Szerintem nagyon szép, nekem fontos a látvány is. Abban azonban egyetértek, hogy ez így elég hamar megunódik majd. Kevés a pálya, bár a küldetések egy pályán még tetszenek. De az ember egyszer kétszer végigjátsza és jön az unalom. remélhetőleg lesznek hozzá új vonalak. Mert ha nem, akkor az elég gáz lesz. Mondjuk az sem lett volna utolsó, ha lehetne állítani benne a forgalmat pl. Egy pályán belül adni egy útvonaltervet. Ez lenne a küldetés, aztán megadni hozzá egy forgalmat. Idegesítő hogy szinte mindig zöld van pl. Egy szembe jövő vonat miatt megállni a legritkább esetben kell csak. Na mindegy, egyelőre még nem unom :)
vegre tegnap delutan en is beroffentettem (mar legalabb egy eve! nem kellett windowst ujrainstallalni, most kellett a game-hoz...)
A grafika szerintem is gagyi kicsit. Viszont nekem tetszenek a palyak. Raadasul ez szerintem sokkal jatszhatobb, mint a RailSim....a ketto nem egy kategoria. A siklas meg egyebek a beallitasoktol fuggenek, mert nekem sikerult kisiklani tobbszor is a GP38-al....
Ha a grafika nem is a legjobb, de a hangok nagyon jok - ha nincs komolyabb hangfal, erdemes kiprobalni legalabb egyszer fejhallgatoval. Sziszeg a fekezesnel, szepen dorombol a dizel...
A railsim-ben szep magyar palyat nem igen talalsz...itt csak rajtad mulik, hogy milyet tudsz rajzolni...
Nekem bejott, bar, a Trainz _tuti_ jobb lesz, ugyanennyiert vagy olcsobban.
Vagyis nem, mert bejött, amire számítottam, a Railsim a maga gagyi grafikai színvonalán élvezetesebb.
Grafika:
Leszámítva, hogy 3D, nem vágódtam hanyatt tőle.
Minden fullon volt a beállításoknál, mégis úgy tűnt, mintha Csernobil környékén vonatoznék.
Az állomások környéke még hagyján, de a nyílt pálya... A szokásos lap a pálya körzete.
A Railsimben felismerhetően meg lehetett csinálni a magyar pályákat... itt nehezebb lenne...
Játszhatóság:
Gagyi...
Nekem az tetszik a legjobban, hogy a menetet felkapcsolva egyből megjelenik a vonóerő legalább fele, a mozdony úgy gyorsít mint egy Forma-1es kocsi, fékezésnél semmi fékkésedelem, megnyomom a vészfékgombot, egyből fullon a fékhengernyomás...
Nagyon tetszetős a nyílt pályák kihaltsága jelzők és hasonlók terén.
A játék elején ráállok a pályasebességre, és azzal végigmegyek. Semmi lassújel, ív miatti lassabb haladás, semmi.
Voltak olyan ívek, amibe olyan sebességgel haladtam be, gondoltam, ha itt nem siklik, sehol. Átment...
Ja, persze a km-óra MPHban mutat amit nincs kedvem konvertálgatni egy cédulán, hogy azt nézegessem.
Karos jelzők (orient):
véletlenszerűen hol a vágány bal, hol a jobb oldalán, hol egy vágánnyal odébb (!).
Felsővezeték:
felülnézetből néztem a vonatot, és megállapítást nyert, hogy Billyék felfedezték a "többszörös cikcakkot". :-)))
A cikcakk egész korrekt lett, a bibi, hogy nem csak a felfüggesztéseknél törik hanem köztük is, 2-3 helyen...
Összefoglalva:
Tényleg baromi unalmas. Én kb. 10 perc után meguntam.
Az engine a szokásos MS gagyi: erőmű kell hozzá, és cserébe nem lehet rajtavizuálisan önkielégülni... :)))
Cel466, 256m RAM, V3 2000, időnként beszaggat 800x600, full-on...
Hat, amit idaig megtapasztalhattam belole, az egy jokora csalodas. Fel oras installalas utan nem hajlando mukodni, kiralyul fagyasztja a gepet...
Egyebkent, akinek meg nincs meg, de meglesz, keszuljon arra, ha csak egyetlen palyat installal fel, mar akkor 1GB hely kell neki.....minden tovabbi palya teljesen veletlenszeruen kb. 200 mega.
Egyenlore tehat, Microsoft Rulez Forever. :-//
En is osztom azon velemyet ,hogy par nap alatt dog unalom az egesz. Mivel jatek az egesz ,szerintem a hangulatra kene menni ,meg ha nem is realis a dolog. Itt gondolok a forgalom surubbe tetelere ,vagy arra hogy ujgazdag gyerekecske megprobal atlogni a piros lampan es nekunk reflexbol kell padlogazt nyomni. A repszimeknek ,megvan az az elonye ,hogy lehet barangolni. En a fly2-tol hanytam ,ocsmany ronda es gagyi az egesz,de tok jo dolog utasgepekkel meg helikopterrel (na az muveszet volt) a hazak kozott rohangaszni. Sajnos ez a vonatnal nem all meg, hacsak nem tudok leugrani a sinrol es rohangaszni egyet a hazak kozott, de ketlem hogy ilyen aprosag lesz benne.
"Azontúl ott az időjárás hatással van a játékra, mert ugye nem mindegy hogy leszállásnál pl. látom-e a kifutót vagy sem, vagy éppen viharos szél dobálja a gépet vagy sem. "
Namármost: ha esik az eső vagy a hó, akkor pl. nem olyan jó a vontatójármű tapadása.
Idézet a MÁV F1(?) sz. Forgalmi Utasításából:
"A távolbalátás korlátozott, ha valamilyen időjárási tényező (köd, hó, sűrű eső) miatt a jelzés nem látható folyamatosan legalább 200 méterről"
Tehát hatással van a vasúti forgalomra is. Hogy ezt az MSTS-ben mennyire modellezték le élethűen, az más kérdés, de azért erre is lehetne figyelni...
"Ha egy vonatot 3 karral kell irányítani a real világban is, akkor egy szimulátorban is annyival kell. "
Igen, viszont figyelni kell a villamosmozdonynál (gy.k.: villanymozdony) a fázishatárra, illetve arra, hogy ezen a helyen a főmegszakító kikapcsolt állapotban kell hogy legyen, de legalább a menetszabályzónak 0-ban kő lennie.
"Vonatokkal sajnos nagyon ritkán lehet találkozni, az állomások meg olyan kihaltak mintha atomháború után lennénk. "
Javaslom, hogy egyszer utazz végig (ha teheted, akkor mozdonyon) a Budapest - Szob vonalon, hétvégén. Ott is kihaltság van. Az pedig, hogy nagy állomáson is sivár a terep, a valóságban is előfordul, pl. Rákospalota-Újpest hétvégén, amikor teherforgalom csak átmenő van, tehát sem mozdony, sem teherkocsi nincs az állomáson, bár ezutóbbi néha előfordul.
"Talán csak a nagyon nagy vasútmániások tudnak ezzel hosszútávon játszani. "
Tök jó! Lehet menetközben kifotózni képeket a print screennel. Csináltam is párat. Beszúrok egyet, talán nem lesz túl nagy. A többit megnézhetitek, ha a kép számát átírjátok. 00-tól 43-ig. 640*480-as felbontásban, 16 bites színmélységgel így néz ki a játék. Lehet nagyobb méretet és 32 bites színmélységet is beállítani. Akinek erősebb gépe van... A tereptárgyakat is lehet redukálni. Szóval van sok lehetőség.
Ja és végre volt olyan állomás ahol rajtam kívül álltak vonatok :) Washingtonban asszem :))
Ha az Fs2002 is ilyen sebességu lesz, akkor megnyugodok végre :)
Volt valami interju egy Microsoft pasassal a flightsim.com-on. Azt meselte, hogy az FS2002 csinalni fog 3d scenery-t, tehat ahogy repulsz, az elevation es population data alapjan fog hazakat, novenyzetet, stb. csinalni. Es erre kerdeztek, hogy "na dehat meg az FS2000 is lassu, ez milyen lesz?" Es erre magyarazta, hogy mivel egeszen mas lesz a game engine, ez joval gyorsabb lesz. Igazat mondott? Ki tudja. Majd meglatjuk.
Én is hitetlenkedve álltam a játék előtt, de olyan minőségben, igényességgel van ez az egész megkomponálva, hogy a többszáz tonnás monstrumok vonzóak.
Hat erdekes. Varok egy picit, hogy masok mit mondanak rola. Valahogy nem tudom elkepzelni, hogy hogy ne legyen ez rovid ido alatt megunhato. De ha tobben maskeppen velekednek, talan meg meg is veszem.
Akkor lenne poen, ha tenyleg sok hosszu palya lenne benne, es tenyleg lehetne IGAZI tajakat nezni. Engem meg mindig az zavar a flight simulatorban is, hogy minden technologia dacara, tudom hogy amikor lenezek, nem igazan azt latom ami ott van. Tudom, tudom, ez meg nem lehetseges, tehat megprobalom elvezni a repules mas elvezheto aspektusat. De az legalabb egy picit komlikalt. De egy vonat vezetese mennyire lehet komplikalt? Ha jol emlekszem, nem kellett hozza sem egyetem, sem hosszu kepzes. De lehet hogy rosszul emlekszem. Amugy, en szerettem vonaton utazni, volt valamifele romantikaja. Kepesek ezt visszaadni a szimulatorban?
Na, nálam pottyant a MSTS, játszani nincs időm vele de feltettem. 1,6 GB-t pakolt fel... Billy,billy.... :-)))
Railsim:
A railsim 2.80 topikon van néhány info.
Az alapok: SIFA villogásra space-t ütni (éberségi nyugta),
Minden nem "tisztazöld" jelzést és 100-nál kisebb lassújeleket enter-rel nyugtázni.
Nem árt ismerni legalább a MÁVos F.1 Jelzési Utasítást.
Lassújel: Sárga háromszög, benne szám: pl. 6: 60km/h lassújel.
Ha ezeket szem előtt tartod elég sokáig el lehet döcögni.
Ja, vészfék oldás: shift+4 (!)
Induláskor nyomj F1-et akkor mutatja a pályalimitet és a lejtviszonyokat.
Valaki adhatna egy kis infot a használatához. Nem billentyűzetkiosztásra gondoltam, hanem, hogy hogyan kell vele "játszani". Valahol mindig elcseszem sebességtúllépés, vagy hasonló (nem bírom a német nyelvet) miatt...
A RailSim.de-n csak a demo van fent. Elvileg az utasitas.freeweb.hu-n fent van a teljes verzió, gyakorlatilag viszont nem találja a keresett oldalt. :-((( Úgyhogy valaki elküldhetné nekem emilben (max 2 mega/levél!), köszönet érte!
Igazándiból a menetrend és a jelzések betartása jelenti a kemény diót.
Szó sincs arról, hogy elindul, megy megáll, ez a valóságban sokkal bonyolultatbb, és a korábban írt vélemény alapján úgy tűnik itt is jól leszimulálták.
A valóságban a vezérnek rengeteg jelzést kell menetközben észlelnie, és pontosan betartania.
Itt nincs olyan hogy "most nem látnak, átcsusszanok a piroson..."
Nem tudom a program mennyire szimulálja élethűen a fékezést, a valóságban ez a mozdonyvezetés "művészete".
Egy mozdonyt könnyű elindítani, de megállni vele - adott helyen és időben - már kevesebben tud(ná)nak.
És az sem mindegy, hogy ez hogy történik, simán megáll a vonat, vagy a peronon álló utasok kifejelik a peronajtó üvegét...:)))
Hali, na, most, hogy már a MystIII topicban 'megismerkedtünk' itt is rád találtam. J
Kérded, mi élvezet lehet benne. Elsőként az, hogy gyönyörű, csodásak a tájak, a vonatmodellek pixelpontosak (ha lenne benne), a grafikusok semmit nem sajnáltak ki amit a mai PC-k tudnak, ez a játék kihasználja (időjárási körülmények, stb). Igéző vonatokkal roboghatsz a pályákon, ha van kedved, akkor sétálsz a kocsikban, nézelődsz kifelé meg minden, de ha komolyabban gondolod, akkor akárcsak a Flight Simulator-ban, itt is lesznek feladataid, elérni egyik állomásról a másikra, állomások érintésével, miközben be kell tartanod a különböző vasúti szabályokat, a menetrendet stb.
Én is hitetlenkedve álltam a játék előtt, de olyan minőségben, igényességgel van ez az egész megkomponálva, hogy a többszáz tonnás monstrumok vonzóak.
Szénlapátolás: valahogy úgy van, ahogy mondod, de csak a gőzösöknél, mert hát azért vannak a játékban villanymozdonyok is szép számmal.
Én repülőgépszimulátor őrült vagyok, és az MS Fs2000 nevű játéka elég gyenge.
Nah..nah...nah....nem azt mondom hogy nincsenek hibai, de azert az "eleg gyenge"-tol azert messze van.
Amugy, meg csak elkepzelni sem tudom, hogy mi lehet egy vonat szimulatorban. Megindul, megy, megall. Mond azt, hogy az elso nehany alkalommal meg elvezni is lehet az elsuhano tajat. Na de aztan? Meg ha a vonatvezetes osszes "komplexitasat" bele is teszik. Vagy majd kell szenet is lapatolni? Egy kattintas az egerrel, egy lapat szen? Vagy hogy lesz ez?