Egy filmes jelentkezett,hogy elő tudnék hívni FUJI REALA 50 9.5mm FILMET. Állítólag a franciák perforálják. Van Eumig vetítőm és műsoros filmem. Azt hittem, hogy halott technika! Ha nem, akkor ez ám a RETRO!!!
Én elég zsákutcának tartom, hiszen vetítéskor ha szakad a perforáció, szakad a film és sérül a kép, hiszen középen fut a perforáció. Az alapötlet jó lett volna, persze ez nagyapáink technológiája. Ennek ellenére úgy tudom még talán akad aki filmez ilyenre.
általában mindig ezt mondtam a 9.5 mm-re, kicsit olyan misztikus nekem, persze csak azért mert még nem használtam soha még egy vetitőt sem. Ez amugy honnan jött "szabvány"? (ország/cég)
Üdv! Szivesen megvenném a szentemet, de mostanában másra kell maney :) Mint kiderült a K-bikromátos dolog megoldódott, a lényeg: kapható, 1 kg alatti mennyiségben. 5-15 g kell/ezüstoldófürdő. Ha eljutok a gyakorlatig is megosztom, mit sikerült, mit nem.
Van egy eladó Nizo 6056-os super 8-as kamera, kitűnő állapotban. Teljesen felújított (Németeknél, Wittner-kinotechnik). Képet tudok küldeni emailben. Van hozzá egy bőrtáska is.
objektív: 1.4/7-56 macro
sebességek: 1, 9, 162/3, 18, 24, 25, 54
Mindenféle trükköt tud, igazi csúcskamera!!! Nem olcsó (270 euró), de nagyon profi gép!!! Ja és a fénymérőautomatikája kezeli az új kodak anyagot is (ektachrome 64T) de a többivel is elbánik!!! :))
Van K-pergmanganátos recept is? de ez csak a hozzá tartozó első hívóval lehet jó eredménnyel használni! Ebben az esetben az első hívó tartalmaz Na-szulfocianátot, és nem lehet helyettesíteni! A KÉMIAI feketítés már nem járható út. Sajnos a filmezés nem olcsó, a házi kidolgozás nem teszi olcsóbbá. A vegyszerek drágák, a közömbösítésük sem olcsó. A többit privát vonalon megbeszéljük! Kis tételben nem biztos, hogy olcsóbban megúszod a kidolgozást!
Bementem ma a könyvtárba, meglestem (majdnem) minden elérhető recepteskönyvet, amiben fordítós van. Sajna mindhez kell K-bikromát, de egy srác elvileg tud egy anélküli receptet, most irtam neki. Nem ezt az utat szeretném járni...
Szilárd! Ezek szerint a fekete-fehét Kodakok 5000+2500 hívás? Csak hogy készüljek, ha nem lesz más megoldás. Egyszer felugorhatnék hozzád, megnézni munka közben? (habár Pécs messze van, ugyis kell mennem a környékre).
Tényleg én írtam el. Nem tudom, hogy aFoma gyárt-e kit-et. Én a Kodakot használom, 100l-es kiszerelésben. A KODAK filmek ára a KODACHROME-nál tartalmazza a hívás díjját!
Üdv! Ajajj bizony az baj, ugyanis az ORWO és a FORTE recept is tartalmazza (vagyis K-bikromát van irva, ez ugyanaz, vagy csak elirtad?) KIT-ben milyent lehet kapni, ill. milyent érdemes FOMA-hoz? (A FOMA-hoz amugy csak azért ragaszkodom, mert a KODAKKAL nem kiserletezgetnék, ha már tartalmazza a hívás díját...)
A vegyszerek beszerzésénél a legnehezebb a K-dikromát, K-szulfocianát! Az enedélyt az ÁNTSZ-től lehet vizsga után beszerezni. Én pár éve csak kiszerelt vegyszereket használok, pedig a szinest is magam kevertem.
Kösz a tippeket! Fomat mindenképpen ki a akarom próbálni, fotós barátok mondták, hogy nyugodtan vegyek alapvegyszereket, feketefehérhez nincs para, nyilván te vagy a szakmabelibb, mivel lehet gond, pl. kénsavval? Illetve, ha bemegyek a Syrexhez venni kiskiszerelésben (100 g, 250 g...) metolt és társait akkor ottan nyilvántartanak majd? Vagy hogy működik ez? A barnító recept érdekel, nyilván nem azzal kezdeném, de megköszönöm, ha elküldöd.
Nekem van egy Elmo 110 S8 felvevőm, nyilván nem profi darab, de szerintem az áráért elég meggyőző (egy haverom 2000 ftért vette a pécsi piacon, én mégolcsóbban szereztem :) 1.4/7-70 objektiv, sajna csak 18/24 kocka, mechanikusan, rekeszautomata és manuálisan is megy. Eddig elég jól működik, szerintem kezdéshez igazán jó darab (ilyen félprofinak néz ki).
Hallott valaki valamit arról, hogy vágnak és perforálnak S8at nagyobb méretekből? Azt hallottam, hogy a perfo nem tökéletes és ugrál a kép. Van tapasztalata valakinek, ugyanis elég jó árral adják.
A mai nyersanyagok (Kodak FF) már nem bírják a barkácsolást, a Foma anyag, amit a Soósnál lehet kapni, az Orwo előírás szerint előhívható. Ezzel ad jó eredményt. Alapvegyszereket már ne nagyon próbálj beszerezni, mert: drágák, bizonytalan a szállításuk, tevékenységi engedély kell hozzá, gondoskodni kell a használt vegyszer elszállításról. Ha barnító recept érdekel, tudok küldeni, de jobban jársz, ha a Tetenal vegyszereket használod.
Ha egyéb kérdésed van, keress meg!
U.I.: Foglalkozom S8, DS8, 9.5 mm, 16 mm hívásával. (Régi anyagokat is kidolgozok.) Ektachrome 64T anyagot Beaulieu-vel kipróbáltuk, előhívtam, nagyon jó.
Én is abban hiszek, hogy mindenki maga erejéből legyen képes a karrierjét megvalósítani.
Van egy srác a tágabb baráti körben, aki külföldön elég neves iskolában képezte magát és így sem tud elhelyezkedni itt rendezőként, igaz fura egy alak. Szóval egy operatőr sorsa sem könnyű. Talán ha jobban beindul a filmipar, erre vannak jelek, nem?
Nekem az s8-ban az tetszik, hogy igazából nagyon olcsó és mégis film. Persze a videóval nem érdemes összemérni, egy digitális kazetta 90 perccel a sony kamerámba talán ha 2000 ft és nem is olyan rossz. De az s8 az izgalmasabb.
Az én családomban köze nincs senkinek a filmkészítéshez, sőt.....
Vidéki gyerek lévén nekem kellett kiharcolnom pozíciómat, így csak egy lehetőség volt számomra: a Filmművészeti Egyetem. Miután harmadjára felvettek operatőr szakra, nem volt más dolgom, mint rengeteget tanulni és kiépíteni a kapcsolatokat. Utóbbi inkább utána sikerült jobban. Nem kell hozzá feltétlenül iskola, bár én sokat tanultam ott, függetlenül attól, hogy nem voltam analfabéta mikor odakerültem. akkor már javában filmeztem. Egy operatőrnek sem könnyebb, mint egy rendezőnek, mert sokan vagyunk, kevés a meló, muszáj nagyon jónak lenned, ha nincsenek kapcsolataid. Bár így is azt mondom: 80-százalékban szerencsén múlik adolog.
A technikai alapokat én super 8-cal tanultam meg, az volt az első kamera a kezemben 12 évesen. Ez 1990-ben volt. Tehát nem vagyok még öreg... :))
Fura dolog ez. Nálunk van filmes (rendező) a családban és éppen emiatt még véletlenül sem erre a pályára mentem. Szóval én már nem leszek filmes, illetve éppen a super 8 lehet egy kiskapu nekem, ha független filmezéssel foglalkozom. Ha filmes lennék, inkább operatőr lennék én is, azt hiszem. Annak egyszerűbb mozogni, bekapcsolódni mindenhova, mint egy rendezőnek, aki a lehetőségre vár, aztán meg futnak az évek.
Hol tanultál, ha lehet ilyen off topic a felvetés?
Én úgy látom, hogy gyakran nem kell iskola, inkább gyakorlat és önképzés. Igaz a filmelmélet, világítástan stb. azért megkerülhetetlen, ha valaki komolyan akarja csinálni. Szóval mindenkinél más a nyerő...
Én is jobban kedvelem a fémből készült cuccokat, szeretem ha van súlya annak amit csinálok, nemcsak amivel!!! csinálom. :))
A single 8-as filmet már én is régóta ki akarom próbálni, van is egy Fujica CZ1000-es profi gépem, de filmet még nem szereztem hozzá. A németeknél elég drága, a japánból 1000 év mire idejön, meg előhivatom, meg visszaküldik. Ők ugyanis úgy előhívással együtt árulják!!!
A DS 8-cal csak annyi a bajom, hogy elég rossz objektívekkel vannak felszerelve ezek a gépek, no meg a filmválaszték is elég gyér... Én maradok az s8-nál, mert rengeteg anyagot kapok hozzá, továbbá vettem egy kapunyomó lemezt (talán láttad a neten) ami teljesen kiszűri a képremegést és az élességet is növelik!!
A canon DS8 kivülről elég mutatós gép, csak annak is az objektívje elég gyenguszka... Nekem van egy, filmeztem vele onnan tudom...
A fotózást pedig csináld én is azzal keztem... most operatőr vagyok... :))
Több gépem is van. Először is egy quarz ds8-as. Nekem az orosz technológia a kedvencem, ugyanis extrém körülményekre van tervezve - ha nem tudatosan még akkor is valahogy így sikerült nekik :) - meg van 3 chinon: 313, 877, 612 - ez utóbbi látom neked is van. Ezt használom leginkább: könnyű, de azért nem olyan alap, mint a 313 (az viszont még kisebb súlyú). Kinézetre a quarz és a Chinon 877 tetszik leginkább. Persze még sok kamerát szeretnék venni pl. terveim között szerepel fujica single 8-as kamera, canon s8-as valami jobb és ami a nagy tervem egy canon ds8-as!
16mm-es is akarok majd venni, oroszt mindenképpen.
Mostanában többet fotózom: ha jobban akarok filmezni, többet kell fotózni is, én így gondolom.
Visszatérve a kamerákra én tiszta visszafejlődésnek tartom a mai digitális kamerák formavilágát. Nekem a 70-es évek még több fémet tartalmazó kamerái tetszenek a legjobban, amin sok állítási lehetőség is van (ez analóg fényképezőgépekre is igaz).
Milyen géped van? Én találtam még egy listát, de nem sokkal részéletesebb, mint a tiéd. Majd megpróbálom felrakni, de még a képeket sem tudom valami miatt ide feltölteni. Nem tudom miért.
Érdekes, hogy a 70-es évek kameráival kisebb a gond, ott több dolog állítható. De minden kamera más és más.
Egyetértek veled, azt hiszem olcsóbb lesz a 64T-re filmezni, persze majd meglátjuk. Ha itthon hívják (Szilas Sz.), akkor olcsóbban jövünk ki, mint a németek és amerikaiak! :)))
Igazad van. Én csak személyes tapasztalatból mondtam mindezt. Amikor kezdtem, sokszor befürödtem az amatőr gépekkel, ezért kezdtem inkább használni profi cuccokat. de elkezdeni bőven elgendő egy egyszerübb chinon-nal, vagy canonnal. A bauer márkájú gépek között is vannak olcsóbbak én arra esküszöm.
Sokféle gépet használtam már, de a Beaulieu 7008 Pro, Bauer 715 XL, és a Nizo Professional verhetetlenek. a 7008-ast nem rég szereztem horror összegért, de álomszép és nagyon jól működik...
A kodachromot tényleg csak addig fogják hívni!!! Próbáltam a új anyagot, kicsit kékebb árnyalatú, mint a kodachrome, de egy 85 B szűrővel szép eredményt érhetünk el.
A kodak csak a hívását és kazettázását szünteti meg a kodachrome anyagnak, de magát a nyersanyagot és a labor vegyszereket NEM! A Wittner fogja kazettázni és hívni is de olcsobban kijössz szeintem, ha az Ektachromot használod. Kérdés, hogy van e olyan géped, ami kezeli ezt az új anygot???
Vagy külön mérsz fényt és manuálisan állítod be az íriszt.
Úgy tudom és kérlek igazítsátok ki ha tévedek, hogy a k40-es filmeket 2006 március-májusáig hívják elő Svájcban. Aztán ott vége a komédiának.
Viszont a wittner kinotechnik még utána is hívja (kérdés az, hogy ki fizeti ezt a hívást a kodak vagy te?), sőt ők egy saját k40-essel is előrukkolnak jövőre.
Ha az infó nem pontos, nyugodtan javítsátok, előre is köszönöm!
Én úgy látom, hogy inkább a profi, félprofi gépek drágulnak, pl. a beaulieu vagy a nizo vagy leicina, canon 1014 stb. De ezek régebben is drágák voltak. Ezek jó gépek, profi gépek: erre már lehet clip, reklám stb forgatást alapozni, főleg ha egy profi negatív s8 filmet tesznek bele: erről te is írtál, aki profi vagy.
Na, de mi a helyzet az amatőrökkel? Pl. én aki elbénázná ha ilyen géppel kellene filmezni? :)
Azt gondolom, ha valaki szeretné kipróbálni a super 8-as filmezést, akkor érdemes egy működőképes, megbízható és viszonylag olcsó gépet beszerezni. Ugyanez igaz a vetítőre is. Minden attól függ mennyit kíván erre költeni. PL. egy másik fórumon olvastam, hogy egy félig-meddig kezdő angol srác egy szervízelt beaulieu profi géppel forgatott külföldön (amire szépen költött otthon ugye), majd külföldről hazatérve tapasztalta, hogy egy csík van az összes kép közepén... (azóta elmagyarázták neki, hogy még azért ez is javítható). Nyilván ott rontotta el, hogy nem készített próbafelvételt (vagy ott, hogy saját gépre költötte a pénzét, pedig bérelhetett volna is és az kevésbé lutri): pedig a beaulieu-nél jobb gép nincs szerintem az s8-asok között, mégis ezzel is lehet szívni.
Tehát én biztosan nem venném meg azt a bolexet, hanem körülnéznék, esetleg alkudnék előtte - de ez mindenkinek a saját döntése.
Esetleg megkérdezném az eladót, hogy az új ektachrome 64T-vel mit tud kezdeni az a bolex? Van hozzás szűrő? stb.
Jelenleg is 50x annyi a super 8-as kamera, mint ahány idióta (pl.: én ) aki ezzel foglalkozni akar, ezt azért érdemes kihasználni, ha vevő az ember.
Mindez természetesen az én személyes és amatőr véleményem.
A hívással kapcsolatban is adtam lentebb információt, Őt hívdd fel! 2500 forint egy tekercs hívása! Az 50 ft vetítési ideje: 2perc 20 másodperc (24 kocka), 3perc 25 másodperc (18 kocka) a 24-et ajánlom, mert szebb a mozgás és digizni is könnyebb. A 25 kocka lenne a legjobb, de azt csak kevés gép tudja, pl. abeaulieu 7008Pro!
Szerintem nem vészes az ára a gépnek. Én ismerem a gyereket, aki árulja és elég megbízható cuccokat árul. Továbbá egyre drágábbak ezek a gépek, hiszen újra elkezdett terjedni...
Nekem van 54 db felvevőm már, de csak külföldről vásárolok, mert én profi gépeket szerzek be, amiket nálunk nem is forgalmaznak. Kamera bérbeadással is foglalkozom, de inkább profi produkciók viszik a gépeket.
Lentebb írtam egy csomó infót a super 8-ról, hogy mit hogy lehet. Nézd meg!!!
A Soós fotónál (Hercegprímás Attila utca sarok) lehet beszerezni mindenféle anyagot. A kodak nem foglalkozik magán személyekkel, csak viszont eladókkal.