A lesliem egy Solton Turbo-Jet, szintén '78-as gyártmányú.
Ezenkívül van ugye a két Fender Vibratone, amit inkább GG fog használni mostmár, és egy Farfisa Professional 110-es (nem találtam képet róla). Ez 2 manuálos, 4-4 oktávos, felső 9, alsó 4 regiszter, 1 oktávos pedálsorral (most találtam meg az ágyam alatt:), és van ilyen beépített kis analógszinti részlege, aranyos kis vonóshanggal:)
Ezek a király cuccok:-) Élet van bennük:-)))
Nem is tudtam hogy a felsőtölcsérből csak az egyik szól .(eddíg azt hittem, hogy csak az egyik halkabb, mint a másik, de akkor most újra megnézem:-))
Ja és persze az igazi leslie-knek csöves erősítőjük van (kicsit megszöszölve, mint a Purple-ben, hogy iszonyatos hangok is kijöjjenek belőle:-)
De Hal! Őket sem lehet ám oldalt szállítani! Mi egyszer megtetük azóta zörög valami benne:-(
Ne haragudjatok a lassításért, de ezt még muszáj idetennem: kedvenc képem az Interneten: Restaurált Hammond B3, Leslie 147-tel (Így néz ki egy "márkás" Leslie!).
No, akkor mutatnám, miről is beszélünk!
Ez itt egy tranzisztoros Dynacord DC 200 Leslie, ennek a kistestvére (csak 50 kg...) játszik nálunk.Ez két részre szedhető, úgy, mint a gitárfej+ láda.
A tetejében van a két tölcsér, egyikből a hang jön, a másik csak ellensúly. Jobboldalt van egy kis motor, szépen klattyog benne a relé, ha sebességet váltasz.Ez az alja, ugyanúgy két sebességes motor, szíjhajtás, a sok elektronika benne az egy elég durva tranyós erősítő.Eszméletlenül hangos tud lenni egy ilyen cucc. Ráadásul minden irányba szól, nincs hova menekülni a hangtól!
Azannya!
Pedig azt hittem, csak bevágom a Hammondot a csomagtartóba!:)))))
Egy font különben nem fél kiló? Mert egy B3 orgona paddal együtt 425 font...
De ha szerzek egyet, inkább lemegyek a konditerembe...!
Én is most barkácsoltam össze 2 db 2 hangszórós gityóládát, meg egy rack-dobozt. A sztereo csöves végfokom meg elvileg már készülődik hozzá:-))
Hát igen...a régi Hammondokban a sinus jeleket egyszerően elektro-mechanikus módon állították elő: sinushullám fogazatú fogaskerék pörgött mágneses mezőben:-))) ezért volt egy hammond kb 100 kiló:-))) Meg ezért nem lehetett oldalradöntve szállítani, mert kifolyt belőle az olaj:-))))
:)
Megver a közönség, ha nem játszuk el ráadásnak!
Egyébként pénteken a rövid változatot nyomtuk, a hosszúban felbukkan pl. a Manticore érkezése II. az After Cryingtól, meg a La Baletta Pressertől...
Ezek szerint nem voltál ott. Nem baj, kapsz értesítést legközelebb!
Nemtom én sem, mit gondoljak ezekről a hangszerekről...
Mindenesetre nagy részük már a tranyós korszakból származik, úgyhogy sose fog úgy szólni, mint egy csöves Hammond! Másrészt, ha egy hangszeren ilyen gombokat látok, hogy: Latin, Bossanova, Samba, vagy bármi efféle kiséret- vagy ritmusautómatikára utaló kezelőszervet...
...nos, akkor hagyom a fenébe! Még modern hangszerből se vásárolnék vendéglátós kivitelt, nemhogy egy százkilósból!!!!
Nem, pedig már elég régen hallottam először rólatok... de eddig még nem volt szerencsém.
A Jókais cucc sajna tényleg olyan, amilyen... sokat emlegetett gitárosunk épített egy elég profi PA motyót (Borzas: ez a nagy hangfalak szlengneve, amik a közönség fele szólnak), csak monitorrendszer (ez meg a zenészeknek szól) még nincs, de tavasszal azt is összerakjuk!
Barkácszenekar!:)
A zongorán nem baj, ha nem mindig tudod, mi történik:)))))
Kritikailag csak annyit, hogy szar a Jókai-s cucc, ezért összemosódott nagyon a középtartomány, és sokszor nem hallottam rendesen ki, mi folyik a zongorán...:-(
ÓÓ én nem szeretek így kritizálni, főleg nem saját kompozíciókat.:-)
Jó volt:-)
Én azért használtan keresek majd Gibsont ha találok:-)) (újonan én sem veszek mert 1 mila)
Epiphone Les Paul Standard, a koncert előtt egy nappal cserélte be érte a Les Paul Studio-ját.
Egyébként azt mondta, hogy követi Steve Hackettet, aki inkább vesz noname-ebb gitárt, mint hogy a márkáért pénzt adjon. Nem mintha lenne 400 rugója egy Gibsonra:)
Írhatnál a Trinity fórumra egy kritikát, ha már ott jártál a koncerten:)
Figyejjetek má', mi a helyzet a keleti blokk termékeivel? Azokra az ásatag elektronyos orgonának látszó tárgyakra gondolok, amelyek egyes hangszerboltokban (pl ELdorádó kirakat) vannak 30-40ezerért félig poénból vagy dekorációnak kirakva. Gondoltam egyszer, hogy veszek egyet és lealázom Mekk mestert meg Frédit&Bénit thrashmetálba, de lehet hogy eleve hülyeség, ugyanis nekem a gitár is kemény dió (ami magában nem gáz, de 8 év után igen:). Eddigi legkiválóbb billentyüs teljesítményem az Easy (by Lionel Ritchie) eljátszása volt gitár után kigondolva; igaz, kevésszer ültem eddig klaviatúra mellett, legalábbis olyan mellett, amelyik nem olyan, mint amit most is verek.
Vintage: igen jelent szüretet is, de ha jobban utánanézel, akkor jó évjárat/minőség, régebbi évjárat. (igaz hogy a bortermelésben használják leginkább)
A tegnapelőtti koncerten a gitáros srácnál Gibson vót, vagy Epiphone? Nem merészkedtem közel a színpadhoz, nehogy megegyetek:-)))
Mellotron: Az igazi vintédzs ( :-) ) mellotron szalagos volt. Azaz minden egyes hangmagasságnak megfelelően volt egy kvázi magnószalag amin hegedahangot rögzítettek. Ebből kifolyólag a cucc kb. szobányi méretű volt. Másik hátránya az volt, hogy mivel a szalagok forogtak, meg nagy volt a hő, iszonyatosan meg tudtak nyúlni, és gyorsan elhangolódtak. A mendemondák szerint voltak olyan gépezetek is, melyben volt egy embreke, aki mindíg utánafeszített a szalagoknak:-).
Az "újkori" mellotronok már a hagyományos analóg módon működnek, így normál méreteket öltenek.
Nem is tudtam, hogy kerestetek minket:-)
A vintage hangszerek közül a gitárokat se felejtsük ki:-))
Itt egykét jó kis link:
http://www.provide.net/~cfh/fender.html
http://mywebpages.comcast.net/vrbass/vibratone/ (no ilyenünk is van:-))