Keresés

Részletes keresés

tcaoe Creative Commons License 2023.06.19 0 0 87555

Végülis egyértelműen a mostani powernakedek szellemi elődje, csak még power nélkül.:)

Ha hat alatt eszik, akkor tök fölösleges elviselni a kényelmetlen részeit, arra ott az 1150R.:)

Az enyém minden gond nélkül evett annyit akkor is, ha nem kapcsoltam hármasnál magasabb fokozatba vagy 50 kilométeren át.:) És azért alapvetően arra van kitalálva. Persze el lehet rontani kománymagasítóval, alacsony üléssel meg alacsony lábtartóval, de akkor minek? Megint csak ott az 1150R.

Előzmény: befaster (87554)
befaster Creative Commons License 2023.06.19 0 0 87554

😂😂😂  mert a roki sport motor?

Csak akkor jó ha 7et eszik?

Hát  ez  azért 🤣🤣🤣 , nem szeretik ezek a tartós 150et. Akkor evett 8l az enyém.

Persze nyelezni lehet , csak akkor tötikézni kell az olajat.

Aztán lehet oda kerül ahova nem kéne.

Előzmény: tcaoe (87541)
zöld_I Creative Commons License 2023.06.19 0 0 87553

Zupper. A bosnyák határon mennyire kell sztrítfájterkedni?

Előzmény: kiss_atti (87549)
cliffgreen Creative Commons License 2023.06.19 0 0 87552

Ok, jelentkezem.

 

Annyi itt fontos, hogyha csak a bovdenekkel állítgatsz, az biztos nem jó.

Mert mi van az alapbeállítással? Honnan indulnak a fojtószelepek? Az a leglényegesebb alapbeállítás: a fojtószelepek ütközőcsavarja.

 

Nem tudom, tudsz-e németül, de ez a cikksorozat jól leírja:

https://www.powerboxer.de/gemischaufbereitung/33-4v0-synchronisieren-1

 

Megpróbálom tömören leírni az 1150 esetében - pontosan nem tudom, az 1100 miben tér el. Az elv ugyanaz.

Ha jól tudom, ott aszimmetrikus a kipufogó, a bovden sem elosztós, így macerásabb, meg terheléstől, fordulattól függ..

 

Előkészítés:

- a bovdenek lazák, hogy nehogy megmozdítsák a fojtószelepeket - gázmarkolatnál, hidegindító karnál, fojtószelepeknél - tehát mind a 4 helyen

- a fojtószelep határozott kattanással koppanjon rá az ütközőcsavarra

- tisztaság, fals levegő ellenőrizve

 

A menet:

- bypass csavarok kiszed, kitakarít (furat is kifúj), ütközésig becsavar (finoman)

- hézagmérőt vagy félbevágott alátétet (1,5-2-2,5mm vastag) kell tenni az ütközőcsavar alá, magyarul ennyit nyitunk a fojtószelepen. A félbevágott alátét azért jó, mert azonosan vastag a két fele. A pontos vastagság attól függ, milyen fordulaton szeretnéd beállítani. Mivel üresjáratban állítjuk, így a a fordulat menet közben sokkal kisebb lesz terhelés hatására ugyanezen fojtószelepálláson.

- a jobb oldali ütközőcsavarral szinkronra hozzuk. Azért nem a bal oldalival, mert akkor viszi magával a fojtószelepszenzort

 

Ha ez jó, esetleg többféle vastagsággal is jó, akkor a fojtószelepek alapbeállítása jó. Akkor már csak azt kell elérni, hogy a bovdenek egyszerre indítsák meg. Viszont gázadásra kiesnek az alátétek és nincs alapjárat valószínűleg.

Most vagy valaki tartja a gázt, míg a bovdenekkel szórakozol, vagy először a bypass-szal adsz stabil és szinkron alapjáratot.

 

- a fojtószelepházon addig tekered ki a bovdenhüvely csavarját, míg elmegy a szinkron - akkor mozdítja a fojtószelepet - onnan kicsit vissza

- ha mindkét oldal azonos, akkor gázadásra nem mászik szét - azonos alapról azonosan húznak a bovdenek

-  a hidegindító kar működését ellenőrizni - ha alul és felül is sok a bovden holtjátéka, akkor üresbe húz, nem hatásos. Viszonylag határra kell tekerni a bovdeneket

 

Ha minden jó, akkor a gázmarkolatnál és a hidegindító karnál is be állítani a kívánt holtjátékot - kormány elforgatására nem változhat a szinkron sem meg a fordulat sem.

 

Ha később elmászik, akkor vissza kell oda térni, hogy bypass elzár, alátéttel fojtószelep megnyit, ránézni, hogy jó-e? Mivel ilyenkor ez független a bovdentől, a bypass csavartól, ennek elég stabilnak kell lennie. Ha ez jelentősen elmászkál, akkor ott más gubanc van.

 

 

 

Előzmény: HorváTH 69 István (87551)
HorváTH 69 István Creative Commons License 2023.06.19 0 0 87551

Ez egy R1100R Alapjárat nem megy el , csak a bowdenen tartott . Onnét kezdve , hogy megfeszítem a bowdeneket , hol így , hol úgy jár . Ha fent vagy a facén , küldj egy linket a ( 6903as@gmail címemre , és ott tudunk nettelefon beszélni . az tán egyszerűbb , mint itt untatni a többieket...

Előzmény: cliffgreen (87550)
cliffgreen Creative Commons License 2023.06.19 0 0 87550

Konkrétan milyen motor egyébként? (2 tank 900km?)

 

Tehát nálam az, hogy elállítódik, az 10-20mbar, a használatban nem igazán észrevehető. Inkább induláskor érzem/hallom a kipu felől, hogy más a hangja.

Alapvetően kis nyitásoknál a legérzékenyebb, nem mindegy, hogy az egyik 10fokra van nyitva, a másik 11-re, de ha hiba marad, akkor 50 vagy 51 fok már mindegy.

 

Az alapjáratot be lehet mókolni a bypass csavarokkal hogy jó legyen, kis gáznál megbukik a mutatvány, ha rossz az alapbeállítás, vagy nem egyformán húznak a bovdenek.

 

Ha nem veszed sértésnek, leírnád milyen lépésekben szinkronizálsz? Mit állítasz?

Ha régóta fennáll és megoldhatatlannak tűnik a probléma, induljunk el a kályhától...

 

Előzmény: HorváTH 69 István (87547)
kiss_atti Creative Commons License 2023.06.19 0 0 87549

M6 - Mohács, 

 

utána le az E73-on Zenica - Szarajevo.

 

ha egyedül mész, 6-7 óra alatt nyugisan leérsz

Előzmény: zöld_I (87548)
zöld_I Creative Commons License 2023.06.19 0 0 87548

Balkán Fanatics!

 

Szarajevoba melyik irányból érdemes menni BP-ről, és mennyi idő igazából leérni?

 

HorváTH 69 István Creative Commons License 2023.06.19 0 0 87547

Én órákkal állítom a szinkront . Mikor elméletileg ( óra szerint ) be van állítva , tartott gáznál , kb 2000-es fordulaton , a jobb oldali műszeren , kb 1-1,5-osztást ( 0,01-0,015 Bar ) mászkál , még a bal oldali egy helyben áll . Volt hogy este hazaérve "beállítottam" Másnap 3-4 osztás eltérés volt a két oldal között :( 

 Én is azt tapasztaltam , menet közben , hogy állítás után jó a motor járása . Alacsony fordulaton ( 1500- ) is szépen egyenletesen húz , magasabb ( 2500-3500 )-as fordulaton pedig szinte remegés mentesen jár a motor , és érezhetően erősebb . 2-400 kilométer használat után , viszont már induláskor fullad , és minden fordulaton remeg és zörög a motor . Gondolom , nem az egyik pillanatról a másikra állítódik el , csak pár száz kilométer megtétele után lesz feltűnő mértékű a hiba . Ha utána nem állítok szinkront , hanem elmegyek vele mondjuk két tank benzint ( 900-km-t ) akkor már nagyon csúnya hangokat ad a motor...

 Érdekes módon , ezt a pár száz kilométer után szinkron problémát , az 1200 RT-m is csinálta . Aztán később egy másik 1200-asnál , kiderült , hogy nem kilométer függvénye a hiba , hanem minden egyes gázadásnál , máshova álltak vissza az alapjárati motorok . Szóval teljesen találomra , volt hogy jól járt , volt hogy többé kevésbé , rosszul . De annál , az alapjárati motorok kicserélése , állító csavarokra , megoldotta a gondot . Ezért is csodálkozok , hogy ez a motor , amin nincsenek alapjárati motorok , mért állítódik el !? :(((( Értem én hogy öreg motor , akármitől is lehet , csak jó lenne tudni , hogy mitől , hogy meg lehessen javítani... Ezért is lenne jó egy diagrammos mérés , ami menet közben kimutatná ( talán ) hogy hol van a gond !? 

Előzmény: cliffgreen (87539)
tux Creative Commons License 2023.06.19 0 0 87546

Ha jól tudom, az olajhűtőben van termosztát, nem lehet, az elromolva esetleg?

Előzmény: cliffgreen (87545)
cliffgreen Creative Commons License 2023.06.18 0 0 87545

Ok, értem a megbontás dolgot. Ezzel kalkuláltam a vásárláskor. 

 

Azt is elismerem, én nem tudom kimotorozni az R1150R képeségeit, én elvoltam az SV650 71 lóerejével, testméretemhez volt kicsi. Most élvezem a motor stabilitását, utassal is. Már a méretét is megszoktam, először ijesztő volt, vaddisznónak hívtam magamban. 

 

A két fénykép 300km eltéréssel nekem egyértelmű: fojtószelep előtt tiszta, az egyik szelepszár egyértelműen dzsuvás. Az injektorból csak nem jön. A Ladánál 13 évesen már tört mint a ropi a szelepszárszimering, igaz az nem FKM-ből volt.

A csere majd választ ad, ez az én felelősségem, az én rizikóm, ennyit bevállalok.

 

Az olajhűtők egyébként felforrósodnak.

 

A légszűrőház tiszta.

 

Na jó, túl sok volt már belőlem, jelentkezem, ha tudok valami újdonsággal, érdekességgel, konkrétummal szolgálni. 

Köszönöm a hozzászólásokat!

Előzmény: tcaoe (87544)
tcaoe Creative Commons License 2023.06.18 0 0 87544

A motor akkor kuka, ha meg kell bontani, annak nincs köze a fogyasztáshoz, különösen nálam.

 

Egyáltalán nem nehéz közúton úgy meghajtani egyik 11x0-et sem, hogy annyit fogyasszon. Node végszükség esetén ott az autópálya is.

 

Nekem meg nem. Miért lenne egyértelmű? Valahonnan szív némi olajat, de azt üzemszerűen is szív. Egyébként feltölti az olajhűtőket, ha meleg? Mert a másik még az hogy nem, és így sokkal többet fog magába rángatni. Bár az egy elég ritka hiba.

 

Hát igazán a levegőszűrőházat akkor borítja meg, ha jobbra borul, de hogy annak pillanatnyilag nincs nyoma, nem sokat számít.

Előzmény: cliffgreen (87542)
zöld_I Creative Commons License 2023.06.18 0 0 87543

Nem nagyon értem, az 1150 váltojánál mivel tud jobb lenni, megyek jo sokfele motorral, maximum annyi a hátranya, hogy bizonyos gangoknál ad veletlenszerűen hangot :) De nem decathlonos focicipőben is tök simán, akadasmentesen kapcsol. Igazából nem tudnám megindokolni magamnak a kétszeres árat.  Inkább tartok 5 motort, a maradekot meg elutazom :)

Előzmény: Stenmark1 (87536)
cliffgreen Creative Commons License 2023.06.18 0 0 87542

A tankolással egyetértek, precíz mérés csak sok tankolás után lehetséges, csak látod, besaccoltam a 6,5-et, kuka lett a motor :) Ma külön figyeltem, mert próbáltam lehetőség szerinti pontosan mérni. Mindkét esetben a betöltőnyílás alján levő perem tetejéig tankoltam. Kicsit türelemjáték...

 

Közúton nem tudom annyira meghajtani, hogy 8 litert fogyasszon, max autópályán vagy városban. 

Ennek az üléspozíciója kényelmes a távtartók miatt. Így vettem.

 

De trutyi a szelepszáron nekem elég egyértelmű.

 

Tcaoe,

a felborulással is igazad van, a hirdetéses fényképeken egyértelmű a nyúzás, a nepper belejavítása még inkább...

 

Szerintem ezeket levetik nyugaton a drága karbantartás miatt (szervós ABS), ha valami baja van, nem akarnak rá költeni. Ezért hordják be. Gondolom a nepper azt hozza, ami kint olcsó. 

 

Előzmény: tcaoe (87541)
tcaoe Creative Commons License 2023.06.18 0 0 87541

Menj vele két kört úgy, hogy nyolc litert fogyasszon közben, aztán nézz bele.

Eleve sem értem, hogy a Rockster üléspozíciójával hogy lehet hat alatt fogyasztani. Az engem arra a bizonyos sajtreszelőre emlékeztet.:)

(Meg azt sem nagyon, hogy amikor az összes fémtankosnál türelem meg kútoszlop kérdése, hogy pont hogy sikerül bele még 2-3 litert tankolni az első kattanás után, hogy lehet ilyen egészheteket számolni, én max fél literes osztásokban merek gondolkodni.)

Előzmény: cliffgreen (87532)
tcaoe Creative Commons License 2023.06.18 0 0 87540

Valójában ha egyszer felborítják, nem kell sokat járnia, hogy telenyomja a szűrőházat. Onnan meg bőven tud olajat szívni, és szarul is fog kinézni, ha a felborulás után leteszik egy poros sarokba, mert rossz volt.

 

Előzmény: befaster (87538)
cliffgreen Creative Commons License 2023.06.18 0 0 87539

Kompresszió: az elméletem akkor igazolódik, ha takarítás után ugyanazzal a műszerrel, ugyanúgy mérve csökken a kompreszió. Többet nem tudok mondani, mert semmilyen ellenőrző mérőeszeköz nincs a kezemben.

 

Mennyit mászkál a szinkron?

 

Most ránéztem, hol beáll 10-20mm vízoszlop különbségre (1-2mbar), hol szétmászik 20-30centire (20-30mbar)

De nagyobb gáznál összefelé megy.

Viszont hol a jobb, hol a bal oldal magasabb. Volt ez jobb is.

De most nem kínlódok vele, először megtisztítom.

 

Nekem nem kotyognak a fojtószeleptengelyek.

 

Itt egy videó egy jó mérésről. 10mm vízoszlop = 1mbar

A méretarányhoz: 14mm a cső külső átmérője

 

https://youtube.com/shorts/78gfO5IRhKg

 

 

 

Előzmény: HorváTH 69 István (87535)
befaster Creative Commons License 2023.06.18 0 0 87538

Hát legyen szerencséd, a képeket nézve elég ijesztő.

Ami a szívócsőbe bekerül az megy hengerbe az égéstérbe.

Ilyet az állás  nem okoz.  Fogyasztás 5.5l az már sztm jó.

Volt ilyen rokim , olajat csípte , 5l fogyi.

Nem rázkódott, nem remegett, fostam hogy a servos abs majd behal. Eladtam,  amúgy nagyon szerettem

Előzmény: cliffgreen (87532)
cliffgreen Creative Commons License 2023.06.18 0 0 87537

A szöghajtás áttétele 31:11 = 2,82. Megegyezik a normál R1150R-el.

 

120-nál forog 4000-et, 90-nél 3000-et. 

 

Mikor megvettem, zsibbadt a lábam 110-nél, aztán jó lett - én a lerakódásoknak tudom be. Kezemen, fenekemen nem tűnik fel vibrácót.

Most nem zavar sehol, pedig kényes vagyok rá.

 

Előtte vagy 20 évig SV650-em volt, az zsibbasztott 120 körül.

Annál is az volt, ha meg volt kergetve, sok magas fordulat, belekortyolt az olajba is.

Viszont még 21 éves korában is csillogott-villogott a szívótraktus...

 

Ha van valaki Győr környékéről vagy a szomszédos megyékből típusismerettel, szívesen kölcsönadom a motort egy próbakörre, meghallgatnám a véleményét.

Előzmény: Stenmark1 (87534)
Stenmark1 Creative Commons License 2023.06.18 0 0 87536

zöld_I!

 

DOHC

 

Szerintem ez ma a legjobb ár-érték arányú Gs, az 1150-hez képest nagy az előrelépés (váltó, teljesítmény, könnyedség), és az 1250-hez képest jelentősen olcsóbb, és van amiben még jobb is.

 

Ha van rá kereted, érdemes gondolkodni rajta. Mai eszemmel No-ból hoznék egy Adventure változatot. Aztán ha nem jön be, még árában tovább lehet adni.

 

Jó döntést!

Előzmény: zöld_I (87500)
HorváTH 69 István Creative Commons License 2023.06.18 0 0 87535

A nyomásmérőd tutira csal , mert a Jawa-ba sose volt 12 légkör , inkább 6 . 

 Én most ott tartok , hogy a szinkron mászkál össze-vissza , de az enyémnek a pillangók tengelyei már szólnak , szóval kitudja mennyit tesznek hozzá a hibához . Arra gondoltam , kéne venni egy Proptekes vákummérőt , az kimutatja a görbén , ha valahol tömítetlenség van . Nekem kicsit elment a kedvem a két gázbowdenws ( Léghűtős ) Boxerektől ! :( A vizesek már jók , mert ott az elektromos Fojtószelepek tartják a szinkront . Azok viszont sokkal zörgősebben járnak...

 Azért sajnálnám , ha nem tudnám megoldani ezt a szinkron elmászás gondját a motoromnak , mert mikor rendesen jár , amúgy , jó vele menni . Viszonylag jó a rugózása , üléspozíciója , és jól fekszik az úton... Meg széééééép ! :) 

Előzmény: cliffgreen (87532)
Stenmark1 Creative Commons License 2023.06.18 0 0 87534

Írd meg milyen a hátsó hajtásrész áttétele (szöghajtás). Nekem 34/11, igaz ez egy R 850 R. A lég-olajos boxerek 4100 fordulat fölött elkezdenek, számomra kellemetlenül rezegni, és ezzel együtt, jelentősen többet fogyasztani benzinből, az 1150 széria még olajból is. Ezzel csak az áttétel módosítással lehet javítani. Sajnos az 1150 szériánál nincsen sok variálási lehetőség, az 1200-nél van jó megoldás.

A továbbiakhoz nem tudok mit hozzáfűzni, de az állás nem tesz jót a motornak, főleg a gumi szimmeringeknek.

Előzmény: cliffgreen (87533)
cliffgreen Creative Commons License 2023.06.18 0 0 87533

Ja még annyi, a szelephézagokon minimálisan kellett igazítani, az olajtér tiszta volt (emlékeim szerint, sajnos nem fényképeztem), az elmaradt olajcserét nem tartom valószínűnek.

Gányolásra, szakszerűtlen javításra utaló jelet nem találtam. 

Előzmény: cliffgreen (87532)
cliffgreen Creative Commons License 2023.06.18 0 0 87532

A futástelejsítményről nem tudok biztosat mondani, az órában ennyi van, de az általános állapot alapján reálisnak fogadtuk el (tapasztalt ismerőssel néztem meg). Nem egy lelakott gép:

- futómű jó, 2000km után az egyik telószimering adta meg magát

- fékbetétek nem kopottak, tárcsák sem

- a fékrásegítős ABS működik, a lecserélt fékfolyadék nem volt gyanús. A kulplungban sem

- váltó rendben van, hidegen hangtalan, melegen klattyan

- szöghajtás nem kotyog, tapogattuk másokét, ott volt érezhető kottyanás

- 2020 szeptemberi "BMW mit ABS" akku

- olaj túl volt töltve, de tiszta volt - a magyar nepper cseréltette behozatalkor (matrica alapján)

- az egyik trafó rossz volt, nepper cserélte

- indításkor benzinködöt nyomott ki, de nem kékes füstöt

 

A használt vásárlás rizikós, pláne ismeretlen előélettel. A fentiek alapján arra gondoltam, a motor/keverékképzés környékén lehet valami gubanc, de nem súlyos.

 

Ma egy csapattal motoroztunk, nekem a komfortosnál jobban kellett tepernem hogy tudjam tartani a lépést, sok előzgetés, utazó 120 körül de többször 140-150. Erő rendben van, könnyen viszi. 

A túra elején teletankoltam, 180km után újra, próbáltam ugyanaddig: 5,7l 

 

A túra előtt a jobb oldali szívótraktust újra megdörgöltem acetonos ronggyal (féktisztító nem viszi), 300km után látható, hogy elindult a sárgás lerakódás. 

A felső szelepszáron látok trutyit, nekem az a gyanús.

Összehasonlító kép előtte-utána lentebb.

 

A gyertyákról szintén kép, túra előtt, 2ekm után

 

A fojtószelep előtt tiszta, tehát a kartergázt kizárnám a lépből.

 

Érdekes, hogy leállítás után benzinnedves a fojtószelep (a hengerfej meleg, abból elpárolog). Ellenőrzöm majd az injektorokat, nem csöpögnek-e be?

 

Az olajszint lejjebb ment, értéket nem tudok mondani.

 

Tehát a tervem továbbra is a szelepszárszimeringek cseréje ill. az égéstér tisztítása. Nekem a dugattyúgyűrűk nem gyanúsak, érdemes-e őket piszkálni?

 

A kompressziómérő pontosságáról nem tudok nyilatkozni, csak összehasonlításra jó:

- fűnyíró: 7bar

- Astra 1,4 szívó: 14,5bar

- Jawa 350: 12 bar

- BMW 16,5 bar

 

Tippeket, javasalatokat örömmel fogadok.

 

 

Előzmény: befaster (87529)
cliffgreen Creative Commons License 2023.06.18 0 0 87531

De, jó lett, de továbbra is probléma a kokszolódás.

De nem tudom már szétszálazni, mert akkor több mindent csináltam, mi volt a döntő momemntum. Gázadásra előtte toprant azóta rendesen reagál.

Most az egyik oldalt megint megtakarítottam, el is ment kicsit a szinkron.

Bővebben mindjárt.

Előzmény: HorváTH 69 István (87528)
befaster Creative Commons License 2023.06.18 0 0 87530

most olvastam amiket írtál, na ez sztm is nagyon helytálló , 16bar, kizárt. 

Előzmény: tcaoe (87517)
befaster Creative Commons License 2023.06.18 0 0 87529

Na ezt kivégezték, ez  40e futott moci? soha nem cserélték az olajat? vagy mi a kátányos redva van belesűrősödve? 6.5lit fogyi 120nál,?

16bar kompr?  jó az a mérő?  sok türelem és hozzá értés kell , hogy ez tényleg 1 normálisan működő moci legyen, 

Előzmény: cliffgreen (87526)
HorváTH 69 István Creative Commons License 2023.06.18 0 0 87528

Tehát , akkor a tiéd sem javult még meg ? 

Előzmény: cliffgreen (87526)
cliffgreen Creative Commons License 2023.06.17 0 0 87527

Köszönöm, privátban megkereslek.

Előzmény: zöld_I (87525)
cliffgreen Creative Commons License 2023.06.17 0 0 87526

Én azt mondanám, a tisztaság valószínűleg szükséges, de biztosan nem elégséges feltétel.

Ráadásul csak kívülről tisztogattam meg a csatornákat, a szelepekre nem látok rá szétszedés nélkül, nem tudom mekkora csimbók van a tányérokon. A gyertyanyílásokon az látom, lerakódás van az égéstérben is, de hogy micsoda és milyen vastag, azt nem.

 

A képeken látod, nálam brutál lerakódás volt, nem láttál át a fojtószelepek mellett alapjárati helyzetben. A mellékelt képen tisztítás közben látszik, hogy a fojtószelep éle mellett egy kis hupli alakult ki, ami kis nyitásnál zavarni tudja az áramlást. 

 

A szinkronizálás azt jelenti, hogy üzem közben nyomást mérünk a szívócsonkban, ami végülis a motor szívóhatása és az áramlási ellenállások eredője lesz, és elég sok tényezőtől függ. Mi minden lehet, ami ebbe beleszólhat? Mi az ami rövid távon el tud mászni?

Fojtószeleptengely lötyögése?

Túl feszes a bowden, nem megy stabilan az ütközőre?

 

Nálam az is játszik, hogy először nem láttam át a BMW-n, hogyan kell csinálni, pl. alul túl lazák voltak a bowdenek, nem működött a hidegindító kar. 

Tehát nem biztos, hogy csak a gép volt a hibás :)

 

 

 

Előzmény: HorváTH 69 István (87520)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!