Egy kivételes egyéniség kivételes munkásságának megtárgyalására hozom létre ezt a topikot. Legyen az bármelyik cégének bármilyen terméke, múltjának és jövőképének kritizálása, illetve azzal való szimpatizálás. Beszéljenek a tények helyettem!
A 390 kg menetkész tömeg + 75 kg sofőr = 465 kg teljes terhelhetőség valóban nem sok, úgy tűnik számomra a TM3-é. Nem hinném, hogy valami szoftverfrissítés keretében lett belőle 637 kg.
Valami nagy gebasz lehet, mert a kézikönyvekben nincs adat, de a szingapuriban benne "felejtették"?
Nézz meg pl egy LExus LS600h L -t önsúly 2550kg megengedett össztömeg meg 2760kg, kb 200-250kg a hasznos teher amit papíron tud vinni, ettől még vették és az emberek leszarják mi van a forgalmiban személyautó esetén. 4-5-600kg-t minden autó elbír, mindegy mit írnak a forgalmiba.
De biztos hogy kevés volt. És ne nekem hidd ezt el, hanem olvass el a témában fórumokat pl a Teslat legjobban vásárló norvégoknál, vagy csak lapozd végig hány oldalon téma ez.
.
És biztos hogy a Teslat magát is zavarta, ha nem igy lett volna, nem dolgoztak volna azon, hogy normál szintre fekhozzák, 172kg emeléssel.
"- Tehát a jelenlegi, európai valós adat TMY hasznos terhelésre: 562 kg + 75 kg sofőr = 637 kg."
.
.
A hozzafuznivalom, hogy valos adatkent 390kg-rol beszeltunk, mert ilyen kocsikat gyartott a Tesla. 562kg lesz majd most a modellfrissiteskor. Jelenleg a Tesla ilyet ragaszt a Model Y ajtora, es a kötözködö vagy nehezebb felfogasu nepek miatt pontosan ki is irja, mi kerhetö rajtuk szamon:
"Max combined weight of occupants and cargo should never exceed 375kg"
.
(es ez meg kevesebb is, mint a 390kg....)
.
Namost hogy ebbe beleert egy 75 kilos kis sofört vagy sem, az a norvegot nem annyira nyugtatja meg, mert egyreszt kifejezetten magasnövesuek, radasul a közhiedelemmel ellentetben BMI alapon merve 4-böl 1 ferfi es 5-böl 1 nö orvosilag köver is, tehat ott 75 kilos ferfisofört talalhatsz, de nem tipikus.
Veled ellentetben tehat a norvegok aggodnak, a ModelY szallithato sulya kapcsan pörgös, bar norvegul döcögösen olvashato topicok vannak, az elbilforumon pl jul közepe ota mar annyit irtak erröl csak a szallithato suly kerdesröl, hogy 77 oldalon at lehet lapozni a hozzaszolasokat. A fenti foto is onnan van amugy.
Azon agyalnak, hogy felszereltseggel, felnikkel hogy jön ki 10-20kg ide-oda, ök ket felnött es ket nagy gyerekkel meg merjek-e venni a ModelY-t, befer-e a sulyba 1-2 börönd ha utaznanak, es hasonlok, ez megy 77 oldalon at.
Ilyen poenok is mennek:
.
"du kjøpte de billigfelgene som er tunge? da må ungen din ta bussen hjem"
megvetted az olcso felniket amik nehezek? Akkor a gyerekeid busszal mennek haza
(erdekes hogy a norveg es a sved milyen közeli, kjøpte vs köpte, hjem vs hem, kb minden szo erthetö, van ami egy az egyben, van amin kicsit gondolkozni kell)
Nem védek semmit, Te támadasz (engem is) a valós adatokat közlése okán.
Egy másik korszak, más biztonsági előírásai mai szemmel furcsa számokat eredményezhetnek, a hasznos teher fogalma sem azonos, ezt használtad ki meglehetősen alattomos módon a Tesla elleni kampányhoz.
De szívesen meghallgatom miért nagyobb a trabi terhelhetősége a Passatnal, ha nem érzed mennyire értelmeten volt az összevetésed.
Tehát, hogy a tényeknél maradjunk jelenleg a TMY hasznos terhelése vezetővel nagyobb, mint 600 kg.
Fontos megjegyeznem, nem vagyok az elektromos autok ellen, söt meg csak a Tesla ellen sem, csak azert reagaltam a 170kg-os temara, mert Bertrand (eppen Future akarhany) elegge benezte az angol hirt, de kezd ez kicsit tulragozodni....
.
Egyebkent valahol vicces, hogy a 25 millios, 2+ tonnas Tesla vedelmeben a mar reg nem gyartott, de ujonnan is fostaliga Trabanton keresed a fogast.... :) Szoval, ha nagyon akarod, tölem akar folytathatod a Tesla vs Trabant meccset, a T betus gigaszok csatajat... :) :)
Hozzuk ki, hogy az ujrahasznositott hulladekbol keszitett kis Trabant 1.1-nek kisebb volt az ökologiai labnyoma, mint a 2-2.5 tonnas "környezetvedö" Teslanak? :) Es vitt kb ugyanannyi hasznos kg-t. :)
"Azért félelmetes, hogy az NDK-s kisautó már 15 évvel korábban is magasabb technológiai színvonalat képviselt, mint a Nyugat egyik legnépszerűbb, két kategóriával magasabb osztályban versenyző autója.... vagy mégsem.... ?"
.
.
Gondolom az tudod, hogy az altalad tereleskent peldanak odahozott Trabant 1.1-ben is pontosan VW motor volt.... De akarhogy terelsz, csak az van, hogy a Tesla 390kg terhelhetösege finoman szolva nem volt tul sok, probald mar meg ezt a tenyt feldolgozni, es tullepni ezen a teman.
Azért félelmetes, hogy az NDK-s kisautó már 15 évvel korábban is magasabb technológiai színvonalat képviselt, mint a Nyugat egyik legnépszerűbb, két kategóriával magasabb osztályban versenyző autója.... vagy mégsem.... ?