Mikor kiültettem a palántákat akkor hallottam a palántadőlésről vagy miről, akkor permeteztem DITHANE-val. Ha jól látom akkor abban mankoceb van. Akkor azzal kellett volna gyakrabban permetezni?
Idén először ültettem paradicsomot így elég kezdő vagyok a témában. Eddig szépen nőttek, de most 1-2 tő elkezdett elszáradni. Először csak elkókadtak, mintha vízhiányos lenne, de mára szinnte csak a zöld paradicsom maradt a száron a levelek teljesen elszáradtak. Mi lehet ennek az oka?
Idén először ültettem paradicsomot így elég kezdő vagyok a témában. Eddig szépen nőttek, de most 1-2 tő elkezdett elszáradni. Először csak elkókadtak, mintha vízhiányos lenne, de mára szinnte csak a zöld paradicsom maradt a száron a levelek teljesen elszáradtak. Mi lehet ennek az oka?
Első lépésben én is poloskára gyanakodtam, de idén még nem láttam őket. Tavaly rengeteg volt. :-( Lehet, hogy idén illegalitásba vonultak, és az éj leple alatt szívogatnak? ;-))
Lehet, hogy mégiscsak kell áztatnom egy kis büdös csalánlevet.
nos lehet csak napozni járnak oda, de rengetegen vannak, majd fotózok :) kaptak egy adag csalánteát. ezzel kapcsolatos kérdésem: sokat olvastam utána, hogy a csalánszert hogyan kell elkészíteni, az egyik szerint 24óra, mert utána kezd vmi lebomlani benne, a másik szerint 8-10nap. én 24órát adtam neki, lett így egy sárgás folyadékom, amit beleraktam a kis kézi adagolóba és nosza. a gondom, hogy a flakon alján volt egy kis maradék kékség (réz) (átöblítettem, de ezt nem tudtam eltüntetni) és az egész mintha reakcióba lépett volna egymással, a kellemes sárga mély vörösesbarna lett, majd ma reggelre szürke:) kiöntöttem. nem vagyok vegyész, de már keresem mi léphet reakcióba a rézzel, ami nem kéket, hanem vöröset ad és lehet a csalánban. ha van erre szaktudása vkinek, akkor köszönöm.