Keresés

Részletes keresés

Én-1 Creative Commons License 2006.07.06 0 0 12841
Nem holnap kezdik a választási szövetséget aláírt szakszervezetek?
Előzmény: Distván (12838)
v_peti Creative Commons License 2006.07.06 0 0 12840

Vastag betűvel kiemelendő hozzászólás!!!!! Kérjük áttenni az anyatopikba is!!!!!

 

Az utasszám és a vonatok száma egymásra jelentős hatással van. Ha egy három műszakos munkarendben dolgozó emberkétől anno csak az egyik vonatát szüntették meg, akkor ő a többi műszakba sem fog vonattal menni.

Előzmény: GyöBzs (12834)
v_peti Creative Commons License 2006.07.06 0 0 12839

Azért maradt benne, mert a Mezőhegyes-Békéscsaba vonalon van utasforgalom, bár sikeresen küzd ellene a MÁV, míg a másik felén Szeged-Makó között Regiotram szerű közlekedésen gondolkodnak. Ha meglesz a vasúti híd Szegeden mondjuk 5-10 év múlva, akkor mef a forgalom is nőni fog.

 

Előzmény: olcsolemezek (12829)
Distván Creative Commons License 2006.07.06 0 0 12838

Valami mozgalmat kellene indítani, legalább a vonalak legnagyobb részének a megmentésére. Nyomást kellene gyakorolni.

evagere Creative Commons License 2006.07.06 0 0 12837
Ez a süketelés nem véletlenül egy fő "papirtologató" molos-ejtőernyős genyótól származik.
Előzmény: gramercy (12801)
GyöBzs Creative Commons License 2006.07.06 0 0 12836
Mea culpa.

34 millió csak, bocsika.
Előzmény: GyöBzs (12794)
gumpy Creative Commons License 2006.07.06 0 0 12835
Igen, kb. ilyenekre gondoltam "erőszakos színvonalrontás" alatt.
Más szóval: racionalizálás címén igyekeznek használhatatlanná tenni a vasúti közlekedést. Aztán meg az utasokra fogják, hogy "nem szavaznak a pénztárnak". Hát igen, ők elsősorban nem szavazni, hanem utazni szeretnének. Ha hagynák őket.
Előzmény: GyöBzs (12834)
GyöBzs Creative Commons License 2006.07.06 0 0 12834
Tegnap este elmaradt:

Az utasszám és a vonatok száma egymásra jelentős hatással van. Ha egy három műszakos munkarendben dolgozó emberkétől anno csak az egyik vonatát szüntették meg, akkor ő a többi műszakba sem fog vonattal menni.

Egy vonalon közlekedik 3 pár vonat, átlagosan 6-7 óránként. Csúnya utasok meg nem mennek azzal...felháborító! :)
gumpy Creative Commons License 2006.07.06 0 0 12833
"zalában színvonal rontás ?
Hisz ott most épp építik a vasutat."

Erre a tegnapi nap adott választ helyettem. A 22-23-24 vonalakról is ez a véleményed?

Carpy legalább óvatosan az elmúlt egy évre kérdezett rá. Ahhoz képest tényleg nem sok minden változott. Egyébként nem csak Zaláról beszéltem, hanem az egész országról.

Előzmény: Törölt nick (12718)
gumpy Creative Commons License 2006.07.06 0 0 12832
Örülök, hogy jól szórakoztál.
De ahogy elnézem a dolgok állását, fogsz még te is hőbörögni.
Előzmény: Carpy (12825)
gumpy Creative Commons License 2006.07.06 0 0 12831
Azt mondta, hogy van olyan SZERELVÉNY , amin senki nem utazik és csak 3-5-10 ember az egész VONAL-on.
Jó, biztos igazad van. Valószínű én kevertem össze, mert az egész interjú felháborított. Látszott, hogy köze nincs a témához, csak betanult néhány kulcsmondatot, és azt ismételegette, mint a papagáj. A fenti mondatra ezek szerint pontosan emlékezett.
Előzmény: sosiforda (12824)
Janos32 Creative Commons License 2006.07.06 0 0 12830
Csak azt mondom amit látok és tapasztalok. Minden évben Ausztriában nyaralok, látom, hogy a hegyvidéken közlekedő vasutak mekkora utazóközönséggel bírnak. A turisztika ott fejlettebb kicsit mint nálunk, mert bármiből képesek túrisra látványosságot produkálni. PL: A bezárt bányákat megnyitják a látogatók előtt. Le lehet menni az aknákba, ott interaktiv bemutatókkal illusztrálják a látottakat,stb. És ezekre a helyekre nosztalgiavonatok közlekednek. Nem hiszem, hogy ha veszteséges lenne, akkor ilyen szinten tudnák tartani a pálya, a felépitmények, épületek és a vonatok állagát.
De hozhatnám példának a szűkebb környezetem ahol lakom. Manchesterből indul az EAST LANCASIRE RAILWAY Rawtenstall-ba. Itt csak hétvégén van forgalom és ünnepnapokon, de akkor akkora, hogy még állóhelyet sem nagyon lehet találni a 10-12 kocsival közlekedő és ÓRÁNKÉNT induló vonatokon! És az a környék egyáltalán nem mondható látványosnak, még csak szépnek sem. A vonalon minden korabeli. Az állomásépületek, csapórudas sorompó, petróleum lámpa, karos jelzők,stb.
Gyakran szerveznek különleges egész napos programokat,pl. nemrég volt II. világháború hétvége, ahol páncélvonattal lehetett utazni, a peronon fegyveres német katonák "járőröztek" a az állomáson pedig SS tisztek ellenőrizték a jegyeket.
Valószinűleg ezt is csak azért mert nem éri meg.....
vagy mégis?

A 87-es vonal legalább tavasztól őszig hétvégenként megérdemelné, hogy vonatok közlekedjenek rajta. És ott a bezárt Királdi bánya, amit ahelyett, hogy megnyitnának a túristák előtt, inkább hagyják, hogy a környékbeli kissebbség lassan minden tagja 500-as mercin jár az onnan ellopott fémhulladékból. Nevezettek valószinűleg már alig várják, hogy elmenjen az utolsó vonat.
Előzmény: Törölt nick (12787)
olcsolemezek Creative Commons License 2006.07.06 0 0 12829

"Mozdonyvezetőt vegyenek fel, mert hiány van, + sok túlóra van. De Mezőhegyesreeeee ??????? ennyire azért nem lehet felkészületlen aki a hirdetést feladta"

 

A tegnapi kérdésemre azóta már megvan a válasz:

"Ők már tudnak valamit vagy még nem tudnak valamit?"

ŐK már tudtak valamit..... Tegnap előtt....

 

A mindenféle kézen-közön keringő, zug-ímélekben küldözgetett listákon még szerepelt teljes hosszban a 121-es és teljes hosszban a 125-ös vonal is. Ha hozzávesszük a bennmaradt 125a és 126-os vonalakat, akkor ott helyben lakat került volna a beíró helység ajtajára.

 

Valamiért kikerült a listáról ez a két vonal (és ezt már tudták az Illetékes Elvtársak is.) Mi lehetett az oka a kihúzásnak, engem ez érdekelne. Szakmai szempont vagy lobby? Pártszínek? Mennyi időre úszták meg? Lesz a listának újabb változata? Lesz jövőre is egy ilyen lista?

Előzmény: Törölt nick (12734)
Holdkooros Creative Commons License 2006.07.06 0 0 12828
Egyszer utaztam a 62-esen, közel egy évvel ezelőtt.
Barcsról [14ó07p – 17ó34p] Villányra. A magányos BZ-n hatalmas tömeg volt, kb. huszonegynéhányan lehettünk – főként 16-18 év körüliek voltak utastársaim. Aztán Zádoron, Szörényen, Teklafalun stb. leszálltak… Talán Drávafokon volt egy-két felszálló utas is. Sellyén több felszálló utas is… de Vajszlótól Harkányig én voltam az egyetlen utas. Harkányban hárman szálltak fel…
Előzmény: sosiforda (12824)
v_peti Creative Commons License 2006.07.06 0 0 12827

taxxx egszer napközben írt a vasútmániásra.

 

Carpy meg itt van.

 

Előzmény: Carpy (12825)
Hentes2 Creative Commons License 2006.07.06 0 0 12826

Üdv!

 

Engedtessék meg nekem is egy gondolat a témához. Akik ismernek tudják, semmi közöm a vasúthoz, Mávhoz, menetrendhez, kihasználtsághoz, fenntartási költségekhez. Semmi közöm, semmi rálátásom s így nem is tudok dönteni, hogy szükség van-e a bezárásokra, vagy se. Vasútbarát lévén viszont nagyon is érdekelnek az vasúti értékeink, vasúti vonalaink (főleg az kisforgalmú, távoli vidéken futók), vasúton dolgozó emberek élete, az ott lakók viszonya a vasúthoz, az adott terület elmúlt vasúti vonatkozásai, stb. Ahol megfordulok nem látok mást csak a magárahagyott, elhagyott, félretett épületeket, pályákat, műtárgyakat, értékeket.

Csatlakozok az előttem szólókhoz, hogy egy nélkülözött szakaszon az ott hagyott berendezések, épületek, műtárgyak csak percekig maradnak, mert rögtön szétlopják őket. Sokszor csupán passzióból szétverik, az állomásokból minden elhordanak ami mozdítható, még a kábeleket is kitépik a falból.

Hamár bezárunk (szüneteltetünk), miért nem teszünk annak érdekében valamit, hogy a hátramaradt értékek megmaradhassanak? Soxor elég lenne egy rendelet, hogy a kiürült állomásépületeket az önkormányzatok hasznosíthassák, bérbe / ingyen adhassák, hogy az állagmegőrzés megoldva legyen. Szinesfémgyűjtő helyeket szigorúbb kontroll alá helyezném, hogy ne legyen olyan egyszerűbb elpasszolni a lopott árut (sínszálakat). Vagy tettenérés esetén szigorúbban büntetnék, pl a szegény megélhetési bűnözőt abba a rézkábelből készült villamosszékbe ültetném amit az előbb ellopott.

Már máshol is beszéltem arról, hogy a legelemibb karbantartások biztosítva legyenek a bezárt vonalon egy esetleges baleset esetén menekülő út céljára.

Nem hinném, hogy egy évente készeri gyomírtózás milliárdokba kerülne.

Az majd abba fog kerülni mikor egy olajválság esetén egy bezárt szakaszt hirtelen újra meg kell nyitni és az erdőt előbb ki kell vágni a vágányközből.

 

Szóval arra hívnám fel a figyelmet, hogy ha már van egy ilyen-olyan értékünk amink van mi a faszért nem lehet rá vigyázni addig amíg lehet?!

Ha meg nem lehet, vagy nincs rá pénz akkor el kell adni a fenébe kilóra vasként.

Egy most bezárandó szakasz gyakorlatilag a megsemmisülésre van ítélve.

Ez kinek éri meg? Mert ha hagyjuk szétlopni akkor miért nem írjuk ki rá, hogy tessék emberek itt ez a 30 km vágyányzat, ingyen elvihető. Kultúráltan szépen, majdnemhogycsak szakszerűen elvinnék a helyiek, aztán elkocsmáznák.

DE legalább valami történt vele, másnem a helyi kocsmáros meggazdagodott, 100 helyi tróger meg megdöglött alkoholmérgezésben, legalább nem járnak segélyért.

Morbid poén, de legalább történne valami, mert így is elviszik, az állam haszna ígyis-úgyis ugyanannyi, azaz nulla Ft.

 

Nemidetartozik:

Én igenis híve lennék egy ritka forgalmú heti PVG-s vagy más bejárásnak.

Sajnos se itt se más területen nem látok mást ennél a kibaszott bandnánál, hogy amink van azt tönkre kell tenni, szarér-hugyért el kell adni, le kell építeni, vissza kell bontani, bólogatni a külföldi haszonlesőknek, rombolni mindent, emellett mézes-mázos szavakkal a pofánkba lehet hazudni, stb, stb.

AZ hogy dolgozni kellene, befektetők után kajtatni, legoptimálisabb megoldást megtalálni, külföldön népszerűsíteni magunkat, turizmust fejleszteni, gondolkozni, hogyan lehetne kishazánk népének a legtöbbet adni, munkahelyet teremteni, egyáltalán bármit teremteni, bármit ami ami az önös érdek felett áll, az nem megy. Soha nem is ment, sajnos.

Ha már dolgozni és gondolkozni is lusták, legalább ne csináljanak semmit. Ez a legtöbb amit most tehetnének. Inkább lopják a pénzünket, szívják a vérünket, csak könyörgök "dolgozni" ne dolgozzanak, ezzel is kevesebb kárt csinálnak.

 

Ja, és amiért hozzászóltam az azért van, mert szerettem volna magam lejáratni.

Szerintem egy kommunista (nevezzük modern nevén szocialistának) és egy neoliberális a lelke mélyén saját népének az ellensége, kár, hogy erről maguk sem tudnak. Mi a szemükben senkik vagyunk...

Szerencsére hamarosan eltakarodnak egy életre, csak a sok jóvátehetetlen kár marad (a vasúton is).

Idetartozik:

 

 

Üdv: Hentes

Előzmény: gramercy (12801)
Carpy Creative Commons License 2006.07.06 0 0 12825
"De hol van taxxx és Carpy?"

Taxxxról nem tudok, de én, jelentem, megnéztem az összes csatorna híradóját, fél 7 után pár perccel elmentem dödöllézni egy komámmal, majd megnéztem a kirányi híradó ismétlését, a HírTV szakműsorát, majd elmentem meccset nézni a Belga sörözőbe, (nem, nem taxxx tiszteletére), ittam egy korsó Stellát, és ettem két túros palacsintát áfonyaöntettel vaníliaszószban, számoltam utast a 22:40-es buszokon, visszaültem egy másik kocsmába a meccs végét megnézni, ittam egy Ászokot, de a Stella után nem kellett volna, most meg olvasom, hogy mit hőbörögtök össze.
A holnapi napom is érdekel?
Előzmény: gumpy (12773)
sosiforda Creative Commons License 2006.07.06 0 0 12824

Volt még egy érdekes mondata: "Van olyan vonal, amin senki nem utazik. 3-5-10 ember vonatonként".

 

Csak a tényszerűség kedvéért.

Letöltöttem,meghallgattam. Azt mondta, hogy van olyan SZERELVÉNY , amin senki nem utazik és csak 3-5-10 ember az egész VONAL-on.

 

Én is voltam már egyedüli utas Kondoros és Kisszénás között. Ha aznap nem megyek, akkor a szerelvényen (a személyzeten kívül) senki nem utazik.

Előzmény: gumpy (12811)
f_k Creative Commons License 2006.07.05 0 0 12823

http://index.hu/gazdasag/magyar/szemsz060705/

 

Itt le van írva.

 

Ma délután volt egy közlekedési miniszteri sajtótájékozató.

Kb 13 vagy 14 órakkor.

Ott hagzott el az első körben 28+1 mellékvonal bezárása.

 

Azóta felízott a topic.

 

 

Előzmény: KÖNIGNORBI (12821)
Distván Creative Commons License 2006.07.05 0 0 12822
Ezt fújja mindenki. Meg nézzél vagy 100-200 hozzászólást vissza! Jóformán az egész itt késő délután kezdődött, ha jól emlékszem.
Előzmény: KÖNIGNORBI (12821)
KÖNIGNORBI Creative Commons License 2006.07.05 0 0 12821
Honnét tudjátok ennyire pontosan?
Előzmény: Distván (12814)
v_peti Creative Commons License 2006.07.05 0 0 12820

Most én is kevésbé fogom vissza magam, bár egyébként sem kerülöm teljesen a politikát a vasútas fórumon. (Pl. Trianon kérdése a mai napig kihat a vasútra, így nem lehet OFF-nak tekinteni.)

 

Előzmény: Distván (12819)
Distván Creative Commons License 2006.07.05 0 0 12819

A vasút és a politika mindig összekapcsolódott így vagy úgy. Ezen hiába is vitatkoznánk. Már a Bécsújhely-Sopron, Pest-Vác vonal megnyitásakor is ott volt.

Most persze egyes mondják irány a polidili meg mikimaki meg mittudomén milyen fórumok, meg fenyegetnek a moderátorral, de nem érdekelnek. Az állapotok már tarthatatlanok.

Előzmény: v_peti (12818)
v_peti Creative Commons License 2006.07.05 0 0 12818

OFF

100% politika, ezért nem mondom meg, így is elég nehéz megállnom, hogy ne szóljak be, nem akarom a hangulatot fokozni! :(

ON

 

Előzmény: Distván (12817)
Distván Creative Commons License 2006.07.05 0 0 12817
Szerinted mikor lesznek majd egyáltalán tőkeerős régiók, ilyen "reformok" mellett?
Előzmény: v_peti (12816)
v_peti Creative Commons License 2006.07.05 0 0 12816

Miért csak a párhuzamosságok megszünetetéséről pofáznak? Miért nem beszélnek a közlekedési szövetségekről???

 

Hol vannak a regionális vasutak, amik először állami tujdonúak lennének, azután helyi tulajdonba kerülnének, ha lesznek majd tőkeerős régiók?

 

 

v_peti Creative Commons License 2006.07.05 0 0 12815

Akinek nem tetszik, az átmegy Szlovákiába! És akkor nem lesz ott senki!

 

Előzmény: gumpy (12811)
Distván Creative Commons License 2006.07.05 0 0 12814
Ez annyira biztos, hogy te mv. vagy én meg egyszeri vidéki utas.
Előzmény: KÖNIGNORBI (12812)
Distván Creative Commons License 2006.07.05 0 0 12813
Mi már tudjuk, jó ideje, hogy senkik vagyunk. Ilyenkor jön a Budapest és a vidék szindróma, a la 40 év eredménye.
Előzmény: gumpy (12811)
KÖNIGNORBI Creative Commons License 2006.07.05 0 0 12812
Szia! Ez mennyire biztos?
Előzmény: GyöBzs (12786)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!