Keresés

Részletes keresés

gumpy Creative Commons License 2006.07.06 0 0 12905
Mondandót első részére: a bizottság a legjobb találmány a felelősség elmosására (kb. ezt írtad le 20 sorban).


Rövid esszédből még két mondat ragadt meg:

"Az ismeret cserét, egymás tiszteletét, a higgadságot többre becsülöm.
Elfogadom, hogy a társadalom egyes tagjai inulatvezéreltek, hogy dühüket külvárosi stílusú mondandó közreadásával képesek csillapítani."

Értelek. Te higgadtan, tisztelettel szólsz le (indulatvezérelt, külvárosi stílusú) másokat. Ez ám a nagy különbség!


"Szerintem bármelyik megközelítési mód alkalmas lehet vélemény cserére, alkalmas lehet arra, hogy egymás tapasztalatait, tudását felhasználva, együtt gyarapodjunk."

Ez is nagyon szép. Mi gyarapodhatunk, csak közben a vasúthálózat fogy. Tényleg ez a lényeg.


Megkérdeztem, hogy szólt az a "kiadott munka"? A szükséges intézkedéseket kellett kitalálnotok a döntéshez, vagy a már meglévő döntéshez az indoklást?
Előzmény: Törölt nick (12903)
Distván Creative Commons License 2006.07.06 0 0 12904

Húha. Ez mind szép és jó! Szerintem nem tudnék annyi embert összeszedni, hogy olcsó is legyen egy főre számolva. Annyira nem érdekes a vonal. Igaz augusztus 1-én 110 éves lesz Csorna-Pápa vonal. De az épületek sorban le vannak robbanva.

:(((

Előzmény: f_k (12900)
f_k Creative Commons License 2006.07.06 0 0 12902

A 117-esről: csak a Tiszalök-Tiszacsege szakasz gyenge.

 

60/60 Ha jól emlékszem Tiszadaánál kezdődik a lassújel Tiszalökig.

Tiszalöktól ismét 60/60 de ez már pár éve átépített pálya.

 

60 as sebesség túl jó, helyenként van irányhiba, de sok vonal megírígyelhetné az állapotát

Tiszadobi nagy kanyart 60-al vettük be emlékeim szerint.

 

Görögszállási ív az amin van még lassú

 

Ha már 112

Vicc az hogy a pályamester most cseréltette ki az egész vonalat 48.3 kg sínekre.

 

113 al nem foglakoztak, de ez a 112 az "gyógyvonal" ként ismert a vasutasok körében.

 

Előzmény: YOSSARIAN (12860)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2006.07.06 0 0 12901

Vonalbeszámoló környékről:

 

147-es vonal Szentes-Orosháza: Idén januárban ünnepelte a 100. szülinapját, volt róla cikk az indóházban. Mikor megnyitották, akkor is kevés volt az utas rajta, ma a 17:55-kor beérkező vonaton kb 20-an voltak. A pálya száz év alatt alig változott /40 km/h-s tempó/, de a sinek csak négy millit koptak. Szentesiek kedvenc vonala.

Régen főleg a cukorrépás tehervonatforgalma volt a jelentős, manapság teherforgalma 0.

130-as vonal: Itt meg kell az egyik hozzászólót cáfolnom, Szentestől-Makóig mellékvonalnak számít /?!/. 2005 óta csak Szentesig jár a pesti gyors /7207 és 7208/, pedig anno öt éve napi két gyors volt Pest és Makó között.

Amúgy ha ezt a vonalat megszüntetik, akkor Szentesről hogyan látják el az Újszeged-Nagylak-Mezőhegyes vonalat szentesi szerelvényekkel?  A szerelvénymenetnek így Szentesről el kell mennie Orosházára, majd onnan le Nagylakra. Mivel a 130-as e szakasza és a 147-est lezárják, így óriási kerülőt kell tennie a szerelvénymenetnek. A többletgázolaj az nem pluszköltség? 

A 130 Szentes-Szolnok szakasza fővonal, de Pesten ez a rész is melléknek számít, mert évek óta nem akarják Nagytőke-Kunszentmárton közti szakaszt felújítani, pedig már egyszer ígérték. A vonal teherforgalma csak Szentes-Szolnok közt van, 70250 számon minden nap megy tehervonat, néha sajnos csak gépmenet a napi teher, bár most sok gabonás vagon indul Szentesről Szlovéniába. E szakasz illetve a 147-es másik fele szerencsére megmenekül.

f_k Creative Commons License 2006.07.06 0 0 12900

Egy főmenetirányító azt mondta nekem a vonaton.

 

177 ezer Ft volt egy Mezőkövesd-SZILVÁSVÁRAD bz-s különvonatozás.

Ebből a Szesza haszna a PHD GÜ menetvonal menetrend díj befizetése után kb 10% volt.

 

lehet számolni.

 

177:128=1382Ft/km.

 

Egy irányba 1382 Ft/km. Bz-vel.

 

Az infó nem hivatalos.

 

Ez (13+17+34 km )*2=128 km.

 

Előzmény: Distván (12862)
exmv Creative Commons License 2006.07.06 0 0 12899
"Dél-Amerikában több országban is a liberalisták győztek, és a vasút szépen durván megfogyatkozott. :((("

Az ország meg működik tovább ...
Előzmény: v_peti (12892)
Mariazellerbahn Creative Commons License 2006.07.06 0 0 12898
ne aggódjatok, a döntéshozóknak nem fájdalmas lépés, hiszen ök Mercedes, BMW & CO-val vitetik magukat. A másik meg utazzon, ahogy tud.
jakyg Creative Commons License 2006.07.06 0 0 12897

Ne viccelődjünk! Nehogy már valaki azt mondja, hogy a számviteli, társasági stb törvények miatt KELL ezt csinálni. Egy vasúthálózat sorsa nem ezen múlik. Még a töredék ekkora infrastruktúrával rendelkező MALÉV sorsa sem ezen múlott. És egyszer egy új MALÉV-ot létre lehetne hozni, egy új MÁV-ot soha.

Azt meg végképp nem értem, ha a Cargot eladják, akkor miből lehet valaha is nem veszteséges a vasút.

A reformot talán ott kellett volna kezdeni, hogy a teherszállítás valós ellenértéke valósan érkezzen be a MÁV-hoz.

Előzmény: Törölt nick (12887)
tojásos nokedli Creative Commons License 2006.07.06 0 0 12896

Ennyire biztos vagy benne, hogy nem tévedtetek

Nem hülyék ők, TANÁCSADÓK !

Kockázata annak lett volna, ha azt hozzák ki, hogy fejlesszenek. Azt el lehetett volna bukni, ezt nem. Bizonyítsa be valaki egy felszámolt vonalról, hogy jobb lett volna fejleszteni!

A munát elvégezték, a pénzt bezsebelték, utánuk a vízözön :-(((

Előzmény: gumpy (12895)
gumpy Creative Commons License 2006.07.06 0 0 12895
"Ma köszöntem meg a munkatársaknak a munkát."

Most őszintén, te erre komolyan büszke vagy?
Ennyire biztos vagy benne, hogy nem tévedtetek azzal, hogy egy különböző okokból (pl. pocsék menetrend) így alakult, adott pillanatnyi helyzetből kiindulva hoztatok hosszútávú és visszafordíthatatlan döntéseket?

Az itt előadott tanárbácsis, egyoldalú és kioktató stilusod alapján én ugyanis veszélyes önfejűséget, megrögzöttséget érzek, és ez nem biztos, hogy segít egy megalapozott szakmai álláspont kialakításában, még akkor sem, ha minden szavadban arról szónokolsz.

Egyébként pedig ha holnap én alakítok egy bizottságot, majd ilyen-olyan szempontok alapján kiválasztok 28 kórházat, amelyet megszüntetni javaslok, és még mondjuk el is tudom hitetni magamról, hogy hű de értek hozzá, majd az ámokfutó dillettáns kormány (saját elképzelés híján) magáévá is teszi a javaslataim, akkor én biztos nem megyek mellett verni a megszüntetendő kórházért aggódok közé... De szerencsére nem vagyunk egyformák.
Előzmény: Törölt nick (12886)
tojásos nokedli Creative Commons License 2006.07.06 0 0 12894

Ma köszöntem meg a munkatársaknak a munkát.

(csak az egyik albizottságról van szó).

 

47-en csináltuk + a kezük alá dolgozók. Kb. 100 ember

 

Gratulálunk hozzá :-(((

Remélem sokat csuklotok!

Előzmény: Törölt nick (12886)
vaki Creative Commons License 2006.07.06 0 0 12893

Ez egy tragédia!

 

És gondolja Kóka, hogy ezután kevésbé lesz veszteséges a vízfej??

 

Amúgy a 11-et, 37 S.szob-N.atádi részt plusz a 87-et én sem értem....

 

37 másik részén nem nagyon van utas, inkább nyáron a Balatonra mennek vele; ellenben ha jól megnézik szerintem a Sszob-Atád a MÁV egyik legnyereségesebb mellékvonala. Ha még kivennének 1-2 fölös vonatot belőle akkor még inkább az lehetne. 1 Bz jár oda-vissza többnyire 50% feletti utassal, közbenső állomás és személyzet nincs.

Egyszer már ideiglenesen bezárták, a Volán akkor sem bírta az utasokat (2-3 stb. busz járt rendszeresen). A diákokkal+ingázókkal BZ+mellékkocsi is dugig szokott lenni, akkor mit akarnak ezek a busztól?? Ráadásul egy olyan úton, ami kb. anniyra romos, mint a sínpálya.

 

87 pedig az ország legszebb vonala 11-el és 50-el versenyezve a megtisztelő címért. (esetleg még a 75 beszállhat) Mindössze kétszer utaztam rajta, de felejthetetlen. Ráadásul a nyári időszakban Szilvásváradig szinte biztosan tele van.

 

Ugyanakkor nem értem hogy miért nem rakták rá a 35-öt, ha már a 37-et igen?

v_peti Creative Commons License 2006.07.06 0 0 12892

De a nagy részük legalább vasútmániás, és nem polidilis észosztó.

Amúgy inkább ők, mint a vadliberálisok. Dél-Amerikában több országban is a liberalisták győztek, és a vasút szépen durván megfogyatkozott. :(((

 

Előzmény: orangutan (12888)
olcsolemezek Creative Commons License 2006.07.06 0 0 12890

OK. Köszönöm. Várok. És majd kérdezek.

Előzmény: Törölt nick (12886)
Elektricska Creative Commons License 2006.07.06 0 0 12889
Hát, ha nem tudjuk őket érvekkel legyőzni, akkor itt sincs értelme próbálkozni, meg anyázni...
Előzmény: v_peti (12883)
orangutan Creative Commons License 2006.07.06 0 0 12888
Bezzeg ha a vadkonzervatívok a vasutas topicban osztják az észt, az jó. Nekik szabad. Főleg.
Előzmény: v_peti (12883)
kopaszhaj Creative Commons License 2006.07.06 0 0 12885

-Szilvásvárad-Bánkút

-Süttő-Tarján

 

Bevallom ezt nem értem...

Előzmény: ktaxxyxx (12881)
atidas Creative Commons License 2006.07.06 0 0 12884

Vonalbezárási recept: adott egy vasútvonal. Szerkessz rá jó szar menetrendet, majd később a kis utasszámra hivatkozva megszüntetheted!:)

Pl Jó menetrenddel meglehetne menteni ha nem is mindet, de a java részüket. pl 11, 84, 78 vonalak. De ideírhatnám a 76-ost is, viszont ott pályarehabilitációt kellene végrehajtani. Azt a vonalat bekapcsolnám a 78-asba Nógrádkövesdnél.:)

Bár ez illúzió:(

v_peti Creative Commons License 2006.07.06 0 0 12883

Ez nem jó, mert polidili, és sok vadliberális osztja ilyen helyeken az észt. Itt legalább főleg vasútmániások vannak.

 

Előzmény: orangutan (12882)
orangutan Creative Commons License 2006.07.06 0 0 12882
Ezt kellett volna belinkelni tegnap, meg a vonatbuzullsba is, hogy a sok észkombájn könnyebben megtalálja a dühöngőt
Előzmény: Elektricska (12880)
ktaxxyxx Creative Commons License 2006.07.06 0 0 12881

Volt már rá példa, hogy megígérték, a megszűnő vonatot busszal pótolják:

Szilvásvárad-Bánkút: semmi

Celldömölk-Fertőszt.miklós: napi 3 járatpár, de csak mszüneti nap kivételével!

Zalaszentgrót-B.sztgyörgy: szabadnapon próbáltam, gyér

Süttő-Tarján: 4 busz naponta

Valószínűleg tudnának mesélni mások a Sátoraljaújhely-Füzérkomlós, Saújhely-Balsa, Debrecen-Nyírbéltek viszonylatokról is.

 

Külön téma, hogy vasárnap milyen rossz lesz a közlekedés!

A megszüntetendő egyik vasútvonalon kb. a következő helyzet van:

Busz van munkanapokon már 5.00-kor is, de vasárnap csak 7.07-kor megy az első!

Vonat meg munkanapokon 4.33, de utána naponta 6.07 és 7.59.

 

Kókadt lesz az ember, mire meggyőzi a buszsofőrt, hogy vigye el a biciklijét is.

 

Kiváncsi vagyok, mi mindent meg lehet még tenni a birka néppel! Csak az a baj, hogy az is szív, aki nem erre a dilettáns bandára szavazott!

 

Az utak helyreállítására lesz majd pénz? Vagy azt is lerohasztják, aztán meg, ki merre tud?

Elektricska Creative Commons License 2006.07.06 0 0 12880
Elektricska Creative Commons License 2006.07.06 0 0 12879
Kapcsolódó topic:

Janos32 Creative Commons License 2006.07.06 0 0 12878
http://www.east-lancs-rly.co.uk/index2.php

Értelmesebb országban igy hasznositják a menetrendszerinti forgalom szempontjából kihasználatlan vonalakat.
Janos32 Creative Commons License 2006.07.06 0 0 12877
"És gondolom az osztrákoknak van is pénzük hogy felkeressék. Mert itthon - legalábbis a Sanda Ipszosz és társai felmérése szerint "az emberek több, mint fele sehova sem megy nyaralni", a többiek meg az Adriára."

A fizetőképes kereslet meglenne. Putnokhoz közel van Aggtelek, Lillafüred, Szilvásvárad, nyaranta rengetek külföldi túristával. Ha igazán látványos lenne és különleges, egyedülálló, akkor a magyarok sem sajnálnák a pénzt.
Előzmény: DJ. Bakter (12875)
ha6pc Creative Commons License 2006.07.06 0 0 12876
Ezen vonalak privatizálása úgy néz ki,hogy óriási az érdeklődés ezirányban. Különösen a "vazs", "reizko" és "alaménom" részeire van kereslet  :)
Előzmény: Mariazellerbahn (12870)
DJ. Bakter Creative Commons License 2006.07.06 0 0 12875

"Speciel a 112-es vonalnak nincs sok értelme valóban, meg a Kisszénás-Kondorosnak sem. Én a 62-es vonalat utaztam végig 3x is oda-vissza. 3 ember volt rajta/vonat. Nem volt értelme. De a 23-as vonalban nem lennék biztos. "

 

Látod, nem lehet általánosságban beszélni: azt sem lehet kimondani, hogy minden mellékvonal megszűntetendő, de azt SEM, hogy minden mellékvonal kell.

 

"Márpedig ahol a falu 100 lakosa közül 60 nyugdíjas, annak nem hiszem hogy mindnek van autója. "

 

Ahol 100 lakos között 60 nyugdíjas, ott a falu nem hiszem, hogy a vasút miatt szakad le ... eddig volt vasút (vagyis még 2006 évben van is), mégis eljutott idáig, hogy a fiatalok elmentek. Nem elgondolkodtató?

Máshol meg nincs vasút, a falu mégis vígan él és fejlődik (Telkiben meg Budajenőn sincs vasút :))))))))))

 

"Állandóan minőségjavításról hablatyolt, de arra nem tudott érdemben válaszolni, hogy mitől növekedne a minőség a vasúton"

 

Hát ez igaz, ettől a 6 milliárdtól biztos nem...

 

"Tehát neki a vidéki ember senki. Köszönjük, most már tudjuk. Ezek szerint a buszon utazó 3-5-10 ember is senki. A kisfalvaknak vége, ott már csak a "senki" lakik."

 

Ez demagógia. Érdekes, ha 3-5 embernek jár a kötött pályás közlekedés, akkor pl. Pécsett miért nem épül minden autóbuszvonal helyére villamos? Ott nem 3-5 ember van még a legkisebb forgalmú buszjáraton sem.

Vagy az is érdekes, hogy 3-5 embernek simán kimegy egy IK 260-as, ugyanakkor budapesten a 7-es buszon meg álljon 150 utas? ... nekik nem jár ülőhely, mint a kisfalusiaknak? Azt akarom, hogy járjon 3-5 emberenként egy db hetes busz.

(Ezt a pár mondatot kéretik nem komolyan venni, annak ecsetelésére írtam le, hogy demagógnak mindkét oldalról lehet lenni.)

 

"A turisztika ott fejlettebb kicsit mint nálunk, mert bármiből képesek túrisra látványosságot produkálni. "

 

És gondolom az osztrákoknak van is pénzük hogy felkeressék. Mert itthon - legalábbis a Sanda Ipszosz és társai felmérése szerint "az emberek több, mint fele sehova sem megy nyaralni", a többiek meg az Adriára.

 

looksharp: "Amúgy ha már a 37, 130 és 147a vonalakat berakták a listába, mehett volna :

146-os Kunszentmárton-Lakitelek része (napi utasforgalom 300 fő alatt!),

117 Tiszalök-Polgár-Ohat-Puszakócs"

 

Az anyatopicban a 235440-ben én is ezeket kérdeztem :)

 

"87-es vonal: itt csak autóval jártam, a közút sok helyen szinte párhuzamos a vasúttal, hihetetlenül szép a táj, de pont az a rész szűnik meg, mely a Bükk legszebb részén kanyarog... "

 

Látod, azért szűnik meg, mert még Te is autóval mész arra....:))))

Előzmény: gmarc (12810)
Elektricska Creative Commons License 2006.07.06 0 0 12874
Tudom én, egy csomó vonalon van a megszüntetésre ítéltek közül, de csak ezen akarják megtartani.
Előzmény: jakyg (12872)
YOSSARIAN Creative Commons License 2006.07.06 0 0 12873

Toled messze van

Hát, nem éppen... (mintha nem tudnád, hol lakom :)

 

csak mert annyira leromlott a palya

Nemrég újították fel, csak a menettartam nincs ehhez igazítva.

Láttam már üres és tömött vonatokat is.

 

Egy csomo aprosag, amit mind vegig lehetne nezni

Ilyen apróságokat lehetne sorolni, de minek?...

 

Előzmény: trains.hu (12871)
jakyg Creative Commons License 2006.07.06 0 0 12872
Én nem hiszem, hogy csak ott van teherforgalom. Többször láttam a 11-esen is Eplénynél tehervonatot.
Előzmény: Elektricska (12867)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!