Mariska néni nem hülye. Mariska néni azt is látja, hogy a 95-ösre a valóságban nem költenek 150 milliót. Sem évente, sem tízévente. Attól, hogy a papíron ez megjelenik, attól még ezt nem költi el senki. Legalábbis ott nem.
Egyébként tőlem lehet akármilyen Mercedese. Csak ne akarja velem senki megetetni, hogy a húsz éve magától rohadó pálya, a kihalt állomásépületek és a 20 éves Bz dülöngélése akkora pénzbe kerül, mint amilyen megtakarításról beszélnek. Ez csak látszatintézkedés. Nincs értelmes ötletünk, javítani nem tudunk, hát rombolunk, és majd eladjuk úgy, hogy mi vagyunk a faszagyerekek. Ez a birka nép mindent megeszik. Lásd ötéves adócsökkentési program helyett adóemelés stb.
Értelme a busz-vonat közlekedés összehangolásának van. Illetve lenne, ha nem úgy kezdenének hozzá, hogy előbb a vonatot kinyírjuk, ott is ahol értelme lenne, utána meg majd hangolgatunk.
Kishaverok, észre kellene venni, hogy amikor Mariska néni szemét szúrja, hogy a miniszterelenöknek 8 milliós Mercedese van, akkor sokkal jobban csípi, hogy mondjuk a 95-ös 150 milliós éves pályaköltségéből miért nem csinálják meg inkább a Kazincbarcika-Rudabánya között közlekedő 27 pár busz útvonalát?
Valóban. Ma sem az a helyzet, hogy reggelente az első vonat félve megy végig, hátha ellopták a pályát... nem. És hasonlóra nem is lehet számítani kéthavonta 1-1 nosztalgia? vonatnál...
Szerintem minden reálisan gondolkodó számára várható volt, hogy ez a "csomag" előbb vagy utóbb, de meg fog érkezni. Az a véleményem, hogy sokkal eredményesebbnek tűnik ez a megoldás, mint a vonatok számának fűnyíróelv-szerű csökkentése.
Más kérdés ugyan, hogy nem lett volna érdemesebb esetleg a közigazgatási reformot megvárni, aztán a régióknak felajánlani az egészet... ha nem kell nekik, akkor becsukni a boltot, ha meg jónak találják, akkor pörögjön az 1 Bz. Jelen helyzetben továbbra is fenyegető, hogy az ellátásért felelős a GKM maradt, semmi helyi önhatalmúan felkent vagy törévényileg felhatalmazott testület/szerv nincsen, aki ezt a szerepet átvegye. Szubszidiaritás elve, stb.
Továbbá megjegyezném, hogy a MÁV-ban és alapból a jelenlegi rendszerben ez a probléma nem kezelhető. Oké. Akkor jó magyar módra miért nem megoldásokat keresünk a sóval behintés helyett?
"1. Nem tudom pontosan, mert senki sem mondja egyértelműen, még a döntéshozók se, hogy vasútvonalakat szüntetünk meg, vagy személyforgamat szüneteltetünk. Nagyon nem mindegy. És ezt kellene először eldönteni."
Ha én bezárlak egy pincébe élelem nélkül hetekre, akkor most megöltelek, vagy sem?
Én állítom, hogy az inkodokok között a remélt megtakarítás mellett a következő szempont a buszra, jobb esetben benzinvásárlásra szoktatható utasok száma volt. Sőt, ez fontosabb, mert azt azért minden hozzáértő tudja, hogy amit ezeken a vonalakon megtakarítunk, az a nullához közelít.
A harmadik indok: a vasútra költeni kellene. Nincs miből. Évtizedeken át elvonni a pénz, az jó volt, azt bezzeg elköltötték. Amikor fejlesztés kellene, akkor nincs. Mint ahogy nincs egészségügyre, oktatásra stb. Mindent, ami hasznos le kell építeni. Van helyette tűzijátékra, választási kampány, szolgálati autó, villák stb. Minden leépül, de a kormány tagjai, és segítőik élnek és virulnak. Egy baráti politikus miatt lezárják a fél várost. Semmi sem számít, csak ők a fontosak. Nagyon remélem, hogy napjaik meg vannak számlálva. Most elszaladt velük a ló, azt hiszik, bármit megtehetnek. De nagyot fognak bukni. Ez már az a kategória, amikor a kocsmában a jókedvű vendégek szétverik a berendezést...
De hol van taxxx és Carpy? Szerintem most ünneplik győzelmüket elvtársaikkal. Elszálltak ők is. Sajnos, nem elég messzire...
Pár dolog, amit a közelgő "reformokkal" kapcsolatban gondolok.
1. Nem tudom pontosan, mert senki sem mondja egyértelműen, még a döntéshozók se, hogy vasútvonalakat szüntetünk meg, vagy személyforgamat szüneteltetünk. Nagyon nem mindegy. És ezt kellene először eldönteni.
2. Vannak mellékvonalak, amelyeknek van stratégiai jelentősége, és itt nem katonai jelentőségre gondolok. Ebbe nagyon bele kellene gondolni, és nem 4-5 évre előre tekintve, hanem még tovább.
3. Nincs igaza a közlekedési miniszternek akkor, amikor azt mondja hogy tök mindegy az embernek hogy a busz viszi el, vagy a vonat A-ból B-be. Nem vagyunk droidok, van, akinek ez, van akinek az a jobb.
4. Helyeslem a párhuzamos busz/vonat viszonylatok felszámolását - a vasút javára. Az EU a vasútfejlesztéseket támogatja, a közutat nem annyira. Ehhez kapcsolódóan nem mellékes az a tény, hogy sok olyan helyen ahol van egy alacsony kihasználtságú mellékvonal, megfelelő utak nincsenek. Nem megfelelő út a másfél sáv széles, toldozott-foltozott valami. És nagyon sok ilyan van az országban.
5. Télen lesznek hetek, amikor az ország egyes részei el lesznek zárva a külvilágtól. A busz nem megy át a hórakáson, a vasút általában megoldja. A mellékvonalon nem kell váltót állítani, nincs ami beragadjon. Ebbe is bele kellene gondolni.
6. Délibáb, hogy majd a volán óránként járattat buszt oda, ahol most napi 3 pár Bz megy. Ugyanígy le fogja szarni azt a települést a volán is.
7. A megyerendszer megszűnésével együtt a volántársaságok vonalhálózatát is át kell alakítani. A volán járatai a megyehatárokon jellemzően visszafordulnak, a szomszédos kistérségek elszigetelődnek. A vasút még átmegy akár több megyén is.
8. Félek attól hogy nem kellően széles látókörű volt az előtervezés, amely során kijelölték a megszüntetendő vonalakat.
Szumma: Lesznek vonalak, amiket nem fogunk visszasírni. És lesznek olyanok, ahol súlyosan meg fogják bánni, hogy bezárták. És jelenleg attól tartok a leginkább, hogy több lesz az ilyen. Bár ne lenne igazam...
A zsákvonal nem kapcsolódik fizikálisan a hálózat többi részéhez (normál nyomközű példát Magyarországról nem tudok). A szárnyvonal meg az egyik végén csatlakozik csak a hálózathoz (pl. az általad említett Mh - Battonya).
már megint politika.. ááá Gondolom minden politikával foglalkozó ember számára világos, hogy ez nem ,,komcsi", hanem neoliberális banda, és ez egy neoliberális intézkedés.
ON
A legnagyobb kérdés számomra Hódmezővásárhely-Makó. Ez még csak nem is mellékvonal, van utas, a makóiak így mennek Hódmezővásárhelyre, Szentesre, Szolnokra, Budapestre. Nem normális ennek a megszüntetése.
Nekem a 130-as Hódmezővásárhely-Makó közti része érdekelne, hogy miért, pedig az Újszeged-Makó szakasz kihasználtabb nála. Amúgy a KOndors-Kisszénás vonal is megszűnik.
CSORNA-PÁPÁT NEM HAGYJUK VESZNI! 1 Bz ingázik csak 8-10 utaznak egyszerre, de akkor is maradnia kell! Buszközlekedés is nulla Pápa fele, az utak meg még rosszabbak.
A következő szavazás javaslom nyílt legyen. Azok egyék a szart akik megszavazták az egész bagázst!
"A sineket meg elbontják?"
A síneket egyes lebarnult emberek hamarabb felszedik. :(
'Túl közel (Mindössze 6 km körül van a vonal egy pontjától!!!!) van egy kissebbségiekkel sűrűn teletüzdelt város, ami a fémfeldolgozásban nagy hagyományokkal bír!!! :((("
Valószinűleg az utolsó vonat után 2 perccel már elkezdenek eltűnni a sínek....
Gyerekkoromban a környéken laktam és én is sokat utaztam a vonalon. Most angliában lakom és a feleségemmel megbeszéltük néhány hete, hogy vonatozunk egyet Putnokról Szilvásváradra a nyáron. Akkor még nem gondoltam, hogy ez lesz az utolsó lehetőség.
Ezért kellene megőrizni, és államgegóvásból, napi 2 pár vonatot közlekedteni!!! T
úl közel (Mindössze 6 km körül van a vonal egy pontjától!!!!) van egy kissebbségiekkel sűrűn teletüzdelt város, ami a fémfeldolgozásban nagy hagyományokkal bír!!! :(((
A 87-es vonal talán az egyik legszebb az országban. Ausztriában eurómilliárdokat keresnek egy ilyen természeti környezetben közlekedő vasútvonallal. A kihasználtsága? Tavasztól őszig a környék összes iskolájából gyerekek ezrei kirándulnak Szilvásváradra, a Nagyvisnyó-Dédes melletti volt "úttörőtáborba".
Magyarországon a vasúti közlekedés csak púp az aktuális kormány hátán. Arra már nem futja a 2milliós havi fizetésből, hogy megpróbálják hasznositani turisztikai célokra.