Keresés

Részletes keresés

v_peti Creative Commons License 2011.02.20 0 0 36846

Bocs, de itt jön elő a különbség a vasút és a MÁV között, amire utaltam, csak nem figyeltél...

Ugyanis, vasúti kapacitás lenne, csak a MÁV nem képes azt tisztességesen biztosítani!

 

Előzmény: Dtomesz (36845)
Dtomesz Creative Commons License 2011.02.20 0 0 36845

"*Ha 12 kocsis IC és 12 kocsis gyors menne, akkor mindenkinek bőven jutna ülőhely!"

 

Ha öregapámnak meg kereke lett volna, akkor most trolival járnék Pestre Győrből...

Gondolkozz Peti...

Előzmény: v_peti (36843)
kozma555 Creative Commons License 2011.02.20 0 0 36844

Általában "levelezés" címén beleépítik a vjv. fordájába és ő viheti,a mv. nem vihet semmit a Startnak.

Előzmény: manhattani (36842)
v_peti Creative Commons License 2011.02.20 0 0 36843

1. Senki nem tiltja meg a Volánnak, hogy másod-, harmad-, negyedrészt közlekedtessen!

2. A vonatokra még akaszthatók kocsik, a railjetet kivéve! Amúgy idéntől van egy újabb IC, ami betold egy lyukat!

 

A vasút kapacitása bőven elegendő*, csak a MÁV kocsigazdálkodása hagy kivánnivalót maga után!!!

 

*Ha 12 kocsis IC és 12 kocsis gyors menne, akkor mindenkinek bőven jutna ülőhely!

 

Előzmény: setra415HD (36839)
manhattani Creative Commons License 2011.02.20 0 0 36842

>Én úgytudom Tabon még mindig úgy van, hogy az utolsó Siófokra menő vonatra feladnak egy pénzkazettát.

 

Kinek adnak föl? Ha a kalauznak, az szegény hordozhatja egész úton a kezében.

(Egyszer Újszászra utaztam, valaki talált egy hátizsákot. Szegény kalauz csaj sokáig két hátizsákkal járt (a másik a sajátja volt...).

 

A mozdonyvezetőnek adják föl? Az, ahogy hallottam, két dolgot köteles elvinni: a bizonyítékot és a vérszállítmányt (... talán a csereszervet is?). És ha nem hajlandó elvinni a pénzkazettát? :-))

 

Előzmény: tvsc (36841)
tvsc Creative Commons License 2011.02.20 0 0 36841

Én úgytudom Tabon még mindig úgy van, hogy az utolsó Siófokra menő vonatra feladnak egy pénzkazettát. Siófokról meg majd az ottani bevétellel viszi el a G4S. Egyébként nem hiszem, hogy megtámadtak volna már egy Bz-t rablók, hogy megszerezzék a bevételt :)

Előzmény: erdőszéli (36837)
kozma555 Creative Commons License 2011.02.20 0 0 36840

A vonatok színvonaláról pedig annyit, hogy a kirakat RJ vonat 2. osztályú üléseinél még a posta Bhv-ba épített IMAG ülés is kényelmesebb...

 

 

Nem a kényelemről volt szó,hanem a színvonalról. :-)

Én pl kényelmes buszon még nem ültem,hányadék az összes mind helykínálat,mind pedig kényelem szempontjából...

Amúgy igenis az 1-es vonal vonatjai színvonalasak,tessék megnézni a 41-es vonal vonatait,1-2 kivételtől elektintve hányadék...

Előzmény: setra415HD (36839)
setra415HD Creative Commons License 2011.02.20 0 0 36839

"Ha a ti mércétekkel nézzük, a Budapest-Győr közötti buszos utasok elférnének a vonatokon, elvégre

- A MÁV közlekedtet annyi férőhelyet óránként

- Az indulási-érkezési állomások kiváló helyen vannak

- A vonatok színvonala szintén kiváló"

 

Bp-Győr között az autóbuszok utasainak átvételére a vasút kapacitása elegendő hétfőn, kedden, szerdán, csütörtökön és szombaton, azonban pénteken és vasárnap nem. Kíváncsi lennék, hogy péntek délután hova tennél még óránként 100-150 utast vasúton Bp és Győr között, amikor a RJ vonatokra sem lehet péntek délután helyjegyet kapni.

 

A vonatok színvonaláról pedig annyit, hogy a kirakat RJ vonat 2. osztályú üléseinél még a posta Bhv-ba épített IMAG ülés is kényelmesebb...

Előzmény: Lovrin (36826)
kozma555 Creative Commons License 2011.02.20 0 0 36838

:-))

Régebben felént a pénztárosnak volt fél órája,hogy elvigye a lóvét a postára és leadja...Ez ingyen volt!!!!

Attól féltek,hogy kirabolják a pénztárost az utcán.Ha havi egy-két alkalommal kirabolják,még az olcsóbb..

Előzmény: erdőszéli (36837)
erdőszéli Creative Commons License 2011.02.20 0 0 36837

pár éve még láttam olyat, hogy kis kazettában valami kisérőlappal az állomáson feladták a vezérnek a pénztár bevételét, a vezér meg leadta a csatlakozó állomáson. hogy utána mi történt vele, nem tudom, csak feltételezem, hogy feltették a piros 21-esre, meg lóversenyre, a maradékot doszt a nájghtklubban bugyiba fűzték meg elitták, és ezért kellett valami új megoldást találni, ami ez a securittyótós begyűjtős történet lett.

Előzmény: kozma555 (36836)
kozma555 Creative Commons License 2011.02.20 0 0 36836

Ha jól tudom 10.000Ft körüli összegért viszik a pénzt,naponta ahogy látom több helyen.

Ez helyenként 300.000Ft havonta a kis cégnek,a forgalomnak (ahol a forg. adja a jegyet) még havi 1 millió Ft a Start zsebéből,vagyis havi 1,3 millió a semmire.

A jegybevétel meg ahogy mondod,sok helyen napi 10eFt alatt van..

 

Mindenesetre nem értem miért nem lehetne azt,hogy mondjuk a forgalomban dolgozónak aki kiadja a jegyet is,a Start adna mondjuk havi bruttó 40.000Ft-ot,a forgalmista is jól járna és a Start is.Jah,akkor a forgalom bukott egy csomó jogosulatlan pént...Bocsánat ezt elfelejtettem... :-)

Előzmény: koller andor (36824)
kozma555 Creative Commons License 2011.02.20 0 0 36835

A múltkor pont Sb-n játszódott ilyesmi.

Rossz volt ez egyik helységben a lámpakapcsoló.Kijött Nk-ról egy ember,felmérte a helyzetet.Megállapította,hogy tényleg rossz és veszélyes az a kapcsoló. :-)

Szerinte a lámpa ronthatta el,cserélni kell 2db lámpatestet is.Nem olcsó...

Vissza 2 ember pár nap múlva,létre,lámpák,kapcsoló stb.

 

Na így alakul a költség...Ahogyan írtad kb az a menete a dolognak.

Előzmény: erdőszéli (36823)
Aln 663 1189 Creative Commons License 2011.02.20 0 0 36834

De jó látni ilyeneket! Csak nem erre! Eggyetlen jelentős és hatékony lépést sem láttam a környékünkön.

Előzmény: Törölt nick (36830)
Aln 663 1189 Creative Commons License 2011.02.20 0 0 36833

"- Talán Csorna - Győr lehet ilyen ?"

Kizárt!

Előzmény: zsitvica (36813)
manhattani Creative Commons License 2011.02.20 0 0 36832

>A MÁVnak meg nem hiányzik a kieső óránkénti valahány buszszor ötven utas.

 

A MÁV nyomására ritkították a Bp.-Győr buszjárat sűrűségét órásról két órásra. Több reklamációt kaptak, mint sok mellékvonal utasszáma...

Ez mire volt jó? Azt hitte a MÁV, hogy ha csak óránként jár busz, hirtelen megtelik Kelenföld állomás? Dehogy telik. Akiknek a busz jó, kivárják azt a plusz órát és közben anyázzák azt, aki ezt kitalálta. Sokan nem is tudják, hogy kit :-)

 

Ezzel persze nem azt mondom, hogy a MÁVnak hiányzik a buszról kieső valahány utas. A MÁVnak egyáltalán nem hiányzik az utas, hiszen bevétele nagyon kis része származik onnan, a gondoknak pedig a nagyon nagy része...

Modern vállalatvezetési elv, hogy az ügyfelek 10%-a okozza a költségek 40%-át. No, azt a tíz %-ot nem éri meg kiszolgálni! A MÁV pont így van az utasokkal.

 

>az általatok hangoztatott elvek gonoszak, mert megfosztják az utast a választás jogától.

 

A legtöbb vasútvonal mentén nincs helikopteres szállítás. Most akkor megfosztják az utast a választás jogától? Mert ha lenne, természetesen a MÁVhoz hasonlóan dotált jegyárakkal, biztos rengeteg utas lenne rajta! Akkor most mi van??

 

>Ha a ti mércétekkel nézzük, a Budapest-Győr közötti buszos utasok elférnének a vonatokon, elvégre ...

 

Minden érved igaz. Egyre nem gondolsz: mennyibe kerül az államnak a buszjárat fenntartása (a te példád véletlenül nem hogy pénzbe nem kerül hanem nyereséget hoz...), és mennyibe a vonatközlekedés fenntartása?

 

Természetesen senki sem gondol fővonal megszüntetésére. De ahol az utasok jóval kisebb százalékát hordja a vasút óriási állami támogatás mellett, ott el lehet gondolkodni, hogy mi a fontosabb: néhány ember választási joga (egyébként az állam köteles fenntartani a választás lehetőségét? van ehhez joguk? szerintem nincs), vagy az a rengeteg pénz, ami mehetne sokkal több ember számára fontos helyre.

 

Előzmény: Lovrin (36826)
szanyi_arc Creative Commons License 2011.02.20 0 0 36831

?

Előzmény: Törölt nick (36830)
Törölt nick Creative Commons License 2011.02.20 0 0 36830

Tudod, miután már kibújt a szög a zsákból, már késő a ködösítés.

Hiába kezdődnek ilyenkor a nagy elkerülő manőverek, már késő, mert a rendelkezésre álló háttérinformációkból (melyeket persze a létező korlátok miatt nevesíteni teljesen nem lehet, igazából nem is kell) már összeáll a kép és a szándék. (Függetlenül attól, hogy mivel is akarta az illető leplezni a dolgot) Mindezek függvényében a minősítés teljesen hélyénvaló.

 

De, ha már felhoztad az RKI-t, akkor nem árt megjegyezni, hogy az említett terület az egyetlen az országban, ahol több vonalon/vonalcsoporton is sikerült bevezetni az országban először Intergált, vasút-busz, busz-busz csatlakozásokra épülő ütemes menetrendi szerkezet. És ez közlekedésfejlesztési szempontból szerintem sokkal jelentősebb és hatékonyabb lépés volt, mint néhány jelentéktelen mellékvonalon politikai döntés folytán újraindítani a vonatok billegését.

Előzmény: szanyi_arc (36762)
hmsoft Creative Commons License 2011.02.19 0 0 36829

A vonalbezárás is csúnya volt. Ott sem kérdezték az emberek véleményét, hatalmilag elrendelték és kész. Ugyanígy el lehet rendelni a forgalom vasútra terelését is.

 

Megpróbáltam végiggondolni, csak éppen nem tudom, hogy meddig mehetek el, azaz milyen mértékű vasútra terelésben gondolkodsz. Éppen ezért, hogy szűkíthessük, mederbe terelhessük a folyamatot, és ne beszéljünk össze-vissza, kérhetném, hogy rögzítsd le az alapparaméterket? Azaz, skiccelj fel légyszives egy átterelési tervet, még nem a technikai megoldás oldaláról, hanem csak egy amolyan vázlatos követelményspecifikációt. Ezt azután már meg lehet vitatni. Köszi előre is.

 

hm

Előzmény: Kököjszi-Bobojsza (36776)
Carpy Creative Commons License 2011.02.19 0 0 36828

Az azért nem lehet közömbös egy felelős döntéshozónak, hogy az egyik sapka kisebb, mint a másik.

Előzmény: Lovrin (36827)
Lovrin Creative Commons License 2011.02.19 0 0 36827

"másrészt a helyi okosságok bevezetése, mint pl. kalauz nélküli közlekedés, egyben bevételkiesést is okoz az államnál (pl járulék és adó soron)"

 

Van sapka - nincs sapka esete III.

Előzmény: Carpy (36822)
Lovrin Creative Commons License 2011.02.19 0 0 36826

"Ott a különbség, hogy a buszosok nem akarják megszüntetni a vonatot."

 

Cask a buszbarátok, mármint akiket itt látok közülük. A MÁVnak meg nem hiányzik a kieső óránkénti valahány buszszor ötven utas. De nem is ez a lényeg.

 

 

Csak vicces látni, ahogy a f@sz másik oldalán állva az általatok hangoztatott elvek gonoszak, mert megfosztják az utast a választás jogától. Mutathat nektek akárki akármilyen tömött bézét, mindig a "na és kit érdekel, elférnének a buszokon azok az utasok, ez nem vasúti utasmennyiség" szöveget hallom ellenérvként, hogy itt a vasút fölösleges párhuzamosság, tessék felülni az n+1 párhuzamos buszra. Kényelmesebb, jobb helyen áll meg, gyorsabb, stb.

 

Ha a ti mércétekkel nézzük, a Budapest-Győr közötti buszos utasok elférnének a vonatokon, elvégre

- A MÁV közlekedtet annyi férőhelyet óránként

- Az indulási-érkezési állomások kiváló helyen vannak

- A vonatok színvonala szintén kiváló

 

Ja hogy valami miatt mégse jó nekik a vonat? Természetesen megérthető.

A buszokkal agyonvágott mellékvonalakon is azért utazik vonaton aki utazik, mert nem jó neki a busz valamiért.

Előzmény: manhattani (36816)
abdhulbin Creative Commons License 2011.02.19 0 0 36825

Urban legend: Rákospalota-Újpesten papíron állítólag kész az aluljáró, és át is van építve.

Előzmény: Carpy (36822)
koller andor Creative Commons License 2011.02.19 0 0 36824

Jól gondolod.

Van még: Kiszervezett takarítás, pénzszállítás(sok helyen nincs annyi napi bevétel, mint a pénzszállítás díja) stb-stb-stb........

 

Én már csak azt várom, hogy a személyszállítást mikor fogják végre kiszervezni.:-)))))

Előzmény: erdőszéli (36823)
erdőszéli Creative Commons License 2011.02.19 0 0 36823

elindul a máv ik feliratú kis puttonyos ótó, benne két emberrel egy adott vonalon. megáll az első állomáson. kell két izzó, meg egy zár. bemennek a legközelebbi boltba - számla: 2*60.- 1*490.- tehát az anyagköltség 610.- pénz. ez eddig kb. így van, láttam.

a továbbiakat csak gondolom: bizonyára van egy normaideje a cserének, erre ketyeg a két ember órabére, meghát a kiszállás sincs ingyen.

egy nap mondjuk végigjárnak 5-10 állomást.

 

és aztán? (ezt már gondolni sem merem, csak kérdezni) irány a központ, és kiállítanak egy számlát, 2*60.000.- az izzócsere, 1*80.000.- a zárcsere, mindezt annyiszor, ahány állomást érintettek? tényleg érdekelne, hogy zajlik a folyamat.

 

Előzmény: kozma555 (36821)
Carpy Creative Commons License 2011.02.19 0 0 36822

Szerintem, a mellékvonalak MÁV-mentesítése két okból tudna jelentős, akár 70%-os költségcsökkenést is hozni.  

- Az egyik a "ráosztott" költségek csökkenése, kvázi eltűnése,

- a másik a helyi "okosságok", takarékoskodások révén.

 

Nemzetgazdasági szinten ez sajnos nem tud 70%-ot hozni, mert:

-a ráosztott költségeket akkor más vonalakra osztják rá, tehát ebből nulla megtakarítás lesz, sőt,

-másrészt a helyi okosságok bevezetése, mint pl. kalauz nélküli közlekedés, egyben bevételkiesést is okoz az államnál (pl járulék és adó soron)

 

De hangsúlyozom, mindez csak a jelenlegi műszaki állapotok melletti szcenárió. Amint egy leválasztott mellékvonal üzemeltetője fejleszteni akar, pl. új eszköz, pályafelújítás, állomások rendbehozatala, brutálisan megnövekednek a költségei. Vagy ha bármilyen természeti csapás éri a vonalat, neadjisten egy nagyobb műtárgy cserére szorul, máris irdatlan költségek merülnek fel, melyek nagysárgendileg térnek el a bevételtől, illetve a közúti pótlás költségétől.

 

Előzmény: gabor144 (36815)
kozma555 Creative Commons License 2011.02.19 0 0 36821

Mozgásérzékelős,hiszen egy komolyabb ajtóbecsapásra ismét kiég... :-)))

Előzmény: erdőszéli (36820)
erdőszéli Creative Commons License 2011.02.19 0 0 36820

... egy korszerű, mozgásérzékelős, ledes világítótestre. nyilván.

Előzmény: kozma555 (36819)
kozma555 Creative Commons License 2011.02.19 0 0 36819

Miből adódhat ekkora mértékű pazarlás?

 

Pl abból,hogy egy izzót az állomás WC-jében 60.000Ft-ért cserélnek ki...

Előzmény: gabor144 (36815)
Törölt nick Creative Commons License 2011.02.19 0 0 36818

Nézzük tovább, még a hőn szeretett Nógrádi vonalak sem tudnak csodákat:

 

"Nógrád, Diósjenő?"

 

Diósjenőre és Nógrádra is 10 perccel gyorsabban ér ki a busz Vácról. Diósjenőn belül legalább 3 fontos megállója van a busznak, Nógrádon belül is. Nógrád vá. és Vác közt 10 perccel gyorsabb a busz, mint a vonat. Vácon belül is jobb a területi lefedettsége a buszoknak...

 

"Eger"

 

Egerbe legalább jelenleg 18-20 perccel gyorsabb a busz Budapestről.

 

Vizsgáljuk még?

Előzmény: Slijepac Most (36802)
manhattani Creative Commons License 2011.02.19 0 0 36817

>Ez a 30 vagy 50% azért nekem nagyon brutális. Miből adódhat ekkora mértékű pazarlás?

 

Ezzel a polidili irányába haladsz! :-))

 

Előzmény: gabor144 (36815)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!