Keresés

Részletes keresés

v_peti Creative Commons License 2006.07.08 0 0 13045

Ezt elhiszem. De akkor miért csak a 4-es vonalat említetté, mint teherszállítás céljából megtartandó vonalat?

 

Előzmény: olcsolemezek (13035)
olcsolemezek Creative Commons License 2006.07.08 0 0 13044

"De a hírek szerint egyedül a 4-es vonalon marad teherforgalom... Vagy mégsem?"

 

A 4-es vonal az egyetlen a 28-as listáról, amin nem csak szatelit kiszolgálás van, tehát teljes hosszán van teherszállítás. Talán ezért emelték ki.

 

A másik 27 vonalon, ha leáll a személyszállítás, akkor átkeresztelik mellékvonalról vontatóvágányra és csak addig marad meg a vágány, ameddig használják is, a nem használt további szakaszokat felszedik. A megmaradó szakaszt pedig csak pl. 20 km/ó sebességre kell fenntartani, forgalmista, bakter, sorompókezelő nélkül, majd a vonali tolatásvezető dob vasat, teker sorompót és remélhetőleg saját magával nem meneszti szembe a kiszolgáló vonatot.

 

Ha én értettem félre a terveket, akkor mindenkitől bocsánatot kérek előre is.

Ezek még nem lejátszott meccsek.

Most kezdik a szakszervezetek a tiltakozásokat, a MÁV vezetősége is tiltakozni fog, változhat a 28-es lista, stb...

Előzmény: sinérintő (13040)
Holdkooros Creative Commons License 2006.07.08 0 0 13043
Miből gondolod, hogy valóban annyira hülyék, hogy egy rendes táblázatot nem tudnak megszerkeszteni?
Lehet, hogy így van... de az is lehet, hogy úgy gondolkodtak: "Ott, FENN eldöntötték, hogy 1000-3000-6000 km vasútvonalat meg fognak szüntetni... ha használható adatokat kapnak tőlünk, akkor különösebb erőfeszítés nélkül is képesek kiválasztani, hogy melyik vonal kap kegyelmet és melyik nem... ne könnyyítsük meg a hóhéraink munkáját... izzadjanak meg kicsit ők is..."
Előzmény: Törölt nick (12974)
SRB Tom Creative Commons License 2006.07.08 0 0 13042
Mely vonalakat küldik az enyészetnek?
E-mail: srbbahn@yahoo.de

Elöre is köszi.
Holdkooros Creative Commons License 2006.07.08 0 0 13041
Korábban többször is szóba került a Rédics-Lendva közötti vasútvonal újraépítése... számolgatták, megéri-e... Ha a Lenti környékén lakók egy normális szociÁLliberális jelöltet küldtek volna a Hazugság-házba, akkor talán pozitív lett volna a végeredmény, és nyilván megmarad a Zalaegerszeg-Bak-CSömödér-Lenti-Rédics közti 23-as vonal... de hát ha nem voltak hajlandók megfelelő embert választani, akkor megérdemlik sorsukat...
Előzmény: sinérintő (13005)
sinérintő Creative Commons License 2006.07.08 0 0 13040
De a hírek szerint egyedül a 4-es vonalon marad teherforgalom... Vagy mégsem?
Előzmény: olcsolemezek (13038)
olcsolemezek Creative Commons License 2006.07.08 0 0 13039

A 4-es vonalon két jellemző teherforgalom van.

Az egyik a Suzuki gyár szállításai, amik Ausztria felől/felé történnek. Értelmetlen dolog lenne Almásfüzitő-Tatabánya-Budapest-Esztergom útvonalon hordani napi 2 vonatpárt.

Lábatlan, Piszke és Nyergesújfalu környékén van rakodás, ide megy naponta 2* tolatós teher.

 

Minimális fenntartással biztosítják a 40-es pályát, azt had menjen. Nem romlik meg amíg lassan odaér.

Előzmény: Holdkooros (13036)
olcsolemezek Creative Commons License 2006.07.08 0 0 13038

"Mit jelent, hogy NEM megy?"

 

Amíg megéri a Cargonak (bárki is legyen a tulajdonosa a következő években) kifizetni a pályahasználati díjat, mozdonyt, mozdonyvezetőt, tolatásvezetőt, addig megmarad a teherforgalom. Ehhez kell az is, hogy legyen fuvaroztató, aki az adott állomásokon rakodik.

 

A pályavasút szempontjából csak azt a szakaszt éri meg fenntartani, ahonnan bevétele (pályahasználati díj) van. Neki mindegy, hogy ki fizeti, SZESZA, Cargo, ÖBB, MMV, Floyd, stb... Azokon a szakaszokon, ahol senki sem fizet pályahasználati díjat, azokon a szakaszokon lesz bezárás előbb-utóbb.

 

Vannak olyan szakaszok, amelyeket muszály lesz fenntartani más okból (pl. Dunaújváros-Paks az erőmű miatt) ezekre az állam külön fog pénzt adni, hiszen állami érdekből történik.

 

A megmaradó szakaszokon a forgalom nagysága és a pályahasználók érdekérvényesítő képessége fogja meghatározni azt is, hogy milyen szinten történjen a fenntartás illetve az üzemeltetés. (pl. egyszerűsített forgalmi szolgálat bevezetése, rádiós forgalomirányítás bevezetése, sorompókezelés, pályasebbesség, biztberek fenntartása vagy leszerelése)

Előzmény: sinérintő (13029)
Holdkooros Creative Commons License 2006.07.08 0 0 13037
" Például...Zala megyében szinte nem is marad mellékvonal."
Mi az, hogy "szinte"????????
CSAK a nemzetközi vonalak maradnak meg: A Budapest-Zágráb (30-as és 60-as), a Pécset Béccsel összekötő 17-es... és a most (meg)épült-épülő 25-ös...

Előzmény: sinérintő (13005)
Holdkooros Creative Commons License 2006.07.08 0 0 13036
De a 27-esen a TEHERSZÁLLÍTÁST is meg akarják szüntetni... egyedül a 4-es vonal maradna meg a teherforgalomnak...
Előzmény: Törölt nick (13031)
olcsolemezek Creative Commons License 2006.07.08 0 0 13035

"Akkor a 27-es nyereséges. Miért kell bezárni!!!"

 

Senki nem beszélt bezárásról.

Hasonlóan a 64-es és 62-es vonalakhoz, itt is csak a személyszállítást hagyják abba, mert olcsóbb (tehát kevesebb veszteség keletkezik) ha buszoztatják a népet.

 

A 62-es vonalon továbbra is van teherforgalom Sellye-Drávafok között.

A 27-esen továbbra is lesz teherforgalom Hajmáskér-Papkeszi-Fűzfő között

Előzmény: v_peti (13027)
olcsolemezek Creative Commons License 2006.07.08 0 0 13034

Az adatok onnan vannak meg, hogy elfogtam egy levelet (egy zug-e-mailt), amiben benne vannak ezek is. Akitől kaptam, azt mondta, hogy bizalmas, tehát nem szívesen tenném közzé az egészet, vagy küldeném tovább.

 

(Taxxxx!!: Ugye milyen irónikus, amikor a másik oldal sem hajlandó kiadni az adatait?)

 

Pár adatot azért másoltam be ide, hogy a konkrétan említett vonalakról ne csak a levegőbe beszéljünk, és ne a biztos nagy a forgalom, biztos lenne rá igény, biztos.... mondatokkal dobálózzunk. Ebből a szempontból Taxxx-nak igaza van: Ha a helybeliek az elmúlt 10 évben nem használták ki jobban a vasúti utazás lehetőségét, akkor most ne mondjanak olyanokat, hogy biztos lenne rá igény, meg biztos mindenki vonattal járna, és biztos elnéptelenedik a falu, ha nem jön arra vonat.

v_peti Creative Commons License 2006.07.08 0 0 13033

De nem akarja...

 

Előzmény: v_peti (13032)
v_peti Creative Commons License 2006.07.08 0 0 13032

Nem a Cargo, hanem az állam fizetné.

 

 

Előzmény: Törölt nick (13031)
Törölt nick Creative Commons License 2006.07.08 0 0 13031

Sejtésem szerint a személyszállítás eredménye....és ha a cargot privatizálják, akkor az aligha fogja kifizetni a személyszállítás veszteségét. Meg gondolom ezt nem fogja ezt kifezetni fizetni az állam sem, egyszerűbb a személyszállítást beszüntetni.

Előzmény: v_peti (13027)
f_k Creative Commons License 2006.07.08 0 0 13030

Cargo bevétele: 449M

Cargo költsége: 43M

 

Itt nyerességes a teherforgalom!

 

A személyszállítás rossz erdeményével is csak -27 M ft vesztesség

 

Olcsolemezek!

 

Honna vannak meg ezeke az adatok?

Köszi

Előzmény: olcsolemezek (13026)
sinérintő Creative Commons License 2006.07.08 0 0 13029
Mit jelent, hogy NEM megy?
Előzmény: olcsolemezek (13025)
sinérintő Creative Commons License 2006.07.08 0 0 13028

Kedves Taxxx,

 

légyszíves, oszd meg velünk információidat és ha tudsz, válaszolj a 13009-es hsz.ben feltett kérdésemre...

 

Köszönettel,

 

v_peti Creative Commons License 2006.07.08 0 0 13027

Akkor a 27-es nyereséges. Miért kell bezárni!!!

 

Előzmény: olcsolemezek (13026)
olcsolemezek Creative Commons License 2006.07.08 0 0 13026

84 vonal:

Átlagos utasszám: 35

Éves utasfő: 55000

Becsült menetdíjbevétel: 8M

Becsült fogyasztói árkiegészítés: 9M

Becsült összes bevétel: 17M

Személyszállítás összes költsége: 450M

Személyszállítás eredménye: -433M

Cargo bevétele: 449M

Cargo költsége: 43M

Cargo eredménye: 406M

Vonal eredménye: -27M

 

27 vonal:

Átlagos utasszám: 15

Éves utasfő: 42000

Becsült menetdíjbevétel: 2M

Becsült fogyasztói árkiegészítés: 2M

Becsült összes bevétel: 4M

Személyszállítás összes költsége: 213M

Személyszállítás eredménye: -209M

Cargo bevétele: 741M

Cargo költsége: 10M

Cargo eredménye: 731M

Vonal eredménye: +522M

 

Nézzétek meg a személyszállítás és a teherszállítás bevétel / költség arányát!

olcsolemezek Creative Commons License 2006.07.08 0 0 13025

Az utolsó 2 hozzászólónak mindenképpen üzenem, a többiek meg akkor vegyék magukra, ha érvényes rájuk (pl. zalai faszállítás):

 

A Bz helyett Ikarus fog menni.

Az Eas kocsi helyett egyenlőre NEM megy MAN, VOLVO, stb....

Törölt nick Creative Commons License 2006.07.08 0 0 13024
27-es. Hülyeség. Nitrokémiát hogy szolgálják ki??? Peremartoni vegyi üzemet(Papkeszi)hogy szolgálják ki?? Balaton É-D partra hogy lehet átjutni majd?? Télen ez az egyetlen kapcsolat!!!!!
f_k Creative Commons License 2006.07.08 0 0 13023

Kedves Taxxx!

 

Miért jutottatok arra, hogy a 84 es (Mátraderecseke)-Recsk-Recsek-Kőkarodó-Kál-Kápolna szakasz is megy a levesbe?

 

Azért kérdezem, mert igen intezív kőszállítás van a környéken.

Ha megéri lignitet fuvarozni, Bükkábrányból Visontára, vagy mészkövet vinni OMYA ból akkor ez is megérhetné.

 

Beszéltem az illetékesekkel csörgős vonatok esetén 19 Eas kocsi fér, be akkor még nem túlhosszú vonat 1800-2000 t bír el a gép.

 

Nógrádkövesdről megérte, inne nem éri meg?

 

Most is 15% fuvardíjemelést akar a közúti fuvaroztató.

 

Vasút kevésbé gázolajfüggő.

 

Árban ők olcsóbban kapják.

Előzmény: Törölt nick (13022)
f_k Creative Commons License 2006.07.08 0 0 13021

A vasútvonalak felhozása egyáltalán nem növeli az utak forgalmát (ideális esetben), csakhogy ehhez komoly pályarehabilitációra van szükség. Erre pénz nincs, és reálisan nézve nem is lesz.

 

Egy példa

 

Van a 84-es amit felújjítottak pár éve, nem végig, de Recsk-kőrakodó és Kál Kápolna között.

 

1975 ös gyártású 48.3 kg síneket láttam.

Felújjítás éve 96-97

A betonaljon 97 es jelzés van.

 

Ez egy majd 28 kiloméret szakasz.

 

A vasúttal párhuzamosan 5 percenként megy átlagosan a kőszállító kamion néha párban is.

 

Sajnos csak nappal szembe tudtam fényképezni, délután ez van.

Közel fél órát álltam a napon az útátjáró közelében nem minden kamiont - kőszállítót  fotóztam le.

 

Szerintem a kőnek - ilyen forgalom esetén irányvonatokkal megoldva a vasúton a helye.

 

A képek a verpeléti útátjáróban készültek, volt egy téglaszállító Leier Mátraderecske-1. kép - és 8-10 kamion is összesen 1 a vizsgált 30 perc alatt.

A forgalom még gyérebb is volt, mert egy helyen felakadt az egyik kőszállító, emiatt az egyik személyvonatot visszatartották.

 

 

 

buszos vagyok Creative Commons License 2006.07.08 0 0 13020
Sajna még igen, hiszem látod, hogy lehozzák az újságok a dolgaikat.

Azt nem tudom csak, hogy ott mindenki ügynök-e vagy vannak lelkes megtévesztettek is.
Előzmény: Törölt nick (13019)
buszos vagyok Creative Commons License 2006.07.08 0 0 13018
A legyek elhagyják a süllyedő patkányt?
Előzmény: Törölt nick (13017)
tweety83 Creative Commons License 2006.07.08 0 0 13016
Vekések mesélték, hogy tavaly Szegeden volt a 3-as villamos külső szakaszának búcsúztatója (Postás-telepnél). Mikor ment a villamos bemondták hogy megszünik a villamosvonal, ez volt az utolsó szerelvény erre.
Erre néhány villamoson ülő fiatal srác elkezdte leszedni a kapaszkodót / égóket kicsavarni, magyarul kezdték szétszedni a tuját. Erre valaki közölte velük, hogy nem ez a villamos szünik meg, csak a külső szakaszon a villamosközlekedés….Nah erre gyorsan visszatekerték az égőket.         Hiába, nah hát magyarok vagyunk :))
Előzmény: Hentes2 (13008)
Chemotox Creative Commons License 2006.07.08 0 0 13015
Minden esetre kíváncsi leszek, hogy a mai 11-órai Képviselőház elötti demonstráció(k)nak lesz-e valami eredménye...én bíznék benne, de egyenlőre nem tudok...
hmsoft Creative Commons License 2006.07.08 0 0 13014
Szerintem...

Nem 942 km-ről van szó, hanem legalább 3500-ról. Ha elfogadjuk a 942 km-re eső 6 milliárdot, akkor arányosan nézve is 22 milliárdról beszélünk. A 942 km tehát az első ütem - vélhetőleg azért ennyi, mert az előzetes számítások szerint 942 km-re (és éppen erre a 942 km-re) esik annyi pampogás, amennyi még éppen kezelhető.

Az adott 28 vonalon (valamint összességében a 3500 km-en) jelenleg a vasúti szolgáltatás nem éri el azt a szintet, amitől az utasok autóba ülésének mértéke kordában lenne tartható. Tegyük fel, valaki számára fontos a személyszállítási modal split személyautó felé való, további elmozdulásának a fékezése. Pl. azért, mert ennyi útbővítést mégse tud csinálni senki a rendelkezésre álló idő alatt.

Ezt a fékezést az érintett vasútvonalak felhozásával, vagy a buszra való átültetéssel lehet elérni. A buszra való átültetés növeli ugyan az utak forgalmát, de korántsem annyival, mint a szgk-ba való átülés. A vasútvonalak felhozása egyáltalán nem növeli az utak forgalmát (ideális esetben), csakhogy ehhez komoly pályarehabilitációra van szükség. Erre pénz nincs, és reálisan nézve nem is lesz. Tehát a közelebbi és távolabbi jövőt illetően a 3500 km vasútvonal semmiféle segítséget nem nyújthat - ezért aztán felesleges a létezése. (Hogy csak személyszállítási szempontból, vagy általában, az ehhez képest egy másik kérdés.) Valószínűleg ez a fontosabbik kérdés, és nem a 6 vagy a 22 milliárd, vagy az azok égisze alatt végrehajtható létszámcsökkentés (mint harmadik tényező).

Mindemellett a lobbiérdekek természetesen játszanak (kinek a zsebéből kinek a zsebébe), csakhogy azok mindenfajta felállásban játszanak. (Az ügyes zsebművész tetszőleges színű zsebeket közel azonos hatásfokkal képes kezelni.)

hm
buszos vagyok Creative Commons License 2006.07.08 0 0 13013
A Levegősök köztudomásúlag érdekemberek, most úgy érzik, hogy éppen ezzel lehet nyilvánossághoz jutni. Hiába, a régi ügynöki rutin.
Előzmény: Törölt nick (13012)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!