Keresés

Részletes keresés

v_peti Creative Commons License 2006.07.05 0 0 12750

A Somogyszentpálin van egy fix utasréteg, és nics buszközlekedésre alkalmas közút, de utas van csúcsidőben ca. 32 fő! Meg az túristavonal lesz majd Csisztapusztára, és Imremajorig közös a szakasza, így maradjon csak!

 

 

Előzmény: Törölt nick (12745)
v_peti Creative Commons License 2006.07.05 0 0 12749

Szerintem is ez egy elmebeteg lista és nem is nézték át vasutasok, az biztos!!!

 

Előzmény: gumpy (12748)
gumpy Creative Commons License 2006.07.05 0 0 12748
Ja, és milyen szempontok alapján lettek kiválogatva ezek a vonalak?
Nekem nagyon úgy tűnik, hogy íróasztal mellől történt. Erre utal az is, hogy a keskenynyomközű vonalak kimaradtak. Az valószínűleg egy másik dossziéban volt, amely épp nem került elő a fiók mélyéről...
Előzmény: erebusz (12744)
v_peti Creative Commons License 2006.07.05 0 0 12747

Kisváros, ott van hiány belőlük.

Majd legfeljebb áthelyeznek egy-két embert Békéscsabáról.

 

 

Előzmény: Törölt nick (12734)
gumpy Creative Commons License 2006.07.05 0 0 12746
Csak azt áruljátok már el, hogy miért kell bezárni a vonalakat az ütemes menetrend és a buszokkal való összehangolás ELŐTT??? Hogy nehogy véletlenül kiderüljön, mégis életképesek tudnak lenni? Erről az egészről nekem az ötvenes évek koncepciós perei jutnak eszembe. Na igen, az alma nem esik messze a fájától... Ufff...

A 11-es és 87-es bezárása pedig akkora szakmai dilettantizmus, hogy még... A következő lépés a falurombolás lesz: mennyivel olcsóbb városokban, panellakótelepen élni, könnyebb az ellátás. Mert biztony nem engedhetjük meg magunknak, hogy ennyire szétszórva, természetesen környezetben éljenek az emberek. Jelszó: "nem fussssa..."

Nagyon OFFFF: remélem lesz még néhány ilyen döntés, és olyan messze kergetik ezt a dilettáns kormányt, tanácsadóival együtt (amely saját tehetetlenségét rombolással palástolja), amennyire csak lehet.

Még valami: a budapesti villamoshálózat a széttagoltságtól szenved, mert minden feleslegesnek látszó méternyi pályát felszedtek. Most ezt csináljuk a vasúttal is (l. 11, 22, 37, 84, 87, 98, 152). A 98-as néhány éve jó szolgáltatott tett a 90-es vonal felújításakor, arra kerültek a nemzetközi vonatok. Ezután mi lesz? Erre gondoltak a "szakemberek"? Megtakarítunk néhány milliárdot, és nyakunkon maradt egy széttagolt, alig használható vasúthálózat. Egy baleset vagy felújítás lebénítja majd a fél országot, mert nem lesz kerülőútvonal. Éljen az előrelátás.
Törölt nick Creative Commons License 2006.07.05 0 0 12745

Számomra is erősen kérdéses, hogy mi indokolta a 3 MÁV kisvasút kihagyását a halállistából. Eddig ha ilyesmiről szó volt, mindig azokkal kezdték a felsorolást.

 

Másik hogy mi van, ha a saját célú vasúti pályahálózattal (gyk: iparvágány) rendelkező Nyírpityeri Ipari Rt. át akarja venni a hozzá befutó vasútvonalat - mert neki megéri továbbra is vasutazni? Ugyanis törvény szerint nem teheti meg!

Előzmény: tweety83 (12743)
erebusz Creative Commons License 2006.07.05 0 0 12744

Üdv!

Látom a vasútbarátokat "enyhén" kiütötte a hír, ami nem is csoda, a megszüntetésre ítélt vonalak közel fele szerintem létfontosságú az adott vidéknek. Jó, lehet, hogy a Kisszénás-Kondorosnak nem sok értelme van, de mondjuk a városközi vasútakat miért szüntetik meg? Komlói vonal megszüntetése igencsak érdekes, mint ahogy az is, hogy a Makó-Újszeged szakaszt meghagyják, mikor már ott is csak napi hat pár vonat mozog néhány utassal, igazából csak a Makó-Mezőhegyes szakasz gazdaságos ebből a vonalból (az se nagyon) gondolom ezt is a regiotramosítás menti meg. De a Makó-Hódmezővásárhelyt miért kell kicsinálni? Ez Makó vasúti kapcsolata a legtöbb fővonalra!! Hasonlóan hülyeség a Szentes-Orosháza bezárása is, stb, stb.

tweety83 Creative Commons License 2006.07.05 0 0 12743
De előtte megszüntetjük a nagy részét, mondván hogy úgysincs forgalma...Pedig ha adnának X milliárdot, én bármelyik vonalra 50%-al több utast tudnék garantálni..Dehát mit várjunk egy szakadt, melleg 20-al döcögő BZ-nél....nem fogják nagy tömegek idénybevenni. Persze hamár Desirót járatunk rajta akkor azért láthatjuk mi történt a 2-es vonal forgalmával..

Csoda hogy a Bugaci kisvasúti vonalat nem szüntették meg..Úgylátom a Nyíregyházi is megmaradt
Előzmény: mosomedve (12740)
tweety83 Creative Commons License 2006.07.05 0 0 12742

Akkor ide is beteszem..

 

 

 

Itt a REFORMCSOMAG   :)

Előzmény: mosomedve (12740)
vaskerék Creative Commons License 2006.07.05 0 0 12741
Az árútovábbításért is fenn kell tartani a pályaoldalról a teljes személyzetet, így ez nem túlságosan nagy megtakarítás lenne azt fenntartani. Ez várható volt... :-(

Heti 2-4 tehervonatért nem tartanak fenn annyi embert, mintha a vonalon Bz-k ingáznának.
Előzmény: Törölt nick (12738)
mosomedve Creative Commons License 2006.07.05 0 0 12740
A nagytopicon megjelent a hamarosan megszüntetendő 28 mellékvonal felsorolása (köztük a 11-es is). Valószínűleg én emlékszem rosszul, de mintha ez a dolog nem szerepelt volna a választási kampányban. Mintha "Ő" azt mondta volna, hogy utakat és vasutakat fogunk építeni!
vaskerék Creative Commons License 2006.07.05 0 0 12739
Bizony ez huszonnyolc csont nélkül...
- "Megcsináltuk!"
- "Mi az hogy! Nagyonis!"
- "Lárifári!"
- "Ijesztegetni könnyű! Álljon elő a farbával!"
- "El lehet menni!!! Tessék!!!"

Vannak vasutvonalak, amik érthetetlen okból szűnnek meg, mint a 47-es, Godisa-Komló vonal, ahol követ szállítanak vonaton, és ami egy ~25.000 lélekszámú városba fut.

Vannak vonalak, amik érthetően megszűnnek, csak érthetetlen, miért újították fel nemrégiben még a közút-vasút átjáróit, és mit kezdenek a 60Km/h-ra alkalmas pályával.

Van egy számomra kedves vonal, ami viszont nagyon is érthető politikai okokból marad fent, hiszen kevesen veszik igénybe, de tervek vannak a regio-tram kialakítására.
Akkor itt a buszt szüntetik meg a "párhuzamosság" nélküliségért???


Előzmény: Törölt nick (12736)
Törölt nick Creative Commons License 2006.07.05 0 0 12738
Hív a vasút, zár a MÁV

http://index.hu/gazdasag/magyar/szemsz060705/

Ami azért eléggé meglep, hogy a leírtak szerint 28 vonalon az árutovábbítást sem kívánnák fenntartani.
smith Creative Commons License 2006.07.05 0 0 12737
Na de most miért? :-)
Ahol ennyi BZ van, ott kellhet mv. is rá, vagy neeem? :-)
Előzmény: Törölt nick (12734)
Törölt nick Creative Commons License 2006.07.05 0 0 12736
Carpy Creative Commons License 2006.07.05 0 0 12735
Majd kapsz ezért vaskeréktől :-)
Előzmény: Törölt nick (12734)
v_peti Creative Commons License 2006.07.05 0 0 12733

Vagy a vasútbarát hajtányosok.

 

Előzmény: f_k (12726)
olcsolemezek Creative Commons License 2006.07.05 0 0 12732

A MÁV Karrier Portálon ma hírdették meg a mozdonyvezető felvételt Mezőhegyesre.

 

Ők már tudnak valamit vagy még nem tudnak valamit?

ha6pc Creative Commons License 2006.07.05 0 0 12731
Pl 83-as :mindszenti kanyartól a "német hídja"-ig,onnan a "csipkési osztályzó"-ig . És még csak Július eleje van.
Előzmény: f_k (12728)
kopaszhaj Creative Commons License 2006.07.05 0 0 12730
Felsőtárkányban -tudtommal- csak szórványos lopások voltak. A dolomitbányai és felnémeti vonalat a vasútüzem bontotta fel.
Előzmény: f_k (12728)
f_k Creative Commons License 2006.07.05 0 0 12729

Legutóbb 2 het a következőket hallottam

 

Nyékládházi forgalmista hölgy beszélgetett.

Elmondta, hogy van egy iparvágányuk.

 

A tulaj rendesen fizeti a használati díjat

De, szerette volna használni is.

Szólak a PFT-nek, hogy nézze meg.

 

Megnézték, és látták, hogy a Mályi Téglagyár iparvágányába beleloptak.

 

 

Ez lehet minden összekötővágány iparvágány stb sorsa.

 

Majd egy síntolvaj eldönti, hogy , á ezt úgyse használják, nincs rá szükség.

 

Csak akkor lesz gond ha a tulaj a MÁV nak fizett bérleti használati díj után használni is szeretné majd, mert kiderül a sínek már nincsenek meg.

f_k Creative Commons License 2006.07.05 0 0 12728

A síntolvajok Észak Magyrországi referenciamunkái:

 

-Felsőtárkányi kisvasút  kb 5 km hosszan, kerítés, éptkezéseken áthidaló, vasanyag, vasbetonba alapanyag MÉH-be vitt anyag lett belőle.

 

-Ózd környéki iparvágányok (volt amikor ment ki a mozdony és látta a vezér, hogy nincs tovább sín)

 

-Bervavölgyi iparvágány (500-600 m van ellopva azóta is  folyamtosan lopják)

 

-Szuhakállói delta környékélnek egy része, Berente környéke

 

A sort mindenki folytathatja.

 

Ha jól tudom Budapesten is elloptak egy jó csomó iparvágányt fényes nappal.

 

 

Előzmény: f_k (12726)
f_k Creative Commons License 2006.07.05 0 0 12726

Ha két napig nem megy vonat akkor belelopnak

 

Vagy úgy mint a Lepsény Enyingen ahol 1/2 es tábla van, és az alátéteket lopják, vagy úgy mint az iparvágányokon, ahhol pár száz métert is elloptak.

 

Ha naponta nincs elgalább 1 vonat akkor ellopják.

 

Mátra erőmű vágányába 2-4 óránként van vonat eszük ágába sincs ellopni.

 

De egy hercehurca miatt leállított vonalnál ahol 2 napig nincs vonat ott érdekes dolgok történhetnek.

 

Pl 84 esen a Bajpataki vasúti kiágazásba loptak volna bele , a hajnali vonat vette észre a síntolvajokat

 

 

Vagyonmegőrzés céljából sajnos csak a pályamesteri TGV adhat megoldást, ha naponta végig mennek.

 

Ha nincs mozgás, szabad jelzés a fémtolvajoknak.

 

Előzmény: Törölt nick (12725)
Törölt nick Creative Commons License 2006.07.05 0 0 12725
Attól hogy összekötő vágány, az még pályahálózat működtetői tevékenység marad. A Cargo nem pályahálózat működtető szervezet.

Amúgy meg nem kell átminősíteni. Akkor is lehet rajta tehervonatot közlekedtetni, ha mellékvonal marad. Az e tekintetben nem érdekes, hogy személyvonat jár-e rajta.
Előzmény: Törölt nick (12715)
f_k Creative Commons License 2006.07.05 0 0 12724

Elhangzott még

 

2000 településre csak VOLÁN megy (települések kétharmada)

A VOLÁN csak a teljesárra való kiegészítést kapja meg az államtól pl 90 67,5 stb_

 

Saslics Elemér még megemlítette a 3000 km "gyengeforgalmú vonalat"

 

A kormánydöntés ezekben a pillanatokban születik meg, nyilatkozni se tzudnak csak délután az "illetékesek"

 

f_k Creative Commons License 2006.07.05 0 0 12723

Most hallgattam a Kossuth Rádiót Napközbenen belül

Érintő 10.20-10.25 között elhangzott, a Saslics Elemér nyilatkozata meg pár más nyilatkozóé

 

Jegyzeteltem

 

Pár gondolat

 

"Alapinfrastruktúra hozzáférés állampolgári alapjog.
Mondta  Saslics Elemér

Párhuzamos járat

Budapest Vác visznylatnál a két végpont közül Vác autóbuszállomás azonos.

Településközpontban halad a busz, míg település széle vonat

Két végpont azonos, de közben akár 50 km eltérés is lehet.

Másik példa Budapest-Kaposvár között csak a két végpont azonos.

Budapest-Székesfehérvár-Igal-Kaposvár

Igal esetén nincs vasútállomás.
Párhuzamos fogalom definiciójának az értelmezésével van baj.

Önkormányzatokat megkérdezik.
Önkormányzatok számára mi a párhuzamos mi a fontos, majd ők eldöntik, Budapestről nem biztos, hogy ezt látják."

 

Nem tudtam mindent lejegyzetelni, de a műsor visszahallgatható:

http://real1.radio.hu/kossuth.ram

f_k Creative Commons License 2006.07.05 0 0 12722

http://index.hu/gazdasag/magyar/mavolan0705/

Közös irányítás alá kerülhet a MÁV a Volán vállalatokkal
Index
2006. július 5., szerda 8:58
Egy tárca irányítása alá kerülhet a MÁV a Volán vállalatokkal. A menetrendek összefésülésének eredményeként az állami támogatás negyedét kívánják megtakarítani, értesült a Magyar Hírlap.

Küldje el ezt a cikket barátjának, ismerõsének!
Nyomtatható változat
hirdetés

A MÁV után a Volán vállalatok is a Gazdasági Minisztérium irányítása alá kerülhetnek, olvasható a Magyar Hírlap szerdai számában. A napilap értesülése szerint ezután kezdődne meg a két közlekedési társaság menetrendjének összefésülése.

Elviekben a jövőben egy településre csak az egyik társaság indít majd járatot. A Hírlap olyan becslésekre hivatkozik, amelyek szerint ezekkel az összevonásokkal, járatmegszüntetésekkel "a két cégnek átutalt 230-250 milliárd forintos éves állami támogatás negyede is megtakarítható."

A napilap értesülése szerint a "nagyvonalú díjkedvezményeket" is felülvizsgálhatják, valamint a MÁV-nál a várható átszervezések eredményeként akár 30 ezer munkahely is megszűnhet.

orangutan Creative Commons License 2006.07.05 0 0 12721
Már nem áll meg az ííícééé Zalabér-Batykon:))
Előzmény: Carpy (12720)
Carpy Creative Commons License 2006.07.05 0 0 12720
Mondd már meg nekem kérlek, hogy a tavalyi év azonos időszakához képest hol történt Zalában erőszakos vasúti színvonal rontás?
Előzmény: gumpy (12717)
Carpy Creative Commons License 2006.07.05 0 0 12719

"ZEG helyi mitől emelkedett? Tán javult a menetrend?"

 

Jó hogy :)

 

"Vagy hirtelen megaszaporodott a lakosság?"

 

Dolgozom rajta, de egyelőre kevés sikerrel :-)

Előzmény: v_peti (12713)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!