Sziasztok,érdkelődnék,hogy valaki tudna-e segíteni egy c20let motorkódos veci 4x4 hibakód kiolvasásban? Ehhez még asszem csak a tech1 kiolvasó a jó. Tegnap próbáltuk opcommal kiolvasni a hibát,de az is inkább az újabb autókhoz jó (vecit csak '92-ben gyártották a gép szerint).Aztán elmentem egy másik ismerősömhöz akinek van egy másfajta kiolvasója,na ott már elkezdett "beszélgetni" a motorcomputerrel de a 4x4-et ott sem sikerült beszédre bírni. Sajnos akihez jártam idáig hibakódot olvastatni attól egyszerűen elvitték autóstól amire épp a rákötötte a gépét. Ha esetleg valaki tudna segíteni, budapesti (esetleg pestkörnyéki) címet adni, azt nagyon megköszönném.
Na azert mondom,hogy meg kell gondolni mennyit adhat ki az ember.... Ha tobbet,akkor johet az ugymond minosegi,de a te peldadbol kiindulva 1 alsobb kategorias is jol vegzi dolgat.... Mondjuk en karavanon el tudom kepzelni,de a sedanon nem jonne be-persze nem igy mukodik...
Én is kerestem anno tetőcsomit a caravanra. Előbb szétnéztem a gagyibbak után, mint pl obi-ban, meg hasonló helyeken kapható xarok. Speciel az obiban 22 ropi lett volna. Kimentem a norautoba és ott is volt ugyanaz a szar 12-ért, de volt saját termékük 11-ért. Utóbbit meg is vettem, és baromi jó. Nevezhető minőséginek, mert tényleg jó.
A Thule az egyik legelismertebb e teren,nekik biztosan van-igaz nem a legolcsobb,de 16.000 folott az orszag egesz teruleten hazhoz is szallitjak.....(olyan 35.000 korul lehet az egesz szett a B-s vekihez) Hasznaltan Vateran v. Teszveszen biztosan van font es azok olcsobbak....szal rajtad all milyet valasztasz....
Sziasztok, Masodik B Vectramat koptatom [ az elsot lenyultak Hollandiaban 2005-ben->nepitelet link: http://totalcar.hu/nepitelet/index.php?op=itelet&cat_id=38634 ], tanacsra lenne szuksegem: tetocsomagtartot [alap csomagtartot?] szeretnek, fingom sincs, melyik a jo marka es mit kell elkerulni. Tud valaki segiteni mit/hol/merre keressek?
Elore is koszi,
Udv es Beke
Matyko
PS: a Gepem amugy 2001 1.8 5 ajtos Comfort verzio, forgalmi szerint kek, gyakorlatilag grafitszurke-metal]. Az elsovel ellentetben ez hazai uzembehelyezesu, szervizkonyves, maximalisan szeretnivalo allapotban :)
na jó de azóta még 1 picit olajosabb lett :-D de azárt nem igazán aggódok még az olaj miatt, hallottam elég rémtörténetet manapság. ismerősöm 1.6-os vekije tél beállta óta 1 liter/1000km-t eszik, (igaz, ő nem várja meg mig az olaj is bemelegszik mielőtt elkezdi parkettázni...) meg pont pár napja 1 haverom 1.6 16V F astrájáról is kiderült h eszik annyi olajat mint az én vekim, csak éppen 20w-50es mol botondból
Aaa,a tiedet lattam-eleg csocsi... :-)) Az enyemre ra ferne 1 mosas,de hanyagolom.... Mikor a masodik omegam vettem,a motor a megnezett autok 90%-n olyan volt,hogy enni tudtal volna rola....En megi azt valasztottam amelyik olajos volt .....-kesobb az auto engem igazolt... :-))
nem is lenne ecotec motor ha nem szivárogna 1 pici olaj:) enyémből is szivárog valahonnan, de az is csak akkor ha kap 1 kis terrort :) normálisabb körülmények között nem.
Eppen ezert is szivaroghat ott,ha tul ontod.... A szimeringnek nem a legjobb.A forgattyús térben megnő a nyomás a kisebb térfogat miatt.A több olaj megpróbál valamerre elmenni de nem tud csak a dugattyúk mentén felfele.
Nekem van rajzom, de szemét vagyok. ;-) mellesleg azon nincs konkrétan jelölve semmi. Arra nem sikerült rájönni, hogy miként is működik. Mármint eddig nem figyeltem, hogy a tempomat vezérlése egy egységet képez-e az ECU-val, vagy egy külön vezérlése van. Viszont a kapcsolási rajzon egy külön vezérlésként jelöli. Ugyanakkor ez elektronikus gázpedálos, de kiépítettségben nem tempomatos gépekben maximum szerezni kell egy indexkapcsolót és egy kuplungkapcsolót, valamint tech2-vel be kell kapcsolni és már megy is. Viszont bowdenesnél a franc se tudja.
Keress meg MSN-en a kapcsolási rajz miatt. Cím az e-mail címem.
Szerintem ne adalékolj és ha a két jelzés között van félúton, akkor még ne is tölts rá olajat. Most van ideális helyen. Majd ha közelíti az alsó szintjelzőt, akkor tölts rá kb. fél litert.
Egy amatőr kérdésem volna felétek :). Ha utántöltök motorolajat érdemes-e valamilyen adalékot is tölteni? Valamint most egy kicsivel több mint a nívópálca feléig ér az olajszintem 6500 km után, mikor érdemes utántöltenem?
Ma felhívtam Istvánt, kérdezgettem egy-két dolgot tőle... kiokosított egy picit. Csak azt tudnám, hogy mi az a bal oldali nyúlvány... ? :) Szóval meg kell néznem a vezetékezés bent van-e, mert ha nincs, akkor parás a dolog.
Jah, fontos: Valaki tud kapcsolási rajzot adni a tempomathoz??? Nagyon kellene, hogy megértsem!!! Vagy próbálkozzam német fórumon?
Sikerült megoldani a problémám ideiglenesen! A váltókar mellett van a műanyag burkolat alatt vmi szelep, ami nem engedi kivenni P állásból ha nem nyomom a féket,vagy nincs gyújtás... Ez ugye azért van h ne lehessen ráindítani sebességben. Na most nekem ez a szelep szart be,egyébként ez egy műanyag 'kampót' mozgat ami már gyárilag úgy van kialakítva h ha a szelep beszarik újjal is lehet mozgatni:):) Na mi fogtuk és ezt a kampót hátradrótoztuk h ne tudjon beakadni a helyére ezáltal ne blokkolja a váltókart:)Úgyhogy már most akár rá is tudnék indítani akár D-be is, úgyhogy vigyáznom kell, dehát aki hülye halljon meg...:) Sajnos nem garanciális a javítás:) Majd intézek bele egy ilyen szart aztán lebontjuk a fél belsejét, hogy hozzáférjünk, addig is legalább megy! Ha esetleg vkinek ilyen problémája lesz tudja mi a megoldás.....
Kijelző téma halasztva (de elraktam a linkeket, köszi mindenkinek), megint nem alszik el az "engine check". Motorkopogás érzékeliő: állítólag egy piezzos cucc, ami a motor indításakor figyeli a motor "hangját" és beállítja az előgyújtást. De a motor nagyon szépen jár és húz is rendesen. Indításkor sincs semmi rendellenes.
Elkezdtem hívogatni a bontókat, hátha, de ez ennyire jellegtelen alkatrész, hogy nem is nagyon hallottak róla. Az új meg 16-18 ezer.
Hogy visszatérjek a tempomat témához: ugye a sima indexkar 10 pólusú, a tempomatos 10+4 pólusú. A léptetőmotort össze kell ugye kötni egy 10 pólusú csatin keresztül a számítógéppel? és az indexkart is a számítógéppel? Gondolom ezek a vezetékek nincsenek benne az autóban, vagy? szóval akkor nekem még kellene 4 csati is?
Az első mondatod alapján kiderül, hogy túl sokat nem értesz az autókhoz. Ha nincs pénzed normálisan eltartani az autót, akkor ne vegyél! Az ilyenek mint Te fogjátok egyből eladni, ha valami baja lesz az autónak - persze elmondva, hogy ezen mindig minden cserélve volt. Hali!
A feszítésről csak annyit, hogy talán azért vannak a vezérlésnél a feszítő görgők, hogy állandó "helyzetben" tartsák a szíjat. Ez nem generátor ékszíj.
Sosem vártam, hogy bárki könnyeket hullajtson, ha bármi problémám akad. Legyen az szíjszakadás, vagy bármi más. Így azt hiszem, hogy a Te sajnálatod nélkül is tudok majd élni.
De a személyeskedő hangnemből, és abból, hogy alig leplezetlenül beletúrtál a zsebembe, ismét rá kellett jönnöm, hogy egy magyar fórum oldalon járok, így inkább el is búcsúzom.
Az enyém tök hülye, nem komplett.:) De nem is hiányzott soha. Kb. havonta úgyis letakarítom a motoromat és ilyenkor ellenőrzök mindent. Az izzót meg vagy látom, vagy szólnak hogy kiégett.
Ha kifogy a föld nyersanyagokból - kőolajból -, akkor a russzkiknál sem lesz több, mint az amiknál, max pár nap eltérés lehet majd. Esetleg az araboknál lesz még egy darabig. Pár évvel ezelött azt mondták, hogy max 40 évig fogunk még kőolajszármazékokkal autózni...