Jut eszembe, pár napja utaztam a fogassal, és a szembe fogas orgonás felső váltó előtt megadta magát (nem az 1-eske volt, az már akkor is ksz-ben volt), és azt mondták, hogy berobbant a motorja. Ez mit jelent?
Megvan! Villamoséknál az a szabály járja, hogy vegyes kiadású vonalon nem lehet egyedizni, tehát valószínűleg ez fogaséknál sincs másképp, így aztán még legalább egy szerelvénybe be kéne szerelni, hogy egyáltalán ki tudják adni, mert min. 2 szerelvény van a vonalon.
Akkor mi történt szegénnyel? Amikor én mentem vele, éppen az utolsó köre volt, ment a kocsiszínbe, és ki se dugta utána az orrát, úgyhogy baleset nem érhette.
Na igen. Ezt én is észrevettem, hogy a felújítás óta mindössze fél napig közlekedett, azóta kint áll. Gondolom azért nem adják ki, mert még nem tökéletes a leszállásjelző rendszer.
1. Mert direkt kerékpár szállításra lett kialakítva a hátsó peron. 2. Mert a legjobb KV olyan tetű, hogy nincs 2 ellenőre, akik fel-alá közlekednének 2 +álló között, és 1 hét alatt leszoktatnák őket a fogasról.
Felújított szerelvény: 51-61 Inkább a kedves jegy nélkül utazó kerékpárosok rombolják le a fogast, az 56-66-ost is lepusztították valamilyen szinten, meglátjuk mi lesz az egyeskével.
De sajnos ez a későn váltás minden megállónál előjön. Pl. amikor mentem vele, akkor a Gyöngyvirág út köv.-et akkor mondta be, miután már megállt az állomáson.
A későn váltásnak az az oka, hogy a Vultron utastájékoztató rendszer úgy működik, hogy mikor a végállomásról elindul a jármű, a vezetőnek meg kell indítania az utastájékoztatást, utána már megy magától.
Elmentem megnézni a szerelvényt, íme készítettem pár fotót: http://hungaroplan.uw.hu Nem sikerültek túl jól, ugyanis nem volt utastérvilágítás és elég sötét volt. Állomásokon megállt, de nem nyitotta ki az ajtókat, de indításjelzőzött indulás előtt. Az utastájékoztató más lett (igaz, nagyon későn vált át célállomást indulás után), a kijelző mutatja a következő megállót, átszállási kapcsolatokat, járatszámot (1) valamint a pontos időt. A bemondás is új lett, immáron női hanggal. Belső színvilág megegyezik az 56-66-al, valamint a fényezése is.
A Breznó - Tiszolci vonal egy szakasza volt olyan. A fogasléc állítólag még megvan, de a mozdonyok már nem. Azaz egyikük ma is megtalálható a csehországi Tanvaldban.