen hülye kérdéseket tud feltenni és még hülyébb válaszokat tud kitalálni rá. De aztán felnő és megtapasztalja a válaszokat. Így van ez az egész emberiséggel is. A kérdéseire kitalált hülye válaszokat az értelmi szintjéhez képest de mostanra már túlléphetne a gyerekkoron. Ennyit az istenekről meg a hiedelmekről.

 

Peldaul a sajat elmulasat.

 

Mit nem értesz rajta?

Előzmény: Törölt nick (234)
Ati356 Creative Commons License 2007.02.22 0 0 239

Nos kedves Maaancus!

 

Nincs új a nap alatt! Szokták mondani. A Biblia (és minden más szentírás) nekünk embereknek íródott akár Isten "diktálta", akár nem! A mi emberi felfogóképességünknek, logikánknak érzéseinknek. Hisz annak semmi értelme nem lenne, ha a leírt szavakat, fogalmakat, v akár történetet csak Isten érthetné meg. Nem így van? A mindenható mint szó (akármilyen nyelven is nézzük), akár hogyan is próbálod vagy próbálják másként értelmezni, de nem jelent mást mint, hogy mindenre hatni tudó azaz bármit meg tud tenni! Ehez az kell, h mindent tudjon, ismerjen (hisz a Biblia szerint is minden belőle fakad, mindent ő teremtett)! Ezt a szót nem lehet másként érteni!

 

Egyébként miért van az (mint amit te is teszel néha), h bizonyos dolgokat csak átvitt értelemben kell érteni a Bibliából, másokat pedig szó szerint? Hisz sehol sem kapunk erre útmutatást a szentírásban!

 

Az pedig, h saját képére teremtette az embert, ezzel én se többet, se kevesebbet nem mondtam, mint a Biblia. Egyébként ez is egy paradoxon, főleg, ha szószerint veszem. Gondold végig józan paraszti ésszel: Mi volt a világmindenség megteremtése előtt? Semmi! Legalább is fizikailag. Csak Ő volt alaktalanul, hisz nem volt fizikai értelembe vett tér. Nem? Nos ezek szerint minket nem saját képére teremtett, mert én pl fizikai voltomban csak fizikai térben létezek!

Nem azt írja a Biblia, mikor a vizet megteremtette, repkedett a vizek felet fizikai valójában, hanem azt, h a lelke lebegett a vizek felett.

 

A szabad akarat pedig egyszerűen azt jelinti, hogy mikor valamilyen válaszút előtt állok, akkor én választhatok, nem pedig egy előre "megírt" dolgot választok. Mert az, h én előre nemhogy azt nem tudom, h mit választok, de még azt sem, h válaszút elé leszek állítva vmivel kapcsolatban, az még nem azt jelenti, h szabad akaratom van! Nem tudom érthető-e?

 

Előzmény: Törölt nick (238)
vimester Creative Commons License 2007.02.22 0 0 236

Kedves Ati356

 

Ez tényleg jó kérdés. Valójában ez egy kicsit skizofrén állapot számomra ami

az ateista multamból eredeztethető. Az a helyzet hogy én egy meglehetősen

racionális ember voltam, és ezt a racionalitásomat magammal hoztam a hívő

életembe is. Én a hithez egész hihetetlen módon a racionalitásommal együtt

jutottam pedig az ész és a hit látszólagos antagonisztikus ellentétben állnak

egymással. Engem is Hozzád hasonlóan pont ezek a látszólagos ellentétek

tartottak távol sokáig a vallástól, és én is csak most kezdem el kapizsgálni hogy a

vallásnak is megvan a maga sajátos logikája. Igaz ez eltér az általunk elvárt

logikától de azért még létezik. Persze ha most azt várod el tőlem hogy a vallásban

megtalálható valamennyi paradoxont most egyszerre feloldom Neked akkor

bizonyára kudarcot vallok, mert mint írtam még én is csak most kezdem el

kapizsgálni ezt a fajta sajátos logikát, de egyre inkább úgy gondolom hogy a

vallásnak is megvannak a maga mély összefüggései, csak ezeket még csak

én is most kezdem el felfedezni magamnak.

Előzmény: Ati356 (226)
Ati356 Creative Commons License 2007.02.22 0 0 233
Olvasd el a Bibliát, majd a topicnyitót aztán gondold végig logikusan!
Előzmény: Törölt nick (232)
Ati356 Creative Commons License 2007.02.22 0 0 230

Nos ezek az érvrendszerek a vallási tézisekre támaszkodnak, mivel egy vallásos emberrel, csak vallási "ténnyekkel" alátámasztott érvekkel lehet vitatkozni.

De hogy a kérdésedre is válaszoljak néha én is elgondolkozom, h tényleg van-e szabad akarat.

Miért mondom ezt? Nos azon kívül, hogy észember vagyok, nagyon jók a megérzéseim is pl néha a jövővel kapcsolatban is. Szégyen, nem szégyen ezt néha ki is használom, mivel kereskedő vagyok, és sokszor érzem ki mit is akar, vagy tud megvenni...

Nos voltak a jövőmmel kapcsolatos megérzéseim, amik nem tetszettek, és egy párszor elhatároztam, h csak azért sem úgy fog megtörténni.

Mit gondolsz mi lett a vége? Úgy történt, ahogy megéreztem. Aztán már csak azon filóztam, h vajon azért történt-e minden úgy ahogy, mert én meg akartam akadályozni? Milet volna, ha nem próbálom.

Nos ezért néha magam sem hiszem, h van szabad akarat, de nagyobb arányban hiszem, h van.

Előzmény: Törölt nick (229)
Törölt nick Creative Commons License 2007.02.22 0 0 229

Ühü. Értelmes, gondolkodó ember vagy.

 

Jogos a párbeszéd, amit idéztél. Én nem vagyok sem hívő, sem észember. Kiszorultam mind a két kategóriából. De inkább afelé hajlok én is, hogy azt hiszem el, amit látok.

Jó, hogy elkezdtél ezen gondolkodni. És mire jutottál a saját életedet vizsgálva? Van-e szabad akarat? Úgy vettem ki a szavadból, hogy nincsen.

 

 

Előzmény: Ati356 (225)
Ati356 Creative Commons License 2007.02.22 0 0 228

Főleg, ha vallásról van szó!

 

Előzmény: Ati356 (226)
vimester Creative Commons License 2007.02.22 0 0 227

Az utolsó mondatomat inkább felejtse el mindenki mert nem volt szép tőlem

és őszintén szégyellem magam miatta  :((

Előzmény: vimester (224)
Ati356 Creative Commons License 2007.02.22 0 0 226
Költői kérdés: Vallásos emberek miért foglalkoznak a logikával az egyik esetben, és miért vetik el máskor?
Előzmény: vimester (224)
Ati356 Creative Commons License 2007.02.22 0 0 225

Nos mint már említettem én nem vagyok hívő! Én ha úgy tetszik megrögzött észember vagyok. Én csak azért vetettem fel az egész témát, mivel elég sok hívőt ismerek, és mind többek között Isten midenhatóságával jön és a szabad akarattal. Ezért keztem ezen gondolkozni.

Nos Isten, hogy csak annak létezik aki hisz benne? Mentálisan igazad van, de h fizikailag azt nem tudom eldönteni.

Erről az az eset jut eszembe, hogy az egyik krisnás barátom magyarázta, hogy az ember még nem járt a Holdon, mert ez lehetetlen (ebbe most ne menjünk bele, h miért). Egyszer csak azt mondta, hogy csak akkor hinné el hogy lehetséges, ha őt magát vinnék el a Holdra, bár még lehet, h akkor is kételkedne.

Körülbelül a köv beszélgetés zajlott le ezek után:

- Szerinted létezik India? - kérdeztem.

- Hát persze!-felelte.

- Miért már voltál ott?

- Nem!

- Akkor, miért hiszed el, h van? Mert szerintem meg nincs.- feleltem.

 

Ezen elmosolyodott, és csak bólogatott, ugyanis saját csapdájába esett.

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (222)
vimester Creative Commons License 2007.02.22 0 0 224

Kedves álommókus

 

Azt hogy nem értem a logikáját azt nem a történetre mondtam, hanem

takarito által tett      "Ha a szeretet játszotta volna a főszerepet, akkor az anya érzései döntötték volna el a szituációt, tehát a gyermek az elrablója kezében maradt volna."   kijelentésére, mert az egész egyszerűen egy logikai nonszensz. És ezt

nyugodtan elfogadhatod nekem, mert a "logika" nekem az egyik hivatásom alapját

jelenti amiről nekem nemzetközi jogosítványom is van, és nem gépkocsi vezetői     jogosítvány.  :)))

Előzmény: Törölt nick (216)
Ati356 Creative Commons License 2007.02.22 0 0 223
De a legtöbben még sem. Elég sok hívő ezt nem akarja elfogadni. A legtöbb tiltakozik az ellen, hogy csak illúzió a szabad akarat.
Előzmény: Törölt nick (221)
Törölt nick Creative Commons License 2007.02.22 0 0 222

Most olvastam csak el a topicnyitódat. Mindent értek. A kérdéseidet, a kétkedésedet. Csak az jutott eszembe, hogy miért megy a szabad akarat kontra Isten akarata? Megközelíthetnénk úgy is, hogy függetlenítjük az Istentől. Van-e valami kódolt életút általában, vagy csak mi vagyunk a döntésinkkel.

Már ami jutott. Kérdezd meg a Mókamestert. Ő tudna erről mesélni szerintem. A lényeg az, oda lyukadtunk ki, hogy ami jutott, abból mi választunk.

 

Ha engem kérdeznél, szerintem minden esetleges. Nem látok szabályokat a világban. Logikátlan, és még csak rendszernek se tekintem. Szabad akarata az Istennek sincsen, ő is esetleges. Mert csak annak létezik, aki hisz benne.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!