2009.03.13 A Fidesz egy másik utat képzel el Magyarországnak
A kormány adót emel, a Fidesz szerint adót kellene csökkenteni - szögezte le Szijjártó Péter. Ezért a Fidesz ma egy újabb törvényjavaslatot nyújt be, amelyben egyrészt kezdeményezik az alapvető élelmiszereket terhelő áfa csökkentését - ismételten, immár harmadik alkalommal - 20 százalékról 5 százalékra, illetve kezdeményezik azt is, hogy a kormány javaslatával és szándékával ellentétben a benzin árát terhelő jövedéki adó mértéke az európai uniós minimumszintre csökkenjen.
A két javaslatról, és annak pénzügyi hatásairól szólva kifejtette: a benzin esetében a jövedéki adó mértéke jelenleg literenként 103,5 forint. A kormány javaslata ezt 109 forintra akarja emelni, a Fidesz javaslata viszont 87 forint literenként. Ez azt jelenti, hogyha a Fidesz javaslata teljesül, akkor egy átlagos tankolás esetében 1350 forintot tudna spórolni az autós - mondta el.
A gázolajat terhelő jövedéki adót is növelni fogja a kormány - fejtette ki Szijjártó Péter. Ennek kapcsán kiemelte: a gázolaj jövedéki adójának emelése a továbbgyűrűző hatása miatt a rendkívül drámai, hiszen a fuvarozók költségei növekedni fognak, ami azt jelenti, hogy a termékek szállítási költségei is emelkedni fognak, és ez a termékárakban meg fog jelenni. Ezért, amint a kormány benyújtja a javaslatát a gázolajat terhelő jövedéki adó emelésére, a Fidesz módosító indítvánnyal fog élni, amelyben kezdeményezni fogják a gázolaj jövedéki adójának a jelenlegi szinten való tartását.
Az áfácsökkentési javaslatról szólva emlékezetett arra, hogy ezt az indítványt már korábban többször benyújtották. "Jött a kormányzati (...) nyekergés, hogy nem lehet megoldani, hogy külön alapvető élelmiszerek legyenek, meg nem alapvető élelmiszerek. Na most ez az Európai Unió 12 országában így van" - fűzte hozzá. Mint kifejtette, az EU 12 tagországában az áfaszabályozás úgy történik, hogy eleve az élelmiszerek alacsonyabb kulccsal adóznak, és ezeken belül még megkülönböztetik az alapvető élelmiszereket, 20 tagállam pedig az élelmiszereket alapvetően alacsonyabb kulccsal adóztatja, mint az általános kulcs. Tehát nem jogos és helytálló az a kifogás, amely szerint ezt nem lehetne megcsinálni - jegyezte meg.
Kiemelte: a Fidesz javaslata arra vonatkozik, hogy a kormány által javasolt 23 százalék helyett 5 százalékra csökkenjen az alapvető élelmiszerek árát terhelő áfa. Ez azt jelenti, hogy egy család havonta 4000 forinttal járna jobban a Fidesz javaslata szerint, mint ahogy járni fog a kormány áfaemelése után - fejtette ki.
Megjegyezte azt is, azzal, hogy a kormány 23 százalékra emeli az áfát, azzal Európában a harmadik legmagasabb áfaszintet "állítja elő" Magyarországon.
Tulajdonképen mit is várhatunk, teljesen jó, hogy a benzinben fizetett adótartalom, a súlyadó, amikről mind mind mondták évekkel ezelőtt, hogy az útalap miatt van, nos most megfejelve megint ugyan avval a dumával, hogy újfent emiatt kell.
A kritikák ellenére marad a január 1-jétől érvényes útdíjrendszer, a fejlesztési tárca parlamenti államtitkára szerint lesznek korrekciók, de érdemi puhulásra senki ne számítson – erről Fónagy János a Nol.hu-n csütörtökön este megjelent interjúban beszélt.
Elmondta, hogy a rendszer működését folyamatosan figyelemmel kísérik, és ahol az indokolt, a módosításokat végrehajtják.
Fónagy János szerint a megyei matricák területi érvényességének dolgában kell tisztább helyzetet teremteni. „Én már december elején felvetettem, életszerűbbnek tartanám, ha a matrica mindig a következő megye első útba eső autópálya-lehajtójáig lenne érvényes” – mondta, hozzátéve: jogosnak tűnnek a megyehatárok felett is átívelő Duna-hidak dupla díját firtató felvetések. És amellett sem lehet szó nélkül elmenni, hogy néhány száz méter fizetős útszakasz miatt az ország kapujának számító repülőtérre sem lehet matrica nélkül eljutni – tette hozzá.
„Összesen öt-hat, könnyen orvosolható hibáról beszélhetünk. Ennek az ügynek nagyobb a füstje, mint a lángja” – fogalmazott a parlamenti államtitkár.
Mondjuk Matolcsi játékosan elköltött százmilliárdjainak nem itt lenne a helye? Vagy minden állami cég nyeresége a vezérigazgató szabadköltésű kasszája?
Hja, valamivel kompenzálni kell az internet adót!!! Aztán az is jön és így lehet, hogy páran duplán szívják meg!!! A parancsokat nem érdemes szogatni, mert csak szaporodnak:((( Látszik, hogy libék nem igen voltak katonák, messze elkerülték!!! Ja, hogy a gyárakban nem??? Persze, hogy nem, mert állandó jövedelmezőséget biztosít:((((
Az erről szóló rendelet szerint... - és ugyan mibe kerül ezeknek átirni a rendeletet ? viki odaszól + fél óra, de teljesen mindegy már, nem ? egy szarkupac van a jogrend helyén, nem is értem azokat, akik ilyen lelkesen képesek még turkálni benne.
„Hol vannak a fideszes képviselők, miért nem állnak ki a választóikért?”
Heringes Anita, a Magyar Szocialista Párt országgyűlési képviselője a témában tartott csütörtöki sajtótájékoztatóján Szekszárdon jelentette ki mindezt, hozzátéve, hogy a kormány „újabb bőrt kíván lehúzni” az emberekről. Úgy fogalmazott, a fideszes képviselők sorozatos felháborodásaiból is az derül ki, hogy még egymás között sem beszélték meg a megyei útdíj bevezetésének körülményeit.
– Ha tényleg az embereknek akarták volna csökkenteni a kiadásaikat, akkor a megyei matricákat csak a már eddig is fizetős útszakaszokra vezetik be, hogy aki csak bizonyos megyékben közlekedik nap mint nap, az nyugodtan hajtson fel az autópályára, de ne kelljen az egész országra megvennie a matricát. De nem ez volt a céljuk, hanem több pénzt beszedni az emberektől, nem hiába 20 milliárddal több bevétellel számol a költségvetés – vélekedett a képviselő.
Heringes Anita azt állította: Font Sándor Bács megyei és dr. Galambos Dénes dunaújvárosi fideszes országgyűlési képviselők levélben fordultak Fónagy János államtitkárhoz, hogy vegyék ki a fizetős útszakaszok közül az M8-as dunaújvárosi hidat. Emellett Font Sándor azt is kezdeményezte, hogy az M9-es szekszárdi Duna híd is kerüljön ki az útdíj alól.
– Kérdezem, hol vannak ilyenkor a Tolna megyei fideszes képviselők, miért nem állnak ki a saját választóikért? Felszólítjuk őket, álljanak ki ők is az M9-es Duna híd ingyenessége mellett! – szögezte le Heringes Anita, aki arra is kitért, hogy hétfőig várnak a lépésre. Ha addig nem változik semmi, akkor a nyilvánosság erejét kihasználva megmozdulást szerveznek hétfőn 10 órára a 6-os út M9-es összekötő körforgalom bevezető szakaszához.
Az erről szóló rendelet szerint csak gyorsforgalmi út lehet fizetős. Egy törvény pedig a gyorsforgalmi utakat egyenként definiálja, a fővárosból indulókat az M0-stól kifelé. A szaktárca cáfolta a gondolatmenetet.
Lehet, hogy (szerinted) kikerüli a konkrétumokat, lehet, hogy tekereg, de tegnap, vagy tegnapelőtt már egyszer figyelmeztettelek, hogy moderáld magad (nézd meg a postaládádat).