Köszi Hujnulla,az lesz.Végére köll járni ennek a dolognak is :-)
Egyszer régebben már bekukkantottam,akkor úgy tűnt valami kence van rajta, de mindegy, csak ne nyikorogjon...
Joccakát!
Puchinszki, ha majd erre jársz-->csütörtökön szerelik a verdába a zenét, jövőre összefuthatnánk egy alkalmas időpontban, azt megkukkolhatnád, ha van kedved.(had dicsekedjek már egy kicsit valakinek :-)).
szerintem próbáld ki azt hogy felhúzod a váltókar szoknyáját és ott van egy műanyagból készült gömb alakú franc. Azt fújd be wd40-el és el fog múlni. legalábbis nekem még a "B" corsánál bejött.
Az új autódhoz gratulálok.Azért gondolj bele a légzsákot a dudagombbal összekombinálták volna.Ezért van "oldalt"elhelyezve.Szerintem meg lehet szokni.Volt Ignisem ott is oldalt volt,de ott nem tudtam úgy tekerni a kormányt,hogy időnként ne dudáljak.Opelnél ez nincs.
Múlt szombaton átvettem régóta várt Corsamat,amit azóta apám használ!:)Mivel még nincs rajta téli gumi,addig ő jár vele én pedig az ő G Astrájával.Eddig nagyon tetszik,igazi kis városi autó.Én főleg itt is fogom használni.1.4-es 3ajtós,fekete Enjoy Optima csomaggal,klímás+elektromos tükör,riasztó,ködlámpa,MP3,piros belső (az öv sajnos nem az,pedig azt igérték).Szóval remélem a héten lesz téli gumi és "átvehetem" az autóm:))Ha csinálok képet vhogy feltöltöm.Addig is mindenkinek Kellemes ünnepeket!
Végül sikerült elhozni az autót pénteken (1.3 CDTI). Sajnos csak kb. 40 kilométert tettem bele eddig. Aztán maradt a garázsban, még a régi Corsát nyúzom.
Először a negatívumokról írnék, csak mert ilyen szőrözős kedvemben vagyok, pozitívumokról később. Szóval Corsa B vs. Corsa C - messze nem azonos (40000 vs 40) megtett kilométerrel :)
Első benyomások: mintha kisebb lenne a kormány átmérője a Corsa B-hez képest, ami kissé zavaró így elsőre. A szervó egyelőre szokatlan, nagyobb sebességeknél (>50 km/h) hiányzik a nem szervós élmény: kicsi erőbefektetéssel, akár két ujjal is tudom navigálni az autót a régiben, ezzel szemben az új esetében nagyobb erőt kell kifejtenem, hogy megmozdítsam a kormányt, onnantól kezdve viszont már könnyebb. (A kormány formájának köszönehetően el kell felejtenem a régi kéztartást.) Kár, hogy nem lehet kikapcsolni a szervót, kíváncsi lennék, úgy milyen a kormányzás. Pláne, hogy a használati utasításban írják, ha a szervó valami miatt meghibásodik és kikapcsol, az autó tovább használható, nem kell trélerre pakolni.
Egy hátborzongató jelenet: nagyon rossz idő volt, mikor hazaérkeztem az autóval, a ház előtt féloldalasan álltam meg az útpadkán, ahogy szoktam. Akkora szél volt, hogy kinyitva a vezetőoldali ajtót, a szél rögtön kicsapta ütközésig, a féloldalas felállás még rátett egy lapáttal a sebességre; ennek eredményeképpen az ajtó egy jól hallható reccsenést produkált. Ajaj.
Mintha erősebben kéne becsapni az ajtókat, a réginél kialakult erőbevetés nem csukja be.
Még a kormányról: nem értem, a dudát miért kellett elcseszni az oldalra kitett két kis nyomógombbal. Ez teljesen érthetetlen számomra: ha egyszer felmerül valami vészhelyzet, amikor a dudát kell használni, az értelmes dolog szerintem az, hogy tudom, csak bele kell ütni oda se nézve egy jó nagyot a kormány közepébe, aztán kész. Itt meg keressem meg az ujjaimmal azt a kis kapcsolót. :( Röhej.
Amin jót mulattam (magamon): első tankolásnál lestem egy nagyot a tanksapkára gúvadt szemekkel, hogy hol van a kulcslyuk? Aztán fel lettem világosítva, hogy elektromos. Ja, így már oké a dolog :))
A pozitívumokról majd később, biztos vagyok benne, hogy lesznek azok is! :)
hülyeséget írtam, mert a gázpedál az ami birizgálja a talpam, szóval fékezés után, ha gázt adok, akkor szokott egy kis kattanás hallatszódni + érződni a GÁZPEDÁL -on, persze az ABS is csinál ilyet, de az teljesen más, + csúszós út, stb.
Sajnos az előbb rosszul írtam, nem féket akartam :))
Nem a blokkolásgátló miatt van ez? Szerintem arról beszélsz, egyébként nem értem hogyan pöckölgeti a lábad a fékpedál ha fékezés után rálépsz a gázra (!).
Az ABS "rugdossa" a fékpedált vissza akkor, ha a kerék meg akar csúszni. Havon, jeges úton ez enyhén nyomott fékpedálnál is tapasztalható.
Most h. nyúzom a vadi új autóm, én olyat vettem észre, hogy a híres elektromos fékpedál, pöckölgeti alulról a talpam, :) persze nem nagyon, csak épphogy érezni. Ti tapasztaltatok ilyet? Főleg olyankor vettem észre, mikor mondjuk haladok 5 -ben fékezek picit, és ujra kezdek gyorsitani, enyhe gázadással (még kímélem az autót telitalpas gázról szó sincs)
hmm??? jó a kérdés? vagy cseréljem le a cipőm/talpam ??
Amúgy nekem 67 ezernél volt fékbetétcsere elöl és tárcsaszabályozás. Gondolkodtam a tárcsacserén, de a szerviz aszonta döntsem el én. Szerintük 1 beszabályozással még sokáog elmegy az eredeti tárcsa is. Beszabályoztattam. Aszonta a szervizes, hogy az első 50-100 km-en kíméljem, hogy prímán öszekopjanak. Hát kíméltem. De azt vettem észre, hogy mintha ugyanúgy rázna mint előtte. Eltelt az 50, eltelt a 100 km, de semmi. Aztán 1000 km után olyanná vált a fék, mintha új lenne! Nagyon jól fog, semmi berázás nagy tempóról fékezésnél! Szóval kicsit többet kellett várnom az összekopásra, de nem bántam meg hogy nem cseréltem tárcsát.(most 77 ezer km van benne)
Neem,bebebe!Mostmár jó,kivettük, beraktuk és zőőd.Sajna a napikm/összeskm kijelzőnél megsérült a led, és csak fűzöldet tudtam szerezni(a másik fajta libafoszöld :-( ) A fric-led meg tökjózöld.No mindegy, nekem tetszik.Atom!!!
Én is nemrég voltam 2 évesen (nekem is 1.0 C Corsa 27000 km-el :-)) ). Ott voltam végig, a hátsó fékek mint az újak, de az elsők is még legalább ennyit elmennek. Nem mértem meg, de ránézésre az elsők olyan 1 cm körüliek voltak. Én nyomom neki, de használom a motorféket, és időben lassítok, nem az utolsó pillanatban satuzok. A hátsókat nem hiszem, hogy cserélni kell, az elsőket meg könnyen leellenőrizheted, ha leveszed az egyik első kereket, meg tudod nézni milyen vastag a fékbetét.
Sztem a fékbetétkopás vezetési stílus függő, ha rohansz 1000-rel állandóan, aztán beleállsz a fékbe, meg nem használsz motorféket stb. De azért 27e-nél többet kellene bírnia.....
De hát Isten és a szakszervízek útjai kifükészhetetlenek.....