Hátha valakinek segít, én most jártam a végére a fűtőventillátor fokozatok eltűnésének BERLINGO II-nél.
A ventillátor motor felett a levegőcsatornában találhatók az előtétellenállások. Ezek között van egy védelem, ami kinézetre egy ellenállásra hasonlít. Ez szokott kimenni, az enyémnek is ez volt a hibája.
Át kell vezetnie.
Csak egy nem teljesen kompatibiliset tudtam vásárolni, a csati és a rögzítés is más, de a szerkezet ugyanaz. Ebből áttettem a szóbanforgó alaktrészt az eredetibe és tökéletesen működik.
A kesztyűtartó mögött található a ventillátor motor felett a csatija, kivenni pedig az ablaktörlő lapátok alatti burkolat és az ablaktörlő mechanizmus leszerelése és a műanyagrács eltávolítása után tudtam.
Na meglestem a gépet. Valóban, a plusz 100e kilómétert hozzá lehet adni a kormány és a váltó kopás láttán, bár lehet már szarabb anyagból van az újabbakból a markolat... :) Ahhoz képest hogy majdnem 2004-es picit itt-ott rohad, kibuggyant a rozsda mint a régi merciken. Át is van fújva... Amúgy a motor patent, karter szinte nulla, jó a formája, alakja, csak ugye a rohadás. Motorháztető szintén zenész.
Mondjuk jóval milla fölött látom az 5 személyes 2.0 korabeli hdi-ket , szóval az ár tükrözi...
Másik ismerős ajánlott egy kitűnő állapotban lévő '99-es 1.8-as! benzines Berlingot, klímás. Tényleg gyönyörű állapot belülről, se szakadás, minden csillog, kaszni korához képest patent; csak hát 700e Ft. A benzin és az erősebb motor miatt tetszik, csak hát a kora... Pár évvel fiatalabbakat 550-600e Ft-ért látni, igaz csak 1.6.
"Behúzni a vezetéket" Ha nem akarod gyárira csinálni és nem zavar egy kis belógó vezeték, akkor elég a tükör belső burkolatát levenni és a tükörmozgatón keresztül lehet vezetni. Ha gyáriasra akarod, akkor le kell venni az ajtóburkolatot.
Én az első sárvédő elejébe tettem a burkolat és a sárvédő közé és megálláskor látszik, hogy kap meleget, mert hamar emelkedik a hőmérséklet. De menet közben visszahül. Nem tudom, hogy lehet -e toldani a vezetéket az ellenállás miatt, toldás esetén esetleg hülyeségeket mutat egy hosszabb vezeték miatt.
FeZ és hogy tudom behúzni a vezetéket a tükörhöz? és nem fog eltörni a kábel a sok ajtónyitogatástól? Vagy hova lehetne még tenni mert nem olyan hosszú a vezetéke az érzékelőnek A BSI-től kb. 50-cm van.
...csak nem 10 éve járok vele ..2002-es 1.6 16v... 200E km-t ebből kb.110E-t gázzal... volt vele gondom nem mondom de mégis imádom....hamarosan eladó sorba kerül és ha lenne a 2-sből 2-3 éves megint ilyet vennék ... de sajnos a legfiatalabb is már 7-7+éves ezért valami alternatíva után kell néznem ...
Hát....ilyen töréstesztre vonatkozó tapasztalataim nincsenek, esetleg keress rá a Youtube-on, szoktak fent lenni rendes törésteszt videók, hátha ezekről is találsz valamit ! :-)
Végül is a fűtést meg tudom nézni személyesen is hideg motor esetén mennyi idő után melegszik be és a klíma mennyire hűt. :)
Valahogy azt a régi vw-t többre tartom technikailag és jobban bíznék mint az újabb csodákba (meghibásodások, stb), viszont ott maradni se akarok benne baleset esetén. Konkrétan erre irányuló tapasztalatokat keresek, hogy mennyire volt papír az a caddy, és a berlingo/partner mennyivel biztonságosabb, ha az.
A VW-nál az utolsó részt nem értettem, a biztonságra vonatkozót. ;-)
A klíma jól szokott működni (már ha jó a kocsiban), a fűtés viszont tud problémás lenni a HDi-knél. Egyik hátrányuk (ami nagy előnyük is egyben) sajna, hogy nem nagyon melegednek. Természetesen azért bemelegszenek ezek is, csak lassabban. A gyár szokott beletenni emiatt kiegészítő fűtést. Van amelyikben egyszerűbb van, de pl. az északi országokba gázolajos kiegészítő fűtéssel szállítja. (Webasto v. Eberspächer)
Ezt át lehet alakítani állófűtéssé különben
A tulajdonosok véleménye különben elég részrehajló lehet, mind + , mind - irányba, attól függően ki, milyen dolgokat élt meg az autójával. Az érzelmi kötődések is félre tudnak vezetni, pl. az elterjedt vélemény, hogy a francia sz*r, a német meg az über. Én sok típust javítok, a VW tulaj nem henceg azzal sehol, hogy hetente van szervizben a kocsija, de a francia tulaj könnyen lefikázza azonnal a sz*r franciát, ha 15 éves korában szétmegy a hátsó híd, miközben az autót csak 2 évente látjuk ált. szerviz miatt. Természetesen fordítva is megtörténik a dolog, csak a VW-t nem fikázzák le akkor sem, ha kiesett a motor belőle. Ez esetben hősi halált halt. :-)
A klíma és fűtés dolgában én pl. megkörnyékeznék egy tulajdonost és megkérném, hogy had nézzem meg (próbáljam ki) ezeket a kocsiban. A te igényeidhez csak te tudod eldönteni, hogy megfelelő-e a "szolgáltatás".
vw caddy 1996-2003 közötti típusra gondoltam, mint alternatíva. Ez az a gépjármű, aminek az eleje lényegében egy vw polo, kis puttonyos, dobozos. Átlag két személyes, de létezett belőle 5 személyes verzió is, igaz tolóajtó nélkül.
Adták ki 1.4 benyásba, valamint 1.9 szívó és 1.9 tdi-be. Utóbbi felszereltségileg (klíma (ami tényleg hűt)), légzsák, elektromos ablak, szervó stb patent állapotban olyan 700-750 Ft környéke.
2.0 hdi-nél vajon télen a fűtés, nyáron a klíma mennyire használható?
Ez majdnem biztosan kamu. Kinti 10 év feletti diesel autót nem találsz 300e km alatt, kivéve, ha a család C járműve volt és ezzel jártak bevásárolni. (ami erősen valószínűtlen)
Egy ilyen autó ahogy átér a magyar határon, valahogyan eltűnik belőle min. 100e km.
Ettől függetlenül az autó lehet még jó vétel, ahogyan írták is, állapotot kell venni, nem km-t.
Múltkor láttam a műhelyben egy holland 2,0 HDi Berlingo-t 750e km-el (végig szervízkönyves, még eredeti motorral), úgyhogy nem kell parázni nagyon emiatt.
A hátsó híd probléma valós dolog, 10-15 éves koráig egyszer biztosan meg kell csinálni. Berlingo-nál főleg, mivel alapvetően kisteher, tehát jellemzően úgy is használják. (terhelve)
"Őszinte fejjel ajánlanátok ezt a típust "
Személy szerint én igen.
"....vw caddy talán 2002-ig gyártott polós verziója is, .....csak félek a biztonságtól..."
Ezt kifejtenéd ? Bocsi, de nem értem. :-(
"Vagy esetleg még ott vannak a Kangoo-k,"
No, látod, azt már nem ajánlanám, legalább is az 1,5 DCi-t nem. Teszem ezt annak ellenére, hogy egy barátom cégében volt pár darab, ami igen sokat futott, össze-vissza sofőrökkel. (tehát nem volt "gazdájuk" sosem)
1.4, 1.6? Fogyasztásod városban/hosszabb távon? Valóban, hallottam is adalékos szopatásokról. Előny vagy sem kereskedésből venném, aki köteles valami féle szavatosságot (min 6 hó, persze csak ha saját autója) vállalni, szóval annyi idő alatt kiderül pl. az adalékos / hengerfejes játék. De ennek majd utána olvasok jobban.
Voltak autóim Trabanttól a BMW ig sokféle, benzines és dízel is. jelenleg benzines berlingóm van, már több mint 200.000 km ment bele. Ezekkel sincs több gond, hiba mint a többi autóval, ha normálisan használod. Nem szabad elhanyagolni az olajcseréket, szűrő cseréket.
Vásárlásnál ki lehet fogni jót is, csak ne a KM órát nézd! Sokszor elhangzik, hogy ÁLLAPOTOT veszünk, nem kilómétert. Ma már olyan jó tisztító, ápoló szereket lehet kapni, hogy egy romot is szinte új autóként lehet eladni.
Ha nem értesz annyira a használt autókhoz, akkor kérj meg egy citroen-peugeot szerelőt, hogy segítsen. Meg akár be is viheted egy szervízbe átnézetni. Olcsóbb, mintha "átvernek" az autóval.
Mivel aktív a topik hátha tudtok segíteni. Dobozos autó vásárlása előtt állok. 800-900e Ft rá a keret. Tetszenek a Peugeot/Berlingok.
Elég sok vegyesek olvasok a típusról (hátsó híd, elektromos gondok, motor problémák). 5 személyeset nézegetek, mivel kisebb az esély, hogy az céges autó volt és kitaposták a belét. :) Valamint néha jól jön a plusz ülés.
Találtam egy 5 személyes 2003-as (már az újabb orrú) klímás, hdi 2.0, szép példányt 850e Ft-ért; elvileg kinti volt, közel 210e kilométerrel.
Mire érdemes figyelni a típusnál?
Őszinte fejjel ajánlanátok ezt a típust vagy nézzek másfele? Combo-ról is vegyes dolgokat írnak. Tetszik a vw caddy talán 2002-ig gyártott polós verziója is, 1-2 kiváló példány akad 650-750e Ft környékén (1.9 tdi, klíma, stb); csak félek a biztonságtól. Vagy esetleg még ott vannak a Kangoo-k, de hát az is francia. Valamint a ránc felvarrott berl/partner valahogy jobban bejön egy szép színben.
Az érzékelőt általában a hátsó lökhárító -(ba) környékére teszik.
Szerintem a has alatt a talaj melege és a motor melege komoly eltéréseket mutathat. + alul a lyukon kivezetve a vizet beengedheti, mert gondolom az a lyuk le van dugózva, ami azt a célt szolgálja, ha esetleg sok víz kerül az autóba, ott ki lehet ereszteni.
Mitől lehet az,hogy 1.9d berlingonal ha meleg a motor indításkor mikor beindul, olyan mintha egyet rándulna a motor. Rázkódik egyet. Hidegen nem csinálja. Lehet motortatró bak hibája?
Nekünk az egyik oldal ablaknál ázik be(szivárog be kicsit). Soha nem fogok rájönni hogyan. Mintha alulról jönne be a víz. Persze gondolom így sem járt még senki így ez egy örök rejtély marad...