Szerintem benzinesnél nincs visszafolyó cső. A tank tetején a benzingőz elszívás van ( canister ). A levegősődés szerintem az üzemenyagszivattyú hibája. Csere! Az injektor legfeljebb atengedni tud, de akkor nagyobb gond lenne. Ha valahol tömítetlen lenne, akkor ott folyna a benzin rendesen.
Újra jelentkezem. 307-es sw 2002 1.6 benzines. Az autó végre elindul a tanulság az esetből hogy a szerelő álltal javított alkatrészt is érdemes ellenőrizni hibakereséskor mert az általa javított üzemanyagpumpa volt a hibás.. A hibát megcsináltam de a benzin rendszer azóta is levegősödik. Beleszereltem egy visszacsapószelepet a tank elé, ezenkívül újrahúztam a nyomócsövet... már ez is sokat segített az autó pöcre indul.. de le is fullad legalább 2-3 indítás míg nem fullad vissza. Szóval valahonnan még mindig levegősödik. A kérdésem az lenne hogy a visszafolyó cső felől is be tud e levegősödni a rendszer?? lecseréljem azt is?? vagy az injektorok ó gyűrűivel lehet a hiba?? Egy fél óra állás után már 2-3 indítás kell neki hogy légtelenedjen..
Kérlek alássan - meg kellett lesnem a szervízkönyvet, fejből nem emlékeztem :) - kilométer óra szerint 151.512km-nél volt megkarikázva 2017.09.13.-án
Annyit hozzátennék hogy 2017 márciusában vettem az autót ~138.000 km-rel, az előéletéről sajnos semmit nem tudok, mivel külföldről behozott, és vagy elhiszem amit mond a kereskedő, vagy nem. (Az előbbit szeretném, az utóbbi a jobb választás :) )
nem veszem közekedésnek. Az az igazság hogy egy injektort megpróbált kivenni de nem jött. Így nem merte tovább büntetni mert a célszerszámhoz ki kell szedni az injektorból a mágnestekercset és utána már pados a buli. Neked hány kmnél lett megtűzkarikázva?
Ha be van rohadva és nem akar jönni (ritkának tűnik ennél a blokknál) még mindíg lehet B tervre térni, pénzt gyűjtögetni nagyobb javításra, stb.
Viszont ez most olyan ,hogy még talán ambuláns gyógyítható, de a kiáramló fordulaton-terhelésen +ezer fokos gáz majd lassan megsüt mindent, és akkor már tényleg darabokban jön ki, ahelyett másik felújított kell, akkor kódolni is kell, stb,stb, csomó probléma.
Nem kötekedni akarok, de akkor erre a műveletre javasolnék egy szerelőcserét :)
Én 1 hétig jártam így az autóval, és ha ment a ventilátor akkor úgy megfájdult a fejem, hogy a gyógyszer se nagyon segített.
Hosszú távon nem egészséges a kipufogógázt szívni az utastérben.
Nemrég volt egy cikk Totalcar-on a HDI motorokról, ajánlom figyelmedbe, kiemelném a kifújás részt:
"Az első generációra jellemző a porlasztócsúcs kifújása, ez jellemző ciccegő hangot, és kokszos-olajos lerakódást okoz a hengerfejben, illetve végső esetben azon kívül is. Ennek a hibának a javítása nem drága, azonban sok, aprólékos munka alaposan kitisztítani mindent, majd a réz tömítőgyűrűit kicserélni. Ennek elhanyagolása általában lerakódást okoz a motorolajban, ami szinte homokszerű kokszot jelent. Garantált a turbó kenésének megszűnése, majd idő előtti halála."
Bárdiban ~800 FT darabja a réz tömítőgyűrűnek kedvezmény nélkül, én minél előbb megcsinálnám/megcsináltatnám mindentől függetlenül.
Nekem szerelőm leszedte, megtisztította, majd berakta az újat, és azóta is (kb 30.000km telt el a csere óta) semmi baja a motornak, padra se kellett vinnem, se imádkoznom :)
hát azért én félek tőle, ha kiveszem akkor vihetem padra, tisztíttatni,ima kód stb. Drága mulatság sajnos. A szerelőm nem javasolja a sima visszarakást.....
Olaj és vezérlés csere, plusz felújíttattam a turbót mert bizonyos tartományban fütyült. Mint kiderül égett volt már a tengely. El lett távolítva a szűrőkosár is. A lent is említett quartzot kapott. Minden szűrő cserélve. Teknő leszedve, kimosva, alsó szűrőkosár kimosva, nem volt kokszos. 156000 km van benne. Megkímélt autó. Sehol nem folyik a blokk. Jó ránézni. A kettes porlasztónál egy halvány filmréteg látszik, talán kifúvás de....mérnökként is bagatelnek találom. A szervíz óta beletekertem 300 km-t. Kergettem 130-140-nel is. Az említett porlasztónál maradt a száraz filmréteg. DE: ha áll a kocsi és járamotor akkor a szellőző füstgáz szagot hoz be. Nem durva de érzem. Tudni kell hogy mikor gépre kötöttük, dobott egy EGR hibát de a műszerfalon nem gyújt lámpát.
Elméleteim:
1. Pollenszűrő új, a régi megfogta ezért nem éreztem
2. Mégis a porlasztó, tűzkarika csere.....nem merem kiszedni mert félek hogy beszorult...
3. Összefüggés az EGR-rel
4. Valami cső a turbó körül ami közel van a fűtéshez
Én ezt a szakmát még csak nem is ugatok. Így a hozzáértő szerelők amatőr vagy profik válaszait várnám. Köszi!!
Elég a pozitívot levenni, az autó áramköre már akkor sem kapcsolódik a töltőre.
A negatívot bikázáskor is arra a "nagycsavarra" szokás tenni (ami bikázás egyébként 307 esetén nagyon nem javasolt, az alapból érzékeny elektronikája miatt)
Annyi ,hogy ilyenkor jobban kell figyelni, mert a kaszni és rajta minden továbbra is negatív, ha a töltő kábele hozzáér valahol egy fémfelülethez, szikra-zárlat keletkezik!
Illetve, ha véletlenül a pozitív saru megpróbál "visszahajolni" eredeti helyzetébe, és hozááér a pozitiv pólushoz, épp az történik amit el akartál kerülni! Szegény autó összes elektornikája pillanat és sokkszerűen a töltőre kapcsolódik.
Ezért szokták mindkét kábelt levenni, _ha lehet_.
307-nél ez egy aránytalanul nagy szívás, halom csavart kell kicsavarni, fél akkumulátort kiszerelni, nyugodtan tölthető csak a pozitívot levéve.
Egyébként nem minden töltőt tilos úgy használni ,hogy a saruk(kat) nem veszik le, a modern processzoros töltőkre pl szokás azt mondani, hogy nyogodtan rajtahagyható az egész autó..,
... én viszont inkább leszedem a sarut, ha lehetőség van, mert azután egy váratlan BSI hibánál vagy fél nap mulva az út szélén történő "kulcs elfelejtésnél" ki tartja a hátát, hogy a töltő mégse volt olyan húdeszuper..
Azt szeretném megkérdezni, hogy az akku töltéséhez le kell-e venni mindkét kábelt, vagy elég a pozitív is. A negatív nagyon el van rejtve. Az első zárhídon(gondolom így hívják) az egyik rögzítő csavar (bal oldalt) jó nagy bunkó, erre valaki egyszer azt írja, hogy oda kell kötni a töltő negatívját.
Szükségem lenne egy kis segítségre. Egy Peugeot Partnerbe (1.6 HDi 2007-es) beletört a nívopálca sarga műanyag vege. Okozhat ez gondot? Sajnos nem otthon történt és az a kérdés, hogy el merjunk-e indulni vele haza?
Az a baj vele, hogy már nem igazán lehet kapni. Mikor még árulták aliexpress-en kb 2 éve, én vettem egyet, azóta is használom. Jó cucc, működik. Elkezdtem én is fejleszteni egy elektronikát Arduino alapokon, ami ugyanezt tudná, de munka mellett elég kevés időm van rá, nagyon lassan haladok vele.
Önindító megjavítva... bár baja nem volt csak a bendixen a csavar volt lelazulva.. persze kiszerelés, szétbontás és értetlenkedés után jöttem rá :S
Holtponti jeladó cserélve... de még mindig nem indul a bestia..
Egy egy pillanatra elkapja majd minden indításnál felpörög 3-400 ig majd leáll... Most visszalépek egyet az üzemanyag rendszer felé.. mert az igaz hogy a szivattyú jó.. de mi van ha valahol lyukas a csövem és elereszti a nyomást?? erre gondolhattam volna előbb i mert érdekes módon az utolsó útján a kocsinak 300km-alatt végig gázüzemnél is eltünt 6-7l benzin.. és mielőtt megállt a dög épp meg akartam keresni hol ereszt.. az egyetlen bökkenő hogy az alvázat nézve nem látszott csöpögés nyom sehol.. motortérnél pedig még nem figyeltem.. Holnap kap a szivattyúra egy 4m-es benzin csövet azt rádugom a motortérnél a csatlakozóra és meglátjuk indul e.. HA mégse ezen a részen van az eresztés hol lehet még?? injektoroknál? vagy közös nyomórészen??