Mondandót első részére: a bizottság a legjobb találmány a felelősség elmosására (kb. ezt írtad le 20 sorban).
Rövid esszédből még két mondat ragadt meg:
"Az ismeret cserét, egymás tiszteletét, a higgadságot többre becsülöm. Elfogadom, hogy a társadalom egyes tagjai inulatvezéreltek, hogy dühüket külvárosi stílusú mondandó közreadásával képesek csillapítani."
Értelek. Te higgadtan, tisztelettel szólsz le (indulatvezérelt, külvárosi stílusú) másokat. Ez ám a nagy különbség!
"Szerintem bármelyik megközelítési mód alkalmas lehet vélemény cserére, alkalmas lehet arra, hogy egymás tapasztalatait, tudását felhasználva, együtt gyarapodjunk."
Ez is nagyon szép. Mi gyarapodhatunk, csak közben a vasúthálózat fogy. Tényleg ez a lényeg.
Megkérdeztem, hogy szólt az a "kiadott munka"? A szükséges intézkedéseket kellett kitalálnotok a döntéshez, vagy a már meglévő döntéshez az indoklást?
Húha. Ez mind szép és jó! Szerintem nem tudnék annyi embert összeszedni, hogy olcsó is legyen egy főre számolva. Annyira nem érdekes a vonal. Igaz augusztus 1-én 110 éves lesz Csorna-Pápa vonal. De az épületek sorban le vannak robbanva.
147-es vonal Szentes-Orosháza: Idén januárban ünnepelte a 100. szülinapját, volt róla cikk az indóházban. Mikor megnyitották, akkor is kevés volt az utas rajta, ma a 17:55-kor beérkező vonaton kb 20-an voltak. A pálya száz év alatt alig változott /40 km/h-s tempó/, de a sinek csak négy millit koptak. Szentesiek kedvenc vonala.
Régen főleg a cukorrépás tehervonatforgalma volt a jelentős, manapság teherforgalma 0.
130-as vonal: Itt meg kell az egyik hozzászólót cáfolnom, Szentestől-Makóig mellékvonalnak számít /?!/. 2005 óta csak Szentesig jár a pesti gyors /7207 és 7208/, pedig anno öt éve napi két gyors volt Pest és Makó között.
Amúgy ha ezt a vonalat megszüntetik, akkor Szentesről hogyan látják el az Újszeged-Nagylak-Mezőhegyes vonalat szentesi szerelvényekkel? A szerelvénymenetnek így Szentesről el kell mennie Orosházára, majd onnan le Nagylakra. Mivel a 130-as e szakasza és a 147-est lezárják, így óriási kerülőt kell tennie a szerelvénymenetnek. A többletgázolaj az nem pluszköltség?
A 130 Szentes-Szolnok szakasza fővonal, de Pesten ez a rész is melléknek számít, mert évek óta nem akarják Nagytőke-Kunszentmárton közti szakaszt felújítani, pedig már egyszer ígérték. A vonal teherforgalma csak Szentes-Szolnok közt van, 70250 számon minden nap megy tehervonat, néha sajnos csak gépmenet a napi teher, bár most sok gabonás vagon indul Szentesről Szlovéniába. E szakasz illetve a 147-es másik fele szerencsére megmenekül.
Ne viccelődjünk! Nehogy már valaki azt mondja, hogy a számviteli, társasági stb törvények miatt KELL ezt csinálni. Egy vasúthálózat sorsa nem ezen múlik. Még a töredék ekkora infrastruktúrával rendelkező MALÉV sorsa sem ezen múlott. És egyszer egy új MALÉV-ot létre lehetne hozni, egy új MÁV-ot soha.
Azt meg végképp nem értem, ha a Cargot eladják, akkor miből lehet valaha is nem veszteséges a vasút.
A reformot talán ott kellett volna kezdeni, hogy a teherszállítás valós ellenértéke valósan érkezzen be a MÁV-hoz.
Kockázata annak lett volna, ha azt hozzák ki, hogy fejlesszenek. Azt el lehetett volna bukni, ezt nem. Bizonyítsa be valaki egy felszámolt vonalról, hogy jobb lett volna fejleszteni!
A munát elvégezték, a pénzt bezsebelték, utánuk a vízözön :-(((
Most őszintén, te erre komolyan büszke vagy? Ennyire biztos vagy benne, hogy nem tévedtetek azzal, hogy egy különböző okokból (pl. pocsék menetrend) így alakult, adott pillanatnyi helyzetből kiindulva hoztatok hosszútávú és visszafordíthatatlan döntéseket?
Az itt előadott tanárbácsis, egyoldalú és kioktató stilusod alapján én ugyanis veszélyes önfejűséget, megrögzöttséget érzek, és ez nem biztos, hogy segít egy megalapozott szakmai álláspont kialakításában, még akkor sem, ha minden szavadban arról szónokolsz.
Egyébként pedig ha holnap én alakítok egy bizottságot, majd ilyen-olyan szempontok alapján kiválasztok 28 kórházat, amelyet megszüntetni javaslok, és még mondjuk el is tudom hitetni magamról, hogy hű de értek hozzá, majd az ámokfutó dillettáns kormány (saját elképzelés híján) magáévá is teszi a javaslataim, akkor én biztos nem megyek mellett verni a megszüntetendő kórházért aggódok közé... De szerencsére nem vagyunk egyformák.
És gondolja Kóka, hogy ezután kevésbé lesz veszteséges a vízfej??
Amúgy a 11-et, 37 S.szob-N.atádi részt plusz a 87-et én sem értem....
37 másik részén nem nagyon van utas, inkább nyáron a Balatonra mennek vele; ellenben ha jól megnézik szerintem a Sszob-Atád a MÁV egyik legnyereségesebb mellékvonala. Ha még kivennének 1-2 fölös vonatot belőle akkor még inkább az lehetne. 1 Bz jár oda-vissza többnyire 50% feletti utassal, közbenső állomás és személyzet nincs.
Egyszer már ideiglenesen bezárták, a Volán akkor sem bírta az utasokat (2-3 stb. busz járt rendszeresen). A diákokkal+ingázókkal BZ+mellékkocsi is dugig szokott lenni, akkor mit akarnak ezek a busztól?? Ráadásul egy olyan úton, ami kb. anniyra romos, mint a sínpálya.
87 pedig az ország legszebb vonala 11-el és 50-el versenyezve a megtisztelő címért. (esetleg még a 75 beszállhat) Mindössze kétszer utaztam rajta, de felejthetetlen. Ráadásul a nyári időszakban Szilvásváradig szinte biztosan tele van.
Ugyanakkor nem értem hogy miért nem rakták rá a 35-öt, ha már a 37-et igen?
Vonalbezárási recept: adott egy vasútvonal. Szerkessz rá jó szar menetrendet, majd később a kis utasszámra hivatkozva megszüntetheted!:)
Pl Jó menetrenddel meglehetne menteni ha nem is mindet, de a java részüket. pl 11, 84, 78 vonalak. De ideírhatnám a 76-ost is, viszont ott pályarehabilitációt kellene végrehajtani. Azt a vonalat bekapcsolnám a 78-asba Nógrádkövesdnél.:)
"És gondolom az osztrákoknak van is pénzük hogy felkeressék. Mert itthon - legalábbis a Sanda Ipszosz és társai felmérése szerint "az emberek több, mint fele sehova sem megy nyaralni", a többiek meg az Adriára."
A fizetőképes kereslet meglenne. Putnokhoz közel van Aggtelek, Lillafüred, Szilvásvárad, nyaranta rengetek külföldi túristával. Ha igazán látványos lenne és különleges, egyedülálló, akkor a magyarok sem sajnálnák a pénzt.
"Speciel a 112-es vonalnak nincs sok értelme valóban, meg a Kisszénás-Kondorosnak sem. Én a 62-es vonalat utaztam végig 3x is oda-vissza. 3 ember volt rajta/vonat. Nem volt értelme. De a 23-as vonalban nem lennék biztos. "
Látod, nem lehet általánosságban beszélni: azt sem lehet kimondani, hogy minden mellékvonal megszűntetendő, de azt SEM, hogy minden mellékvonal kell.
"Márpedig ahol a falu 100 lakosa közül 60 nyugdíjas, annak nem hiszem hogy mindnek van autója. "
Ahol 100 lakos között 60 nyugdíjas, ott a falu nem hiszem, hogy a vasút miatt szakad le ... eddig volt vasút (vagyis még 2006 évben van is), mégis eljutott idáig, hogy a fiatalok elmentek. Nem elgondolkodtató?
Máshol meg nincs vasút, a falu mégis vígan él és fejlődik (Telkiben meg Budajenőn sincs vasút :))))))))))
"Állandóan minőségjavításról hablatyolt, de arra nem tudott érdemben válaszolni, hogy mitől növekedne a minőség a vasúton"
Hát ez igaz, ettől a 6 milliárdtól biztos nem...
"Tehát neki a vidéki ember senki. Köszönjük, most már tudjuk. Ezek szerint a buszon utazó 3-5-10 ember is senki. A kisfalvaknak vége, ott már csak a "senki" lakik."
Ez demagógia. Érdekes, ha 3-5 embernek jár a kötött pályás közlekedés, akkor pl. Pécsett miért nem épül minden autóbuszvonal helyére villamos? Ott nem 3-5 ember van még a legkisebb forgalmú buszjáraton sem.
Vagy az is érdekes, hogy 3-5 embernek simán kimegy egy IK 260-as, ugyanakkor budapesten a 7-es buszon meg álljon 150 utas? ... nekik nem jár ülőhely, mint a kisfalusiaknak? Azt akarom, hogy járjon 3-5 emberenként egy db hetes busz.
(Ezt a pár mondatot kéretik nem komolyan venni, annak ecsetelésére írtam le, hogy demagógnak mindkét oldalról lehet lenni.)
"A turisztika ott fejlettebb kicsit mint nálunk, mert bármiből képesek túrisra látványosságot produkálni. "
És gondolom az osztrákoknak van is pénzük hogy felkeressék. Mert itthon - legalábbis a Sanda Ipszosz és társai felmérése szerint "az emberek több, mint fele sehova sem megy nyaralni", a többiek meg az Adriára.
looksharp: "Amúgy ha már a 37, 130 és 147a vonalakat berakták a listába, mehett volna :
146-os Kunszentmárton-Lakitelek része (napi utasforgalom 300 fő alatt!),
117 Tiszalök-Polgár-Ohat-Puszakócs"
Az anyatopicban a 235440-ben én is ezeket kérdeztem :)
"87-es vonal: itt csak autóval jártam, a közút sok helyen szinte párhuzamos a vasúttal, hihetetlenül szép a táj, de pont az a rész szűnik meg, mely a Bükk legszebb részén kanyarog... "
Látod, azért szűnik meg, mert még Te is autóval mész arra....:))))