Keresés

Részletes keresés

Wicked Belzebub Creative Commons License 2022.01.24 0 0 41776

Azt nem en neztem, en a 2010-es szeriat neztem. 

Előzmény: a8lang (41770)
szilvatövis Creative Commons License 2022.01.24 0 0 41775

A 390 kg menetkész tömeg + 75 kg sofőr = 465 kg teljes terhelhetőség valóban nem sok, úgy tűnik számomra a TM3-é. Nem hinném, hogy valami szoftverfrissítés keretében lett belőle 637 kg.

 

Valami nagy gebasz lehet, mert a kézikönyvekben nincs adat, de a szingapuriban benne "felejtették"?

Ott 525+75 = 600 kg.

https://www.tesla.com/ownersmanual/modely/en_sg/GUID-E47C4A6D-528E-419C-8C57-FD3864644C34.html

https://www.tesla.com/ownersmanual/modely/en_us/GUID-E47C4A6D-528E-419C-8C57-FD3864644C34.html 

 

 

Előzmény: Warlimont (41759)
Future 184 Creative Commons License 2022.01.24 0 0 41774

Ne irigykedj.

Előzmény: tfe_tng (41773)
tfe_tng Creative Commons License 2022.01.24 0 0 41773

Ja, azóta nem indul a teslád, mi ? :)

Előzmény: Future 184 (41772)
Future 184 Creative Commons License 2022.01.24 0 0 41772

Ja, dől a pénz, már csütörtökön shortoltam.

Előzmény: JGab (41771)
JGab Creative Commons License 2022.01.24 -1 1 41771

Van egy kis vérfürdő a Wall Streeten. Piros minden. Kiszámolnád nekem, hogy hány fóccvágen cégnyit eset a TSLA az elmúlt két hónapban?

Ne mindig csak a növekedésnél legyen ez téma :)

Előzmény: Future 184 (41766)
a8lang Creative Commons License 2022.01.24 -1 0 41770

Ki mondta hogy 2016-osról van szó.

Nekem 2010-es volt, itt a forgalmiból a kép, csak 2485kg az önsúly , de akkor is... 

Előzmény: Wicked Belzebub (41769)
Wicked Belzebub Creative Commons License 2022.01.24 -1 0 41769

Az össztömeg stimmel, de üresen "csak" 2320kg...

Előzmény: a8lang (41767)
tfe_tng Creative Commons License 2022.01.24 -1 0 41768

https://www.edmunds.com/lexus/ls-600h-l/2016/sedan/features-specs/

 

Curb Weight 5,115 lbs. (2320kg)

Gross Weight 6,205 lbs. (2814kg)

 

 

Előzmény: a8lang (41767)
a8lang Creative Commons License 2022.01.24 -1 0 41767

Nézz meg pl egy LExus LS600h L  -t  önsúly 2550kg  megengedett össztömeg meg 2760kg, kb 200-250kg a hasznos teher amit papíron tud vinni, ettől még vették és az emberek leszarják mi van a forgalmiban személyautó esetén. 4-5-600kg-t minden autó elbír, mindegy mit írnak a forgalmiba.

Előzmény: Warlimont (41764)
Future 184 Creative Commons License 2022.01.24 -1 0 41766

Az új autó tulajdonságaiban benne lesz, nem kell már sokat várnod rá.

Előzmény: Warlimont (41765)
Warlimont Creative Commons License 2022.01.24 -1 1 41765

Megtaláltad közben a linket a 170kg-os súlycsökkentésről? :)

Előzmény: Future 184 (41763)
Warlimont Creative Commons License 2022.01.24 -1 1 41764

"Nem biztos, hogy ez annyira gyenge mérték"

.

De biztos hogy kevés volt. És ne nekem hidd ezt el, hanem olvass el a témában fórumokat pl a Teslat legjobban vásárló norvégoknál, vagy csak lapozd végig hány oldalon téma ez.

.

És biztos hogy a Teslat magát is zavarta, ha nem igy lett volna, nem dolgoztak volna azon, hogy normál szintre fekhozzák, 172kg emeléssel.

Előzmény: ShaReRe (41762)
Future 184 Creative Commons License 2022.01.24 -1 0 41763

Ez csak neked, új, az 5 személyes autókat már emberemlékezet óta, 380-450 kg terhelhetőséggel gyártják.

Előzmény: Warlimont (41759)
ShaReRe Creative Commons License 2022.01.24 -1 0 41762

Nem biztos, hogy ez annyira gyenge mérték. Eddig nem is érdekelt, de most megnéztem az én autóm 415kg-al terhelhető. Papucsmerdzsó.

Előzmény: Warlimont (41759)
Warlimont Creative Commons License 2022.01.24 -1 0 41761

Nyilvan ezt jelenti, persze

Előzmény: Saughassy (41760)
Saughassy Creative Commons License 2022.01.24 -1 0 41760

Nekem elég egyértelműnek tűnik: az autóban ülők és csomagjaik összsúlya.

Előzmény: Warlimont (41759)
Warlimont Creative Commons License 2022.01.24 -1 0 41759

"- Tehát a jelenlegi, európai valós adat TMY hasznos terhelésre: 562 kg + 75 kg sofőr = 637 kg."

.

.

A hozzafuznivalom, hogy valos adatkent 390kg-rol beszeltunk, mert ilyen kocsikat gyartott a Tesla. 562kg lesz majd most a modellfrissiteskor. Jelenleg a Tesla ilyet ragaszt a Model Y ajtora, es a kötözködö vagy nehezebb felfogasu nepek miatt pontosan ki is irja, mi kerhetö rajtuk szamon:

 

 

"Max combined weight of occupants and cargo should never exceed 375kg"

.

(es ez meg kevesebb is, mint a 390kg....)

.

Namost hogy ebbe beleert egy 75 kilos kis sofört vagy sem, az a norvegot nem annyira nyugtatja meg, mert egyreszt kifejezetten magasnövesuek, radasul a közhiedelemmel ellentetben BMI alapon merve 4-böl 1 ferfi es 5-böl 1 nö orvosilag köver is, tehat ott 75 kilos ferfisofört talalhatsz, de nem tipikus.

Veled ellentetben tehat a norvegok aggodnak, a ModelY szallithato sulya kapcsan pörgös, bar norvegul döcögösen olvashato topicok vannak, az elbilforumon pl jul közepe ota mar annyit irtak erröl csak a szallithato suly kerdesröl, hogy 77 oldalon at lehet lapozni a hozzaszolasokat. A fenti foto is onnan van amugy.

Azon agyalnak, hogy felszereltseggel, felnikkel hogy jön ki 10-20kg ide-oda, ök ket felnött es ket nagy gyerekkel meg merjek-e venni a ModelY-t, befer-e a sulyba  1-2 börönd ha utaznanak, es hasonlok, ez megy 77 oldalon at.

Ilyen poenok is mennek:

.

"du kjøpte de billigfelgene som er tunge? da må ungen din ta bussen hjem"

megvetted az olcso felniket amik nehezek? Akkor a gyerekeid busszal mennek haza

 

(erdekes hogy a norveg es a sved milyen közeli, kjøpte vs köpte, hjem vs hem, kb minden szo erthetö, van ami egy az egyben, van amin kicsit gondolkozni kell)

 

Előzmény: szilvatövis (41755)
Wicked Belzebub Creative Commons License 2022.01.24 -1 0 41758

Itt is ezt taglalják, van ilyen is, olyan is, de ahogy a táblázatot elnézem 525 kg az összes max terhelhetőség és van 390-es is...

 

https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/7-seater-curb-weight-and-max-payload.238008/

Előzmény: szilvatövis (41755)
ShaReRe Creative Commons License 2022.01.24 -1 0 41757

Azért, hogy ne csak Tesláról beszéljünk itt. Lex Fridman riportja Elon Musk-al. Jó hosszú, de érdemes végignézni!

 

https://www.youtube.com/watch?v=DxREm3s1scA

 

ShaReRe Creative Commons License 2022.01.24 -1 0 41756
Előzmény: ShaReRe (41754)
szilvatövis Creative Commons License 2022.01.24 -1 0 41755

Ok.

- Tehát a jelenlegi, európai valós adat TMY hasznos terhelésre: 562 kg + 75 kg sofőr = 637 kg.

 

Van ezzel kapcsolatban hozzáfűzni valód?

Előzmény: Warlimont (41753)
ShaReRe Creative Commons License 2022.01.24 -1 0 41754

Sztem Trabant Zwickau miatt került ide. Ahol most az ID3, 4, stb. készül.

Előzmény: Warlimont (41751)
Warlimont Creative Commons License 2022.01.24 -2 0 41753

1. Nem valos adat volt közölve, hanem teves, csusztatott, mert a Tesla sulya nem csökkent.

2. Ha visszolvasod a hozzaszolasokat, pontosan lathatod, hogy a Trabantot nem en hoztam be a temaba.

Előzmény: szilvatövis (41752)
szilvatövis Creative Commons License 2022.01.24 -2 1 41752

Te élcelődtél a trabival, hibás adatokkal, elnézést, hogy kijavítottam a tévedésed. :-)

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=160489863&t=9234296

 

Nem védek semmit, Te támadasz (engem is) a valós adatokat közlése okán.

Egy másik korszak, más biztonsági előírásai mai szemmel furcsa számokat eredményezhetnek, a hasznos teher fogalma sem azonos, ezt használtad ki meglehetősen alattomos módon a Tesla elleni kampányhoz. 

De szívesen meghallgatom miért nagyobb a trabi terhelhetősége a Passatnal, ha nem érzed mennyire értelmeten volt az összevetésed.

 

Tehát, hogy a tényeknél maradjunk jelenleg a TMY hasznos terhelése vezetővel nagyobb, mint 600 kg.

 

Előzmény: Warlimont (41751)
Warlimont Creative Commons License 2022.01.24 -1 0 41751

Fontos megjegyeznem, nem vagyok az elektromos autok ellen, söt meg csak a Tesla ellen sem, csak azert reagaltam a 170kg-os temara, mert Bertrand (eppen Future akarhany) elegge benezte az angol hirt, de kezd ez kicsit tulragozodni....

.

Egyebkent valahol vicces, hogy a 25 millios, 2+ tonnas Tesla vedelmeben a mar reg nem gyartott, de ujonnan is fostaliga Trabanton keresed a fogast.... :) Szoval, ha nagyon akarod, tölem akar folytathatod a Tesla vs Trabant meccset, a T betus gigaszok csatajat... :) :)

Hozzuk ki, hogy az ujrahasznositott hulladekbol keszitett kis Trabant 1.1-nek kisebb volt az ökologiai labnyoma, mint a 2-2.5 tonnas "környezetvedö" Teslanak? :) Es vitt kb ugyanannyi hasznos kg-t. :)

Előzmény: szilvatövis (41748)
Warlimont Creative Commons License 2022.01.24 -1 0 41750

"Azért félelmetes, hogy az NDK-s kisautó már 15 évvel korábban is magasabb technológiai színvonalat képviselt, mint a Nyugat egyik legnépszerűbb, két kategóriával magasabb osztályban versenyző autója.... vagy mégsem.... ?"

.

.

Gondolom az tudod, hogy az altalad tereleskent peldanak odahozott Trabant 1.1-ben is pontosan VW motor volt.... De akarhogy terelsz, csak az van, hogy a Tesla 390kg terhelhetösege finoman szolva nem volt tul sok, probald mar meg ezt a tenyt feldolgozni, es tullepni ezen a teman.

Előzmény: szilvatövis (41748)
sr1 Creative Commons License 2022.01.24 -1 0 41749

Annyit tennék hozzá, hogy egy kis nyomatékú motorral szerelte autó megterhelten nagyon sokat veszít a menetdinamikájából.

Nagy nyomatékkal szerelt autónak alig változik a menetdinamikája, csak sokkal többet fogyaszt. Nagyobb tömegnek nehezebb legyőzni a tehetetlenségét.

 

 

 

 

Előzmény: szilvatövis (41748)
szilvatövis Creative Commons License 2022.01.23 -4 0 41748

Érdekes.... volt idő, amikor a Trabi simán lenyomta a Passatot....

 

https://katalogus.hasznaltauto.hu/osszehasonlitas?_=1642975316.

 

Azért félelmetes, hogy az NDK-s kisautó már 15 évvel korábban is magasabb technológiai színvonalat képviselt, mint a Nyugat egyik legnépszerűbb, két kategóriával magasabb osztályban versenyző autója.... vagy mégsem.... ?

Előzmény: szilvatövis (41747)
szilvatövis Creative Commons License 2022.01.23 -2 0 41747

Tehát nem. 

Már csak azért, mert akkor a TMY kb. 637 kg terhelhetőségű a vezetővel együtt.

Gugli:

 

https://www.vegvesen.no/kjoretoy/kjop-og-salg/kjoretoyopplysninger/sjekk-kjoretoyopplysninger/?registreringsnummer=XP7YGCEL5NBR00161

 

Előzmény: Warlimont (41746)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!