Keresés

Részletes keresés

dzsaffar3 Creative Commons License 2020.03.09 0 0 2413

szír forrás (Pseudo-Zakharias) az 555. évben külön említ onogurokat és bolgárokat,

-----------------

Igaz.

 

    

A t6. oldal jobb alján és a 17. oldalon.

 

Magyar Őstörténeti könyvtár, 1998,  Szádeczky- Kardoss, Az avar történelem forrásai, 16, 17. old

 

Safi

Előzmény: rigeroi (2410)
rigeroi Creative Commons License 2020.03.08 -2 0 2412

mégis miféle ember az aki egy kimutatható hazugságnak a cáfolatát 

(Vámbéry nem beszél sehol arról, h a kun szövegnek "sem nyelvészeti, sem történeti fontossága nincs")

 

és Vámbéry eredeti szövegét lepontozza.

 

miféle ember az aki a hazugság mellé áll

és nem áll ki, h ő az.

Előzmény: rigeroi (2411)
rigeroi Creative Commons License 2020.03.08 -2 0 2411

azért nagyon kimutatkozik annak a beteg lelkű előítéletes senkinek a viselkedése,

 

h lepontoz egy idézetet és nem szól hozzá, nem érvel, csak így szarakodik. 

Előzmény: rigeroi (2404)
rigeroi Creative Commons License 2020.03.08 -1 0 2410

Így se forrás, se régészet, se genetika/embertan nem igazolja a László-féle "onogur bevándorlás"-t a KM-be.

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=154064997

 

ezen nincs mit félreérteni. ez színtiszta hazugság.

 

számos régészeti lelőhely és régész igazolja az új betelepülőket 670-es években.

 

számos onogur nevezetűt említenek egykorú források a 700-as, 800-as években.

 

 

_____________

sok hamisitó meg az onogurok és a bolgárok közé egyenőségjelet tesz,

miközben egykorú forrás külön emliti őket.

 

szír forrás (Pseudo-Zakharias) az 555. évben külön említ onogurokat és bolgárokat,

 

 

 

 

 

 

rigeroi Creative Commons License 2020.02.27 -1 0 2409

mivel a törökben ez a szóalak ma már nincs, ezért mondható, h az ó-törökben se eredeti, hanem átvétel... 

 

ha azt mondod egy magát objektiv gondolkodónak képzelő embernek, h a bűn szó (ami az altai-ban is megvan) az ugyanaz mint a görög meg a latin, akkor elkerekedett szemekkel néz, h ugyan...

Előzmény: ketni (2406)
rigeroi Creative Commons License 2020.02.27 -1 0 2408

ennek utánanéztem és ez nem igaz

 

Vámbéry nem mondott olyat h "sem nyelvészeti, sem történeti fontossága nincs."

 

ellenben alapos elemzést végzett a szövegen

http://www.nytud.hu/nyk/reg/009.pdf

 

 

a  lexikon.katolikus.hu ezen cikkének szerzője hamisít

 

a pater nosterre vonatkozó kérdés is ugyanolyan hamis, mintha a magyar tekintetében kérdezné

 

Előzmény: ketni (2407)
ketni Creative Commons License 2020.02.27 0 0 2407

Honnan tudjuk biztosan, hogy a kun török nyelv volt?

 

A kun miatyánk nem biztos, hogy kun!

http://lexikon.katolikus.hu/K/kun%20Miatyánk.html

 

Ilyen kifogásokkal akarják megcáfolni, hogy nem kun írta a szöveget:

"Sommás megállapítása számos kérdést hagyott válasz nélkül: pl. egy muszlim tatárnak mi érdeke fűződött ahhoz, hogy a Pater nostert kunra fordítsa, méghozzá prot. változatban."

Például az, hogy nem volt muszlim aki írta, de török-tatároknak szólt.

Vagy hite hagyott muszlim volt. Ezt sem lehet kizárni még, ha mégoly kivételes is lehetett.

A "sommás megállapítása" jelzős szerkezet meg azt jelenti a szöveg összefüggésében, hogy hebehurgya.

Sem Vámbéry, sem Jerney nem volt hebehurgya. Ilyen oldalvágást ki kell kérni az ő nevükben.

 

Egyébként ugyan ilyen hebehurgya a többi állítás, ha az övéké az. Puszta találgatás az egész, mert nem tudjuk, hogy a szöveg hol, milyen körülmények között keletkezett.

Előzmény: rigeroi (2403)
ketni Creative Commons License 2020.02.27 0 0 2406

Bűn

 

Hogy semmiféle magyarázni való nincsen azt azért kétlem, merthogy az "ujgur meg őstörökre megy vissza".

Ehhez képest:

"Rokonokul tekinthetők a parszi vinah, továbbá hellen binew, poinh, jonoV, latin poena, punio, német Pein stb."

 

Előzmény: rigeroi (2404)
rigeroi Creative Commons License 2020.02.26 -1 0 2405

egy érdekes dolog a nyelvekben

h a kérdő-vonatkozó névmások egy hang koré épülnek

 

többnyire K és az M

 

mi mennyi mekkora melyik milyen mikor

ki hány hol hova honnan hogy

 

what where which when

who how 

 

Nanai      хаду хай хай хайду хо̄ни

N Selkup  кущяй ӄай куты кун куттар

Latin    quantum quid quis  ubi quomodo

Czech     kolik    co   kdo  kde  jak/kak

Kh Mongolian хэд юу хэн  хаа  хэрхэн

Moksha  мзя́ра мезе  кие  коса ко́да

(how much, what, who, where, how)

Előzmény: rigeroi (2403)
rigeroi Creative Commons License 2020.02.26 -2 0 2404
Előzmény: rigeroi (2403)
rigeroi Creative Commons License 2020.02.26 -1 0 2403

a kun nyelvről

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=153954593

 

"Nyelvünkben néhány jövevényszó őrzi a kun nyelv emlékét"

 

árkány (hurok) : a japán tengertől a kaukázusig ugyanaz, a törököknél épp nem az

Manchu urgan urkan

Khalkha Mongolian урхи ʊrxʲi

Lezgian гьалкъа halqa

 

tőzeg: Vámbéry szerinte a jelentése tüzelő

 

távolról se mondanám, a jász alán (ún. kun) nyelv közel állna a magyarhoz, de

átfedések vannak az altai-val

 

árok 

 

https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01451600/document

a törökkel jelentős az átfedés, de kérdéses hogy nem e későbbi hatás

és mennyire maradt meg az eredeti

 

név: kun adin adon : oszét nom

föld: kun zserde gerde : oszét зӕхх

ég:   kun kekte kükte  : oszét arv

 

BEZÉN (M > B?)

 

aztán:

rovással írtak, amit úgy akartak letagadni az ottani hivatalosok, h nem is volt írásuk se irodalmuk

 

.(Ossetian) nation till the 19th century did not have a developed writing or a written historical tradition...
(This is a flat and demeaning misrepresentation invented by state during Soviet time: Hundreds of inscriptions were documented in the "Alanian" lands between Causasus and Volga-Don interfluve, written in runiform script; the Ossetes were for centuries associated with Georgia and used Georgian script until ordered to abandon it.)

http://s155239215.onlinehome.us/turkic/27_Scythians/OssetianLanguageAbaev.htm

rigeroi Creative Commons License 2020.02.24 -1 0 2402

de ha eldöntendő, h lászló gyulának igaza volt e

 

akkor Álmos Maugerisz (az utigur) leszármazottja-e, a kérdés.

vagy Kuvrat ágon egyenesági onogur

vagy Tas Tuhutum vagy Ond v Kund v Előd

 

és akkor lehet kettős honfoglalásról beszélni.

Előzmény: rigeroi (2400)
rigeroi Creative Commons License 2020.02.24 -1 0 2401

hadiszállás át lett helyezve

új elemekkel bővült az avar birodalom 

 

nem tudunk szinte semmit a berendezkedésről és történelméről az országnak

a vallásról se nagyon. úgy van kezelve, mintha tabu lenne.

 

az avarok keresztények lettek.

előtte nem azok voltak. az onogurok korábban keresztények lettek mint ők.

 

nem tudjuk a fejedelmi rendet, a társadalommegosztást, a döntéshozatalt... 

pedig valószinűleg ha összevetnénk ammit tudunk, akkor az jönne ki, h mindben megvan ugyanaz a rend

ami sehol máshol

csak a hun világrend szerint urszág rendjében, az ordában

 

érdekes lenne tudni az avarok meséit, eszméit stb

 

vallását. ugye Napra és égre esküdött?

mindent összefüggéseiben érdemes látni. lehet beszélni népek százairól, de igazság szerint 4-5 világbirodalomról, világképről és eszmeáramlatról, életvezetésről lehet beszélni az ókorban: szkita, kinai, görög/római, hindu/buddha, babilon (ishurruk perzsia kushan) és a többi máshol (ausztrál, maja, afrika...)

 

az avarok, a hunok a szkita-kinai-babilon örökségét hordozták

a magyarok a szkitat, kis perzsiát, kis buddhat.

Előzmény: rigeroi (2400)
rigeroi Creative Commons License 2020.02.24 -2 0 2400

azért mondom h hazugság

 

mert tényszerűen léteznek régészeti leletek

amelyek arra bizonyságok, h másak mint a korábbiak.

 

ez a tény

 

fél földrészt átmozgató történelmi események is történtek 677-ben

egy középkori krónika is említi a bevándorlást.

 

az, h a másodiknak a népe volt-e vagy nem azok, az kérdés.

az, h volt bevándorlás, az szinte bizonyos, tagadása nagyban hajmázoláz.

az, h úgy volt ahogy lászló gyula gondolta vagy tévedett, nem abból indulok ki, nem eldöntendő nekem, mert nem az a kérdés.

Előzmény: Ulrich_von_Lichtenstein (2398)
rigeroi Creative Commons License 2020.02.24 -2 0 2399

érvek nélküli véleményekre én nem adok.

(anti-tekintélyelvűség)

 

főleg h ez mire érv. erről beszélünk.

A két népesség anyagi és szellemi kultúrája rengeteg vonásában különbözött egymástól. 

 

azt cáfolják h a későbbi magyarok ugyanazok a magyarok?

a magyarok 8-an voltak. 

az onogurok 3-félék meg néhányak szerint 10-félék.

meg eltelt közben 200év.

Előzmény: Ulrich_von_Lichtenstein (2398)
Ulrich_von_Lichtenstein Creative Commons License 2020.02.24 -1 0 2398

Vsz nem kellene -- ilyen könnyen -- dobálózni azzal, hogy ez vagy az az állítás hazugság. ;-)

Főleg akkor, amikor ilyeneket mondanak LGY elméletéről.

 

Révész:

"Ez a László Gyula által felvetett kettős honfoglalás elmélete, amelyet én úgy gondolom, hogy régészeti, történeti, nyelvészeti érvekkel nem lehet alátámasztani. A két népesség anyagi és szellemi kultúrája rengeteg vonásában különbözött egymástól. Amit itt nagyon sokan félreértenek ezzel kapcsolatban az az, hogy László professzor élete végéig kizárólag azt a hagyatékot tartotta magyarnak, amit mi a törzsi nemzetségi arisztokrácia hagyatékával azonosítunk. A lovas, fegyveres, illetve a gazdagon felékszerezett sírok mellett azonban azt a hatalmas köznépi tömeget, amelynek zöme szintén magyar volt, ő sohasem fogadta el magyarnak és ez nem is jelenik meg az elemzéseiben. Tehát, ezt tudnunk kell ahhoz, hogy az ő feltételezését értékelni tudjuk."”

 

Sudár:

"Ilyen szempontból sem tartható a kettős honfoglalás elmélete, de az avar és magyar temetőfeltárások sem igazolták László Gyula feltevéseit."

Előzmény: rigeroi (2395)
ketni Creative Commons License 2020.02.24 0 0 2397

"de a gyak mint gyakori

lehet köze a jok urali-török szóalakhoz (halom és sűrű értelméhez is) mivel a gyakran az sűrűn halmozottan sokszor (sok = rakás halom)"

 

Nem lehetetlen.

Viszont szerintem ez olyan jelentés módosulás, ami jóval nagyobb távolságra van az ősnyelvtől, mint a magyar értelme.

Előzmény: rigeroi (2396)
rigeroi Creative Commons License 2020.02.24 -1 0 2396

a gyak mint szúr (talán) a dug-ra megy vissza (és a gyilok-ra)

 

az igaz, h a hegy hág halom kapcsolódik a horgas alakhoz (amik kapcsolódnak a hügel hill hora holm... alakokhoz)

 

de a gyak mint gyakori

lehet köze a jok urali-török szóalakhoz (halom és sűrű értelméhez is) mivel a gyakran az sűrűn halmozottan sokszor (sok = rakás halom)

 

főleg h értelemváltozás következhetett be a hangváltással hág hegy : jok halom > sok

 

________

mellékesen

ez is mutatja vagy az egyik vagy mindkettő jövevény a finnugoroknál:

 

jo        folyó

joukko rakás

Előzmény: ketni (2394)
rigeroi Creative Commons License 2020.02.24 -1 0 2395

nyet.

 

azt állította nincs régészeti nyom, ami hazugság.

 

Mindeközben a 7. század második harmadában és a 7. század közepén kezdtek megjelenni új, a közép avar korra jellemző tárgyak, melyek egy részét hozzávetőlegesen a 7–8. század fordulójáig készítették, és legkésőbb 710 környékéig kerültek ezek a tárgyak a sírokba – többségük azonban a késő avar kor egy részében vagy egészében használatban maradt. Aztán 700 környékén is megjelentek újabb tárgytípusok, amelyek a 8. század folyamán voltak használatban (pl. az öntéssel készült ún. griffes-indás bronz övgarnitúrák, a gyorskorongolt sárga kerámia).

https://btk.ppke.hu/uploads/articles/7429/file/I-kotet_Doktori_ertekezes_SzF.pdf

 

az antropológiáskodáshoz:

 

az avarokkal 555-ben is jöttek onogurok (utigurok) : ez elfogadott tény

azok akik 670-ben is jöttek 

 

 

 

a vidékenkénti eltérő viselettípus ki is mutatták (azaz nem csak avar van, hanem van más is) 

 

Among belt-pendants chronologically grouped by É. Garam, in the early group from the cemetery in Tiszafüred (according to É. Garam from the end of the 6th century till the mid–7th century, Early Avar Period) 27 out of 64 strap-ends (cca. 50 percent), while in the late group of G a r a m 2011 (Group II, mid–7th to 8th century) only 3 out of 75 strap-ends were hinged. 

http://journals.pan.pl/Content/81613/mainfile.pdf?handler=pdf

 

 

lehet ezt keverte össze Szenthe azzá, h belső fejlődés, amikor az avar birodalmon belül levő népcsoportról van szó, akikhez százévvel később újabbak érkeztek

 

 

minden olyan teória alapból téves, amelyik a KM-ben egy darab avar népből indul ki

 

Előzmény: Ulrich_von_Lichtenstein (2393)
ketni Creative Commons License 2020.02.24 0 0 2394

GYAK (2)

áth. m. gyak-tam, ~tál, ~ott. Valamit éles, hegyes végü eszközzel szúr, megszúr, döf, bök. Dárdát gyakni az ellenség paizsába. Karót gyakni a földbe. Általgyakni tőrrel valakit. Átv. és aljas beszédben am. nővel közösűl, s ez értelemben ik-es alakban is használtatik. Minthogy ezen értelem miatt országszerte aljas jelentésüvé lett, közelebbi származékaival együtt (kivétetik: gyaka), sem tisztes beszédben, sem irásban nem használható, de távolabbi származékai u. m. gyaksa és gyakor mindenütt helyet foglalhatnak.
Rokon vele a szanszkrit tag, tig, [érint, szúr], taga (gyilok, dákos), daç (vág), sztak (döf, szúr), hellen dakw, daknw, latin tango, német Stecken, Stock, stechen, Stachel, Degen, franczia dague, olasz és spa nyol daga, holland dagge, persa teg, tig, portugál adaga, angol dagger, izland doggard stb.

 

Kétségbe vonom, hogy a halom szónak bármi köze lenne pl. gyakori szavunkhoz, vagy valaha is egy ősnyelvben azonos gyökre ment volna vissza.

A halom a HaR (nagy/hatalmas) gyök származéka. Ebben a tekintetben egyet értek V. Csabával.

A gyak tő szintén V. Csaba szerint a diák=gyak szóval lenne azonos, ami csinál (valamit) jelentésű.

Ebbe a csoportba tartozik bele a tákol, technika, gyakorol szó is.

Ezek szerint a gyak-or szó jelentése: csinál-gat. Egy ismétlődő cselekvésre vonatkozik.

Előzmény: rigeroi (2389)
Ulrich_von_Lichtenstein Creative Commons License 2020.02.24 -1 0 2393

Minimális kereséssel ennyit lehet találni, hiszen ezerszer ki lett már elemezve.

 

Dash:

"...miközben ennek a valójában neves, elismert és tisztelt régésznek az ötletszintű elmélete egyre jobban elhasalt a tudományos kutatások oldaláról, hogy egy eltökélt és keményen meggyőződéses rajongótábor alakuljon ki (akik ugye már odáig is elmentek, hogy ez az egyébként Széchenyi-díjas egyetemi tanár hogy is volt itt elnyomva és elhallgattatva...), László pedig ezek ünnepelt sztárjává válva, hogy lovalja bele magát az egészbe makacs módon annyira, hogy a végén már a saját eredeti állítását - miszerint két magyar hullám érkezett - is elvetve, török honfoglalókról és hasonlókról beszéljen."

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=153646688&t=9111571
http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=153528225&t=9111571
http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=140480190&t=9111571

Előzmény: rigeroi (2392)
rigeroi Creative Commons License 2020.02.24 -1 0 2392

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=153920880

 

Azóta igazolódott:

 

- sem forrásbéli

- sem régészeti

- sem embertani/genetikai 

 

nyoma nincs a László-féle 670-es KM-i  "onogur bevándorlás"-nak.

 

 

 

megint újra ugyanaz a hazugság

 

 

677 Europe

https://en.wikipedia.org/wiki/670s

 

By 670, the Viennese chronicle records that in 677, the "Ungri" (Onogur Bulgar) ethnicon was established decisively in Pannonia.

https://en.wikipedia.org/wiki/Pannonian_Avars

 

a régészeti hagyatékról egy tucat régész vallott

 

 

+

Hosszú ideig az volt a kutatók véleménye, hogy az öntött övveretek a korai avar kor préselt vereteibõl fejlõdtek ki, és nem számoltak újabb népelemek beköltözésével. Ma már bizonyos, hogy a késõ avar kori kultúra nem vezethetõ le a korai avarság kultúrájából

http://www.szentesinfo.hu/cd/helyismeret/regeszet/html/oldal21.htm

 

 

Az bizonyosnak tûnik, hogy a griffes-indás leletkör kialakulásának gyökereit a 670 körüli változásokban kell keresni.

....Maga a griffes-indás nép is különbözõ összetevõkbõl állt az elmélet szerint...

Erre utal az, hogy míg a griffes ábrázolások ázsiai eredetûek, addig az indás övdíszek elõzményeit a Káma mentén lehet megtalálni. 

 

 

szintiszta hazugság mert letagadja még a griff-indás kultúra létét is

 

 

https://magyarmuzeumok.hu/cikk/avar-kor-e-az-avar-kor

 

 

Ebbe a meggyengült államba kér azután bebocsájtást az írott források szerint Kuvrát negyedik fia, Küber népével. Ez az esemény valamikor 670/680 táján történhetett meg. A történet folytatásaként azután Küber el is távozik a Kárpát-medencéből. Hiszen, miután a Kagán lázadástól tartva kinevezi az Avar birodalom területén élő bizánci hadifoglyok helytartójává, azok biztatására élükre állva eltávozik Thesszalonike környékére.

 

Pontosan ebben az időszakban jelenik meg egy új régészeti kultúra a Kárpát-medencében, melyet Tótipuszta-Igar-Kiskőrös körnek hívunk. A Bajáni avarok régészeti kultúrájától ezt az újat Bóna István és nyomdokain kutatók sokasága különítette el.

A VIII. században azután egy, az elsőtől alapjaiban, a másodiktól pedig részleteiben eltérő leleltanyag együttes, a griffes-indás kultúra emlékei lelhetők fel.

 

 

arra a kérdésre keresi a választ, hogy folyamatos változás során megy-e végbe a leletanyag átalakulása, vagy pedig egy 670/680 táján kelet felől betelepedett törzsszövetség népessége adja meg a változásokhoz szükséges erőt, majd belső változások során alakul ki a griffes-indás csoport jellegzetes leletanyaga.

 

A kiállítás katalógusában sikerül valószínesíteni azon véleményüket, amely szerint a második lehetőség áll közelebb az egykori valósághoz

 

azaz: nem folyamatos változás, hanem 670/680 táján kelet felől betelepedett törzsszövetség

 

 

rigeroi Creative Commons License 2020.02.23 -1 0 2391

valószinűleg eredetileg h volt, és lett h > j > gy

Előzmény: rigeroi (2390)
rigeroi Creative Commons License 2020.02.23 -1 0 2390

itt van kikerestem, ha már tótfalusi "ősi finnugor örökség"-nek nevezi

 

a gyakran gyökét

Előzmény: rigeroi (2389)
rigeroi Creative Commons License 2020.02.23 -1 0 2389

(szerintem) nem úgy kell érteni a keveredést, h valami más belekeveredett

 

hanem egy nyelv több utódnyelve, egymással viszonyitva látszik keveréknek

 

az utódnyelvekből lekoptak gyökök, az egymással való kapcsolat a logikai szabályai szerint csak azzal magyarázható

 

________________

egy népre egy nyelvre kell visszamenjen

 

különböző korokra a különböző szétválások  :: a halom (latin IE ural török japán jeniszej tunguz) 

 

abból, h kivették maguknak kizárólagosan, következtek olyan abszurditások h

 

gyakran : sűrűn, sokszor 

1. Egy korábbi, ma már nem eleven gyakor (‘sűrű, gyakori’) melléknév módhatározói alakja. Ennek gyak- töve ősi finnugor örökség lehet: zürjén, votják juk, finn joukko (‘rakás’).  Az eredetileg tehát ‘halom, rakás’ értelmű magyar szótő a denominális r képzővel (mint botor, keserű) olyasféleképp nyert ‘sűrű, gyakori’ értelmet, mint a német Hauf (‘halom, rakás’) nyomán a häufig (‘gyakori’).

http://www.szokincshalo.hu/szotar/?qbetu=g&qsearch=&qdetail=3824

 

 

2. gyakor, gyakori : török jok, jogún 'sűrű' > jogur-, jokur- 'megsűríteni'. Jelentéstani tekintetben vö. ném. Haufe és háufig. Ide tartozik a tör. jogurt 'savanyú tej', tkp. 'sűrített tej*.

https://mek.oszk.hu/06900/06996/06996.pdf

 

miközben mindkettő ugyanaz a szó, ami uralban halom, a törökben sűrű

mutatja, h egy közös nyelvre megy vissza (nem keveredés, nem átvétel!)

 

 

Előzmény: ketni (2387)
Jokki Creative Commons License 2020.02.23 -1 1 2388

A szkíta a legősibb nép a földön. Az egykori szkíta birodalomnak, melynek a létét is veszettül és dühödten tagadják, több népet is magába foglalt. A magyar volt a királyi szkíták népe, a mágusok és tanítók népe. De tagja volt ennek a szövetségnek kelta is. Élő, lélegző, dinamikus népesség, több nemzetségből összeállva. Europid népesség volt alapjaiban, eredete az ún Szrubnaja, Jamnaja kultúrákban keresendő. De egészen biztos régészeti nyoma van a Tatárlakai koronggal egyidős ún, vonaldíszes kultúrának ami aloghnem szintén a szkíta kultúra része.

 

A szkíta kultúra alapjelei, alaptémái a mai napig kimutathatók a magyar kultúrában, kimutathatók voltak a ritka hun leletek egyikén is. Hozzáteszem a hun leletek azért ritkák, mert amint magaskultúrát feltételező mellékletet találnak egy hun sírban, átnevezik gepidának, szkírnek, avarnak, gótnak, bárminek. Nem riotka az sem, hogy nyilvánvalón euro-mongolid, sőrt akár mongolid sírleleteket is gótnak mondanak csak azért, mert gazdag a sírmelléklet.

 

A hun korszakban kétségkívül már voltak mongolid vonások is. Priszkosz egyértelművé teszi: Atila a királyi szkíták közül való volt.

 

Ez a lélegző, dinamikus kultúra két központot tudhatott magáénak: Kárpát-medencét és a Tárim-medencét. E két központ között időnként népességcsere történt, fiatalok, mágusok, tanítók keltek útra, alapítottak országokat, királyságokat, tanították az elmaradottabb népeket (például a görögöket is). A szkítákhoz idővel új népek csatlakoztak, például türkök is, mongolok is. És volt keveredés is késtégkívül. De az alap, az europid típus nem változott.

 

Az Árpádi visszajövetelkor már valóban voltak euro-mongolid típusok is magyarságban de nem a vezető rétegben.

 

A tudomány jelenleg nemhogy kiszolgálója a a politikának, de maga is politizál. A nyelvészet és a történészet feladata manapság nem az igazság kiderítése éa kinyilvánítása, hanem az Unio Új Róma Birodalommá alakításának történeti és nyelvészeti megalapozása, akár hamisításokkal és hazugságok özönével is. Ezért tőlük semmit nem várhatunk.

Előzmény: ketni (2386)
ketni Creative Commons License 2020.02.23 0 1 2387

Akkor miért beszél egyértelműen török szavak keverékéről a magyarban már a bevezetőben?

Ha két nép"összeforrott" hogyhogy nem beszélhetünk egységes nyelvről?

Az egész elmélet azért is megkérdőjelezhető, mert amennyiben a magyar nyelv a Kárpát medence nyelve volt

alapvetően az árpádi bejövetelkor, semmi szín alatt nem beszélhetünk sem keverék népről abban az értelemben, ahogy azt Vámbéry értette, de keverék nyelvről sem!

Valóban a magyar nyelv keverék nyelv, de csak abban az értelemben, ahogy kisebb-nagyobb rokon népek eltérő

nyelvjárásai összeolvadtak.

Olyan lehetett ez, mint a szlovák nyelv kialakulása (eltekintve benne a magyar túlsúlytól) ami a rutén, lengyel és cseh

nyelv keveréke.

Akkor még nem beszéltünk arról, hogy a magyar nyelv gyöknyelv.

Az egész szerkezete szétesett volna, ha nem rokon rendszerű nyelvvel, tisztán! gyöknyelvvel olvad össze.

Ráadásul a gyököknek hasonlóknak kellett lenniük.

A török nyelvek viszont legjobb tudomásom szerint nem ilyenek.

Van valamelyes gyöknyom bennük, de nem ez az alapjuk.

Ezt bizonyítja V. Géza -tudtán kívül-, amikor a török "rovás" betűit összeveti a magyarral.

Gyakorlatilag  a török a magyar jelkincsből származik, ami a nyelvére is érvényesnek kell lennie valamelyest, a jeleik hangzósítását figyelembe véve.

Árpád sokféle csatlakozott néppel vonult be ide, de mindvégig magyar vezetés érvényesült.

Árpád népe nyilván valamilyen keveredés eredménye is, de az valamikor sokkal régebben ment végbe. Nem a törökség színre lépése idején.

Előzmény: rigeroi (2384)
ketni Creative Commons License 2020.02.23 0 1 2386

Hogy mennyiben szkíta és az végeredményben ez mit is jelent, azt kéne végre tisztázni!

A kulcs ennek tisztázásához az, hogy a kárpát medencei ősnép valóban ősnép-e, magyar volt-e és

mi a kapcsolata a szkítasággal.

A szkíták fehér ember fajtájú összetevőjének kulturálisan is jellegadó java innen származott-e el keletre, vagy honnan kerültek oda?

Kell, hogy legyen szerves kapcsolat a Kárpát medence népe és a szkítaság között, mert a magyar művészetben, képírási szinten nincs választóvonal a két kifejezésmód között.

Dalkincsét tekintve bebizonyosodott, hogy a legősibb formák Közép Ázsiában és Kárpátiában megegyeznek.

A Kárpátok környezetében másnak nyoma sincs.

Erre épkézláb magyarázatot kellene adnia a tudománynak!

Előzmény: Jokki (2385)
Jokki Creative Commons License 2020.02.21 0 0 2385

Igazad van, elég vicces, hogy a magyarnak folyton át kell vennie valakitől valamit. Miközben az egész szkíta műveltség benne van a népművészetünkben, egészen a 18. századi templomok festett kazettás mennyezetéig. Nem vettünk át senkitől semmit, nyelvünk, műveltségünk szkíta nyelv és szkíta műveltség.

 

 

Előzmény: ketni (2376)
rigeroi Creative Commons License 2020.02.20 -2 0 2384

Vámbéry nagyon pontosan érvelve cáfolja azt a téveszmét, a törökkel rokon szavaink átvételek lennének 

 

"Anélkül, hogy mindkét irányban méltányosan és objektíven körültekintettek volna, ragaszkodtak a magyar nyelv egységes ugor jellegéhez, sőt idő multával mind jobban és jobban belerögződtek ebbe az elméletbe, anélkül hogy meggondolták volna, hogy ott, ahol keveréknépről van szó és ott, ahol két nép annyira összenőtt, összekapcsolódott és összeforrott, nem lehet olyan egyszerűen egységes nyelvről beszélni. Nem csoda, ha ilyen körülmények közt elkövették azt a még nagyobb hibát, hogy a magyar nyelv török elemeit jövevényszóknak nyilvánították, azaz olyan szókincsnek — mert alak- és hanganalógiákról egyáltalában nem is beszéltek — melyet a magyarok ugor népe vándorlása közben később vett át valamely szomszédos török néptől s mint idegen, kölcsön vett kincset a mai napig megtartott..."

 

a magyarság bölcsőjénél c. művében

https://mek.oszk.hu/06900/06996/06996.pdf

 

a 13.-19.old. között sorolja a közös alapvető nyelvtani és szótani példákat

 

a 30.-32.old. sorolja azokat a példákat, ahol a magyar a törökből, és a török csak a magyarból magyarázható

 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!