Ha valaki kiszed mindenfélét az autójából, az nem járjon a Kós Károly sétányon, mert ott majdnem minden nap méregetik az autókat, ám megfigyelésem szerint leginkább a mikróbuszokat, kisteherautókat és a régi szakadt keleti romokat szokták megállítani, újabbakat soha.
sirk: közúti KPM-es ellenőrzésnél csak a katalizátor tud gondot okozni, léxűrő, sportdob nem nagyon, attól max. a hangja nagyobb. Amúgy Wankel-tuning kapcsán szerintem Kincses urat kéne kifaggatni :)
A 0.2-t csak mondtam, ennek ellenére a gép nagyon egyenletesen fogyaszt.. Múltkor is rögögött a kutas, amikor mondtam neki, hogy tele kérem, 52 liter fog belemenni. Aztán nézett amikor 51.95-nél állt meg a számláló... :)))
Nemtom, hogy hogyan viselkednek, mert ilyen KPM-es képződményt én se láttam még út szélén mérni :) Ezek csak a lehetőségek, amiket leírtam, (na jó, a helyszíni kivégzés csak vicc volt;) meg hát olyan mesélte most, aki rendőrök között forog nap mint nap. Többet nemtok :)
Ezeken (direktszuro + kipuf) en is kurvara gondolkodom, irgalmatlan fojtas van a wankelen... De ha kikapom a 2 utanegetot (ezek vannak nekem katalizator helyett) akkor olyan ertekeim lesznek, hogy fel is akasztanak... :))
Ezenkivul a dob csak brutal rozsdamentes acel lehet, mert szeteg, meg mindegy-e, hogy milyen direktszurot kap a wankel...??
Mivel én nem értek az autóhoz és szag után nem tudok CO-t mérni, továbbá számítógép vezérli a motort, nem hiszem hogy lefoglalhatják. Legfeljebb elzavarnak zöldkártyára. De az elmúlt 10 évben sem állítottak meg, remélem, hogy a következő 10-ben sem fognak. Amúgy ők inkább macerálják a trabantokat meg ladákat mivel ott több rosszat találnak, mint a nyugat gépek között. Amúgy ha szétég, vagy összetörik a katalizátor belseje, akkor is lehet hasonlóan rossz a CO.
Namármost, erre azt mondták itt nekem, hogy a KPM fehér Astra kombikkal szokott ellenőrzést végezni az út szélén. Rendőrrel szoktak lenni. A gond az, hogy ők értenek hozzá, szóval kidumálni problémás :) Ha kisebb eltérés van, akkor csak elküldenek kötelező ellenőrzésre, ha nagyobb az eltérés (mint pl. katalizátor hiánya miatt a CO felugrik 0,1-0,2-ről 2-re), akkor pl. feljelentés/autó lefoglalása, "helyszínen fejbelövés" :)), stb.. Persze ilyet még senki se látott, de elvileg ezek a lehetőségek...
Asszem maradok a sportkatalizátor gondolatánál :) Majd 1x...
Ha az útszélén állítanak meg, akkor meg valahogy majd kidumálom magam. (hideg a motor stb.) kívülről úgysem látja hogy nincs rajta a katalizátor, csak a mért eredmény lehet rossz. :))
Ja, és egy tipp gyújtókábelekkel kapcsolatban. Picit egyenletlen volt az alapjárat, gondoltam, meg kéne nézni a gyújtókábeleket. Mint kiderült, a régi motoromon majdnem új gyáriak vannak, hát nosza. Csere közben mosolyogva tapasztaltam, hogy a kisjapánok ráírják a kábelre, mikor gyártották :) Na most a motoron 1989-es volt mind, szóval még az eredetiek. Az újakon 1996-1999 volt, szal kicseréltem. Érezhető a különbség :)
Amit nekem meséltek gyújtókábellel kapcsolatban: idővel normális használat során is elhasználódnak, nem szigetel eléggé a burkolat, lyukacsossá válik, ennek eredményeképpen "áthúz a szikra", nem ott szikrázik mindig, ahol kell. Éjszaka, teljes sötétségben nézve érdekes látvány ;)
Szóval, szerintem ha valakinek régebbi Mazdája van, érdemes esetleg ránézni a kábelekre, hátha még a tizensok éves kábelek vannak rajta ;) Ami nem azt jelenti, hogy feltétlenül rosszak, csak...
(A '88-'91 626GT-s (16szelepes) motorhoz nem jó semmilyen utángyártott se - legalábbis ez a tapasztalat. A gyári meg huszonvalahány ezer/4db.)
Elvittem egy kipufogóshoz a gépet aki potom 4000-ért készített egy "egyenes" csövet az eredetivel megegyezző talpakkal és rögzítéssel. A régi katalizátort pedig hazavittem egészben. Műszakin, zöldkártyán nem megy át így, viszont van otthon szerelőakna a garázsban és a vizsgák előtt visszrakom a katalizátort sk. Kb. 30 perc az egész. A motort és a lambdaszondát nem érdekli az egész, csak egy plusz folytástól szabadultak meg :)
Én a 323F-be raktam Shell Vpower Racinget, hát nem éreztem tôle semmit. EVO 99-et tankoltam 1x a Xedosba (nem is olyan rég), dettó semmi hatást nem tapasztaltam sem alacsony, sem magas fordulatszámon. Illetve egy dolgot mégis, olyan 0.2 literrel többet evett a gép belôle, mint a "hagyományos" benzinbôl.
szantosz: csak úgy lekaptad a katalizátort? Műszakin mit szólnak? És - bár sok esély nincs rá, de - ha ellenőriznek az úton? :) Engem eddig ezek tartottak vissza...
Netpostman: Magnummal nekem annyi bajom van, hogy egyrészt elég fura volt a kiszolgálás - enyhén szólva hülyére vettek -, másrészt majdnem elcseszték a sportszűrőmet, harmadrészt érdekes dolgokat hallottam a munkavégzésükről ("engedély nélkül dolgoznak", "barbármunka", "életveszélyes leültetések, rugóelvágások"...) Ettől még a szűrőjük lehet jó :)) Csak éppen én nem megyek oda többet, ettől még másnak bejöhet...
Nekem 90-es 323 F 1.8 GT-m van, Mongoose betét szűrővel, határozottan nyomatékosabb lett alacsony fordulaton. A V-povert stopperrel teszteltem, de nekem egy dekával se ment tőle jobban az autó mint a mezei 95-el. Én is cc 150 Hp-vel számolok, mivel a gép motorszám alapján 140 Hp volt gyárilag (Mo-on nem forgalmazták, nyugaton is ritka) és lekerült róla a katalizátor, meg kapott egy sport szűrőt. Saját mérés szerint 7.8-7.9 között gyorsul 100-ra és leforog 210-ig (itt megy be a pirosba 7000-nél). Érdekes, hogy a katalizátor levételtől csendesebb lett belülről, a rádiót azóta alacsonyabb hangerőn lehet hallgatni. Igaz kívülről egy kicsit hangosabb lett, a hátsó dob morog jobban, de nem veszélyes, még mindig jóval csöndesebb mint az itthon megszokott sportdobk.
Úgy látszik, ez az összeomlós/adatvesztős dolog járványszerű. Részvétem, Caris, át tudom érezni a veszteség súlyát :-) Nekem jún.8 az utolsó mentésem. (A t. társaságból Semmi Cicó érintett, őt kell valahogy kiengesztelnem a késlekedésért. Ha mondok egy halvány hidrotőke -t és megyek egy sörrel, az jó?!?)
Sportszűrő, sportgyertya, sportdob, (valamint sportszivargyújtó és sportorvos) ügyben csak annyit mondanék, hogy nem olyan egyszerű ez a dolog, hogy X nemjó, Y jó. Elsőre csak annyit, hogy az abszolút "untrendi" magnumos direktszűrővel semmi baja a GT-R-nek, sőt... Ha van érdeklődés, menjünk bele mélyebben a témába, konkrét tapasztalatokkal.
emprise: hát nagy különbség tényleg nincs, de múltkor próbából visszaraktam a papírszűrőt, és tök' szokatlan volt, nem akart ugrani annyira. Szóval mégis csak ér valamit...
SyL: hát ha túl nagy előgyújtása lesz, akkor "csörög" a motor, ami nem egészséges, hosszú távon állítólag szétverhet ezt-azt (ha belegondolsz, hogy a dugattyú még fel se ér a helyére, de már indulna is visszafele... igencsak igénybe veszi az alkatrészeket, valószínűleg befeszül minden) Különben a tieden hiába állítgatod ha jól tudom, mert a számítógép utánaállít. A gyújtásállításhoz valami kábelt asszem le kell testelni, hogy ne pofázzon bele a kompjúter :)
Amikor a régi motor volt még az autómban, és jó szellős volt a kipufogórendszer, egy Mazda-szervízben előbbre rakták picit a gyújtást, meg "állítgattak ezt-azt", utána óra szerint 240-et ment :) Szóval végülis van még tartalék abban a motorban, de én nem állítgatnám azért el sajátkezűleg. A régi 626-osnál bátrabb voltam, ott nem volt számítógép, meg hát jóval egyszerűbb a karburátoros motor.
Az 5-6 fokot úgy számoltam ki, hogy megmértem az állító csavar pereme, és az elosztó tengelye közti távolságot, ekkor megvan ugye a sugár, ebből ki lehet számolni a kör kerületét, ezt elosztod 360-nal, máris megvan, egy fok hány mm :)) Különben nagyjából pont egy mm lett. Persze erre nem alapoznék semmit, de kísérletezni jó volt :)
Evo99+-ra Gangsta is azt mondta, hogy jobban ment tőle a 323F-je. Nyomta egyenletesen a gázpedált tankolás után, majd amikor felért a benzin a motorig, elkezdett magától gyorsulni :)
Az Evo99 nekem nagyon bejön. Sokkal egyenletesebben jár a motor, egyenletesebben húz és alacsony fordulatszámon is könnyen kezelhető a motor, így 30-cal 4.-ben lehet :