Keresés

Részletes keresés

gumpy Creative Commons License 2006.07.05 0 0 12811
Amíg Ti meccset néztek, és hallgattam Kókát az Estében. Állandóan minőségjavításról hablatyolt, de arra nem tudott érdemben válaszolni, hogy mitől növekedne a minőség a vasúton.

Volt még egy érdekes mondata: "Van olyan vonal, amin senki nem utazik. 3-5-10 ember vonatonként". Tehát neki a vidéki ember senki. Köszönjük, most már tudjuk. Ezek szerint a buszon utazó 3-5-10 ember is senki. A kisfalvaknak vége, ott már csak a "senki" lakik. Legalábbis ők a Parlamentből így látják. Azt meg már rég elfelejtették, amikor tavasszal minden nap a senkik közé jártak szavazatokért kuncsorogni.
gmarc Creative Commons License 2006.07.05 0 0 12810

Hófúvásban minden vonat közlekedett ezeken a vonalakon késés nélkül.

Nem késés nélkül, de közlekedett. A busz meg az árokban feküdt.

 

Ha ott 2 pár Bz megy, akkor a 2 pár busz nem ugyanakkora kapacitás?

 

Pont ugyanannyi. A vidék meg süllyedjen el a mai helyzetében. 2 pár vonat=2 pár busz, azaz 0=0. Nagy igazság, de ettől nem megy előbbre az ország.

 

Nyíradony - Nagykálló; sirassuk, oké. Volt már türelmed végigutazni? Mennyi utas volt?

 

Speciel a 112-es vonalnak nincs sok értelme valóban, meg a Kisszénás-Kondorosnak sem. Én a 62-es vonalat utaztam végig 3x is oda-vissza. 3 ember volt rajta/vonat.

Nem volt értelme. De a 23-as vonalban nem lennék biztos.

szerintem egy kicsit az ott élő emberek fejével is kellene gondolkodni...

 

Én elbeszélgetek minden alkalommal a helyi emberekkel. És mindenki elsírja a vidékük elmaradottságát, és vasút hiányában még tovább szakadását. Márpedig ahol a falu 100 lakosa közül 60 nyugdíjas, annak nem hiszem hogy mindnek van autója.

 

az x mrd Ft-os megszorításokból miért pont ne a vasút vegye ki a részét...

 

Vegye ki a részét. De a volán is!

 

Nem akarok senkit meggyőzni. Ezek az én gondolataim a dologról. Most pedig meccset nézek.

Előzmény: GyöBzs (12783)
gumpy Creative Commons License 2006.07.05 0 0 12809
A mai döntéshozók csak annyit látnak: ott vannak azok a mellékvonalak, viszik a pénzt. Fogalmunk sincs, mit kezdjünk velük. Fogalmunk sincs arról (vagy egyéb okokból nem akarjuk), hogy lehetne egy összehangolt, hatékony közlekedési rendszert alkotni. De valamit tenni kell, mert Mariska néni szemét szúrja a 95-ös vonal, meg taxxx bácsi szemét az ott integető bakter.
Nosza, zárjuk be az egészet. A birka nép pofáját meg befogjuk egy-két busszal, máshol is elviszi az az embereket. És eladjuk magunkat, hogy hány milliárdot megtakarítottunk. Hogy valójában mennyit? Az úgysem fogja tudni senki, hisz mi sem. De nem is fontos. Csak egy nyűggel kevesebb lesz, van nekünk úgyis elég bajunk. Négy évig eltapsoltuk az ország pénzét, hát most valami látszatintézkedést fel kell mutatni az adóemelések mellett.
Előzmény: ha6pc (12808)
ha6pc Creative Commons License 2006.07.05 0 0 12808
Akkor megtaláltuk! Azért tartunk tehát itt. (A mellékvonalak is,hiszen a népesség ugyan csökkent,de nem ilyen arányban.) De erről már Murphy értekezett-több mint húsz éve-a "sárga" könyvében: alkalmatlansági axióma néven.
Előzmény: gumpy (12806)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2006.07.05 0 0 12807
Így van. Most én kiszálok a vitából megyek inkább VB elődöntőt nézni.
Előzmény: gumpy (12804)
gumpy Creative Commons License 2006.07.05 0 0 12806
A szaktudás és a pozíció ma már egyre inkább nem fér egymás mellett. Azt inkább most nem írnám most le, hogy az igazán magas pozícióhoz mi kell...
Előzmény: ha6pc (12803)
seTTebello Creative Commons License 2006.07.05 0 0 12805
Állítólag 6 milliárdot lehet ezen megspórolni. Akkor mire jó az egész? Hogy elmondhassák, hogy csináltak valamit?
Előzmény: gramercy (12801)
gumpy Creative Commons License 2006.07.05 0 0 12804
Épp ezt akartam írni.

Szerintem a recept:
- ütemes menetrend,
- buszhálózat racionalizálása (arra használjuk a buszt, amire való, tehát ráhordó funkció),
- jármű és pálya állomány kismértékű javítása (használt kocsikkal, motorvonatok révén felszabaduló kocsik),
- mellékvonalak és a ráhordó buszhálózat regionális szervezése.

Ha mindezt megcsináltuk, akkor 1-2 év alatt kiderül, hogy mi az, ami valóban életképtelen. Addig csak vaktában lövöldözünk.


Előzmény: Tősgyökeres szentesi (12802)
ha6pc Creative Commons License 2006.07.05 0 0 12803

Ez így csak féligazság,ám a gyakorlatban tényleg ez (és így) működik. De hogy is jutok én akkor el egy adott pozícióba? Itt van a diplomám az összes sallangokkal;este beveszem a "szaktudás" tablettát és reggel kész szakember vagyok? 50% nyerési esély a BlackJack-játékban is van-szakmánkban illik nagyobb "odds"-ra törekedni.

Előzmény: GyöBzs (12799)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2006.07.05 0 0 12802

"megintcsak támogatom hogy a Cargót meg a felesleges ingatlanokat eladják. miért? mert a vasúti szállitmányozásban európaszerte verseny van (kialakulóban), ahhoz pedig a mávnak egyszerüen nincsen tökéje hogy túléljen. kész, ennyi. abból bejön pár 100 milliárd, abból lehet a hosszútávon is állami kézben lévö személyállítást, pályaudvarokat és pályákat modernizálni stb. stb.
a máv ingatlanjait pedig felveri a gaz meg a parlagfü. az jobb?"

 

Az elképzelés jó, csak az a baj, hogy a befolyt pénz nem erre, hanem a politikusok luxusautójára fog menni.


gramercy Creative Commons License 2006.07.05 0 0 12801
azért a "komcsizás" elött gondolkodni is kéne egyeseknek

nem mintha a dologot nem szakmai oldalról kellene vitatni, de ha már politika, legyen: tökés gazdaságban "komcsizással" saját magadat járatod le

--

nade, vissza a témához

kicsit komplikáltabb a dolog mint "a rohadt gonosz tökés-kommunista" el akarja pusztítani az országot..

érdekes hogy egyeseknek nem tünik fel, hogy ezek a vonalak a máv bevételének 1 %-át, utasforgalmának 2 %-át adják, ugyanakkor a pálya 12,2 %-a, hmm, azért el kéne gondolkodni nemde? no teherforgalom, kivéve az dorog-komárom (cementgyár, suzuki, papírgyár stb.)

nyilván van valamennyi ráhordó szerepük ezeknek, de a legtöbbjének tényleg nincs, megoldják azt a buszok meg az autók; föleg ha sikerül megoldani a fordák, menetrendek összehangolását

és itt jön be az amit a kóka mondott és többeknek csak elsiklott a füle mögött: iszonyatos párhuzamos kapacitás épült ki a volán társaságoknál, ma már gyakrabban járnak buszok és értelemszerüen több települést is érintenek, és ha egy bz-vel veted össze a kapcitástra se lehet gond...


félreértés ne essék, számomra is kedves néhány vonal, amit én szvsz. megtartanék. melyek ezek? például a bükk vagy a balaton térségében, turizmus stb. stb. stb.
de ezeket meg pont ezért nem tartanám állami kézben, magántulajdonosnak, az majd odafigyel a költségekre és a minöségre

nade, vissza a volánokhoz. ma van 22 (?) volán az országban. mind állami cég, rengeteg párhuzamos kapacitás, a felelösség teljesen elveszik, átláthatatlan az egész

mivel a vasúttal ellentétben a közúthálózat nem jelent monopóliumot, megintcsak egyet kell értenem: 6-7 cégbe kell az egészet szervezni, privatizálni öket, rendkívül szoros szabályozással és felügyelettel, minimálisan elöírni hogy pl. minden kis településre is minimum x busz stb. stb. stb.
a verseny majd letöri a költségeket és a minöséget, és megintcsak nem az állam pénzéböl kell feltökésíteni, új buszokat beszerezni stb.

(a nagyvárosokban a tömegközlekedés az más tészta, az mindenhol monopólium, annak maradnia kell állami kézben; hasonlóan a vasúti személyszállításhoz)


megintcsak támogatom hogy a Cargót meg a felesleges ingatlanokat eladják. miért? mert a vasúti szállitmányozásban európaszerte verseny van (kialakulóban), ahhoz pedig a mávnak egyszerüen nincsen tökéje hogy túléljen. kész, ennyi. abból bejön pár 100 milliárd, abból lehet a hosszútávon is állami kézben lévö személyállítást, pályaudvarokat és pályákat modernizálni stb. stb.
a máv ingatlanjait pedig felveri a gaz meg a parlagfü. az jobb?


a bejövö bevételböl + 14 évig EU támogogatástból a fennmaradó (80-85 %) máv-pályát lehet modernizálni, söt hosszútávon újakat építeni a harántirányú kapcsolatok erösítéséhez


de vissza az eredeti kérdéshez: a "komcsizók" minek örülnek jobban? ha azon rágódhatnak hogy a költségvetés szar helyzetét ócsárolják, amiböl a máv éves szinten 150-200 milliárddal veszi ki a részét (ha az eszköz és ingatlanállomány amortizációját is számítanák akkor "kicsit" megugrana az összeg..), ez most jobb?


ha jelenlegi pályák 70-80 %-át a következö 2x7 évben (eu-ciklus) modernizálni lehet, lecserélni a gördülöállományt, kulturált körülményeket teremteni és évi ~ 10 milliárd veszetségtöl megszabadulni annak árán hogy az utasok 2 % buszokra "kényszerül" (ami valószínüleg modernebb, tisztább, gyorsabb, gyakrabb és olcsóbb), akkor legyen


az elbocsátásokról meg annyit, hogy a máv "papírtologató" osztályain több ezren dolgoznak. tudja valaki hogy hányan dolgoznak a molnál ugyanilyen szerepkörben?.... és hogy mennyi pénzt termelneki ök?... vagy az ÖVB-nél?
GyöBzs Creative Commons License 2006.07.05 0 0 12800
Azt gondolom, hogy egyszeri beruházás nélkül nem.
Előzmény: gumpy (12798)
GyöBzs Creative Commons License 2006.07.05 0 0 12799
szentesinek is:

Azt gondolom, hogy egy vezetőnél bőszen elég, ha a következő szint munkáját ismeri normálisan. Felfelé saját érdeke, lefelé meg követeljék meg tőle.
Előzmény: ha6pc (12797)
gumpy Creative Commons License 2006.07.05 0 0 12798
Fogalmam sincs, mit tartalmaznak a számaid. Én azt állítom, hogy azt a vonalat ennek töredékéből is lehetne üzemeltetni, ha lenne rá szándék. Igaz, csak addig, amíg végleg szét nem rohad.
Előzmény: GyöBzs (12794)
ha6pc Creative Commons License 2006.07.05 0 0 12797
Ne ess túlzásokba -kérlek! Mindenki tudna példákat mondani az ún. menedzser tipusú vezetők "szakmailag" mekkora idióták tudnak lenni. Nem állítom,hogy mindenkinek inasként kell kezdenie;azt azonban igen: egy vezetőnek az eggyel alacsonyabb munkakört is el kell tudnia látni. Különben hogyan lesz tekintélye,ha közröhely tárgyát képezi. Ez még a vasútnál is átkozottul igaz kell legyen. (?)
Előzmény: GyöBzs (12790)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2006.07.05 0 0 12796
Csak olyan embert kellene igazgatónak rakni, aki legalább megjárta az adott dolog ranglétráját. Lásd a MÁVnál: volt forgalmis, mv állomásfőnök és így tovább. Az ilyen vezető jobban értene a vasúthoz, mint a politikus barátja, akitől ha megkérdeznéd melyik mozdony beceneve a csörgő, akkor kihagyna az összes tudománya.
Előzmény: GyöBzs (12790)
v_peti Creative Commons License 2006.07.05 0 0 12795

Tudom. azért mondom, hogy ha ott megoldható, akkor a 95-ösn is lehetne talán kevesebb személyzet.

 

Előzmény: GyöBzs (12792)
GyöBzs Creative Commons License 2006.07.05 0 0 12794
Ja, egyébként amit mindenki mond, hogy mennyire torzít a központi költségek ráosztása: 95-ösön 130 millió aránylik az 525 ezerhez :)
Előzmény: gumpy (12791)
GyöBzs Creative Commons License 2006.07.05 0 0 12793
Hát akkor beszélgessünk a pályaköltségekről :)

Szerinted a 2.2-es költségszintet még figyelembe kellene venni vagy véleményed szerint a 2.3-as is még belefér? Esetleg csak a 0. szint? Vigyázz azonban, a személyi költségek csak az 1-es szinten jelennek meg...

Gondolod, hogy nem láttam már ilyet. Rólad ugyanezt kötve hiszem...
Előzmény: gumpy (12791)
GyöBzs Creative Commons License 2006.07.05 0 0 12792
A 95-ösről volt szó. 87-es: az ütemes emnetrendtől 3 szerelvény lenne fent egyszerre Szilváson. Szerintem nem biztos, hogy megoldható fszt. nélkül...
Előzmény: v_peti (12789)
gumpy Creative Commons License 2006.07.05 0 0 12791
Sorompókezelő és szolgálattevő nem kell, az egyetlen Bz attól még közlekedhet. Csak szervezés kérdése. A mozdonyvezető helyett kell buszvezető. Bz helyett kell busz.
Na jó, a kalauz bérét megtakarítjuk. De az nincs 150 millió.

Te egyébként pályaköltségről beszéltél. Tudod is hogy mi az?
Előzmény: GyöBzs (12785)
GyöBzs Creative Commons License 2006.07.05 0 0 12790
Szerintem ilyen alapon mindenkit el lehetne zavarni. Tarthatatlan, hogy az FKF Rt. vezére nem csüngött évekig a kukásautón. Bizony! Rettenetes! Munkáskádereket újra...
Előzmény: Tősgyökeres szentesi (12759)
v_peti Creative Commons License 2006.07.05 0 0 12789

A 87-es felső szakasza is önkiszolgáló. (Jv által kezelt sorompó.) Meg a 14-es is. (Működő állomások vonatkereszttel személyzet nélkül.)

 

Előzmény: GyöBzs (12785)
V43 1346 Creative Commons License 2006.07.05 0 0 12788
Köszönöm! :)
Előzmény: GyöBzs (12786)
GyöBzs Creative Commons License 2006.07.05 0 0 12786
Vasútvonalak, ahol megszűnik a forgalom
Sorszám Menetrendi mező Vonal Hossz (km) Napi vonatszám egy irányban
1 11 Veszprém–Veszprémvarsány 45 6
2 13 Pápa–Környe 86 7
3 14 Pápa–Csorna 37 9
4 22 Körmend–Zalalövő 23 8
5 23 Rédics–Zalaegerszeg 49 8
6 24 Zalabér–Zalaszentgrót 6 10
7 27 Lepsény–Hajmáskér 31 7
8 37 Somogyszob–Balatonszentgyörgy 57 5
9 47 Godisa–Komló 19 8
10 62 Sellye–Villány 58 4
11 76 Diósjenő–Romhány 18 7
12 78 Balassagyarmat–Ipolytarnóc 41 12
13 84 Kisterenye–Kál-Kápolna 55 5
14 87* Szilvásvárad–Putnok 34 4
15 88 Mezőcsát–Nyékládháza 17 5
16 95 Kazincbarcika–Rudabánya 15 5
17 98* Abaújszántó–Hidasnémeti 30 6
18 112 Nyíradony–Nagykálló 23 2
19 125a Mezőhegyes–Battonya 18 7
20 126 Kisszénás–Kondoros 6 4
21 127 Vésztő–Körösnagyharsány 32 4
22 129 Murony–Békés 8 5
23 130 Makó–Hódmezővásárhely 34 6
24 147* Szentes–Orosháza 40 5
25 151 Kunszentmiklós–Dunapataj 50 4
26 152 Fülöpszállás–Kecskemét 39 4
27 153 Kiskőrös–Kalocsa 31 4
Csak a személyszállítás szűnik meg
28 4 Almásfűzítő–Esztergom 38 8
* a vonalnak csak egy részén szűnik meg a vonatforgalom
Előzmény: V43 1346 (12784)
GyöBzs Creative Commons License 2006.07.05 0 0 12785
Számolgass már egy kicsit légyszíves, ha Mariska néni nem teszi meg. Tudod, már romlik a szeme és a kisunokája a matek szigorlathoz elvitte az abakuszt.

Szerinted mibe kerül 3x5 sorompókezelő és 5 szolgálattevő foglalkoztatása? Ez kb. 50 milla évente.

5 mozdonyvezető és 5 vjv. 30 millió

Ugye nem kell folytatni...
Előzmény: gumpy (12779)
V43 1346 Creative Commons License 2006.07.05 0 0 12784
Visszaolvastam, de nem találtam, van esetleg valahol egy lista ahol le van írva a 20-on valamennyi megszüntetendő mellékvonal?
GyöBzs Creative Commons License 2006.07.05 0 0 12783
1. Ugyanaz. Mennyi a tehervonati forgalom ezeken a vonalakon?

2. Ezeket a vonalakat felújítgatni a "stratégiai céloknak" megfelelően kb. annyiba lenne, mint újat építeni helyette. Lásd Zala.

3. Szerintem pedig igaza van. A néhány vasútb.-n kívül az emberek általában A-ból B-be akarnak eljutni, nem vonatozni.

4. Igen. A vonat megáll egy településen általában 1-2 helyen. A busz 15 helyen. A busz elmegy azokba a falvakba is, amelyeket a vonat bölcsen kikerül. Ezeket a falvakat a vonalrókl felszabaduló buszokkal szolgálnád ki?

5. Istenem, ez a tél. Ez már csak ilyen. Hófúvásban minden vonat közlekedett ezeken a vonalakon késés nélkül.

6. Ha ott 2 pár Bz megy, akkor a 2 pár busz nem ugyanakkora kapacitás? Nem kötelező válaszolni. Nyíradony - Nagykálló; sirassuk, oké. Volt már türelmed végigutazni? Mennyi utas volt?

7. Ez hülyeség. A buszos társaságok se hülyék és megvannak az együttműködési lehetőségek.

8. Nem tartom alaposnak a kijelentésed. Szerintem a nagy párt és a kis párt nem szeretne az önkormányzati választásokon is helyzetben maradni? Nem kell válaszolni, biztosan nem gondoltak ebbe bele.

Nem szeretném a gyászhangulatot ünneprontóan feloldani, de szerintem egy kicsit az ott élő emberek fejével is kellene gondolkodni... valamint el lehetne filózgatni azon is, hogy az x mrd Ft-os megszorításokból miért pont ne a vasút vegye ki a részét...

Mielőtt bárki mocskolódna, hogy a pezsgős koccintás szünetében írtam ezt a szösszenetet, azt leállítanám. Alapvetően vasútpárti vagyok; de ésszerűen.
Előzmény: gmarc (12772)
gumpy Creative Commons License 2006.07.05 0 0 12782
Sajnos ez van, vezetőink ennyire képesek.
Előzmény: gmarc (12780)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2006.07.05 0 0 12781
Arra sem gondol a tisztelt Miki egér úr /KÓka/, hogy a buszokon az EU bevezetetti az biztonsági övet, így nincs olyan, hogy állnak az utasok a buszon. Ha sok az utas, és busz nincs elég, akkor mi van? A vonat után legalább lehet vagont kapcsolni /mamíg van kapacitás/ a busz után nem lehet. Amúgy a buszos utazás köztudottan drágább, mint a vasút, így nyilvánvaló, hogy csak bevételt akar növelni az állam a MÁV kárán.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!