Milyen útátjáróhang? Nem tünt fel senkinek hogy nioncsenek útátjárók? a csilingelés az csak az akalánákl van és az csak a VILLANYKÜRT!!!
Jah az sem tünt fel senkinek hoigy ninxcsen váltójelző?
Na jó F8, de éppen melyik váltóra gondol? Mert ha ahatáronm vagyok néha elcseszem!!!!
Az is gáz még a hangokban, hogy fékezésnél nincs az a jellegzetes fék hang, azaz ha csak kicsit fékezek akkor nem is hallom, hogy fékez, egyébként meg össze-vissza sziszeg. Azt nem tudom, hogy mozdonyban a valóságban mit hallani, de ha az "5"-ös nézetben ülök a kocsiban, akkor már végképp semmit nem hallani a fékezésből.
Az azért mindenképpen furcsa, hogy külső nézetben nem hallani a vonat zakatolását. Ez szerintem a legjellemzőbb hang, nem tudom, hogyan maradhatott ki, amikor még a madarak is csicseregnek.
Végre sikerült elkezdenem a pálya építését (csak belesikerült kukkantanom a helpbe). Viszont az új pályánál a route editorban nincsenek házak, kocsik, állomások. A már kész pályáknál lehet ezeket választani, itt miért nem tudom?
A Projected az előrevetített sebességet mutatja, tehát hogy kb. mennyi lesz a vonat sebessége 1 perc múlva, ha nem nyúlsz hozzá, nem jön emelkedő/lejtő, stb.
Más: Nincs valaki aki tudna készíteni egy magyar nyelvű, magyar vonalakkal készített programot? Hasonlót mint a Railsim, vagy ez a lengyel Mechanik. Kipróbáltam az utóbbit. Tetszik, bár egyszercsk vége lett a vonalnak :) Egy kicsit a grafikát fel lehetne javítani, mert csak az utolsó pillanatban lehet kivenni a táblákat. Különben jó nagyon.
Álló helyzetből indulva, erőteljes gyorsításnál 120-at ír ki, amint fogy a motor ereje (felgyorsul) ez az érték lecsökken Gyorsításnál ha a maximális pályasebesség 40mph, akkor is felmegy ekkora értékre. Ezek szerint ennyire elrontották, hogy 40-es pályasebességnél 120-at javasolna?
Én szinte kizárólag csak dízelezni szoktam. Mondjuk a GP38-as legnagyobb sebessége 80mph. Álló helyzetből indulva, erőteljes gyorsításnál 120-at ír ki, amint fogy a motor ereje (felgyorsul) ez az érték lecsökken. Akkor most mi is van? Ha fékezek, 0-ra változik a kijelzett érték. Ha kitértő előtt gyorsítani kezdek akkor is nő az érték, erről mit ír a manual? Szerintem összekevered valami mással.
A Projected Speed a JAVASOLT sebességet jelzi.
Ha alacsonyabb. mint a vonat sebessége, akkor lassítani kell(ene), ha nagyobb, akkor lehet gyorsítani, persze csak ha a jelzések ezt lehetővé teszik. Feketén fehéren le van írva a manualban.
Kipróbálhatjátok, egy kitérő előtt alacsonyabbat fog javasolni, mint egyenes pályán.
Az Acelánál is innen lehet kihámozni, ha sárga jelző jön, még mielőtt a jelző megjelenne a Track Monitoron.
Dízel mozdonynál nemigen hallhatod a külső zajokat (autóduda), főleg menet közben. Álló helyzetben, ha a motor alapjáraton üzemel, akkor még hallhatod. Az útátjáró harangját elvileg hallhatod, ha elég közel vagy hozzá.
Eddig még senki sem említette: a fülkébe (sem a vezető-, sem az utas-) semmilyen külső zaj nem hallatszik be, csak a motorzúgás és ha egy másik szerelvény elhúz melletted. Külső nézetben csilingel a sorompó, dudálnak az autók, nem hiszem el, hogy a valóságban ebből semmit sem lehet hallani, ha elhúzol mellette. Vagy csak nálam csinálja ezt?
Matiznál a pont! A projected speed az az a sebesség, amit elérnél egy idő múlva ha minden pillanatnyi dolog (fék, gáz, terepviszonyok) ebben az állapotban maradnának.
A "projected speed" a mozdonyod előre jelzett sebessége szerintem. Ez változik ha lejtőre érsz (gyorsulni fog) ha fékezel (mert 0-át mutat) ha gyorsítasz (mert akkor növekszik az értéke..) A "track limit" vagy mi a a szösz jelzi a sebességhatárt.
Gépigény: szerintem nem olyan vészes.
Nekem K6-2 400 + 128Mb + Savage4 640x480-ban tökéletes. No persze a grafikából kicsit visszavettem, de azért még így is jó.
Ami nem tetszett:
A jelzésrendszer életszerűtlensége. A kitérők előtt tulajdonképpen kell lassítani, ha valaki sasolja a Projected Speed-et a Track monitoron akkor ott bizony lecsökken a javasolt sebesség kitérő előtt. No de ezt jelezni kellene. Sehol a világon nem bízzák a mozdonyvezető jóindulatára a sebesség megválasztását, ez mindenütt erősen szabályozott, ismereteim szerint.
Nem igazán vannak előjelzők. Acela tép 125-el, majd 0,2 mérföldre felbukkan egy 45-ös sárga jelző. Suxxx, tutira nem lehet lelassítani.
Ha a sárga után már látszik hogy a köv. jelző zöld, akkor sem lehet gyorsítani, amíg a zöldet el nem éri az ember. Nesze b***meg menetidő...
A jelzések nem élnek. Ha gyorsan mész, és előrébb vagy 2 perccel, akkor sem kapsz pirosat. A gőzösöknél nem is kell figyelni a jelzőket, mindig mindegyik zöld. Pedig az életben félrevágják a vonatot, mint szélvész.
Az Acelánál a Train Brake nem müxik.
A beragadás vészfék után van nektek? Mert akkor elég lassan old az Acela. Én legalábbis még egyszer sem ragadtam be.
A Dash-ek hosszú tehervonattal tényleg kezelhetetlenek. Persze tudom, hogy tehernél lassabban reagál a fék, de azért reagál...
Nem lehet vezérállást cserélni! Külső nézetből remekül lehet ugyan tolatgatni, azonban az életben a lehető legritkább esetben tudja a vezér kívülről szemlélni a vonatot tolatás közben.
Különben is, a Dash-ből miért nem lehet kihajolni, mint a gőzösből?
Egyébként nekem a gőzösök tetszettek a legjobban. Főleg, ha az ember a fűtést is maga csinálja, nem unatkozik.
Érdekes, hogy az osztrák vonalon is mérföldben látszik a sebesség, pedig nem emlékszem, hogy a sógorok valaha is használtak volna ilyen mértékegységeket..
Ugyanezen a vonalon a Murder On The Orient Express nevű activity megcsinálhatatlan (szerintem).
Az ami jelzőkön egyébként tényleg mindig 3 jelzés világít.
Bocs, hogy ideírom, de zet találtam a neten:
http://www.cornish-steam.co.uk/mechanik/
Ez egy ingyenes lengyel vonatsim. ami elég jónak nézett ki, próbálta már valaki?
Lengyel egyetemisták csinálják egyik lenygel gépet modellezi 300x200 as felbontas.
Egy kanadai viszont csinalt hozza plusz palyakat meg vonatokat.
Miután kijátszottam magam az MSTS-sel leírom az amúgy rövidre vett véleményemet:
A játék kiváló kikapcsolodás, de leginkább a VasútBuzik fogják értékelni.
Az eeditor jó, csak lehetett volna egy egyszerűbb verzió a Computer kezdőknek, hogy ők is élvezzék a készítést.
A játékról:
- Az elindításához majdhogynem a Paksi erőművet kell hívni.
- Amennyi helyet igényel az már -hogy egyszerű legyek- sok!
- Kevés mozdony, de sok vonatösszeállítási lehetőség!
- Amennyi mozdony annyival több pálya rlz!
A mozdonyok irányításáról:
- Elég életszerűre sikerült, egyetlen probléma az egygombos fékoldás és az Acala-k néha beragadnak, egyszerűen nem mozdulnak. Néha találkozni olyan pályaszakasszal, ahol ha megakadsz a vonattal max. segélygéppel (ami ebben a játékban lehetettlen) tudsz továbbmenni, tehát marad az ESC+exit aktiviti:(
- A Dash mozdonyok néha- legalábbis nálem egyszerűen elszabadulnak, főleg ha párosban vannak: hiába vészfék egyszerűen szarik megállni:(
- Ja és amit többen is emlitettek: a Series7000 négysebességes gyorsító funkcióval egyszerűen képtelenség 0 ezrelékes pályán beállítáni, hogy normál sebességbe mennyen. A fékezés viszont igen egyszerű, nem kell megvárni, míg felold a fékszelep, tehát felesleges reakcióidő.
A pályákról:
- A grafika, szóval lehetne jobb is , de akkor már Csernobil (?) kellene
- oké az addig rendben, hogy útközben sehol semmi, de legalább valami embernek látszó garfikát raktak volna hozzá, egyébként itt jegyezném meg hogy az nem igaz hogy sehol sem egy ember mert van az áéllomások között meg egy-két japán állomáson egy-két üvegkalitkában két forgalomirányitó, valamint ÖZIKÉK!!!!
- Felsővezeték: SIRALMAS. a vakvágány vlégén egyszerűen csak vége? csak vlége? semmi oszlop? siralmas!!! a kanyarokban meg csak úgy magától kanyarodik oszlop nélkül? siralmas! Apropó: próvbáld ki: Acalával Japán pályán, illetve Seriesszel Amcsi pályám: az elsőn kurva magasan van az áramszedő, a másiknál meg elsem éri a felsővezetéket, hmmmmm.
Jelzők, váltók biztosítóberendezék:
- Kitérőbe ugyanannyi a pályasebbeség mint egyenebe, ufffffff
- ugytudom az amcsiknál szokás hopgy a jelzőn szabadban (csökenntet vagy nem) mindig három fény ég. Magát hazzutolja a játék pfuj!
SIKLÁS: Néha alig léped túl a pályasebességet sikolsz:) 110 pályasebességnél 114 siklani siralmas!
Nem tettem említést a játék jó oldalárol, mert az nem férne ide! A játék kiváló szorakozás, melyt időszakonkét mindigh érdemes betenni a cd meghajtóbe!
Nem, nem értesz!:(
Játék közben mikor pl. a Series2000-sel elérek a végére a szabadjátékban had forduljak kedvemre, vagy ha az Acala HP-vel körbejárok vezérállás csértz végezzek.
Válaszodat előre is köszi!