Keresés

Részletes keresés

gmarc Creative Commons License 2006.07.05 0 0 12780
Gyönyörű ország ez, ahol a szüneteltetés=megszüntetés, ahol a mindenkié=senkié, ahol a racionalizálás=bezárás....:-/
Előzmény: gumpy (12775)
gumpy Creative Commons License 2006.07.05 0 0 12779
Mariska néni nem hülye. Mariska néni azt is látja, hogy a 95-ösre a valóságban nem költenek 150 milliót. Sem évente, sem tízévente. Attól, hogy a papíron ez megjelenik, attól még ezt nem költi el senki. Legalábbis ott nem.

Egyébként tőlem lehet akármilyen Mercedese. Csak ne akarja velem senki megetetni, hogy a húsz éve magától rohadó pálya, a kihalt állomásépületek és a 20 éves Bz dülöngélése akkora pénzbe kerül, mint amilyen megtakarításról beszélnek. Ez csak látszatintézkedés. Nincs értelmes ötletünk, javítani nem tudunk, hát rombolunk, és majd eladjuk úgy, hogy mi vagyunk a faszagyerekek. Ez a birka nép mindent megeszik. Lásd ötéves adócsökkentési program helyett adóemelés stb.

Értelme a busz-vonat közlekedés összehangolásának van. Illetve lenne, ha nem úgy kezdenének hozzá, hogy előbb a vonatot kinyírjuk, ott is ahol értelme lenne, utána meg majd hangolgatunk.
Előzmény: GyöBzs (12778)
GyöBzs Creative Commons License 2006.07.05 0 0 12778
Kishaverok, észre kellene venni, hogy amikor Mariska néni szemét szúrja, hogy a miniszterelenöknek 8 milliós Mercedese van, akkor sokkal jobban csípi, hogy mondjuk a 95-ös 150 milliós éves pályaköltségéből miért nem csinálják meg inkább a Kazincbarcika-Rudabánya között közlekedő 27 pár busz útvonalát?
Előzmény: gumpy (12773)
GyöBzs Creative Commons License 2006.07.05 0 0 12777
Valóban. Ma sem az a helyzet, hogy reggelente az első vonat félve megy végig, hátha ellopták a pályát... nem. És hasonlóra nem is lehet számítani kéthavonta 1-1 nosztalgia? vonatnál...
Előzmény: v_peti (12774)
GyöBzs Creative Commons License 2006.07.05 0 0 12776
Oké, sirassuk együtt.

Szerintem minden reálisan gondolkodó számára várható volt, hogy ez a "csomag" előbb vagy utóbb, de meg fog érkezni. Az a véleményem, hogy sokkal eredményesebbnek tűnik ez a megoldás, mint a vonatok számának fűnyíróelv-szerű csökkentése.

Más kérdés ugyan, hogy nem lett volna érdemesebb esetleg a közigazgatási reformot megvárni, aztán a régióknak felajánlani az egészet... ha nem kell nekik, akkor becsukni a boltot, ha meg jónak találják, akkor pörögjön az 1 Bz. Jelen helyzetben továbbra is fenyegető, hogy az ellátásért felelős a GKM maradt, semmi helyi önhatalmúan felkent vagy törévényileg felhatalmazott testület/szerv nincsen, aki ezt a szerepet átvegye. Szubszidiaritás elve, stb.

Továbbá megjegyezném, hogy a MÁV-ban és alapból a jelenlegi rendszerben ez a probléma nem kezelhető. Oké. Akkor jó magyar módra miért nem megoldásokat keresünk a sóval behintés helyett?
Előzmény: Sabee Gigant (12756)
gumpy Creative Commons License 2006.07.05 0 0 12775
Ezzel az eggyel nem értek egyet:

"1. Nem tudom pontosan, mert senki sem mondja egyértelműen, még a döntéshozók se, hogy vasútvonalakat szüntetünk meg, vagy személyforgamat szüneteltetünk. Nagyon nem mindegy. És ezt kellene először eldönteni."

Ha én bezárlak egy pincébe élelem nélkül hetekre, akkor most megöltelek, vagy sem?
Előzmény: gmarc (12772)
v_peti Creative Commons License 2006.07.05 0 0 12774

Jó lenne megőrizni. Át kellene passzolni a nosztalgia Kft-nek. Azo szoktak közlekedtetni rajta különvonatokat!!!

 

Meg sok hajtányos kellene, mert akkor ellenőrzés alatt tarthatnák a pályát!!!

 

Előzmény: Janos32 (12755)
gumpy Creative Commons License 2006.07.05 0 0 12773
Én állítom, hogy az inkodokok között a remélt megtakarítás mellett a következő szempont a buszra, jobb esetben benzinvásárlásra szoktatható utasok száma volt.
Sőt, ez fontosabb, mert azt azért minden hozzáértő tudja, hogy amit ezeken a vonalakon megtakarítunk, az a nullához közelít.

A harmadik indok: a vasútra költeni kellene. Nincs miből. Évtizedeken át elvonni a pénz, az jó volt, azt bezzeg elköltötték. Amikor fejlesztés kellene, akkor nincs. Mint ahogy nincs egészségügyre, oktatásra stb. Mindent, ami hasznos le kell építeni. Van helyette tűzijátékra, választási kampány, szolgálati autó, villák stb. Minden leépül, de a kormány tagjai, és segítőik élnek és virulnak. Egy baráti politikus miatt lezárják a fél várost. Semmi sem számít, csak ők a fontosak. Nagyon remélem, hogy napjaik meg vannak számlálva. Most elszaladt velük a ló, azt hiszik, bármit megtehetnek. De nagyot fognak bukni. Ez már az a kategória, amikor a kocsmában a jókedvű vendégek szétverik a berendezést...

De hol van taxxx és Carpy? Szerintem most ünneplik győzelmüket elvtársaikkal. Elszálltak ők is. Sajnos, nem elég messzire...
Előzmény: Elektricska (12767)
gmarc Creative Commons License 2006.07.05 0 0 12772

Pár dolog, amit a közelgő "reformokkal" kapcsolatban gondolok.

 

1. Nem tudom pontosan, mert senki sem mondja egyértelműen, még a döntéshozók se, hogy vasútvonalakat szüntetünk meg, vagy személyforgamat szüneteltetünk. Nagyon nem mindegy. És ezt kellene először eldönteni.

 

2. Vannak mellékvonalak, amelyeknek van stratégiai jelentősége, és itt nem katonai jelentőségre gondolok. Ebbe nagyon bele kellene gondolni, és nem 4-5 évre előre tekintve, hanem még tovább.

 

3. Nincs igaza a közlekedési miniszternek akkor, amikor azt mondja hogy tök mindegy az embernek hogy a busz viszi el, vagy a vonat A-ból B-be. Nem vagyunk droidok, van, akinek ez, van akinek az a jobb.

 

4. Helyeslem a párhuzamos busz/vonat viszonylatok felszámolását - a vasút javára. Az EU a vasútfejlesztéseket támogatja, a közutat nem annyira. Ehhez kapcsolódóan nem mellékes az a tény, hogy sok olyan helyen ahol van egy alacsony kihasználtságú mellékvonal, megfelelő utak nincsenek. Nem megfelelő út a másfél sáv széles, toldozott-foltozott valami. És nagyon sok ilyan van az országban.

 

5. Télen lesznek hetek, amikor az ország egyes részei el lesznek zárva a külvilágtól. A busz nem megy át a hórakáson, a vasút általában megoldja. A mellékvonalon nem kell váltót állítani, nincs ami beragadjon. Ebbe is bele kellene gondolni.

 

6. Délibáb, hogy majd a volán óránként járattat buszt oda, ahol most napi 3 pár Bz megy. Ugyanígy le fogja szarni azt a települést a volán is.

 

7. A megyerendszer megszűnésével együtt a volántársaságok vonalhálózatát is át kell alakítani. A volán járatai a megyehatárokon jellemzően visszafordulnak, a szomszédos kistérségek elszigetelődnek. A vasút még átmegy akár több megyén is.

 

8. Félek attól hogy nem kellően széles látókörű volt az előtervezés, amely során kijelölték a megszüntetendő vonalakat.

 

Szumma: Lesznek vonalak, amiket nem fogunk visszasírni. És lesznek olyanok, ahol súlyosan meg fogják bánni, hogy bezárták. És jelenleg attól tartok a leginkább, hogy több lesz az ilyen. Bár ne lenne igazam...

korpi41 Creative Commons License 2006.07.05 0 0 12771
A zsákvonal nem kapcsolódik fizikálisan a hálózat többi részéhez (normál nyomközű példát Magyarországról nem tudok). A szárnyvonal meg az egyik végén csatlakozik csak a hálózathoz (pl. az általad említett Mh - Battonya).
Előzmény: Tősgyökeres szentesi (12761)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2006.07.05 0 0 12770
Ez az nagyobb értelme lenne akkor az újszeged MAkó vonal szüneteltetésének.
Előzmény: Elektricska (12767)
Distván Creative Commons License 2006.07.05 0 0 12769

"ez egy neoliberális intézkedés."
Nyugi, ezzel mindenki tisztában van.

Előzmény: Elektricska (12767)
Distván Creative Commons License 2006.07.05 0 0 12768

"vagy az sem?"

Helyes válasz!

Előzmény: nidsz (12765)
Elektricska Creative Commons License 2006.07.05 0 0 12767
OFF

már megint politika.. ááá
Gondolom minden politikával foglalkozó ember számára világos, hogy ez nem ,,komcsi", hanem neoliberális banda, és ez egy neoliberális intézkedés.

ON

A legnagyobb kérdés számomra Hódmezővásárhely-Makó. Ez még csak nem is mellékvonal, van utas, a makóiak így mennek Hódmezővásárhelyre, Szentesre, Szolnokra, Budapestre. Nem normális ennek a megszüntetése.
Előzmény: Tősgyökeres szentesi (12757)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2006.07.05 0 0 12766
Nekem a 130-as Hódmezővásárhely-Makó közti része érdekelne, hogy miért, pedig az Újszeged-Makó szakasz kihasználtabb nála. Amúgy a KOndors-Kisszénás vonal is megszűnik.
Előzmény: nidsz (12765)
nidsz Creative Commons License 2006.07.05 0 0 12765

Hát én sem tudok ezmellett csak úgy elmenni!

 

szóval 11-es miért?

22,23 miért?

27-es az egyik kedvencem

37 miért?

gondolom a Kisszénás-Kondoros is a listán van, csak lemaradt.

az alföldi vonalakat nem tudom megítélni, azért

nem beszélek róluk most.

 

mi lesz helyette, vonatpótlózás?

vagy az sem?

mert akkor nem kell a 49-es sem

k.novotny Creative Commons License 2006.07.05 0 0 12764
Ezt a szüneteltetést egy-két évtizeddel ezelöttről már megéltem:-))), annyira szüneteltették, hogy azóta már elfogyott a pálya is.
Előzmény: Tősgyökeres szentesi (12763)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2006.07.05 0 0 12763
Az biztos, mert csak szüneteltetik a közlekedést. A vágányokat meg nem akarják felszedni.
Előzmény: Distván (12762)
Distván Creative Commons License 2006.07.05 0 0 12762

CSORNA-PÁPÁT NEM HAGYJUK VESZNI! 1 Bz ingázik csak 8-10 utaznak egyszerre, de akkor is maradnia kell! Buszközlekedés is nulla Pápa fele, az utak meg még rosszabbak.

 

A következő szavazás javaslom nyílt legyen. Azok egyék a szart akik megszavazták az egész bagázst!

 

"A sineket meg elbontják?"

A síneket egyes lebarnult emberek hamarabb felszedik. :(

Előzmény: Tősgyökeres szentesi (12757)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2006.07.05 0 0 12761

De vannak ilyenek is. PL.: Mezőhegyes-Battonya vonal.

Előzmény: nobaba (12760)
nobaba Creative Commons License 2006.07.05 0 0 12760

Ezek szárnyvonalak nempedig zsákvonalak. .......Az egy kicsit más.....

Előzmény: Tősgyökeres szentesi (12757)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2006.07.05 0 0 12759
Bocs, de én azt az embert elzavarnám az országból a bandájával együtt. Ez akkor járt utoljára vonattal, amikor én a Bahamákon nyaraltam.
Előzmény: Distván (12758)
Distván Creative Commons License 2006.07.05 0 0 12758

Bocs, de a helikopteres csávó még az egészhez annyit sem ért mint TE! Inkább menjen vissza a szakmájába.  Helikopterről tényleg térkép e táj...

Nekik ez nem üzlet. Az az üzlet, ha a semmiből megszedem magamat.

Előzmény: tweety83 (12753)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2006.07.05 0 0 12757

Nesze nektek, kellett erre a komcsibandára szavazni. Nem az a baj, hogy a zsákvonalakat szüntetik, meg, hanem a több nagyobb forgalmú vonalat is.

A sineket meg elbontják?

Sabee Gigant Creative Commons License 2006.07.05 0 0 12756

Sziasztok!

 

Sirassuk együtt a mellékvonalakat!!! :(((((((((((((((((((((

 

http://index.hu/gazdasag/magyar/szemsz060705/

Janos32 Creative Commons License 2006.07.05 0 0 12755
'Túl közel (Mindössze 6 km körül van a vonal egy pontjától!!!!) van egy kissebbségiekkel sűrűn teletüzdelt város, ami a fémfeldolgozásban nagy hagyományokkal bír!!! :((("

Valószinűleg az utolsó vonat után 2 perccel már elkezdenek eltűnni a sínek....

Gyerekkoromban a környéken laktam és én is sokat utaztam a vonalon. Most angliában lakom és a feleségemmel megbeszéltük néhány hete, hogy vonatozunk egyet Putnokról Szilvásváradra a nyáron. Akkor még nem gondoltam, hogy ez lesz az utolsó lehetőség.
Előzmény: v_peti (12754)
v_peti Creative Commons License 2006.07.05 0 0 12754

Ezért kellene megőrizni, és államgegóvásból, napi 2 pár vonatot közlekedteni!!! T

 

úl közel (Mindössze 6 km körül van a vonal egy pontjától!!!!) van egy kissebbségiekkel sűrűn teletüzdelt város, ami a fémfeldolgozásban nagy hagyományokkal bír!!! :(((

 

 

 

 

Előzmény: Janos32 (12752)
tweety83 Creative Commons License 2006.07.05 0 0 12753

Lehet hogy valakinek nagy üzlet lesz ez.... :))   Tudod ez a helikopteres csávó nagyon rafinált ám.. :)

Előzmény: Janos32 (12752)
Janos32 Creative Commons License 2006.07.05 0 0 12752
A 87-es vonal talán az egyik legszebb az országban. Ausztriában eurómilliárdokat keresnek egy ilyen természeti környezetben közlekedő vasútvonallal. A kihasználtsága? Tavasztól őszig a környék összes iskolájából gyerekek ezrei kirándulnak Szilvásváradra, a Nagyvisnyó-Dédes melletti volt "úttörőtáborba".

Magyarországon a vasúti közlekedés csak púp az aktuális kormány hátán. Arra már nem futja a 2milliós havi fizetésből, hogy megpróbálják hasznositani turisztikai célokra.
v_peti Creative Commons License 2006.07.05 0 0 12751

Csak azt áruljátok már el, hogy miért kell bezárni a vonalakat az ütemes menetrend és a buszokkal való összehangolás ELŐTT???

 

 

Ez az amit én sem értek!!!

 

Előzmény: gumpy (12746)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!