Ha jól tudom, akkor az előző főépítész keze van a tiltásban. A drága főépítész alapdolgokkal nem volt tisztában. Űberelte az országos intézetek és hatóságok szakvélemémyét. Azt merészelte ugyanis állítani, hogy télen, amikor nincsen vegetáció, akkor nem működik. Holott minden rendszer fagyhatár alatt van, a folyamat ráadásul hőtermeléssel jár. Itt is az bizonyosodik be: egy buta ember nagy kárt tud csinálni, ha jó helyen van.
A gazdasági és politikai okai is megvannak a tiltásnak. Ha a kedves állampolgár megoldja magának a problémáit, akkor nem lehet rajta hatalmaskodni. (Lásd autonóm ház koncepciója). Ráadásul hogyan privatizálnád a haveroknak a közműcéget, ha nincs tuti biztos fogyasztó?
Pontosítok: nem hazudik, csak a valóságtartalmat tekintve kihívásokkal küszködik.
Számolj és nagyon nem stimmel. Vagy a cikk írója picit "pontatlan" volt.
A házi tisztító lehetőség megtagadása pedig eszetlen és/vagy gyanús dolog. Kinek jó ez? Lehet egyszerű szakmai baklövés, amit azóta sem mer senki korrigálni? Csak ennyiről lenne szó? Vagy "ésszerűbb" nem kapirgálni ezeket a dolgokat?
Jótanács: mielőtt hazugsággal vádolnánk meg valakit, kicsit figyelmesebben olvassunk. Az ÉTV szolgáltatási területe nem csak Érd. Mintegy 100.000 lakost szolgál ki, ebből Érd 60-70 ezer. Ha jól számolom, a tisztító elég lenne nekünk, de nem csak a miénk.
Vagy a cikk írója, amit beidéztél, vagy a szennyvízkezelő számláz olyan 2 millió m3-t, amit nem is kezel.
Egyébként nem egyszer ment elöttem Érdről szippantyús autó és Pestre vitte üríteni a tartalmát. Valahol a Hunyadi J. út környékén van lerakó. De a 26ezer m3, amit közölnek a hivatalos érdi fuvarosok az önkormival, az bakfitty a teljeshez képest. De a nagyságrend is hibádzik!
Ha a város teljes fogyasztása 2,7 millió és csak a terület 27 százaléka termel 2 milliót, (annyi van csatornázva?) akkor a maradék 73 % meg csak pár százezret?
A lényeg: Ha most nyílna jelen körülmények között egy M7-M6 csomópont, akkor még nagyobb forgalom, zaj, stb.
Ha figyelembe veszünk néhány egyéb beruházást és intézkedést (M6-M0 csomópont könrnyékén 2*3 sávos M0, távlati 2*3 sávos M0-Dél, az összekötő út megnyitása után fizetős M0-M7 szakasz), akkor még talán jó is lehetne.
De ha nagyon drága a beruházás, akkor fontosabb lenne szerintem a meglévő utakat felújítani, az egyéb szükséges beruházásokat elvégezni, stb.
Az ÉTV adatai szerint a szolgáltatási területen elvezetett szennyvíz 2 millió m3/év, miközben a tisztító kapacitása is ennyi. Ha jól sejtem, akkor a szippantott szennyvíz megtisztítására nincs is mód. Tehát nincs is hová vinni.
Ha az összes szippant6 autó éjjel nappal pörögne, vinné az anyagot, mennyit tudnának a 2 millió köbméter eltűnt trutyiból VALÓBAN elvinni? Számoljunk csak!
Aztán ezeket ajánljuk a T. Városvezetők figyelmébe.
Sokan hülyén néznek rám, mikor elmondom, hogy Érden 1 m3 víz több, mint 2000 Ft!
Ha az árát és az elszállítást is összeadom, bőven e fölött is van, még ha használok a kertben, akkor is. Tessék számolni!
imgi hozzászólása azért talált nálam pozitív fogadtatásra, mert a lényegre világított rá: gyerekek, mi itt a szarban ülünk, magunk alá piszkítunk, miközben körforgalommal és városközponttal vakítanak minket. Se kert, se város, nemhogy kertváros.
Attól függetlenül lehet helye nagy terveknek is (tehát ebben nem értek egyet imgivel), de a legfontosabb az alapdolgok rendbetétele.
Érdi Újság, 2007. május 10., 4. oldal
"Érdekesek ezek a számok! Érd városának mindössze 27 százaléknyi területén van szennyvízcsatorna- hálózat. Legalább 2 millió köbméter szennyvíznek kellene keletkeznie, hiszen a város teljes vízfogyasztása 2006-ban 2 millió 747 ezer köbméter volt. De tessék megkapaszkodni: az önkormányzat 2002-ben született rendelete alapján a szennyvízszippantásra kizárólagos jogosult SZIPPANT-HAT Konzorcium tavaly nem egészen 26 ezer(!) köbméter szennyvíz elszállításáról adott számot az önkormányzatnak. Vagyis minden jel szerint millió köbméternyi szennyvíz szivárog a talajba a cselesen kialakított emésztõkbõl, netán a megtelt gödrökbõl valakik ki is szippantják a sûrû kotyvaszt, ami aztán eltûnik valahol."
Miközben a házi szennyvíztisztító telepítését helyi rendelet tiltja. Már pedig egy fillérbe sem kerülne a városnak ... csak mentalitás kérdése.
Mellesleg a személyességről csak annyit, hogy ha egy barátom találta volna ki, annak még sokkal keresetlenebb szavakkal ecsetelném, hogy mit tegyen ezzel a tervvel.
Személyhez azért kötöm, mert egy személy már rég felvetettte ezt itt. És akkor is úgy tűnt, hogy azok érdekeit, akiknek a felüljáró tönkreteszi az életét, egy pillanatig nem vette figyelembe. De ennek ellenére szakmai és pénzügyi szempontból minősítem rendkívül átgondolatlannak és fölöslegesnek a város jelenlegi anyagi helyzetében. Annyi pénzből ugyanis sok már dolgot meg lehetne oldani rendesen. De mivel valamivel űberelni kell az általuk rondának minősített aluljárót, úgyis keresztül fogják verni, mi meg majd fizetjük azt is 30 éven át. Az nem forgalomtervezés és közlekedésszervezés, hogy minden 4 évben új fantazmagóriákat kergetünk! És nem igaz, hogy én csak belekötni szoktam dolgokba, mert ami jó, azt itt is meg szoktam dicsérni. Pl. az M7-es felhajtó "hátrébb hozását" jónak tartom. De hogy ott egy térképen is jól látható majdnem egyenes vonalat húzzunk a két autópálya közé a városon keresztül, nem törődve azzal, hogy ez mekkora átmenőforgalmat vonz ide, szerintem minősíthetetlenül ostoba dolog lenne. Mert annak a forgalomnak lehetne máshol is utat adni. Belső forgalmat nem olyan utakkal kell megoldani, amelyek az átmenő forgalmat erősítik, mert attól nem az utazási, hanem az életben töltött időd fog csökkenni.
Én viszont nem értem, hogy hogy lehet ezzel egyetérteni. Azért, mert vannak olyan vadbarom lakótársaink a városban, akik ezeket művelik, addig azok, akik ezt nem teszik, ne vágyhassanak szebbre, jobbra? Hogy sarkított példákkal igyekezzek megvilágítani a nem érdi hozzászóló logikai bukfencét: Azért, mert van egy/néhány baromarcú, aki százötvennel autózik egy úton és buszmegállóban várakozó embereket üt el, akkor nincs szükség közlekedési táblákra, ne legyen zebrák, közlekedési lámpák, ne radarozzona rendőrség, mert ezt érdemeljük??? Ha van Érden néhány család, aki mondjuk nem járatja iskolába a gyerekét, senkinek nem kell iskola? Ne is beszéljek arról az amerikai kutatásról, ami egy másik topikban is előjött: ha a buszmegállók kitört üvegtábláit azonnal, és permanensen megjavítják, a graffitis falakat ugyanígy megtisztítják, a szemetes mellé rakott szemetet azonnal és mindig összeszedik, akkor előbb-utóbb nem lesz kitörve a buszmegálló üvegoldala, nem lesz graffiti és nem lesz szemét a szemetes mellett.
Nem Érden lakom csak a munkám miatt járok 16-17 éve érdre. Sok érdi embert ismerek és sok érdi emberrel beszélgetek. Nem igazán értem az elöttem vitatkozókat. Mit akarnak ? Mit akarnak addig amig tavasztól késő őszig a városnak reggel és este pöcegödör szaga van, amikor az utcára kiszivattyúzott szennyviz kátyukban felgyült tócsáit kell kerülgetni és télen ezen korizok a kocsival. Amikor a belvárosnak nevezett részen egy utcai szemétgyüjtő nincs és ennek hiányában mindenki úgy szabadul meg a szeméttől ( zsepi, csikk stb) ahogy azt a lelki ismerete elviseli. Hát érdekes volt olvasni az oldalt. A föld arra van amerre a gravitáció vonz. Le kellene szállni a sárba, porba, járda helyére. Üdv mindenkinek !
Miből gondolod, hogy a jelenlegi városvezetésnél az útépítés és fejlesztés nem a szabványok szerinti, járdás, lámpás fejlesztést jelenti? Szerintem tervet kéne kérni és utána kritizálni, nem azonnal ördögöt kiáltani.
Az a baj, kedves Árpi, hogy elvétve bírsz tárgyilagos lenni. (Beleköthetsz mindenbe nyugodtan, ez szíved joga ... de félmondatos előterjesztésekből megítélni valami helyességét ... mindezt azonnal valakinek a személyéhez kötni, s azt sugallni, hogy csak azért, mert személyében érdekelt) A ligeti átkötés a nyugati városrésznek nem alternatíva, akár fél, akár nem. A reggeli dugókat pedig nem az a 6 ember jelenti, aki Ercsibe megy reggelente. Nem jövök a többezres MOL dolgozói létszám területi eloszlásával sem, mert valóban: az a hülye, aki nem Érden vagy Pesten dolgozik, az építsen magának hidat, de az Érdiek pénzén.
De lenne egy keresztkérdésem: a most kiépülő déli iparterületeken hogy fog dolgozni az érdi polgár? Nem tudom, hogy tudod-e, de Érd területének nagyobbik része a vasúttól délre helyezkedik el, míg lakosságának nagyobbik része attól északra.
Az M7 - M6 közti közlekedésnek egyébként is van jobb módja, amit most is használnak: Martonvásár - Ráckeresztúr. Valamint épülni fog egy Martonvásár - Százhalombatta is. Jelentőségét azért látom kisebbnek e tranzitproblémának, mert a két autópálya iránya (D-Ny és D) miatt nem valószínű a rajtunk való átközlekedés gerjesztése. Van más csatorna dögivel (pl Szfehérvár - Dunaújváros) Valószínűnek tartom azonban az M1 - M6 átkötés problémáját, ami azonban egyetlen utas: a túlterhelt M0.
"Az beteg elképzelés, hogy a vasút csak a központban átjárható" Csakhogy ez nem is igaz. Az, hogy Te csak ott mész át rajta, más kérdés. (Valójában 2.5 helyen van aluljáró már most, és épül az új. Azért van a fél, mert Érdligetnél csak az egyik vasút alatt lehet áthajtani, a másiknál sorompó van.) És ne a mostani, építkezés alatti állapotból indulj ki! No meg annak a 6 embernek, aki Parkvárosból Ercsibe jár reggelente, talán kissé túl drága játék lenne egy fél kilométeres felüljáró. Az M6 felé meg Parkváros nyugati feléből nagyon jól el lehetne jutni a Diósdi úton át is, ha a Spar előtti körforgalom nem ilyen torzó lenne, ha meglett volna az átkötés az ötös kereszteződés körforgalmához. Az elképzelés meg szerintem azért nem normális, mert ott házakat kellene eldózerolni, vagy az ablakuk előtt 1 méterre fog pöfögni az Ikarus a hídra felfelé hajtva. Nézz a térképre: vagy kanyar kell a hídba, vagy nem utcára érkezik. Én azt szakmai szemmel próbálom nézni, és mind szervezési, mind építési, mind társadalmi hatások szempontjából nagyon durván rossznak tartom ezt az elképzelést. Nem újabb átkötés kell szerintem, hanem a meglévők környékén jól szervezni a forgalmat. (Kb. 6 km vasút alatt 4 helyen lehet aluljárnl átjutni majd. A kevés infóról meg csak annyit: fogj egy vonalzót, és nézz rá a térképre, légy szíves! Én majd akkor hiszem el, hogy itt valaki szakszerűen és a város lakónak érdekeit szem előtt tartva épít utat, ha majd a Bajcsy úgy fog kinézni, ahogy egy ekkora városban ki kell néznie egy ilyen forgalmú útnak. Majd ha a Bajcsyn is meg a Lőcsein is közvetlen életveszély nélkül kelhet át egy kisiskolás gyerek. Azelőtt forgalmat odavonzani igenis tömeggyilkossággal ér fel.
Szerintem nem. Az beteg elképzelés, hogy a vasút csak a központban átjárható. A vonaton túl van dolgod, akkor át kell verekedned magad a belvároson (vagy két sorompó háromszor állít meg).
Az elképzelés szerintem jó. Amit számon kell kérnünk, az nem a kitalálójának IQ-ja, hanem a terv szakmai alátámasztása, hatástanulmánya, műszaki megvalósíthatósága, költségvonzata, stb.
Kevés az infó ahhoz, hogy támadj.
Viszont az a bizonyos közlekedési szakember hiányzik még a városházáról. Attól én is félek, hogy megint valami hasmenéses fejlesztés áldozatává válik a családom (érintettek vagyunk, a területen lakunk)
Oda? Szerintem oda nem szabad. És hogy mi normális, mi nem? Az M0 most is ott van, mégis Érdre szabadult a tömeg, amikor matricás lett az M7-es. Te még hiszel a mesékben, hogy az emberek nem ott mennének át a Balaton felől az M6-osra? Elhiszed, hogy nem szabadulna rá egy elviselhetetlen forgalom a városra? És mi a jó büdös francból lenne finanszírozva? Állami pénzekből, mint a sportcsarnok? Mellesleg az M6 felé éppúgy megoldható lenne más útvonal, a felüljáró nélkül is. Az a felüljáró egy beteges kényszerképzet szüleménye szerintem.
Az nem normális, aki egy M0 helyett egy városon akarna átverekedni. Ezt elsősorban mi használnánk. Parkvárosból az M6 felé megyek minden nap. Kriminális a közlekedés. Olyan utcákban vagyok kénytelen közlekedni, ahol normális úthálózat esetén nem mennék. Igenis szükségünk van normális belső úthálózatra. Nem csak az átmenőkre, az idegenekre kell gondolni. Én is utat akarok!
Ennyi erővel bármit írhatnál, amit nem állítottam. Ezt a forgalmat a városon kívül kell elvezetni, és kész. Mellesleg ez lesz az, ahol ki fog derülni, hogy a képviselők párt-droidok, vagy a terület lakóit próbálják képviselni.
Vagy, hogy kicsit jobban cifrázzuk: Szovátai u-Lőcsei u-Szent István u-Kossuth Lajos-Vörösmarty u-Főnök u-Esküdt u-Szabadság tér-Ercsi út ? Ez is jobb?