A Somogyszentpálin van egy fix utasréteg, és nics buszközlekedésre alkalmas közút, de utas van csúcsidőben ca. 32 fő! Meg az túristavonal lesz majd Csisztapusztára, és Imremajorig közös a szakasza, így maradjon csak!
Ja, és milyen szempontok alapján lettek kiválogatva ezek a vonalak? Nekem nagyon úgy tűnik, hogy íróasztal mellől történt. Erre utal az is, hogy a keskenynyomközű vonalak kimaradtak. Az valószínűleg egy másik dossziéban volt, amely épp nem került elő a fiók mélyéről...
Csak azt áruljátok már el, hogy miért kell bezárni a vonalakat az ütemes menetrend és a buszokkal való összehangolás ELŐTT??? Hogy nehogy véletlenül kiderüljön, mégis életképesek tudnak lenni? Erről az egészről nekem az ötvenes évek koncepciós perei jutnak eszembe. Na igen, az alma nem esik messze a fájától... Ufff...
A 11-es és 87-es bezárása pedig akkora szakmai dilettantizmus, hogy még... A következő lépés a falurombolás lesz: mennyivel olcsóbb városokban, panellakótelepen élni, könnyebb az ellátás. Mert biztony nem engedhetjük meg magunknak, hogy ennyire szétszórva, természetesen környezetben éljenek az emberek. Jelszó: "nem fussssa..."
Nagyon OFFFF: remélem lesz még néhány ilyen döntés, és olyan messze kergetik ezt a dilettáns kormányt, tanácsadóival együtt (amely saját tehetetlenségét rombolással palástolja), amennyire csak lehet.
Még valami: a budapesti villamoshálózat a széttagoltságtól szenved, mert minden feleslegesnek látszó méternyi pályát felszedtek. Most ezt csináljuk a vasúttal is (l. 11, 22, 37, 84, 87, 98, 152). A 98-as néhány éve jó szolgáltatott tett a 90-es vonal felújításakor, arra kerültek a nemzetközi vonatok. Ezután mi lesz? Erre gondoltak a "szakemberek"? Megtakarítunk néhány milliárdot, és nyakunkon maradt egy széttagolt, alig használható vasúthálózat. Egy baleset vagy felújítás lebénítja majd a fél országot, mert nem lesz kerülőútvonal. Éljen az előrelátás.
Számomra is erősen kérdéses, hogy mi indokolta a 3 MÁV kisvasút kihagyását a halállistából. Eddig ha ilyesmiről szó volt, mindig azokkal kezdték a felsorolást.
Másik hogy mi van, ha a saját célú vasúti pályahálózattal (gyk: iparvágány) rendelkező Nyírpityeri Ipari Rt. át akarja venni a hozzá befutó vasútvonalat - mert neki megéri továbbra is vasutazni? Ugyanis törvény szerint nem teheti meg!
Látom a vasútbarátokat "enyhén" kiütötte a hír, ami nem is csoda, a megszüntetésre ítélt vonalak közel fele szerintem létfontosságú az adott vidéknek. Jó, lehet, hogy a Kisszénás-Kondorosnak nem sok értelme van, de mondjuk a városközi vasútakat miért szüntetik meg? Komlói vonal megszüntetése igencsak érdekes, mint ahogy az is, hogy a Makó-Újszeged szakaszt meghagyják, mikor már ott is csak napi hat pár vonat mozog néhány utassal, igazából csak a Makó-Mezőhegyes szakasz gazdaságos ebből a vonalból (az se nagyon) gondolom ezt is a regiotramosítás menti meg. De a Makó-Hódmezővásárhelyt miért kell kicsinálni? Ez Makó vasúti kapcsolata a legtöbb fővonalra!! Hasonlóan hülyeség a Szentes-Orosháza bezárása is, stb, stb.
De előtte megszüntetjük a nagy részét, mondván hogy úgysincs forgalma...Pedig ha adnának X milliárdot, én bármelyik vonalra 50%-al több utast tudnék garantálni..Dehát mit várjunk egy szakadt, melleg 20-al döcögő BZ-nél....nem fogják nagy tömegek idénybevenni. Persze hamár Desirót járatunk rajta akkor azért láthatjuk mi történt a 2-es vonal forgalmával..
Csoda hogy a Bugaci kisvasúti vonalat nem szüntették meg..Úgylátom a Nyíregyházi is megmaradt
Az árútovábbításért is fenn kell tartani a pályaoldalról a teljes személyzetet, így ez nem túlságosan nagy megtakarítás lenne azt fenntartani. Ez várható volt... :-(
Heti 2-4 tehervonatért nem tartanak fenn annyi embert, mintha a vonalon Bz-k ingáznának.
A nagytopicon megjelent a hamarosan megszüntetendő 28 mellékvonal felsorolása (köztük a 11-es is).
Valószínűleg én emlékszem rosszul, de mintha ez a dolog nem szerepelt volna a választási kampányban. Mintha "Ő" azt mondta volna, hogy utakat és vasutakat fogunk építeni!
Bizony ez huszonnyolc csont nélkül... - "Megcsináltuk!" - "Mi az hogy! Nagyonis!" - "Lárifári!" - "Ijesztegetni könnyű! Álljon elő a farbával!" - "El lehet menni!!! Tessék!!!"
Vannak vasutvonalak, amik érthetetlen okból szűnnek meg, mint a 47-es, Godisa-Komló vonal, ahol követ szállítanak vonaton, és ami egy ~25.000 lélekszámú városba fut.
Vannak vonalak, amik érthetően megszűnnek, csak érthetetlen, miért újították fel nemrégiben még a közút-vasút átjáróit, és mit kezdenek a 60Km/h-ra alkalmas pályával.
Van egy számomra kedves vonal, ami viszont nagyon is érthető politikai okokból marad fent, hiszen kevesen veszik igénybe, de tervek vannak a regio-tram kialakítására. Akkor itt a buszt szüntetik meg a "párhuzamosság" nélküliségért???
Attól hogy összekötő vágány, az még pályahálózat működtetői tevékenység marad. A Cargo nem pályahálózat működtető szervezet.
Amúgy meg nem kell átminősíteni. Akkor is lehet rajta tehervonatot közlekedtetni, ha mellékvonal marad. Az e tekintetben nem érdekes, hogy személyvonat jár-e rajta.
Közös irányítás alá kerülhet a MÁV a Volán vállalatokkal Index 2006. július 5., szerda 8:58 Egy tárca irányítása alá kerülhet a MÁV a Volán vállalatokkal. A menetrendek összefésülésének eredményeként az állami támogatás negyedét kívánják megtakarítani, értesült a Magyar Hírlap.
Küldje el ezt a cikket barátjának, ismerõsének! Nyomtatható változat hirdetés
A MÁV után a Volán vállalatok is a Gazdasági Minisztérium irányítása alá kerülhetnek, olvasható a Magyar Hírlap szerdai számában. A napilap értesülése szerint ezután kezdődne meg a két közlekedési társaság menetrendjének összefésülése.
Elviekben a jövőben egy településre csak az egyik társaság indít majd járatot. A Hírlap olyan becslésekre hivatkozik, amelyek szerint ezekkel az összevonásokkal, járatmegszüntetésekkel "a két cégnek átutalt 230-250 milliárd forintos éves állami támogatás negyede is megtakarítható."
A napilap értesülése szerint a "nagyvonalú díjkedvezményeket" is felülvizsgálhatják, valamint a MÁV-nál a várható átszervezések eredményeként akár 30 ezer munkahely is megszűnhet.