SyL: a '88-'91 626GT coupe-kban sebességfüggő szervókormány van, hidd már el :) Jó is az, nagyobb sebességnél sokkal jobban érezni az utat. Tekerd szét a km-spirált (az alsó és felső spirál középen szétcsavarható a motortérben), aztán megtudod, milyen az, amikor nem keményíti be :)) Engem nagyon zavart.
SzaboZE: Ha megvannak az arak es Siofok is csekkolva, akkor nyomd az infot es tavabbitom a csapat fele. (M7 autopalya: asszem Erdnel meg mindig javitasok vannak, Bp fele fel sem lehet menni a palyara!)
Kormany-rangatas: Hat ha valaki Erdrol a 6-os uton jon Budapest fele, siman kiprobalhatja ezt a tipusu mutatvanyt! Csak vigyazzatok! Nekem is 195/60/R15 van fent es nalam is ezt csinalja! Szerintem ez nem futomu hiba (fel eve lett megcsinaltatva!) hanem a szeles gumit jobban elhuzza az uthiba, nem?! :-o
SyL: sebességfüggő szervo: nagyobb sebességnél csökkenti a rásegítést. Ez arra jó, hogy ne tudd 100-as sebességnél csak úgy ráncigálni a kormányt. Stabilabban uralható az autó.
Köszi de azt hiszem a Mesteréknél fogom megnézetni, most tudtam meg hogy ök is megcsinálják.
***KoWeeKhay
Annyira talán nekem nem vészes hogy kirántja, inkább csak megprobálja el tekerni egy bizonyos irányba. Persze ut burkolati hibától fugg, buszok által felgyurt részen figyelni kell mert könnyen el kanyarodik. Nekem a rugóimmal nem lehet baj, mert 2 éve rakattam bele bontott, viszonylag jó állapotut, mert az enyémböl 2 menet le volt vágva, igy állandóan leért a bukkaknókon, fekvözsernyákokon, szikrázott az alja.
***Pigmy
Szivesen megnéznék én is most már egy másikat, mert az enyémet ugy megszoktam az évek alatt, hogy azt sem tudom hogy mi a normális nála. :))
Bármikor, ha irsz mailt, megbeszéljuk. De akár a köv. talin is, ha máskor nem.
Az enyém egyébként 626 2.0i Dohc 16v Coupe Kat.
Tied???
Mi ez a sebesség fuggö servo ?? Csak poen, nem?
Ja az irtad hogy tiltásig pörgetve, kapta ki a kezedböl. Az nem csoda, mert ilyen nyomatéknál ha az eggyik kerék megpattan és visszaérkezik a földre, ujra asztfaltot fog a gumi, akkor simán ezt csinálja.
Én még a héten vagyok, utána nyaralok, szóval a talit le kell szervezni. Caris, Gangstaboy, itt kellene egy kis segítség. Viszont Siófokot le tudom csekkolni élőben, mivel a közelben leszünk. 20-tól már leszek. Addig megpróbálok benézni, ha valami fontos van, telefon. Mivel nem leszek online, egy összekötő kell a fórum és köztem! :))
Szóval: a parkoló, amit korábban nézegettem a Velencei tónál, elvileg bérelhető. (Közvetlen tó part, zártan, mellette büfé, strand.) Ennek árajánlata lesz folyamatban és Siófok jövő héten. A pálya odáig szabadon járható (nincs lezárás jelenleg). A parkoló jelenlegi felállásban 690Ft/nap/autó. (Ezzel persze nincs lezárva csak nekünk) Viszont az ára miatt tegnap délelőtt volt hely (olyan 20-25). Szóval kiváncsi leszek az árra.
Musty: nekem nem melegszik számottevően a középkonzol. Nem lehet, hogy egy fűtéscső lekandikál? Légkondi van? :)
reg nem csevegtem de jelenleg meg par napig nincs otthon netem.viszont probalgatom az "uj" BA-s 323f est es egy kerdest tennek fel.Miert melegszik a kozepso konzol hosszu tavon?
ahol a magno van.ontja a labamhoz a levegot.en talan a kipufogora tippelek hogy felmelegit vmi femet de azert ez huzos volna.Koccci
A talira nemtom mekkora eséllyel, de lehet hogy jön MX-6. Gondolom megnéznéd... :))
Inkabb a kisebbek erdekelnek: MX3. Mivel az ukranok jol odacsaptak a Su27 -est, igy nem tudom Hradecbe mennek -e. Augusztus kozepen remelem mar lesz pontosabb program. Ha nem mondjak vissza az ukranok a 7 Mig29 -est, meg az oroszok is hoznak valami nyalanksagot, akkor inkabb oda. Meg eleg kezdetleges program van fenn, de szo van egy-ket bombazorol, es megszelloztettek egy F117 -est, bar ez utobbi eleg valoszinutlen. Kovetkezo het Pecsvarad, autos trial verseny. Igy ez nem valoszinu, hogy belefer.
Igazad van; en csak a hatso dobokrol irtam.
(Mi az, hogy a "hatso dob csere nem egyenlo tuning"?!? Akkor egy jólirányzott oneill-matrica sem az? Pedig a bótban aszonták: a nagyonsárga + 3 lóerő, a kék meg +5 :-)))
bar kozel mindennel egyetertek, amit ide irtal, egy gondolattal azert hadd toldjalak meg :)
a "gyari" kipufogok nem (csak) azert dragabbak, mert markasak, hanem azert, mert nem hasrautes alapjan keszulnek :) valoszinutlennek tartom, hogy a magyar autotuningipar (brrr) egyik jeles muveloje (pl. Kiss Jozsi) barmifele aramlastani vizsgalatokat vegezne mondjuk egy leomlon vagy egy kozepso dobon. foleg, hogy ezeket leginkabb probalgatas utjan lehet kikiserletezni.
a hatso dob az mas teszta, persze ott sem art, ha az elobbi vizsgalatokat valaki elvegzi, de nem szamit annyit. szoval aki teheti es megengedheti maganak, az mindenkeppen valasszon "markas" kipufogotuningot (hatso dob csere nem egyenlo tuning!).
en a magam reszerol ezt mar probaltam, nagyszeru hangja van ;)
jah es ha magyar kipufogosnal tetetitek fel az uj rendszert, feltetlen nezzetek meg kezzel, hogy ha jol megrancigaljatok, akkor ne erjen bele sehol a karosszeriaba.
Hátsó dob, katalizátor: szerintem szépen (de nem túl hangosan) szóló dobot lehet 15ezertől szerezni ügyes kipufogósoknál. A saját gyártmányok (közül a jobbak) semmivel sem rosszabbak, mint a márkás "univerzális"-ok. A márkás tipus-specifikus dobok nagyon drágák; jóindulattal tételezzük fel, hogy a fejlesztőmunka, az illesztgetés költségét kell megfizetni. Szóval egy jó kipufogós megoldja a problémát, pláne ha ott az eredeti mintának.
A "sport katalizátorok" ügyében nagy a szélhámozás. Egy sima (nem sport) szerintem 30ezer körül elérhető, nekem konkrétan 34ezret mondott a ProExhaust, de a "sport" az százezrek kérdése. Aki 30 környékén igér sportkatalizátort, az vagy kevéssé tájékozott, vagy nagyon is az, csak jól át akar verni... (A normális katalizátornak kerámia teste van, ami normál utcai körülmények között jól tűri a megpróbáltatásokat, de nem szereti sem az olajat, sem az üzemanyagot. Ehhez képest a sportkatalizátor fémből van, amit nem tesz azonnal tönkre, ha egy kis üzemanyag elégne a környékén/benne. - amikor a versenyautók durrognak, lángolnak. A sportkatalizátor annyira drága, hogy pl. a rally OB-n futó versenyautók többségében is inkább a simát cserélgetik, minthogy megvegyék a "sport"ot. Az is igaz, hogy egy verseny után kidobni jobb a 30ezres egyszerűt... Szal én úgy tudom, hogy sportkatalizátor a versenyautók közül is csak azokban van /egy darabig/, amikben ez a "széria", tehát a WRCk és egy két komoly, eleve versenyautónak épült gép.)
Egy dolog lehet még emögött a 30ezres sportkatalizátor mögött: sima kerámia, csak valami szabadabb áramlású darab. /Hát ez hosszú lett és unalmas, bocs./
Hi. Ez a kormánykirántás nekem is így van. Igaz csak azóta mióta kb másfél hónapja egy kicsit szétcsaptam a futóművet egy versenyen. Viszont kiderült hogy ki is van lágyulva az első rugóm. Ma vettem bontóban egyet, és jövő héten megy cserére. Állítólag akkor megszűnik a kéztörő kormányrántás.
De ezuzel infokat én is szivesen fogadnék.
Ha kisebb eltérés van, akkor csak elküldenek kötelező ellenőrzésre, ha nagyobb az eltérés (mint pl. katalizátor hiánya miatt a CO felugrik 0,1-0,2-ről 2-re), akkor pl. feljelentés/autó lefoglalása, "helyszínen fejbelövés" :)), stb.. Persze ilyet még senki se látott, de elvileg ezek a lehetőségek.
Epp mostanaban esett meg velem. Gyornel haromszor egymas utan lattam merokocsit. Eloszorre leallitott. Katalizator nincs/nem volt. Igy vettem, nem En beleztettem ki. 15 napra lekorlatoztak a zold kartyat. 1 folotti ertek volt. Az elottem levo Skodas mar ugy ugrott ki a kocsibol, hog ket het mulva lejar a zoldkartyaja, de az O 9 -es erteke meg jo volt :-). 30k minusz, es meg 8 honap is veszett a zoldkartyabol. SzaboZE -nek, mielott probalkozna :-). Velem leveleztel a HIX -rol a 323F -emrol.
SyL: különben egyszer szívesen összehasonlítanám azt a GT-det az enyémmel, még sose láttam másikat, hátha feltűnnének a különbségek, mi jó, mi nem jó. Magyarul fogalmazva, egyszer megnéznék már egy működőt is :))
SyL: azt tudod, hogy a tiedben is sebességfüggő szervókormány van?:) Minél gyorsabban mész, annál jobban leveszi a szervót. Különben el bírom képzelni, hogy vacak úton elhúzza a kormányt, nekem a napokban akkor is elrántotta, amikor tiltásig pörgetve beraktam kettőbe egy buszok által felgyűrt útszakaszon. De aztán nemtom, hogy fékezéskor ez normális-e... Gumi nekem is ugyanakkora, mint neked.
Futóművet a Szentendrein állíttattam, kerekenként 800 forint volt, azóta minden rendben. Ha kell, este megnézem a pontos címet.
Mindjárt leteszem a lantot és rohanok haza, már csak 40 perc :D
Allitottam a gyujtáson, most kicsit simábban
megy alapon a motor. Aztán lehet hogy csak én érzem, és a computer simán vissza szabályozza.:))
Azt miért csinálhatja szerintetek, hogy kiviszi a kezemböl a kormányt, hogy ha egyenetlen ut feluleten kezdek fékezni?
Ha egyenes sima talajon akkor nem tekeri el a kormányt, full egyenesen meg áll!
Széles gumiktól? (gyárilag 195/60/R15) ez van nekem is.
Futómu állitást hol csinálnak profin a mazdákon??
Mesterék is csinálnak?
Hát ha valaki nagyon parázik az út széli mérőktől, elő kell kaparni a jogszabályokat egy ismerős CD-jogtárából, és megnézni. Ők is csak törvények alapján dolgoznak. Ha meg nem - mert ilyen is van -, akkor fel kell őket homályosítani ott helyszínileg :) Jogállamban élünk, vagy mi. Még ha nem is látszik mindig :))
Szóval akkor karácsonyra kipuffot kérjek a nagycsaládtól? :)
A sportkatalizátor milyen (ár, tulajdonságok, élettartam)? Igazából nagyon parázom az útszéli méricskélőktől, mert a zöldkártyámat kissé elcseszte a kereskedő: 2004.07.03-ig szól, természetesen 2002.07.02-án igazoltattak, és egy kicsit gyanús volt az időpont...
ja, és most látszik, hogy a kasztni elejét egy az egyben lecserélték...
Zs Zs: ha csak hátsó dobról beszélünk - sokan csak ezt cserélik le -, ahogy én észrevettem, van 20ezer körül, hallottam Bontexnél 45-ről is, biztos vannak drágábbak is. Némelyik dob olyan, hogy több típusra használható, ezért hegesztgetni kell a felrakáshoz - az meg persze munkadíj. A Bontexes nem olyan, azt tudom.
Kosaraztam régen, de sajna a 162 centit még mindig nem sikerült átlépni :)
Az alattunk lévő lakástól meg kifejezetten jó ötlet, mert akkor ha megint rosszul teszem be a mosógép csövét, egyből autót is mosok :)
Árakat tudna valaki mondogatni?
Persze hogy van lakótelepi megoldás!:) Megveszed az alattad levő lakást, beparkolsz a saját fürdődbre, és már csak a menyezetet kell kibontani+egy létrát beszerezni, hacsak nem vagy kosaras.
:))))
Csak ülök és mesélek :
Nyíregyházán anno az autóklub szerelőműhelyét sikerült akna nélkül megtervezni és kivitelezni - valahogy mégis hiányzott a szerelőknek ( persze abban az időben még nem voltak olyan úri huncuttságos emelők mint manapság ). Na, erre nekiálltak ásni két lyukat a terem közepén - erre meg az épület statikailag életveszélyes állapotba került ... szóval jól gondold meg ezt a fürdőszobás szerelőaknát !!! :-)))