(sőt menetrend szerinti vonatban való közlekedés is!)
Gondolom Pestről lejön Sv Miskolc. Itt felveszi a helyi üzletvezetőség embereit is, és egyben jöhetne a 35117-es személyként Mezőcsátra, ami érkezik 8:09-kor. Ekkor rendezvény, bemutató...stb. Majd 11:55-kor 35114-ként visszamegy Miskolcra. Innen egy kanyarra még eljön Mezőcsátra a 35115-el, majd vissza Nyékládházára 35126-ként. Innen meg haza Sv Budapest.
Ennek akár az ellenkezője is igaz lehet. Múlt vasárnap, 35 °C. Bhv, összes ablak lehúzva, ennek ellenére döbbenet hőség (és ragadósan mocskos ülések...). Átszállva a hat órája napon dekkoló Bz-re, ahol az ülés a szövetborítás miatt már egy fokkal jobb, és a hőmérséklet is teljesen elviselhető, nos kellemes meglepetés.
Választhattam volna OFF Ik 256-ot, powered by volánbusz ON. Menetidőben is, árban is megveri (most) még így is a vasút.
Azért a vonaton utazó vasutbarátok aránya az utasok közül biztosan nagyobb 1%-nál. (Ha ezt a 62-es bezárását megelőző napokban veszem, akkor 9X%-volt a vonalon.)
Úgy látszik Te még nem utaztál szép nyári napon Bz-ben. Egyszer próbáld ki, jó móka! ;)
Arra gondolsz, amikor egy szép nyári napon Budapesttől Nyíregyházáig 35 fokban rohadtam a nyithatatlan ablakú, minimális szellőzéssel közlekedő IC kocsiban, majd Vásárosnaményig az út hátralévő részét egy jól működő légkondival felszerelt, kellemesen hűs Interpici Bz-ben tettem meg?
A nullák száma megint prutálisan sok lett. Ez ránézésre kb. azt jelenti, hogy vasútbarátok együttesen szállnak 20 évente vonatra. Ennyire azért nem rossz a helyzet! :)
"Összefoglalva: Az MD hamarosan kuka. Négytengelyes kocsiból hiány van és lesz. A megmaradó mellékvonalakon, ill. a fővonalakon a helyi érdekeltségű személyvonatok (csörgő/szili+két Bhv) helyett teljes nyugalommal, és jóval gazdaságosabban mehetnek Bz-k."
A jó minőségű fővonalak esetén, a V43+két kocsi leváltása Bz-re a menetidő növekedése miatt veszit utasokat, a Bz-k megjelenése esetén, már biztosan az annál gyorsabb, és modernebb autóbuszt választja az utas. Így a Bz-re váltás egy felesleges Canossa járás lenne.
"Az utast meg szerintem az érdekli, hogy akkor lett neki egy új vonat, ami edig neki nem volt, az már mellékes, hogy az mi."
Amióta személygépkocsival közlekedsz, megszaporodtak az ehhez hasonló cinikus, hozzászólásaid. Múlt héten még azon poénkodtál, hogy Balatonról 130/130 tempóval közlekedtél, sajnos néhány olvasónak nem esett le a tantusz, valójában ezt az utat a saját autóddal az M7-en tetted meg...
A pécsi vasúti elővárosi közlekedés nem csak Pécs-Szentlőrinc (amúgy 120Km/h-s) vonalból áll, hanem a Pécs-Szentlőrinc-Szigetvár-Barcs, és a Pécs-Villány viszonylatokból. A Pécs-Pécsvárad viszonylaton utazók inkább az autóbuszt veszik igénybe, ahogy teszik ezt a Pécs-Mohács viszonylat esetében is.
Korábban a nagyobb városok számára 30+30 diesel motorvonatot igértek, ami később konkrétabban iker-Bz szerelvényekről szólt. Pécs esetében azonban az önkormányzat dédelget egy regiónális villamos tervet is, ami szinte hetente változik, így a Szentlőrinc-Pécs-Vasas viszonylatról éppúgy hallottam, mint a Szentlőrinc-Pécs-Villány, vagy a Szigetvár-Pécs-Pécsvárad viszonylatról. Természetesen ezek a tervek a MÁV részéről pályafelújítással, és villamosítással is járnának...
Konkrétum, és korrekt pontos terv nincs, így mdbz csapata minden hajnalban kénytelen "reanimálni" az MD flottát...
Azóta már változott a prohram és aug. 26-án (szombaton) lesz és nem (gőz)mozdony, hanem motorvonati látogatás (sőt menetrend szerinti vonatban való közlekedés is!) várható - legalábbis ehhez kértek tőlem lobbizást. Jövő héten eldől.
Nagyon köszönöm a kimerítő választ. Csak nem Dezső lenne:-)))
Remélem sikerűl akkor kilobbozni majd erre az alkalomra.
Egy vonal utasszám növekedése, NEM, vagy csak nagyon kicsit eszköz típus függő.
Az esztergomi vonalon szerintem nagyobb utaszámnövekedést eredményezett a Desiro, mint más, vidéki vonalakon történne. A Bz kígyó rendszeresen elhasalt, hetente egyszer általában elkésett a munkahelyéről a kedves utas. Továbbá egyesek úgy gondolták, hogy inkább ülnek fél órát a klímás és tiszta kocsijukban a dugóban, mintsem izzadtan, büdösen érkezzenek az irodába.
Persze mondhatod, hogy én és néhány ismerősöm vagyunk a fehér hollók, Neked elhiszem :-)
A 154-esről nem nyilatkozhatom az utasszámokról, de a 46-oson már így is csak egy pár MD van. Ebből a reggelivel még sosem utaztam, viszont ami vonat keresztez vele Szekszárdon, azzal sokat; elég sokan leszállnak az MD-ről. A délutánin az ellenkező irányban is szoktak sokan lenni, de volt pangás is, ez gondolom iskolafüggő.
Szerintem ez is kiváltható lenne Bz-szerelvénnyel. Sőt, tőlem még a közvetlen kocsis pesti vonatokra is lehet Bz-t tenni, úgyis csak vasárnap és pénteken vannak rajta sokan. A Sugovica meg legyen 5 egységnyi Bz400-as, biztos meg lehet oldani :)).
Kétrészest kínál pl. a Stadler is kétfélét: GTW 2/6-ot és Flirtöt is. Ezek olyan 110-120 ülőhelyes járművek s talán 3-3,3 millió euró között lehet darabja*. Kérdés, hogy pl. egy Desiro Classic 2,6-2,7 milliós árához képest az ártöbblet megéri-e.
Egyrészest jelenleg nem kínál senki, elvileg a Dessau Protosa lehet ilyen is, de még nem jött rá megrendelés.
* Csak becslés, az alábbi adatokból: a CBRail/Abellio 9 db háromrészes és 8 db kétrészes Flirtért fizet 60 millió eurót. A háromrészesben két, a kétrészes egy garnitúra hajtás van. A Regionalverkehr Mittelland 6 db háromrészes GTW 2/8-ért és 7 db kétrészes GTW 2/6-ért (mindkettő villamos üzemű) fizetett 44,5 millió eurót.
Egy Pécs-Szentlőrinc távolságra a Bz kiválóan alkalmas. Drót alatt is. Csak egy apró bibi van. Mivel elég zsúfolt az a szakasz, egy villanydezső ami 100-120-szal mehet 80 helyett, az jobban beszerkeszthető a menetrendbe.
A 154-es vonalon Kiskunhalas-Bátaszék között illetve a 46-os vonalon Sárbogárd-Bátaszék között indokolt az MD szerelvény járatása vagy megtenné a Bzmot+2Bzx összeállítás is?
Rég jártam erre, az érdemi részre azóta a többiek válaszoltak.
Összefoglalva: Az MD hamarosan kuka. Négytengelyes kocsiból hiány van és lesz. A megmaradó mellékvonalakon, ill. a fővonalakon a helyi érdekeltségű személyvonatok (csörgő/szili+két Bhv) helyett teljes nyugalommal, és jóval gazdaságosabban mehetnek Bz-k.
Az utolsó mondatomat visszaolvastam, és valóban elég bonyolult - szerencsésebb lett volna tagolni. Viszont értelmes és dekódolható. Fel lehet fogni intelligenciatesztnek... ps. Igyekszem alkalmazkodni azon szokáshoz, hogy vitapartnerünk személyét sunyi oldalvágásokkal b@szogassuk, a mondanivalójával szembeni érvek felsorakoztatása helyett.
radio100jozsi: 2006. augusztus 25-én 8:00-kor 100 éves a vasút mezőcsáton, ebből az alkalomból vagy egy régi gőzmozdony vagy a legmodernebb mozdony érkezik a városba.
Azóta már változott a prohram és aug. 26-án (szombaton) lesz és nem (gőz)mozdony, hanem motorvonati látogatás (sőt menetrend szerinti vonatban való közlekedés is!) várható - legalábbis ehhez kértek tőlem lobbizást. Jövő héten eldől.
Tőlem ilyen komolyságú válaszra futotta, ez van. Ha megcsinálják az ablakokat, akkor már jobban tetszik. Megcsinálják? Vagy hagyják ahogy van, jó az úgy is. Eddig is jó volt.
Őszintén reméltem, hogy komolyabb válaszokat kapok, mint hogy "csíkos inga helyett akarsz Bz-t?!", meg hogy "nem is utaztál még nyáron Bz-ben!".
De, nagyon sokat utaztam. Nyáron, Bzmotban. Ja, néha jó meleg tud lenni. Ez szerinted elég érv amellett, hogy járjon továbbra is Bz-nyi utas kedvéért hatalmas mozdony 160 ülőhellyel.
Szerinted ezt a pazarlást fenn lehet tartani azzal a zsarolással, hogy vagy mozdonyos bohócvonat, vagy méregdrága Desiró.
Szerintem hiány lesz négytengelyes kocsiból, valamint villamos mozdonyból néhány éven belül (mások is így gondolják, a MÁV-on belül is). Az is elkerülhetetlennek látszik, hogy jó 20-25 Bzmot felszabaduljon a mellékvonalakról, ha azokon a személyforgalom megszűnik.
Én tettem egy javaslatot, hogy lehetne ezeket a járműveket leghatékonyabban hasznosítani, egyben kocsit és gépet nyerni olyan vonatok számára, melyeknek valóban szüksége van rá.
Lehet, hogy az én javaslatom rossz.
Várom a tiédet.
Az, hogy vegyünk kilenc puttony Desirót, meg tíz zsák Taurust, csak akkor ér, ha pénzt is rajzolsz hozzá. Mert az én javaslatom gyakorlatilag nem kerül semmibe. De az is lehet, hogy megér motorkocsinként 3-5 milliót, hogy az ablakokat normálisan lehúzhatóvá cseréljék.
2006. augusztus 25-én 8:00-kor 100 éves a vasút mezőcsáton, ebből az alkalomból vagy egy régi gőzmozdony vagy a legmodernebb mozdony érkezik a városba.
Bár az évforduló csak 10.14-én lenne, de jobb hamarabb megtartani a rendezvényt, mint soha?
Tudomásom szerint ez irányban a feljesztés megkezdődött, elég megnézni az új elővárosi vonatok forgalomba állítását Pécs-Szentlőrinc között, amik nem mások tudomásom szerint mint az eddig üresen mozgó sellyei Bz-k.
Az utast meg szerintem az érdekli, hogy akkor lett neki egy új vonat, ami edig neki nem volt, az már mellékes, hogy az mi.
motor hatodik, hajtómű negyedik (bár az a 3 darab ami kilóg a sorból nem igazán játszik, így csak második), de ne csüggedj, egyik sornak sincs még vége!
"A mellékvonalak racionalizálásával felszabaduló eszközökkel meg lehetne tömögetni a fővonalakon kikerülő kék kocsik után keletkező lyukakat." Azért kíváncsi lennék, mit szólnál hozzá, ha holnaptól Bz jönne a csíkos inga helyett... Bár is éppen szűk, levegőtlen és kényelmetlen tud lenni... Miért kell a vonatnak is a buszok rossz tulajdonságaihoz hasonulnia?