Keresés

Részletes keresés

rigeroi Creative Commons License 2020.04.08 -1 0 2425

761-ben -- a német-svájci határ közelében -- ki beszél hunokról?

 

te biztos nem, hiszen a svájci hunokat is letagadod.

Előzmény: Ulrich_von_Lichtenstein (2422)
rigeroi Creative Commons License 2020.04.08 -1 0 2424

határvidék (marca) azaz újonnan elfoglalt terület.

Előzmény: rigeroi (2423)
rigeroi Creative Commons License 2020.04.08 -1 0 2423

csak a lényegről nem beszéltél.

 

erőszakkal elvett vagyon volt az a határvidéken (Liupdahingo-marca) tehát nem-franktól, az amit adománynak nevezel?

Előzmény: Ulrich_von_Lichtenstein (2422)
Ulrich_von_Lichtenstein Creative Commons License 2020.04.07 -1 0 2422

Ki állította, hogy hunok által vezetett tömegben ne lettek volna germánok???

 

Ugyanakkor 761-ben -- a német-svájci határ közelében -- ki beszél hunokról? Amikor már a KM-ből is vagy 250-300 évvel korábban eltűntek az igazi hunok, miután korábbi alattvalóik -- gepidák stb. -- péppé verték őket a Nedao melletti csatában (~455).

 

"...Teutgaer... és tót (teuton) szóalak..."

 

Igen, ez egy "tűpontos" meghatározás: tót = teuton. :-DD (És ne fáraszd magad: megnéztem az etimológiai kapcsolatot.)

Csak éppen még mindig nem világos, hogy egy valószínűleg alemann fickónak (Teutgaer) mi köze van a magyarokhoz?

És mi ebben a történelemhamisítás???

 

Király Péternek kellett volna bizonyítani a kapcsolatot. Csak éppen nem tette meg! :-(((

Előzmény: rigeroi (2421)
rigeroi Creative Commons License 2020.04.04 -1 0 2421

Tényleg, ki ezek a személyek?

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=154368897&t=9111571

 

 

 

Ulrich úgy tesz, mintha a hunok közök nem lettek volna germánok.

 

 

van két név Hungaer és Teutgaer 

 

hun és tót (teuton) szóalak

 

 

a 2. megjegyzés:

ennek a Hungaer nevű fazonnak bármi köze lenne a magyarokhoz???

 

szerintem majd mindenki úgy tartja, h az onogurokhoz van köze a 7-8.századi hungarius nevezetűeknek

 

3. megjegyzés:

egy Baden-Württembergi városka (Liptingen) környékén lévő birtokát (föld, erdő, rét. legelő stb. stb.) adományozza a kolostornak 761-ben.

 

a szerződés szövege alapján nagyon erőszakos a megszövegezés, még az utódait is büntetéssel fenyegeti

2 uncia arany = 50 g aranyat

3 font ezüstöt = 300 g ezüst

 

kéne fizetnie, ha az adományt meg akarná kérdőjelezni a jövőben? jól értem?

amig el nem áll ettől a szándékától?

 

Jokki Creative Commons License 2020.03.31 -3 0 2420

Vigyázzunk nagyjainkra és értékeinkre!

A vírushisztéria a tetőre hágott, nagyjaink, akik tanítják a népet az igazságra, veszélyben vannak! Megpróbálják majd eltenni őket láb alól és ráfogni a vírusra!

 

Pap Gábor, Szántai Lajos, Dr. Varga Tibor, Obrusánszky Borbála, Grandpierre Atilla, mind veszélyben lehetnek! Aki a közelüjben van vigyázzon rájuk, figyeljetek, mert nagy aljasságok készülődnek!

rigeroi Creative Commons License 2020.03.26 -2 0 2419

igen, úgy volt  a hunoknál és a magyaroknál is, mint a sherpáknál

 

amilyen napon születtél olyan nevet kaptál.

 

azaz egybeesett a születésnap és a névnap

rigeroi Creative Commons License 2020.03.25 -2 0 2418

Mani evangéliumának neve:

 

Ertenk or Ardhang/Arzhang (ancient Persian: artha-thanha ≈ "message of truth")

 

 

Arzhang (Middle Persian: Ārdahang‎; Persian: ارژنگ‎, romanizedAržang or Ārzhang; Coptic: Eikōn; Parthian: dw bwngʾhyg [dō bunɣāhīg], meaning "Worthy"),

 

azaz érdem(-leges)

(az ért, érdem az ó-altai nyelvekben is ugyanaz és most már az ó-perzsát is mellé lehet tenni)

Előzmény: rigeroi (2417)
rigeroi Creative Commons License 2020.03.25 -1 0 2417

kereszténység közép-Ázsiában:

 

Afrikaans8 Creative Commons License 2020.03.17 0 0 2415
Jokki Creative Commons License 2020.03.10 -1 3 2414

Kérdés ebből mi igaz? Az eredeti szövegben tényleg avar szerepel? Egyáltalán ilyen szempontból mennyire volt megbízható egy bizánci krónikás? (Megsúgom: semennyire - míg a Képes Krónika és más magyar Krónikák cseppet sem finomkodtak időnként a magyar uralkodók tetteit sorolva, a bizánciak a legpofátlanabb és egyben a legkevésbé hihető nyalások és hízelgések tömkelegével vannak tele.)

 

Az arab forrásokról csak annyit, hogy egy biznyos Harun ar-Rasid, aki minden téren Jolly Jokernek számít. Például az időbetoldás elmélet elleni egyik legnagyobb ütőkártya is egyben, de forrás a magyarok és kazárok történetének megírásához is.

Egy a baj: az se biztos, hogy létezett! Arab forrsáok írnak rla. Vannak európai fordítások a műveiből, idéznek a műveiből latinul, görögül, arabul is.

Viszont sehol sincsenek ezek aművek. Se arabul, se más nyelven! Az arab eredeti ar-Rasid írások sehol sincsenek.

Olyanok mint Jószef kazár kagán levele, amelyre százak hivatkoznak....

csak éppen nincs sehol. Ez a levél egybéként a magyarok finnugor származásának is egyik bizonyítékának számít. De mint mondtam a levél egyszerűen nem létezik. A Sevillai egyetem levéltárában, ahol állítólag őrzik csak egy szám van. Vannak például kikérési bejegyzések a leltári számhoz, de az állítólagos kikérő egyetemnél (Cambridge) semmit se tudnak semmiféle kikérésről, se vizsgálatról, viszont az azon egyetemen állítólag elvégzett hitelesítési vizsgálat meg benne van minden Magyarországi írásban, ami ezzel a levéllel foglalkozik.

 

Csak hogy értsük mi folyik MTA körökben.

Előzmény: dzsaffar3 (2413)
dzsaffar3 Creative Commons License 2020.03.09 0 0 2413

szír forrás (Pseudo-Zakharias) az 555. évben külön említ onogurokat és bolgárokat,

-----------------

Igaz.

 

    

A t6. oldal jobb alján és a 17. oldalon.

 

Magyar Őstörténeti könyvtár, 1998,  Szádeczky- Kardoss, Az avar történelem forrásai, 16, 17. old

 

Safi

Előzmény: rigeroi (2410)
rigeroi Creative Commons License 2020.03.08 -2 0 2412

mégis miféle ember az aki egy kimutatható hazugságnak a cáfolatát 

(Vámbéry nem beszél sehol arról, h a kun szövegnek "sem nyelvészeti, sem történeti fontossága nincs")

 

és Vámbéry eredeti szövegét lepontozza.

 

miféle ember az aki a hazugság mellé áll

és nem áll ki, h ő az.

Előzmény: rigeroi (2411)
rigeroi Creative Commons License 2020.03.08 -2 0 2411

azért nagyon kimutatkozik annak a beteg lelkű előítéletes senkinek a viselkedése,

 

h lepontoz egy idézetet és nem szól hozzá, nem érvel, csak így szarakodik. 

Előzmény: rigeroi (2404)
rigeroi Creative Commons License 2020.03.08 -1 0 2410

Így se forrás, se régészet, se genetika/embertan nem igazolja a László-féle "onogur bevándorlás"-t a KM-be.

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=154064997

 

ezen nincs mit félreérteni. ez színtiszta hazugság.

 

számos régészeti lelőhely és régész igazolja az új betelepülőket 670-es években.

 

számos onogur nevezetűt említenek egykorú források a 700-as, 800-as években.

 

 

_____________

sok hamisitó meg az onogurok és a bolgárok közé egyenőségjelet tesz,

miközben egykorú forrás külön emliti őket.

 

szír forrás (Pseudo-Zakharias) az 555. évben külön említ onogurokat és bolgárokat,

 

 

 

 

 

 

rigeroi Creative Commons License 2020.02.27 -1 0 2409

mivel a törökben ez a szóalak ma már nincs, ezért mondható, h az ó-törökben se eredeti, hanem átvétel... 

 

ha azt mondod egy magát objektiv gondolkodónak képzelő embernek, h a bűn szó (ami az altai-ban is megvan) az ugyanaz mint a görög meg a latin, akkor elkerekedett szemekkel néz, h ugyan...

Előzmény: ketni (2406)
rigeroi Creative Commons License 2020.02.27 -1 0 2408

ennek utánanéztem és ez nem igaz

 

Vámbéry nem mondott olyat h "sem nyelvészeti, sem történeti fontossága nincs."

 

ellenben alapos elemzést végzett a szövegen

http://www.nytud.hu/nyk/reg/009.pdf

 

 

a  lexikon.katolikus.hu ezen cikkének szerzője hamisít

 

a pater nosterre vonatkozó kérdés is ugyanolyan hamis, mintha a magyar tekintetében kérdezné

 

Előzmény: ketni (2407)
ketni Creative Commons License 2020.02.27 0 0 2407

Honnan tudjuk biztosan, hogy a kun török nyelv volt?

 

A kun miatyánk nem biztos, hogy kun!

http://lexikon.katolikus.hu/K/kun%20Miatyánk.html

 

Ilyen kifogásokkal akarják megcáfolni, hogy nem kun írta a szöveget:

"Sommás megállapítása számos kérdést hagyott válasz nélkül: pl. egy muszlim tatárnak mi érdeke fűződött ahhoz, hogy a Pater nostert kunra fordítsa, méghozzá prot. változatban."

Például az, hogy nem volt muszlim aki írta, de török-tatároknak szólt.

Vagy hite hagyott muszlim volt. Ezt sem lehet kizárni még, ha mégoly kivételes is lehetett.

A "sommás megállapítása" jelzős szerkezet meg azt jelenti a szöveg összefüggésében, hogy hebehurgya.

Sem Vámbéry, sem Jerney nem volt hebehurgya. Ilyen oldalvágást ki kell kérni az ő nevükben.

 

Egyébként ugyan ilyen hebehurgya a többi állítás, ha az övéké az. Puszta találgatás az egész, mert nem tudjuk, hogy a szöveg hol, milyen körülmények között keletkezett.

Előzmény: rigeroi (2403)
ketni Creative Commons License 2020.02.27 0 0 2406

Bűn

 

Hogy semmiféle magyarázni való nincsen azt azért kétlem, merthogy az "ujgur meg őstörökre megy vissza".

Ehhez képest:

"Rokonokul tekinthetők a parszi vinah, továbbá hellen binew, poinh, jonoV, latin poena, punio, német Pein stb."

 

Előzmény: rigeroi (2404)
rigeroi Creative Commons License 2020.02.26 -1 0 2405

egy érdekes dolog a nyelvekben

h a kérdő-vonatkozó névmások egy hang koré épülnek

 

többnyire K és az M

 

mi mennyi mekkora melyik milyen mikor

ki hány hol hova honnan hogy

 

what where which when

who how 

 

Nanai      хаду хай хай хайду хо̄ни

N Selkup  кущяй ӄай куты кун куттар

Latin    quantum quid quis  ubi quomodo

Czech     kolik    co   kdo  kde  jak/kak

Kh Mongolian хэд юу хэн  хаа  хэрхэн

Moksha  мзя́ра мезе  кие  коса ко́да

(how much, what, who, where, how)

Előzmény: rigeroi (2403)
rigeroi Creative Commons License 2020.02.26 -2 0 2404
Előzmény: rigeroi (2403)
rigeroi Creative Commons License 2020.02.26 -1 0 2403

a kun nyelvről

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=153954593

 

"Nyelvünkben néhány jövevényszó őrzi a kun nyelv emlékét"

 

árkány (hurok) : a japán tengertől a kaukázusig ugyanaz, a törököknél épp nem az

Manchu urgan urkan

Khalkha Mongolian урхи ʊrxʲi

Lezgian гьалкъа halqa

 

tőzeg: Vámbéry szerinte a jelentése tüzelő

 

távolról se mondanám, a jász alán (ún. kun) nyelv közel állna a magyarhoz, de

átfedések vannak az altai-val

 

árok 

 

https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01451600/document

a törökkel jelentős az átfedés, de kérdéses hogy nem e későbbi hatás

és mennyire maradt meg az eredeti

 

név: kun adin adon : oszét nom

föld: kun zserde gerde : oszét зӕхх

ég:   kun kekte kükte  : oszét arv

 

BEZÉN (M > B?)

 

aztán:

rovással írtak, amit úgy akartak letagadni az ottani hivatalosok, h nem is volt írásuk se irodalmuk

 

.(Ossetian) nation till the 19th century did not have a developed writing or a written historical tradition...
(This is a flat and demeaning misrepresentation invented by state during Soviet time: Hundreds of inscriptions were documented in the "Alanian" lands between Causasus and Volga-Don interfluve, written in runiform script; the Ossetes were for centuries associated with Georgia and used Georgian script until ordered to abandon it.)

http://s155239215.onlinehome.us/turkic/27_Scythians/OssetianLanguageAbaev.htm

rigeroi Creative Commons License 2020.02.24 -1 0 2402

de ha eldöntendő, h lászló gyulának igaza volt e

 

akkor Álmos Maugerisz (az utigur) leszármazottja-e, a kérdés.

vagy Kuvrat ágon egyenesági onogur

vagy Tas Tuhutum vagy Ond v Kund v Előd

 

és akkor lehet kettős honfoglalásról beszélni.

Előzmény: rigeroi (2400)
rigeroi Creative Commons License 2020.02.24 -1 0 2401

hadiszállás át lett helyezve

új elemekkel bővült az avar birodalom 

 

nem tudunk szinte semmit a berendezkedésről és történelméről az országnak

a vallásról se nagyon. úgy van kezelve, mintha tabu lenne.

 

az avarok keresztények lettek.

előtte nem azok voltak. az onogurok korábban keresztények lettek mint ők.

 

nem tudjuk a fejedelmi rendet, a társadalommegosztást, a döntéshozatalt... 

pedig valószinűleg ha összevetnénk ammit tudunk, akkor az jönne ki, h mindben megvan ugyanaz a rend

ami sehol máshol

csak a hun világrend szerint urszág rendjében, az ordában

 

érdekes lenne tudni az avarok meséit, eszméit stb

 

vallását. ugye Napra és égre esküdött?

mindent összefüggéseiben érdemes látni. lehet beszélni népek százairól, de igazság szerint 4-5 világbirodalomról, világképről és eszmeáramlatról, életvezetésről lehet beszélni az ókorban: szkita, kinai, görög/római, hindu/buddha, babilon (ishurruk perzsia kushan) és a többi máshol (ausztrál, maja, afrika...)

 

az avarok, a hunok a szkita-kinai-babilon örökségét hordozták

a magyarok a szkitat, kis perzsiát, kis buddhat.

Előzmény: rigeroi (2400)
rigeroi Creative Commons License 2020.02.24 -2 0 2400

azért mondom h hazugság

 

mert tényszerűen léteznek régészeti leletek

amelyek arra bizonyságok, h másak mint a korábbiak.

 

ez a tény

 

fél földrészt átmozgató történelmi események is történtek 677-ben

egy középkori krónika is említi a bevándorlást.

 

az, h a másodiknak a népe volt-e vagy nem azok, az kérdés.

az, h volt bevándorlás, az szinte bizonyos, tagadása nagyban hajmázoláz.

az, h úgy volt ahogy lászló gyula gondolta vagy tévedett, nem abból indulok ki, nem eldöntendő nekem, mert nem az a kérdés.

Előzmény: Ulrich_von_Lichtenstein (2398)
rigeroi Creative Commons License 2020.02.24 -2 0 2399

érvek nélküli véleményekre én nem adok.

(anti-tekintélyelvűség)

 

főleg h ez mire érv. erről beszélünk.

A két népesség anyagi és szellemi kultúrája rengeteg vonásában különbözött egymástól. 

 

azt cáfolják h a későbbi magyarok ugyanazok a magyarok?

a magyarok 8-an voltak. 

az onogurok 3-félék meg néhányak szerint 10-félék.

meg eltelt közben 200év.

Előzmény: Ulrich_von_Lichtenstein (2398)
Ulrich_von_Lichtenstein Creative Commons License 2020.02.24 -1 0 2398

Vsz nem kellene -- ilyen könnyen -- dobálózni azzal, hogy ez vagy az az állítás hazugság. ;-)

Főleg akkor, amikor ilyeneket mondanak LGY elméletéről.

 

Révész:

"Ez a László Gyula által felvetett kettős honfoglalás elmélete, amelyet én úgy gondolom, hogy régészeti, történeti, nyelvészeti érvekkel nem lehet alátámasztani. A két népesség anyagi és szellemi kultúrája rengeteg vonásában különbözött egymástól. Amit itt nagyon sokan félreértenek ezzel kapcsolatban az az, hogy László professzor élete végéig kizárólag azt a hagyatékot tartotta magyarnak, amit mi a törzsi nemzetségi arisztokrácia hagyatékával azonosítunk. A lovas, fegyveres, illetve a gazdagon felékszerezett sírok mellett azonban azt a hatalmas köznépi tömeget, amelynek zöme szintén magyar volt, ő sohasem fogadta el magyarnak és ez nem is jelenik meg az elemzéseiben. Tehát, ezt tudnunk kell ahhoz, hogy az ő feltételezését értékelni tudjuk."”

 

Sudár:

"Ilyen szempontból sem tartható a kettős honfoglalás elmélete, de az avar és magyar temetőfeltárások sem igazolták László Gyula feltevéseit."

Előzmény: rigeroi (2395)
ketni Creative Commons License 2020.02.24 0 0 2397

"de a gyak mint gyakori

lehet köze a jok urali-török szóalakhoz (halom és sűrű értelméhez is) mivel a gyakran az sűrűn halmozottan sokszor (sok = rakás halom)"

 

Nem lehetetlen.

Viszont szerintem ez olyan jelentés módosulás, ami jóval nagyobb távolságra van az ősnyelvtől, mint a magyar értelme.

Előzmény: rigeroi (2396)
rigeroi Creative Commons License 2020.02.24 -1 0 2396

a gyak mint szúr (talán) a dug-ra megy vissza (és a gyilok-ra)

 

az igaz, h a hegy hág halom kapcsolódik a horgas alakhoz (amik kapcsolódnak a hügel hill hora holm... alakokhoz)

 

de a gyak mint gyakori

lehet köze a jok urali-török szóalakhoz (halom és sűrű értelméhez is) mivel a gyakran az sűrűn halmozottan sokszor (sok = rakás halom)

 

főleg h értelemváltozás következhetett be a hangváltással hág hegy : jok halom > sok

 

________

mellékesen

ez is mutatja vagy az egyik vagy mindkettő jövevény a finnugoroknál:

 

jo        folyó

joukko rakás

Előzmény: ketni (2394)
rigeroi Creative Commons License 2020.02.24 -1 0 2395

nyet.

 

azt állította nincs régészeti nyom, ami hazugság.

 

Mindeközben a 7. század második harmadában és a 7. század közepén kezdtek megjelenni új, a közép avar korra jellemző tárgyak, melyek egy részét hozzávetőlegesen a 7–8. század fordulójáig készítették, és legkésőbb 710 környékéig kerültek ezek a tárgyak a sírokba – többségük azonban a késő avar kor egy részében vagy egészében használatban maradt. Aztán 700 környékén is megjelentek újabb tárgytípusok, amelyek a 8. század folyamán voltak használatban (pl. az öntéssel készült ún. griffes-indás bronz övgarnitúrák, a gyorskorongolt sárga kerámia).

https://btk.ppke.hu/uploads/articles/7429/file/I-kotet_Doktori_ertekezes_SzF.pdf

 

az antropológiáskodáshoz:

 

az avarokkal 555-ben is jöttek onogurok (utigurok) : ez elfogadott tény

azok akik 670-ben is jöttek 

 

 

 

a vidékenkénti eltérő viselettípus ki is mutatták (azaz nem csak avar van, hanem van más is) 

 

Among belt-pendants chronologically grouped by É. Garam, in the early group from the cemetery in Tiszafüred (according to É. Garam from the end of the 6th century till the mid–7th century, Early Avar Period) 27 out of 64 strap-ends (cca. 50 percent), while in the late group of G a r a m 2011 (Group II, mid–7th to 8th century) only 3 out of 75 strap-ends were hinged. 

http://journals.pan.pl/Content/81613/mainfile.pdf?handler=pdf

 

 

lehet ezt keverte össze Szenthe azzá, h belső fejlődés, amikor az avar birodalmon belül levő népcsoportról van szó, akikhez százévvel később újabbak érkeztek

 

 

minden olyan teória alapból téves, amelyik a KM-ben egy darab avar népből indul ki

 

Előzmény: Ulrich_von_Lichtenstein (2393)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!