Keresés

Részletes keresés

alex_86 Creative Commons License 2006.07.07 0 0 12976

Bzmot 215 PutnokTegnap, hazafelé jövet útba ejtettem a 87-es vonal (sajnos bezárásra kerülő) felső részét...

Eger-Felnémet állomáson szálltam fel a 9:25-ös Eger-Szilvásvárad vonatra. Itt volt kereszt az érkező 35527-tel, amely a szokásos két mellékkel jött, 80-90 %-os kihasználtsággal, 2 leszálló volt. A 35532-vel (Bzmot+Bzx+Bzx+Bzmot) pontosan indultunk Felnémetről, a kihasználtság 50-60% körül volt a mellékben, még pont találtam egy szabad 4-es részt. Szarvaskőn egy diákcsoport szállt fel (kb. 20-25 10 év körüli gyerek + tanárnő), így a kihasználtság jóval 100 % felett volt (általában 3-an ültek egy ülésen). A közbeeső állomásokon minimális utascsere, 2-3 leszálló, valamivel kevesebb felszálló volt. Szalajkavölgy mh-re teltházzal érkeztünk (bár ez ilyenkor egyáltalán nem meglepő), itt az utasok nagyrésze leszállt, rajtam kívül egy anyuka és 10 év körüli fia maradt a mellékben.  4 perc késéssel értünk Szilvásváradra, ennek ellenére elég "nyugis" volt az átszállás, legalább +8-10 perc késéssel indultunk a Bzmot 215-tel. Az egri vonatról - rajtam kívül - még 5-en szálltak át, egy utas Szilváson csatlakozott. Nagyvisnyó-Dédesen egy idősebb hölgy szállt fel, ő talán 90%-os jegyet vett. Csokvaományon egy fő leszálló volt, Sátán pedig leszállt az Eger felől jövő anyuka a fiával [haláli volt a kissrác, végig a Bz előterében kuksolt, a vezetőállás nyitott ajtaja előtt :-) ]. Királdon 6 új felszálló csatlakozott - egy kivételével fizető utasok voltak, általában diák jegyesek - egy utas pedig leszállt.
A pálya állapota Királdig viszonylag tűrhető (általában 40-es, az átjáróknál lassújelek vannak), de Királd-Putnok között szinte végig 20-as lassújel van. Ennek ellenére ezen a szakaszon a "legnagyobb" az utasforgalom a helybéliek elmondása szerint. Egyébként számomra érdekes, hogy Királd környékén - ahol amúgy is 20-al döcög a Bz - már fénysorompósak az átjárók, lejjebb azonban andráskereszt + 10-es lassújelek vannak. Meg persze a tekerős sorompó :-) A táj gyönyörű, aki még nem járt erre vonattal, mindenképpen próbálja ki, amíg teheti! :-(...

Putnokra végülis pontosan érkeztünk, összesen tizen. Innen az 5415-ös személyvonattal (M41 2156 + 3 Bo) folytattam utam Miskolc felé. Megjegyzem, a Bz szövetülései sokkal különbek voltak, mint ezek a retkes 20-37 -esek :-)

 

Elnézést a hosszúságért, és az OFF jellegű dolgokért...

zengo682 Creative Commons License 2006.07.07 0 0 12975
De kell! Csak a fajlagos üzemanyag fogyasztásuk sokkal kevesebb.Még a legnagyobb teljesitményü,vagy inkább fogyasztásu is kevesebb energiát használ el ugyan annyi tonna megmozgatására,mint a közúton haladó.
Előzmény: RIKA424 (12946)
Törölt nick Creative Commons License 2006.07.07 0 0 12973

Most nézegetem a vonalakról készült táblázatokat. Van benne olyan aadt, hogy "Átlagos utas szám / vonat" illetve "Napi vonat db" Ezekből ki lehet számítani egy éves utasszámot. A meglepetés pedig akkor jön, ha ezt összevetjük ugyanezen táblázat "Éves utasfő (ezer)" rovatával. Az esetek felében azonosnak tekinthető. A másik felében 0,5-3 közti az arány.

 

Mit szokott írni taxxx az ilyen színvonalú munkákra?

 

Hasonló a helyzet, ha a vonalhossz, vonatmennyiség, vonatkm adatokat nézzük. (és nem hagytam figyelmen kívül, hogy nem minden vonat közlekedik végig)

 

Amúgy a Cargo mért köt szerződést 1 fuvaroztatóval, ha a bevételek csak negyedét fedezik a költségeknek? Erre már elődje sem volt köteles, elég régóta.

 

trains.hu Creative Commons License 2006.07.07 0 0 12972

bocs, gmarc-nak szerettem volna valaszolni

Előzmény: YOSSARIAN (12873)
Elektricska Creative Commons License 2006.07.07 0 0 12971
Ez jó, mert csak azt bizonyítja, hogy nem a vonalakkal van a gond, hanem az üzemeltetővel.
Előzmény: buszos vagyok (12969)
P_Oli Creative Commons License 2006.07.07 0 0 12970

Friss személyes tapasztalatok alapján hozzáfűzhetem:

 

Kisbér és Pápa között egyedül utaztam a Bzx-ben egy májusi kora délutáni vonaton ( asszem 39422 sz.), de ez a forgalommentes időszak. A motorkocsiban sem volt 1-2 embernél több. Máskor láttam már egész jó kihasználtságú vonatokat...

 

A vonalon van teherforgalom, pl Franciavágáson láttam fát rakodni Eas kocsiba.

 

A vonal élvezetes, a táj szép, mindenki próbálja ki amíg teheti.....

 

 

Előzmény: Abymot (12967)
buszos vagyok Creative Commons License 2006.07.07 0 0 12969
olvasnivaló:

http://www.hirszerzo.hu/cikk.php?id=15306#
KÖNIGNORBI Creative Commons License 2006.07.07 0 0 12968
Az első ütemben lévő 1000 km vonal bezárás. Még 1000 km lesz állítólag??? Igaz ez?
Előzmény: GyöBzs (12786)
Abymot Creative Commons License 2006.07.07 0 0 12967

A Tatabánya-Pápa (13. sz.) vonallal kapcsolatos véleményedhez szeretnék hozzászólni.

 

A Tatabánya - Oroszlányi Hőerőmű elág. (volt Bokod mh.,: Kecskéd és Dad között félúton) szakasz nagy teherbírású pálya. A Kisbér-Pápa közötti szakaszon a 80-as években hajtottak végre korszerűsítést, ezután a sebességet 40-ről 50 Km/h-ra emelték. A legkevesebb felújítást a Bokod-Kisbér szakasz kapta, de azért elbírja az M41-eseket is (legutoljára a Bz "krach" idején jártak erre), és a megengedett sebesség itt is 50 km/h - igaz több lassúmenettel.

 

Ami a vonal személyforgalmát illeti, a vasút mellett fekvő településeket most nem említve, a Tatabányáról érkező vonatok egy részéhez csatlakozó autóbusz van a megállóhelytől távolabb fekvő Szákszendre (ahova egyébként busszal sem lehet átszállás nélkül eljutni). A kisbéri buszcsatlakozások biztosítására (Réde, Súr, Hánta felé) az elmúlt években kevesebb figyelmet fordítottak, ezek helyreállításával a vonal elosztó szerepe erősíthető lenne, és olyan települések bekapcsolását biztosíthatja, amelyeknek szintén nincs autóbuszon sem közvetlen kapcsolatuk a megyeszékhellyel, Tatabányával.

 

A Kisbér-Veszprémvarsény szakaszról Székesfehérvár felé jelentős az átszálló utasforgalom. A Veszprémvarsány-Pápa szakasz egy részén pedig tudomásom szerint teherforgalom is van.

 

Miközben egyetértek veled, hogy Pápa és Csorna között hadd pörögjenek a Bz-k, a fentiek alapján a Pápa-Tatabánya vonal sem a bezárás sorsára érdemes, egyik szakaszán sem.

 

Éredemes lenne azzal is foglalkozni, hogy Tatabánya az elővárosi forgalom végállomása lesz, így Kisbér felől a ráhordó szerep is erősíthető (gondoljunk a Vác-Drégelypalánk szakaszra).

 

Egyetértek azzal a véleményeddel, hogy a menetrend visszahat a személyforgalomra. A hajnali vonat néhány éve Kisbértől csak Környéig közlekedik (és Tatabánya felé még csatlakozása sincs), nos ez biztos nem hat valami kedvezően  az átlagos utasszámra- de ez a menetrenszerkesztés bűne. Egyébként fogalmam sincs, hogy a sajtóban megjelenő átlagos utasszámokat honnan vették, de úgy gondolom kihatással lehetett az adatokra az is, hogy a megszüntetési szándékot akarták vele igazolni. Tény az, hogy péntek és vasárnap délután a forgalomra tekintettel általában mellékkocsival közlekednek a Bz-k.

 

Én tehát úgy látom, hogy - és most nem szeretnék egy szakaszt sem megnevezni - vannak sokkal rosszabb állapotban lévő és perspektívátlanabb vonalszakaszok is. Lehetne tehát mellékvonal-kérdésben kompromisszumos megoldást találni, persze csak akkor, ha az illetékesek engednének az 1000 km-es rémálomszerű csonkítás tervétől. És ha a párhuzamos közlekedés megszüntetésén nem csak azt értenék, hogy hol vegye át a busz a vonat szerepét, hanem azt is, hogy mely szakaszokon veheti át a vonat az autóbusz szerpét. 

Előzmény: v_peti (12464)
vaki Creative Commons License 2006.07.07 0 0 12966

Na, mára beszüntetem a hülye kérdéseimet, megyek székesfővárosunkba a hétvégén, útközben megnézem hogy funkcionál a pillanatnyilag még működő állami vasúttársaság....

 

Vasárnap visszatérek!

buszos vagyok Creative Commons License 2006.07.07 0 0 12964
Igazolod a mondást:

vasutas=kötöttpályás gondolkodás
Előzmény: Törölt nick (12948)
vaki Creative Commons License 2006.07.07 0 0 12963

Bővebben:

 

párhuzamos busz-vasút közlekedésnek minősül-e, ha nincs olyan busz viszonylat egy adott útvonalon, mint vonat, de fizikailag lehetséges létrehozni(pl. 37-as vonal)?

Előzmény: vaki (12962)
vaki Creative Commons License 2006.07.07 0 0 12962
Az hogy mi alapján döntöttétek el, hogy mi minősül párhuzamosnak és mi nem (feltéve hogy tényleg ez az indoka a vonalbezárásoknak, miután ez került nyilvánosságra)?
Előzmény: Törölt nick (12959)
Törölt nick Creative Commons License 2006.07.07 0 0 12961
Hála az égnek...
Előzmény: vaskerék (12958)
vaskerék Creative Commons License 2006.07.07 0 0 12958
OFF
Orvos, de egy percig sem praktizált.
ON
Előzmény: dyz (12957)
dyz Creative Commons License 2006.07.07 0 0 12957
Én most tudtam meg, hogy orvos volt korábban. Ha ott is úgy gyógyított, hogy amputációval kezdte a terápiát, akkor nem csodálom, hogy nem sokáig maradt orvos.
Előzmény: Törölt nick (12949)
dunci70 Creative Commons License 2006.07.07 0 0 12956

Megkerestem a mai Békés Megyei hírlapból a vasútmegszüntetésekkel kapcsolatban megjelent véleményeket. Mint az várható volt a Vésztői polgármester (a Vasutas Települések Szövetségének elnöke) tiltakozik. Vésztő- Körösnagyharsány utasforgalma vajon mekkora?

 

 

Ahol majd nem dübörög vasparipa
VÉLEMÉNYEK Többen meglepődtek, nem értik, s egyben ellenzik a lépést
Munkatársainktól


Egyre többen kapják fel a fejüket a hírre, miszerint megyénkben öt vasútvonalat is megszüntet az illetékes minisztérium.


Vannak olyan vélemények, miszerint összekötő kapocs lehetett volna a jövőben Magyarország és Románia között a Mezőhegyes—Battonya vonal, az pedig tény, hogy Kisszénásról nincs a vasúttal párhuzamos — tehát rövid — út Kondorosra.

— Azért érthetetlen a számunkra ez a kormánydöntés, mert vésztői székhellyel nemrég alakult meg a Körös-vidék Térségi Vasút, igaz, kísérleti jelleggel — mondta Kaszai János, Vésztő polgármestere, aki egyben a Vasutas Települések Szövetsége (VTSZ) országos elnöke is. Mint kifejtette, ennek az lett volna a feladata, hogy felmérje, miként lehetne továbbra is működtetni a szárnyvonalakat. A Vésztő—Körösnagyharsány közti vonal megszüntetésével a 194 kilométeres térségi vasútból 32 kilométert vonnak ki a vasúti forgalomból.

— Ha a kormány nem várja meg a térségi vasút eredményeit, akkor nincs tovább értelme a kísérletezésnek. Abban bíztunk, Románia uniós tagságával esetleg újra megnyílhat számunkra a vasúti közlekedés Nagyvárad felé — fogalmazott Kaszai, aki kifejtette: a VTSZ rendkívüli gyűlést fog tartani.

— A faluban élőket több szempontból hátrányosan érinti a Murony—Békés vasútvonal megszüntetése — mondta Fekete Ferenc, Murony polgármestere. A községből többen a közeli városba járnak be dolgozni, mint ahogy sokan tanulnak ott. Pataki István, Békés polgármestere szerint a két település között már korábban is szünetelt egy ideig a vasúti kapcsolat, ám az autóbuszok jól pótolták a vonatokat.
looksharp Creative Commons License 2006.07.07 0 0 12955

Nem volt titkos a munka, de nem is volt nyilvános.

 

"Gyalog is jöttem meg nem is, meztelenül is meg nem is, hoztam ajándékot meg nem is..."

 

Az eredményt majd látjuk.

Előzmény: Törölt nick (12886)
vaki Creative Commons License 2006.07.07 0 0 12954

A fő topicban az előbb írtam adatokat, azaz nincs közvetlen busz:

Sszob-Bszentgyörgy, Rédics-Zeg és Dombóvár(Godisa)-Komló közt.

 

Akkor hogy is van ez a PÁRHUZAMOSSÁG? Busz-vonat relációban párhuzamos, de vonat-busz relációban már nem? Vagy azt nézzük, hogy a vasúti pályával párhuzamosan van-e közút? Mert akkor az egész MÁV-ot bezárhatják. 

 

Abban egyetértünk, hogy teljesen más a célközönség, mint ahogy gyaníthatóan abban is, hogy az említett Vác-Bp vonalon az indulási állomástól a célállomásig utazók döntő része a vonatokon közlekedik.

Előzmény: Törölt nick (12947)
looksharp Creative Commons License 2006.07.07 0 0 12953
És azt a gabonavonatot sem a MÁV Cargo szervezi, tegyük hozzá...
Előzmény: Tősgyökeres szentesi (12901)
vaskerék Creative Commons License 2006.07.07 0 0 12952
"Az utasaink döntő többsége nem gyalogol el a vasútállomásig, hanem autóba ül."

Ez a cél.
Olcsóbb tömegközlekedés, és több adóbevétel a saját gépjárműből.
Ez üzlet semmi más...

Előzmény: Törölt nick (12947)
RIKA424 Creative Commons License 2006.07.07 0 0 12946
A mozdonyokba nem kell üzemanyag?
Előzmény: zengo682 (12941)
vaki Creative Commons License 2006.07.07 0 0 12945

Csak éppen a maradék helyeken IS monopolhelyzetbe akarják hozni.

 

Ráadásul ezt az egészet a PÁRHUZAMOSSÁGOK megszüntetésével indokolták, az miért van, hogy egyetlenegy Volán járat sem szűnik meg???

 

Ui. akkor ellentételezésképpen megszüntethetnék mondjuk a Bp-Vác és a Bp-Szolnok buszokat az ütemes menetrend támogatása érdekében...

 

Előzmény: Törölt nick (12943)
zengo682 Creative Commons License 2006.07.07 0 0 12944
Pontosan, az előbb nem irtam hozzá,olajlobby=MOL=kormány 70-80%-a.
Előzmény: gumpy (12942)
gumpy Creative Commons License 2006.07.07 0 0 12942
Meg az államnak, hiszen jókora adótartalma van!
Előzmény: zengo682 (12941)
zengo682 Creative Commons License 2006.07.07 0 0 12941
Na meg azért, bár  erről nem volt szó,ha többen közlekednek a közuton akkor több üzemanyag fogy,ami csak az olaj lobby -nak hoz hasznot.
Előzmény: gumpy (12940)
gumpy Creative Commons License 2006.07.07 0 0 12940
Most hallottam egy véleményt a Duna TV-ben, és nagyon igaznak tűnik. Azért kellett a reformot felszámolással kezdeni, hogy a volánok tervezett privatizációjához megerősítsék kicsit a piacaikat, monopolhelyzetbe hozzák őket, ahol csak lehet.

Igaz, hogy ez nem nagy tétel, de egy Budapest-Szeged vonalon mégsem lehet megszüntetni a forgalmat. Így a kisfalvakba egyébként is járó buszokon nem 5-10, hanem mondjuk 10-15 utas lesz.

És elhangzott az is, hogy a vasútfelszámolás a 30-40 éve tanult "barnaköpenyekesek" begyöpösödöttsége, tehát ugyanaz a hatalmas szakmai baklövés, amit a hirhedt Gulyás Úr csinál az off 4-es metróval.
Mondta ezt egy olyan ember, aki szerint a MÁV alkalmatlan feladata ellátására, mert drága pénzen minősíthetetlen szolgáltatás nyújt! Ő azonban különbséget tudott tenni MÁV és vasút között, a mi "szakembereink" sajnos nem.
uburoi Creative Commons License 2006.07.07 0 0 12939
Igen, a 29-fős utasátlagot nem tudom, mikor, hogyan számolták?
Az ország egyik legszebb vonala, sokan (én is sokszor) csak a látvány miatt is végigmennek győrig, nem beszélve a turista forgalomról, Porva- Csesznek, Zirc/Bakonybél télen Eplény is, ha egyszer nem csak pénzagyú emberek döntenének itt, hanem pl. környezetvédők, turizmusból élők?? Nagyon jó lesz, ha majd -mint a felszedett Zugligeti vill. vonalán is- a Bakonyban többször annyi busz füstől...
De a busz, az amúgy is úgy szar, ahogy...
Előzmény: szili1250 (12918)
v_peti Creative Commons License 2006.07.07 0 0 12938

Annyira nem OFF.

 

Előzmény: Mariazellerbahn (12937)
Mariazellerbahn Creative Commons License 2006.07.07 0 0 12937
Nem akarok itt OFFolni, de regélni tudnák...
Előzmény: v_peti (12935)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!