Ez a topic azoknak van,akik nem tudnak/nem akarnak írni a zártkörű topicba.Ide jöhet a Hajdú volánról és a DKV-ról infó,kép,kérdés,egyszóval bármi:-)
Ha tetszik a topik akkor jó szórakozást,ha értelmetlen,akkor elnézést kérek,és tessék törölni nyugodtan.
Minden esetre jó szórakozást kívánok!:-)
A Doberdós fordulás nem lenne rossz a 12-esnek se (meg 26-osnak, ha valami csoda folytán újraindulna), mert jelenleg a Klinkától a Derék utcára csak kerülővel lehet menni. Vagy egy TEVÁS, Augusztás kitérő a 12-essel vagy Temetős, Kassai utas kitérő a 22-essel.
A minap a Hatvan utcán járva láttam egy táblát kitéve valami Hatvan Corner nevű épületről, ami az elkerülő folytatásának a helyén van kitéve. Ez azt jelenti, hogy nem lesz folytatva az elkerülő a Mester utcáig?
Sziasztok a 19.es hogy fog a piac utcára fordulni,mikor 1 irányu lesz a kossuth utca?ha ugy ahogy eddig akkor nem sok értelme lesz az 1irányositásnak.meg a merci citarokkat miért nem járatják mert szerintem lenne helye a városban.
Csúcsidőben biztos nem, mert nem tudna kikanyarodni a Határ útról úgy 5 percig :)
Az ipari parkkal viszont egyre nagyobb forgalom jár, és előbb-utóbb zavaró lesz, ha az utat elállja egy tolató busz. Jó lenne, ha legalább tervben lenne valami alternatíva erre a helyzetre.
Nem nagyon tudnak mit tenni, más telkére nem építhetnek buszfordulót. Azért lenne jó tudni, hogy terveznek-e valamit a 4-es út és a Határ út kereszteződésébe (remélhetőleg körforgalmat), mert eleve nagyon gáz ott a helyzet.
Én csak 46E-n láttam eddig csuklóst. Mikor ment 46Y-n? Az tényleg elég necces lehet, de hallottam már olyat, hogy segítő személyzetet kért valaki a tolatáshoz. Azért is necces, mert sokszor beparkolnak abba a kis beállóba. Olyankor még nehezebb ott megfordulni.
Betolat ebbe a kis sikátorba. Valamikor szép kis forduló volt a helyén, csak megvették a telket, a tulaj pedig elbontatta az utat. Ez még valamikor a '90-es évek elején történhetett. Szemben még látszik a régi megálló, a volt iskolánál.
Tudtommal a 39-es is Y-ban fordul, de ott kevésbé zavaró, mert jóval kevesebb az utasa, ritkábban közlekedik, és a Sárga dűlőn sincs akkor a forgalom mint a Határ úton.
Meg egy időben a 7-es is, amikor a Balaton utcán volt a végállomása, a Sikátor közbe tolatva fordult meg. Ha csuklós került valami csoda folytán a 7-esre, a Csordás - Tégláskert - Halász utcákat járta körbe.
Ahhoz a Határ úti "fordulóval" is kellene kezdeni valamit. Legalább egy olyan megfordulási lehetőséget kellene biztosítani, mint anno a 26-osnak a tüdőklinikánál. A szólók is nehezen fordulnak meg, pláne sötétben. Nem tudom, terveznek-e valamit, legalább egy körforgalom jó lenne a Határ út és a 4-es csomópontjában. Nem csak a 46-os miatt.
Nyilván a 47Y mai formában sem a legjobb, és az Epreskert utca kiszolgálása sem, de ez külön történet.
A Határ úti IP felől érkezőknek nem artenatíva egy Tócóskerit kitérő a Nagyállomás elérése érdekében. A a főbb köztes pontok ill. végpontok közt nem lenne utas a nagy betérések miatt.
Ha már mindenképp a 46-ost össze akarod valamivel kötni, az a pl. 18-as. Kb mindkettő órás ütemű csúcson kívül, csúcsban a fél órás követés elegendő (sőt kínálatot ad a Monostorpályi útra), így a két járatból tudsz egyet csinálni.
A déli ipari park kicsit lejjebb lesz, kb. a Hosszúpályi úti kereszteződés szintjében, oda szvsz új viszonylatot fognak vinni. Remélem, nem csak a Nagyállomásról fog indulni.
A jövőre vonatkozóan nem tudom mik a tervek, de ha Mikepércsi úton tényleg megvalósul majd az új ipari park és irodaházak, a repülőtér forgalmának növekedéséről nem is beszélve, akkor a 44-es busz nagyon kevés lesz oda. Létre lehetne ott hozni egy végállomást, rendes buszmegállóval és busztárolóval. Én így tervezném oda a járatokat:
10: Repülőtér - IT Services Hungary Kft. Ez a járat messze a legjobb lenen a Mikepércsi útnak, a Repülőtérnek, és a jövőbeli ipari parknak és irodaházaknak.
42: Repülőtér - NYIP Itt egy összekötőút kellene a Repülőtér és a Balaton utca között. A képen igyekeztem annyira kihúzni az útvonalat a Repülőtér közelébe, amennyire csak lehetett.
43: Repülőtér - Auchan Áruház
Erre azért lenne szükség, hogy a Szávay utca is el legyen látva, valamint a Csapó utca - Dobozi lakótelep környéke is.
46: Repülőtér - Határ út Erre azért van szükség, hogy a Tócóskert is összeköttetésben legyen a Repülőtérrel, valamint az Epreskert utca is kapna egy értelmes viszonylatot.
Persze hogy lenne, elég megnézni, hány iskolát érintene. Szerintem a parkolóhelyeket féltették, a mostani egyirányúsításból meg eleve rosszul jöttek volna ki.
És a Senger téren is mi értelme van annak, hogy a 42-45-46 buszok nem a troli megállójában állnak meg, mint minden más?
Ez is téma már a Segner tér átépítése óta. Nem tudom, miért nem lépték meg; bár amilyen kavarodás lesz ott a Petőfi téri építkezés miatt, talán jobb is.
És a Senger téren is mi értelme van annak, hogy a 42-45-46 buszok nem a troli megállójában állnak meg, mint minden más? Az a néhány járat már igazán nem jelente gondot, az út melleti megálló meg megmaradna helyközi megállónak.
Szerintem maradni fog egy kanyarodósáv a buszoknak. Van már ilyen a Segner térnél, és lesz is a Klaipeda - Szent Anna kereszteződésnél. Sőt, elvileg a Klaipeda - Kossuth kereszteződésben is lesz balra kanyarodó buszsáv, nem mintha bármelyik viszonylat azon az útvonalon közlekedne. Hacsak be nem engedik a belvárosba átmenetileg a helyközi buszokat.
Ha egy irányú lesz a Széchenyi, akkor a Nyugati kiskörútról a Széchenyire nem fog tudni balra kanyarodni a 42-es, az átépítés után, tehát maradni fog az, hogy a Hatvan utcáig kell majd mennie.
Egyébként kár, hogy csak félig érinti a 19-es a Miklós utcát.
Máshogy már nem is nagyon tudná. Volt róla szó, hogy oda-vissza a Miklós - Szent Anna utcán közlekedjen, még tizen-akárhány évvel ezelőtt, de nem lett belőle semmi.
mivel a Széchenyire az állomás felől nem fog tudni kanyarodni
Én azt tudom, hogy azzal nincs kiszolgálva, de ezzel odafent nem igazán foglalkoznak. :D
Egyébként kár, hogy csak félig érinti a 19-es a Miklós utcát.
A 42-esnél pedig esélyes, hogy majd a Hatvan utcán fog menni az kiskörútra, mivel a Széchenyire az állomás felől nem fog tudni kanyarodni. De ezt persze akkor, ha már a Nagyállomáson lesz a helyközi is.
Amíg a buszvég a helyén van, addig a 42-est nem hinném, hogy áttennék a Hatvan utcára. Mellesleg az, hogy keresztezi a Miklós utcát, még nem szolgálja ki. A 19-esnek ott kell maradni, szerintem még használni is fogja valamelyik - jelenleg parkolónak használt - megállót is, a későbbiekben jó lesz átszállási pontnak, ha az elkerülőn közlekedni fog valami.
A 43-as indulhat a Doboziról, az Attila térről, vagy az Irinyi környékéről, ha járható lesz. Talán az Attila tér a legesélyesebb.
A Szent Anna utca ellátottsága már a 4-es villamospótló megszűnése óta ilyen, az ott lévő iskolák miatt nem is nagyon szeretnék, ha a parkolókat fel kéne áldozni egy megálló kedvéért. De legalább az Attila tér felőli része ki van szolgálva.
Az átépítés után én úgy tudnám elképzelni, hogy a 42-es a Hatvan utcáról fog a Nyugati Kiskörútra és onnan fog menni egyenesen a Nagyállomás felé. Erre majd ráfoghatják, hogy ki van szolgálva a Miklós utca. Egyébként a Szent Anna utca kiszolgálása is botrányosan sz@r.