Ha valamit az ember ismer, akkor esetleg jobban tudja, hogy mi az értelme... Toled messze van, de en is csak egyszer utaztam még csak rajta. Voltak rajta vagy oten, tényleg nem sokan, csak mert annyira leromlott a palya. Nagykallo utan van egy uzem, a buszmegallo pont a vasut mellett van, a vonat pont muszakvaltaskor megy, de nincs peron, ezert a vonat nem all meg. Pedig akkor még mellékkocsira is szukseg lenne.
Egy csomo aprosag, amit mind vegig lehetne nezni, nem rogton bezarni.
Én minden kezdeményezést támogatok, ami a 87-es vonal megmentésére, vagy a turisztikába való bevonására irányul. (mivel ez a vonal áll a legközelebb hozzám). Akár anyagilag is, ami tőlem tellik. Ki kellene próbálni, hogy egy nosztalgia vonat mennyire telne meg Putnok-Szilvásvárad között.
Nekem volt szeretncsém szép számmal végigutazni rajta, elég gyakran jóval száz száézalék felett kihasznált Bz-vel. Egyébként ahol nem jár a vonat ott valószinüleg kb. 0 lesz az éves utasszám. Nem lehet előbb várni az igényt, aztán elinditani a szolgáltatást.
Gondolkodok egy nosztalgiameneten Csorna-Pápa-Veszprémvarsány vagy esetleg Környéig és vissza Pápáig. Csak motort kellene hozzá szerezni meg minimum 1 mellékkocsit még. A celliek A178-asa? még megvan és működhet? (Jól emlékszem annyi a psz.)
Lenne egyáltalán igény ilyen útra??? Vagy a környékből honnan lehetne megoldani?
Nyíradony - Nagykálló; sirassuk, oké. Volt már türelmed végigutazni? Mennyi utas volt?
Speciel a 112-es vonalnak nincs sok értelme valóban,...
Nekem számos alkalommal volt türelmem végigutazni.
A csekély utasszám elsősorban a napi két pár vonatnak köszönhető, így tényleg nincs értelme; én sem használnám, ha arrafelé laknék.
A vonal további jellemzői: a környék legjobb állapotú mellékvonala, jó vonalvezetés, utazási igény van. Enyhíthetne Nyíregyháza bevezető útjainak zsúfoltságán.
A 117-esről: csak a Tiszalök-Tiszacsege szakasz gyenge.
Néhány vonal megszűnése megdöbbentett... Persze voltak olyanok, melyekre számítottam. Na, a következő vonalakat sajnálom és indoklom is, hogy miért:
11-es vonal: rendkívül szép tájon halad, sok műtárgy található a vonalon (lásd alagutak, hidak stb), kiemelt hely a turizmus szempontjából, ha oda tennék legalább nyáron a Desirókat, akkor fellendülne a forgalom. Már jártam a vonalon, és gyalogosan is bejártam egy részét, csodaszép. Meg turistaforgalom is van, nem tudom mire alapozzák a döntést, egyébként a vonal egy része kapott felújítást is a 70-es években, csak a Porva-Csesznek-Veszprém rész nem kapott felújítást.
13-as vonal: itt még nem jártam, de ez is a Bakony-Vértes lábánál halad, szép lehet a táj, bár ez még nem elég indok sajnos...
22-es vonal: itt sem jártam még, de ezt a döntést sem értem. Annyi felújítást kapott tavaly, hogy az M62-eseket elbírják. Ez meg a Bz-knek bőven elég. A 25-ös és a 21-es vonalat köti össze. Ha az egyiken valami gixer van a másikon meg lehetne közelíteni. Meg ki tudja, lehetne ott teherszállítás is, kevesebb kerülő lenne.
23-as vonal: itt már jártam, nagyon szép errefelé is a táj. A vonalon a kitermelt fát szállítják. (?) Meg valamikor határátlépő is volt/lehetne majd valamikor. Ha esetleg a szlovének igényelnék az újabb vasúti kapcsolatot, akkor megint azt csinálják majd, mint a 25-ös esetében? Elbontották a 80-as években, 20 év múlva meg újraépítették... "Teljesen megérte, nem?" És vajon a felszámolás a kisvasutakat is (lásd Csömödér és Lenti) magával rántja?
27-es vonal: itt sem jártam még, nem tudom megítélni, de összekötési szempontból fontos lenne.
84-es vonal: itt sem jártam még, de a turizmus itt is jelentős, vagy jelentősebb lehetene, ha jobb lenne a megközelíthetőség, meg a Mátrában kanyarog a vonal, szép lehet
87-es vonal: itt csak autóval jártam, a közút sok helyen szinte párhuzamos a vasúttal, hihetetlenül szép a táj, de pont az a rész szűnik meg, mely a Bükk legszebb részén kanyarog... Szilvásvárad környéke jelentős turisztikai szempontból, ha Desirót raknának ide, több lenne az utas, télen-nyáron
98-as vonal: Abaújszántó-Hidasnémeti: ha valami gixer van a 90-es fővonalon, hogyan közelítik meg? átmennek Szlovákiába?
130-as vonal: Makó-Hódmezővásárhely: érdekes ez a helyzet, mert mind a kettő elég nagy város és nem tudja feltölteni a vonatot? Szerintem egyszerűen ellehetetlenítették a menetrendet is: néhány éve még közvetlen gyorsvonat volt első osztállyal Budapestre. És a 130-as nem fővonal?
és még egy, de ez már tényleg nagyon optimista gondolat: a 152-es vonal. Ha épülne középső Duna híd, ez a vonal jó lenne továbbvezetve Solt-Dunaföldvár irányba... De ez már tényleg csak álom...
Na, kb ez a véleményem, nem kellene mindet megszüntetni, szerintem van ahol egy kis befektetés lendítene a helyzeten. De ez csak az én véleményem. Nem vagyok szakértő, lehet, hogy teljesen irreálisak meg sületlenségek a gondolataim. De az biztos, hogy át kellene még értékelni sok döntést az illetékeseknek... Nem biztos hogy ezek termelik azt a rengeteg veszteséget. Hanem a sok léhűtő (tisztelet a kivételnek), meg az esztelen pazarlás, a szervezetlenség, a fejetlenség...
Nyári programom tehát már megvan: végigjárni a halálra ítélt vonalakat! Ha tudok szerezni kamerát, akkor rögzítem is az utókor számára.
Némelyik vonal esetleg egy regionális vasút része lehet. (Bár egy részük biztos be fog zárni.) De pl. a Kecskemét-Lajosmizse üzemi célokra használatos. És Kecskemét elővárosába is besegítene, ha normális pálya és menetrend lenne. (Lajosmizsére rengedteg busz van, de onann tovább jó lenne a vonat.)
Szegény taxxx nagyon elfáradt a szakmai döntéselőkészítésben, így most nincs ideje ide írni...
A lista eléggé szörnyű, de sztem most jön a java. A jegyár-emelés elhalasztva? Sztem minden fordítva csinálnak mint kellene vagy a józan ész gondolná. Először meg kellene határozni, hogy hol milyen ellátásra van szükség (ezt csinálják majd 2008-tól). Másodszor tarifaközösség (ez is 2008-2009) ezzel egybekötve díjszabási reform. Utána jöhet a hálózatracionalizálás, akár vonalbezárás (most ezzel kezdik) Így két-három évre kicsesznek az érintett mellékvonalakon utazókkal, mert ők mostantól +30%-ért utazhatnak majd Volán-tarifával. Jvaslat nekik: ha ketten összfognak, akkor már olcsóbb a személygépkocsi, mint a busz.
Egyébként ez a cél, mert a személygépjármű-közelekdésből nagyobb az állam bevétele. (igaz, a közvetett és közvetlen kiadása is... de azt majd csak 25-30 év múlva érizk meg, "utánam a vízözön").
Amúgy ha már a 37, 130 és 147a vonalakat berakták a listába, mehett volna :
146-os Kunszentmárton-Lakitelek része (napi utasforgalom 300 fő alatt!),
121-esÚjszeged-Mezőhegyes (itt sincs meg a vonatonkénti 25 főnél több, gyakran csúcsidőben sem!),
A Makó-Hódmezővásárhely vonal utasforgalma nagyon gyér.
Kihasználtabb vonatok (20-40 fővel: 7229, 7259, 7257, 7224, a többin 5-6 fő lézeng. Aki Makóról Pestre megy, az a közvetlen Makó-Szeged-Budapest buszt használja, vagy a Szeged Személy Pu-n IC-csatlakozó Mezőhegyesi gyorsjáratú buszt.
Gyerekek, lehet hogy már volt szó róla, de mégis megkérdezem: ha leállítják a forgalmat a Zalaegerszeg-Rédics vonalon, ez csak a személyszállításra vonatkozik? Ha nem, akkor miként kerül el a faanyag Csömödérröl? Illetve eddig hogy volt továbbszállítva, vasúton?
Vannak vonalak, amiknek valóban semmi értelme, a 28 közül ezekből van több.
Vannak vonalak, amiknek van értelme, és hiba bezárni, ezekből van a 28-ban kevesebb.
Lenne más út is a gazdaságosság növelésére és a veszteség csökkentésére (KN-üzem pl.).
A fővonalakon is termelődik a veszteség, azokhoz miért nem nyúlunk hozzá? Szóló Bz bőven elég néhány fővonali Szili+4 Bhv helyett.
2 pár vonat helyett 2 pár busz nem fejlődés.
Elfelejtik a köztes lehetőségeket: pl. csak hétvégén van vonat, amikor a buszok nem bírnák az utasmennyiséget, esetleg biciklit is szállítanának.
Ja és mellékesen: az újságokban megjelent térkép szerint Mezőhídvégig van vasút. Meg Pécsről Bátaszékre is. Javaslom, hogy a mellékvonalak gondjait egy topiktalálkozó keretében beszéljük meg, rendeljünk Bz-t Lepsény-Mezőhídvégre, vagy Pécstől Bátaszékig... Hát ennyire vannak képben a döntéshozók. A népnek meg mindegy, földrajztudás 0, hát még a vasúthálózat...
Ugyanazok vannak benne a szakszervezetekben mint akik a 80-as években is. Ezek egyáltalán mit akarnak? Csak játszák az eszüket. A Mozdonyvezetők szakszervezetének alelnöke visszautasította ezt a maszlagot, amit tegnap bejelentettek. Sokat érünk vele.
Érdeklődnék, hol van ilyenkor az esélyegyenlőségi minisztérium azzal a nagyszájú miniszterrel? Ja kérem, az a pár 3-5 vagy 10 ember a Bz-n azok senkik?
Sajnos most eljátszák, hogy ők milyen jó fiúk, mennyire mellettünk állnak, aztán megint jól átráznak minket, mint eddig minden választáson. Végülis mit akarnak, egy tőröl valók.